مطالب آموزشی

علائم خرابی و تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور

برد پکیج

یکی از برند های پکیج موجود در بازار، برند ایران رادیاتور می باشد. پکیج ها به دلیل اینکه به عنوان یک کالای مصرفی به شمار می آیند با گذشت زمان قطعات این دشتگاه ها نیازمند تعمیر و یا سرویس دوره ای می شوند. یکی از قطعات مهم در پکیج، برد می باشد. برد پکیج ها قابل تعمیر نیستند و در صورتی که دچار مشکل و نقصی شد باید تعویض شوند. دیجی امداد رسان بهترین و متخصص ترین تکنسین ها را در زمینه تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور دارد.

برد پکیج چیست؟

برد قطعه ای الکترونیکی است که در اصل فرمان های این دستگاه را به قسمت های مختلف نشان می دهد. در واقع برد مغز پکیج بوده و در صورتی که از کار بیفتد، نمی تواند به به قطعات و بخش ها فرمان بدهد.

اجزای پکیج ایران رادیاتور

پکیج های ایران رادیاتور دارای اجزای مختلفی از جمله شیر اطمینان، شیر تخلیه منبع آب گرم، ترموستات، فلوسوییچ، برد و… می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح بردهای پکیج ایران رادیاتور بپردازیم.

تعمیرات برد پکیج ایران رادیاتور

با توجه به کارایی بالای بردها و حساسیت زیاد آن ها بهتر است تعمیرات برد اصلی توسط متخصصین مجرب و آموزش دیده انجام بگیرد. زیرا اختلال در برد پکیج ها باعث از کار افتادگی کل سیستم می شود. در صورت مشاهده مشکل در برد اصلی می توانید مشکل خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا در سریع ترین زمان مشکل برد شما را برطرف کنند.

مشاوره دیجی امداد رسان

عیب یابی و تعمیر انواع برد پکیج و آبگرمکن دیواری

در مرکز تخصصی تعمیرات پکیج دیجی امداد رسان

 

تماس و مشاوره با کارشناسان ما:

 

انواع مدل های پکیج ایران رادیاتور

آنالوگ یا دیجیتال

پکیج ها در دو نوع آنالوگ یا دیجیتال می باشند. که در ادامه به شرح تفاوت این دو مدل می پردازیم. در نوع دیجیتال، یک نمایشگر دیجیتالی وجود دارد که اطلاعاتی از وضعیت پکیج در زمینه های دمای آب رادیاتورها، دمای آب مصرفی، حالت تابستانه یا زمستانه و … را نمایش می دهد. و همچنین این مدل دارای یک سیستم عیب یاب نیز می باشدو در صورتی که  مشکلی در کارکرد سیستم بوجود بیاید، دلایل این مشکل را بر روی مانیتور بصورت یک کد ارور نشان می دهد. که با جستجو در اینترنت و سرچ کد نشان داده در مانیتور از علت این مشکل اطلاع پیدا کرده و اگر امکان داشته باشد آن را حل کنند. تمام کدهای ارور به همراه راهنمای حل آن در اینترنت موجود می باشد. در مدل آنالوگ، در این مدل نه صفحه نمایشی وجود دارد نه سیستم عیب یاب. به همین دلیل قیمت پکیج های نوع آنالوگ در مقایسه با پکیج های مدل دیجیتال قیمت کمتری دارند.

مشاوره دیجی امداد رسان

ظرفیت حرارتی

ظرفیت حرارتی در واقع همان توانایی پکیج برای گرمایش منزل یا محل کار می باشد. هر میزان که ظرفیت حرارتی دستگاه بیشتر باشد، توانایی بیشتری برای گرم کردن منزل شما دارد. سه ظرفیت حرارتی 24،28،36 وجود دارد که این سه ظرفیت برای محیط های کوچک، متوسط و بزرگ تولید می شود.

تک مبدل یا دو مبدل

در این متن می خواهیم به مبحث تک مبدل یا دو مبدل بودن پکیج بپردازیم. در پکیج های دیواری دو مدار آب که یکی مربوط به گرمایش که موظف به گرم کردن رادیاتورها و در نتیجه گرم کردن خانه می باشد و دیگری مدار آب گرم است که وظیفه گرم کردن آب مورد نیاز آشپزخانه و حمام را بر عهده دارد وجود دارد.

در پکیج های تک مبدل، از یک مبذل برای جفت مدارها استفاده می شود. در این مدار احتمال رسوب گرفتگی به علت در ارتباط بودن آب گرم مصرفی با شعله مشعل، بالاتر می رود. و عمل رسوب گیری هم دشوار بوده و هم هزینه بیشتری دارد.

در مدل دو مبدله، بر خلاف تک مبدله، برای هر یک از این مدارها از دو مبدل جداگانه استفاده می شود. در پکیج های دو مبدله، بدلیل ساخت با قدرت تر از این مدل بیشتر استفاده می شود. مزیت این مدل این می باشد که آب گرم مصرفی یکسان تری حاصل شده و رسوب کمتری در این مبدل ها ایجاد می شود.

فن دار یا بدون فن بودن

در پکیج های دیواری، وظیفه گرمایش را مشعل بر عهده دارد. در مدل های قدیمی، محفظه های احتراق باز بوده و دود به وجود آمده از احتراق به طور طبیعی خارج می شد. اما در مدل های امروزی، محفظه احتراق بسته بوده و دود آن توسط یک فن به بیرون از ساختمان هدایت می شود.

در تکنولوژی پکیج های فن دار، مدل بالاتر بوده و ایمنی بیشتری را برای مصرف کنندگان بوجود آورده است. در این مدل احتمال نشست دود کمتر می باشد. و همین مزیت ها باعث تفاوت قیمت بین مدل فن دار و بدون فن شده است.

با توجه به توضیحاتی که در مطالب بالا داده شد قیمت پکیج تعیین می شود. حال انتخاب با شماست که چه میزان حاضر هستید برای پکیج منزلتان هزینه کنید و چه مزیت هایی برای شما ملاک می باشد.

جلوگیری خرابی برد پکیج ایران رادیاتور

قبل از اینکه به توضیح عیب های پکیج و رفع آن بپردازیم، بهتر است که در مورد راهکارهایی که از خرابی برد پکیج جلوگیری می کند بپردازیم. از اولین عامل احتمالی خرابی پکیج ها می توان به گرد و غبار اشاره کرد. قدیمی بودن دستگاه و گرد و غبار موجود در آن می تواند از عواملی باشد که باعث کوتاه شدن و خرابی پکیج شود. پس توصیه می شود که قبل از استفاده از پکیج آن را تمیز کنید. از دیگر عوامل خرابی پکیج ها می تتوان به سرریز شدن آب روی سطح برد اشاره کرد.عامل بعدی که می تواند بر خرابی برد تاثیر بگذارد، عمر قطعات الکترونیکی می باشد.

عیب های پکیج ایران رادیاتور چه نشانه هایی می توانند داشته باشند؟

عیب در پکیج های ایران رادیاتور علائم و نشانه های مختلفی دارد. بروز اشکال در یکی از قطعات و یا کارکرد این دستگاه باعث مختل شدن عملکرد دستگاه و در نتیجه عیب در برد پکیج می شود. همان طور که می دانید بردها حکم قلب، هسته مرکزی و هماهنگ کننده کارکرد کل سیستم را دارند. ایجاد هر گونه عیب، ایجاد ارور، و اختلال در عملکرد سیستم در صورتیکه با تعمیر اولیه برطرف نشود، مربوط به مبرد می باشد.

از کجا بفهمیم که مشکل از برد است؟

تعمیرکاران غیر متخصص بروز هر مشکلی را از برد می دانند. اما در واقع این طور نیست که هر مشکلی در عملکرد سیستم منشاء در برد داشته باشد. شما می توانید با توجه به ارورهای نشان داده شده در صفحه نمایش و سرچ این ارورها در اینترنت تشخیص بدهید که مشکل از برد بوده یا قسمت های دیگر سیستم دارای مشکل شده اند. لذا همچنان بهتر است که در صورت بروز خطا و عدم رفع آن پس از اقدامات اولیه با یک متخصص مشکل سیستم خود را در میان بگذارید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور تهران

دیجی امداد رسان به عنوان یکی از بهترین نمایندگی های تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور در تهران می باشد. هدف اصلی این مجموعه همیشه جلب رضایت مشتریان گرامی می باشد. در صورت لزوم برای تعمیر برد دستگاه خود می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با دیجی امداد رسان تماس بگیرید.

هزینه تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور

با توجه به ممنوعیت تعمیرات برد پکیج و مواد اینچنینی که وجود دارد و با توجه به نوع خرابی و میزان آن، جهت اطلاع از هزینه ها با همکاران ما در دیجی امداد رسان تماس گرفته و ضمن مشاوره، درخواست اعزام کارشناس جهت بررسی دستگاه و برد آن را بفرمایید، تا بعد از بررسی های انجام شده هزینه ها به خدمت شما عزیزان اعلام گردد.

دیجی امداد رسان با داشتن چندین سال سابقه کاری در زمینه تعمیر و سرویس انواع پکیج ها یکی از بهترین نمایندگی های تعمیر پکیج و برد در شهر تهران می باشد خدماتی که این مجموعه اراه می دهد شامل: تعمیر پکیج ایران رادیاتور، تعمیر پکیج نوتا، تعمیر پکیج ایمرگاس و … می باشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

عیب یابی و تعمیر انواع برد پکیج و آبگرمکن دیواری

در مرکز تخصصی تعمیرات پکیج دیجی امداد رسان

 

تماس و مشاوره با کارشناسان ما:

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *