مطالب آموزشی

بررسی علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور

خاموش-شدن-پکیج-ایران-رادیاتور

پکیج ها می توانند به دلایل متعددی خاموش شوند. بنابراین در صورتی که پکیج شما خاموش شد باید تمامی بخش ها را مورد بررسی قرار داده تا با یافتن ایراد مشکل را برطرف کنید. خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور تحت تاثیر عوامل مختلفی ایجاد می شود.

مشاوره دیجی امداد رسان

 عوامل تاثیر گذار در خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور: 

عدم تنظیم صحیح فشار پکیج

یکی از عوامل تاثیر گذار در خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور عدم تنظیم صحیح فشار پکیج می باشد. در صورتی که فشار پکیج شما کم تر و یا بیشتر از یک و نیم الی دو بار بود، نشان دهنده تنظیم نبودن فشار پکیج شما است و باعث خاموشی پکیج شما همین تنظیم نادرست فشار پکیج شما می باشد.

برای مشاهده فشار پکیج خود مانومتر موجود بر روی پکیج خود را بررسی کنید و شماره نوشته شده بر روی آن را بخوانید. در صورتی که فشار کم تر و یا بیشتر از فشار عنوان شده بود، با استفاده از دکمه ولوم موجود در کنار آن فشار پکیج را کم و زیاد کنید. در صورتی که با چرخاندن ولوم فشار هیچ تغییری ایجاد نکرد باید از یک متخصص کمک بخواهید.

 

عدم تنظیم صحیح یون تشخیص شعله

دیگر دلیل خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور ، عدم تنظیم صحیح یون تشخیص شعله می باشد. یون تشخیص شعله موجود در پکیج مسیٔول تشخیص شعله در پکیج و روشن نگه داشتن شعله مشعل می باشد. این یون ها برای کارکرد صحیح باید همواره تمیز باشد، در غیر این صورت پکیج نمی تواند روشن شود. بنابراین بهتر است به وسیله یک سمباده یون دستگاه را تمیز کنید و همین طور فاصله آن را به درستی تنظیم نمایید.

خرابی سنسور NTC

خرابی سنسور NTC یکی دیگر از علت های خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور می باشد. سنسور ان تی سی موجود در پکیج باعث می شود که از بالا رفتن بیش از اندازه دما در آب مصرفی و مدار گرمایشی جلوگیری کند. در صورتی که پکیج نتواند روشن شود، یکی از دلایل آن می تواند خرابی NTC دستگاه شود.

 

خرابی پمپ سیرکولاتور

پمپ سیرکولاتور موجود در پکیج باعث گردش آب در مدار می شود. چنانچه پمپ پکیج خراب شده باشد، آب داخل پکیج قادر به گردش نمی باشد و همین دلیل پکیج خاموش می شود. برای این که پمپ سیرکولاتور را مورد بررسی قرار دهید، آن را به وسیله پیچ گوشتی باز کرده تا بتوانید گردش آب پکیج را مشاهده کنید. خرابی پمپ سیرکولاتور از علت های خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور می باشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

خراب بودن فلوسویٔیچ

از حسگرهای موجود در پکیج می توان فلومتر یا فلوسویٔیچ را نام برد که در مسیر آب ورودی سیستم تعبیه شده است تا به محض جریان آب درون پکیج، برد را از وجود جریان آب مطلع می کند  و برد نیز به مشعل فرمان روشن شدن پکیج را ارسال می کند.

بنابراین در صورتی که این حسگر دچار مشکل شود، با چرخش آب برد هیچ اطلاعاتی دریافت نکرده و در نتیجه باعث می شود که فرمان روشن شدن شعله به مشعل فرستاده نشده و پکیج روشن نمی شود. بنابراین از دیگر دلایل روشن نشدن پکیج، خرابی فلوسویٔیچ می باشد و باید تعویض گردد.

رسوب گرفتن مبدل ثانویه

در صورتی که پکیج روشن شده و پس از مدتی خاموش شود، می تواند یکی از دلایل آن رسوب رفتن مبدل ها باشد و باید رسوب گیری شود. برای رسوب گیری پکیج نیاز به تخصص دارد زیرا در صورتی که رسوب گیری به درستی انجام نشود می تواند باعث پخش شدن رسوبات در دیگر بخش های پکیج شود. بنابراین توصیه می شود رسوب گیری پکیج را به یک متخصص بسپارید.

 

خرابی در پرشر سویٔیچ هوا

خرابی پرشر سویٔیچ هوا یکی از مواردی است که می تواند مانع از روشن شدن پکیج شود بدین صورت که این قطعه باید پیغام خروج محصولات احتراق را به برد ارسال کند و چنانچه خراب شود، این پیام به برد ارسال نشده و در نتیجه پکیج روشن نمی شود.

بنابراین در صورتی که پکیج روشن نشد، باید این قطعه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت خرابی آن را تعویض نمایید. خرابی در پرشر سویٔیچ هوا یکی دیگر از علت های خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور می باشد.

 

خرابی برد دستگاه

خرابی برد دستگاه از علت های خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور است. برد پکیج نقش مهم و اساسی را در پکیج ایفا می کند. در اصل می توان گفت که تمامی دستورات پکیج توسط برد صادر شده و در صورتی که برد خراب شود، هیچ یک از قطعات پکیج قادر به کار کردن نبوده و به طور کلی می توان گفت که پکیج روشن نمی شود.

 

فعال شدن سنسور دود

در صورتی که مسیر خروج دود مسدود شود، باعث می گردد که دود پکیج از داخل دودکش خارج نشده و دود در پکیج تجمع کرده و سنسور دود فعال می شود. این سنسور باعث خاموش شدن پکیج می گردد، بنابراین بهتر است که مسیر دودکش را همواره بررسی کنید.

 

گرفتگی لوله های پکیج

گرفتگی لوله های پکیج می تواند به خاموشی پکیج منجر شود. در نتیجه باید لوله های پکیج به صورت دوره ای بررسی شده تا مشکلی برای پکیج شما به وجود نیاید.

 

ایراد در شیر تنظیم گاز

ممکن است خرابی شیر گاز باعث خاموشی پکیج شود بدین صورت که مانع از رسیدن گاز کافی به دستگاه شود. بنابراین باید این قطعه را مورد بررسی قرار داده و در صورت خرابی آن را تنظیم نمایید.

 

پایین بودن فشار گاز ساختمان

در هنگام خاموش شدن پکیج حتما نباید به دنبال راه حل های پیچیده باشید و گاهی ممکن است مشکلات ساده باعث خاموشی پکیج شود. در نتیجه در صورتی که پکیج شما خاموش شد ابتدا فشار گاز ساختمان خود را چک کنید.

 

کدهای خطایی که باعث خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور می شوند :

کد خطا E88/ 70 پکیج ایران رادیاتور

این ارور در هنگامی نمایش داده می شود که دمای مبدل اولیه افزایش پیدا کرده و به بیش از ۸۹ درجه رسیده است که همین عامل باعث خاموشی پکیج می شود.

کد خطا E1/ 70 40 پکیج ایران رادیاتور

نمایش این کد نشان دهنده کمبود آب در باز بودن پرشر سویٔیچ آب می باشد که برای حفاطت از دستگاه، پکیج خاموش می شود.

کد خطا E51/80 60 40 پکیج ایران رادیاتور

در صورتی که پرشر سویٔیچ فن به درستی کار نکند، این ارور بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود که به خاموشی پکیج منجر می شود.

کد خطا E6/ 80 70 40 پکیج ایران رادیاتور

در صورت قطع بودن ترموستات حد باعث نمایش این ارور بر روی صفحه نمایش می شود. در این حالت پکیج خاموش می شود و باید این قطعه تعویض شده تا مشکل برطرف شود.

کد خطا E2/ 70 80 پکیج ایران رادیاتور

با بروز مشکل در یون تشکیل شعله این ارور در پکیج نمایش داده می شود. برای جلوگیری از خاموش شدن پکیج باید این قطعه تعویض گردد.

مشاوره دیجی امداد رسان

هزینه رفع مشکل خاموش شدن پکیج  ایران رادیاتور

پکیج ها به دلایل زیادی ممکن است دچار مشکل شود، بنابراین در صورت خرابی پکیج باید پکیج ابتدا به صورت حضوری بررسی شده و سپس قیمت آن را برآورد نمایید. جهت اطلاع از هزینه های تعمیر پکیج خود تنها کافیست با تعمیرکاران دیجی امداد رسان تماس حاصل نمایید.

 

تعمیرات پکیج ایران رادیاتور

برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور باید از یک متخصص کمک بگیرید، پکیج های ایران رادیاتور ممکن است به دلایل مختلفی دچار ایراد شود و باعث خاموشی آن شود. بنابراین در صورت بروز مشکل در پکیج باید از طریق شماره های درج شده در سایت با دیجی امداد رسان تماس حاصل نمایید.

 

مرکز تعمیرات تخصصی دیجی امداد رسان

مرکز تعمیرات تخصصی دیجی امداد رسان یک مرکز فعال در زمینه تعمیراتا نواع پکیج بوده و در طی سال ها فعالیت مفید و درخشان خود توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب نماید. در صورتی که پکیج شما با مشکل مواجه شد، تعمیرکاران دیجی امداد رسان آمده خدمت رسانی به شما شهروندان عزیز در تمامی ساعات شبانه روز می باشند.

مشاوره دیجی امداد رسان

4.4/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *