مطالب آموزشی

بررسی علائم خرابی پکیج ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور هم ممکن است مانند هر لوازم خانگی دیگری دچار خرابی شود. با شناخت علایم خرابی پکیج ایران رادیاتور می توانید مشکل را تشخیص دهید و سریعتر اقدام به برطرف کردن آن نمایید. مشاهده علائم خرابی پکیج ایران رادیاتور و تشخیص به موقع ایراد می تواند از هزینه های تعمیر پکیج جلوگیری کند.

  مشاوره دیجی امداد رسان

راهنمای علائم خرابی پکیج ایران رادیاتور


علائم مشکل در پمپ پکیج ایران رادیاتور

پمپ پکیج ایران رادیاتور قطعه ای است که آب گرم را در داخل رادیاتور ها به حرکت در می آورد. برای اینکه پکیج بتواند گرما تولید کند، وجود پمپ الزامی است. اینکه چرا پمپ پکیج خراب می شود بستگی به مدل پمپ و مدل پکیج دارد. در بسیاری از موارد پمپ به دلیل فشار بیش از حدی که ناشی از رسوب گرفتن مبدل است آسیب می بیند.

از مشکلاتی که به پمپ پکیج آسیب می زنند می توان به بدون آب کار کردن پمپ و استفاده نکردن از صافی های سیستم برگشت شوفاژ در هنگام نصب پکیج اشاره کرد.

برای چک کردن علائم خرابی پمپ ابتدا دست خود را بر روی آن بگذارید تا از کار کردن پمپ مطمئن شوید. در صورت عدم کار کردن پمپ در پکیج ایران رادیاتور، صداهایی از داخل پکیج خواهید شنید که این صداها ناشی از گرما و فشار زیاد است. از علائم خرابی پمپ پکیج ایران رادیاتور می توان به ارور 40 70 80  در مدل های آنالوگ اشاره کرد. این ارور بیشتر در هنگام سوختن پکیج نشان داده می شود. همچنین نمایش این کد خطا ممکن است به دلیل رسوب شدید دستگاه و یا مشکل در برد پکیج نیز باشد.

 

علائم خرابی برد پکیج ایران رادیاتور

از دیگر خرابی هایی که ممکن است در پکیج دیواری ایران رادیاتور به وجود بیاید، خرابی برد دستگاه است. برد در پکیج نقش هماهنگی عملکرد تمامی قطعات را بر عهده دارد. به طور معمول اکثر برد های پکیج ایران رادیاتور قابل تعمیر می باشند. در صورتی که برد به خوبی کار نکند، شاهد ارور ها و اختلال در سایر قطعات دستگاه خواهیم بود.

از علائم خرابی برد پکیج می توان به چشمک زدن چراغ هشدار دستگاه، خاموش شدن دستگاه، عمل نکردن جرقه زن و روشن نشدن مشعل اشاره کرد. ارورهایی که در مدل های مختلف نشان دهنده خرابی برد می باشند شامل موارد زیر می شود:

  • در مدل های آنالوگ: ارور 30 40، ارور 80 70، ارور 70 60 40 و همچنین ارور 80 60 40 که نشان دهنده خرابی یا نیم سوز بودن برد پکیج می باشد.

 

  • در مدل های دیجیتال: کد های خطای E12، E30، E99، CF، FF، E2، E51 و E50 در مدل های دیجیتال می توانند نشان دهنده خرابی برد پکیج دیواری ایران رادیاتور باشند.

  مشاوره دیجی امداد رسان

علائم خرابی مبدل پکیج ایران رادیاتور

مبدل پکیج به دلیل جمع شدن عناصر و املاح موجود در آب و همچنین لوله کشی غیر استاندارد پکیج دچار گرفتگی می شود. گرفتگی مبدل پکیج باعث می شود تا مسیر عبور آب موجود در داخل پکیج بسته شود. رسوب گرفتن مبدل باعث شده تا دستگاه در دمای بالاتری کار کند تا بتواند راندمان دستگاه را بالا نگه دارد. همین امر باعث می شود تا رسوبات موجود در دستگاه بیشتر شده و عمر پکیج کاهش یابد.

از علائم خرابی مبدل در پکیج ایران رادیاتور می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

  • بوی بد پکیج به دلیل رسوب گرفتگی مبدل
  • کم بودن فشار آب گرم در دوش حمام یا شیر آشپز خانه
  • طولانی بودن زمان گرم شدن آب
  • گرم نشدن رادیاتور ها به اندازه کافی
  • تولید صدا در هنگام روشن شدن پکیج
  • بالارفتن فشار پکیج

در صورت مشاهده هر کدام از موارد بالا بهتر است اقدام به رسوب گیری و رفع گرفتگی مبدل دستگاه نمایید. برای انجام این کار باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

 

علائم خرابی منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

منبع انبساط قطعه ای در پکیج است که وظیفه ثابت نگه داشتن فشار دستگاه با استفاده از تیوپی پر از باد را دارد. همچنین باعث می شود تا نوسانات فشار ناشی از انقباض و انبساط آب در دستگاه به حداقل برسد.

از علائم خرابی منبع انبساط در پکیج ایران رادیاتور می توان به نوسان فشار بار دستگاه اشاره کرد. با گرم شدن دستگاه و بالا رفتن دما فشار پکیج بالا می رود به عدد 3 می رسد و باعث تخلیه مقداری آب از طریق شیر تخلیه می شود. در هنگامی که دما پایین است فشار بار دستگاه پایین آمده و بر روی عدد 0 قرار می گیرد که باعث خاموش شدن پکیج می شود. این بالا و پایین شدن فشار بار دستگاه نشان دهنده عملکرد ناقص منبع انبساط در پکیج می باشد.

 

علائم خرابی شیر برقی پکیج ایران رادیاتور

شیر برقی پکیج ایران رادیاتور درست در زیر محفظه احتراق نصب می شود. این قطعه شامل دو شیر قطع و وصل می باشد که وظیفه قطع و وصل کردن جریان گاز را بر عهده دارد. در واقع شیر برقی پکیج با تغییر مقدار برق، میزان گاز ورودی به مشعل دستگاه را به صورت اتوماتیک تنظیم می کند.

 یکی از دلایل عدم کارکرد دستگاه می تواند مسدود بودن و خرابی شیرها باشد. برای اینکه پکیج بتواند کار کند باید هر دو شیر گاز باز باشد در غیر این صورت پکیج کار نمی کند. همچنین خرابی شیر برقی از علل عدم ایجاد گرما توسط پکیج ایران رادیاتور نیز می باشد. دیجی امداد رسان متخصص در زمینه تعمیر پکیج ایران رادیاتور و فروش قطعات پکیج دیواری خدمات خود را با تعمیرکاران حرفه ای ارائه می دهد.

  مشاوره دیجی امداد رسان

سوالات متداول در رابطه با خرابی پکیج ایران رادیاتور

در صورت کلی امکان تعمیر قطعاتی همچون برد الکترونیک پکیج دیواری ایران رادیاتور وجود دارد. تعمیر قطعات می تواند هزینه کمتری نسبته به تعویض آن ها داشته باشد. اما گاهی قطعه قابلیت تعمیر ندارد و ممکن است سوخته باشد. در این حالت نیاز است تا آن را با یک قطعه جدید جایگزین کنید.

با توجه به ثابت نبودن قیمت ها و تغییرات ممکر آن ها، نمی توان قیمت دقیقی را بیان کرد. اما به طور کل تعمیر و یا تعویض قطعات بسیار کم هزینه تر از خرید یک دستگاه جدید می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *