مطالب آموزشی

نحوه تعویض منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

نحوه-تعویض-منبع-انبساط-پکیج-ایران-رادیاتور

منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور ابزاری است جهت کنترل افزایش حجم آب داخل لوله ها که به خاطر مجاورت با حرارت دچار انبساط شده اند و امکان آسیب رساندن به لوله ها را دارند. برای تعویض منبع انبساط ابتدا منبع انبساط با مدل پکیج مورد نظر را تهییه می کنیم و سپس بعد از باز کردن منبع انبساط قبلی، آن را جایگزین می کنیم و فشار منبع انبساط را تنظیم می کنیم.

مشاوره دیجی امداد رسان

منبع انبساط چیست؟

پکیج های ایران رادیاتور دارای منبعی می باشند به نام منبع انبساط. کارکرد این منبع بدین شکل است که فشار آب را کنترل می کند. آب با قرار گرفتن در مجاورت حرارت منبسط شده و افزایش حجم پیدا می کند، لوله ها و منابع پکیج محدود بوده و این افزایش حجم آب می تواند باعث ترکیدن لوله ها و وارد شدن آسیب به آن ها شود.

منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور، از این افزایش فشار جلوگیری می کند. بدین نحو که با افزایش حجم آب به دلیل قرار گرفتن در مجاورت حرارت، حجم افزایش یافته وارد منبع انبساط شده و از ترکیدگی لوله جلوگیری می کند.

 

طریقه تعویض منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

منبع انبساط اجزای مختلفی دارد از جمله بدنه ی فلزی به شکل گرد یا چهارگوش، یک بالن لاستیکی یا دیافراگم که بین دو بدنه قرار می گیرد، شیر سوزنی جهت شارژ یا تخلیه هوا، مجرای ورود و خروج آب و همچنین شتعیلنگ یا لوله رابط مدار بسته گرمایشی.

در صورتی که شلنگ یا رابط منبع انبساط آسیب ببیند نیازی به تعویض منبع انبساط نیست و امکان تعمیر منبع وجود دارد اما در صورتی که بدنه ی منبع، پرده ی دیافراگم و یا شیر تنظیم هوای منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور آسیب ببیند نیاز به تعویض منبع می باشد. بهترین روش تعویض منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور این است که تعویض قطعه را به متخصص آن بسپارید، دیجی امداد رسان یکی از بهترین مراکز در زمینه تعمیرات پکیج و قطعات پیکج می باشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

علائم خرابی منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

اما از کجا تشخیص بدهیم منبع انبساط دچار مشکل شده است و علائم خرابی منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور چیست؟ یکی از مهمترین علائم خرابی منبع انبساط تغییرات فشار می باشد. در واقع بالا رفتن بیش از اندازه ی فشار در هنگام گرم کردن و افت شدید فشار در هنگام سرد کردن آب و نیز نوسانات فشار از علائم خرابی منبع انبساط می باشند.

گاهی اوقات با بالا رفتن فشار به مقدار زیاد شیر اطمینان مقداری از آب اضافی را به بیرون می ریزد و این باعث می شود در هنگام سرد شدن فشار به قدری افت پیدا کند که پکیج خاموش شود. پس خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور  در هنگام سرد کردن هم می تواند از علائم خرابی منبع انبساط باشد.

 

تعمیر منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

در صورت نوسان فشار باد منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور این موضوع باید بررسی شود که ایراد از خود منبع می باشد یا از شلنگ رابط. در صورتی که ایراد از شلنگ رابط باشد و این رابط دچار پارگی و یا گرفتگی شده باشد به سراغ گزینه ی تعمیر منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور می رویم و اقدام به تعویض شلنگ آن می کنیم. اما در صورتی که ایراد از دیافراگم منبع، بندنه ی آن و یا… باشد باید منبع انبساط تعویض شود.

مشاوره دیجی امداد رسان

آموزش تعویض منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

مراحلی که برای تعویض منبع انبساط باید طی کرد بدین شرح است:

  • ابتدا شیر ورودی آب و گاز را از پکیج جدا می کنیم و از بسته بودن آن ها اطمینان حاصل می کنیم.
  • آب مدار گرمایشی داخل پکیج را تخلیه کنید.
  • در این مرحله باید تمام اتصالات زیر پکیج را جدا کنید که شامل شلنگ گاز، لوله های رفت و برگشت گرمایش و لوله های ورودی آب سرد و گرم دستگاه می شود.
  • پکیج را بر روی زمین و یک جای نرم بخوابانید و سپس در صورتی که منبع اتصال به پکیج متصل است، پیچ های آن را باز کنید.
  • در زیر منبع اتصال یک لوله و یا شلنگ رابط وجود دارد که آب اضافی را به داخل منبع هدایت می کند، در این مرحله می بایستی این شلنگ یا لوله را جدا کنید. در صورتی که مشکل از گرفتگی و یا پارگی شلنگ یا لوله ی اتصال باشد، با تعویض آن به راحتی مشکل برطرف می شود و تعمیر در این مرحله به اتمام می رسد اما در صورتی که مشکل از خود منبع انبساط باشد نیاز به ادامه ی مراحل تعمیر می باشد.

 

چگونگی تعویض منبع انبساط بسته پکیج ایران رادیاتور

 

  • با توجه به تفاوتی که در شکل و سایز منبع انبساط پکیج های ایران رادیاتور وجود دارد، باید منبع اتصال جدیدی که خریداری می کنید متناسب با مدل پکیج خودتان باشد زیرا در صورتی که مدل دیگری باشد در مراحل تعویض به مشکل برخواهید خورد.
  • لوله ی رابط را به منبع انبساط متصل کنید و سپس منبع انبساط جدید را به بدنه ی پکیج متصل کنید.
  • در مرحله ی بعدی باید فشار منبع انبساط را بررسی کنیم. منبع انبساط باید در پکیج ایران رادیاتور یک (1) بار فشار داشته باشد. فشار منبع انبساط را می توانید با فشار سنج بررسی کنید و در صورتی که فشار منبع انبساط کم بود فشار آن را با تلمبه تنظیم کنید.
  • پس از بررسی فشار منبع اتصال پکیج ایران رادیاتور را در جای خود نصب کنید و سپس تمام اتصالات آن را مجددا متصل کنید و از باز بودن شیر ها اطمینان حاصل کنید. دقت کنید که اتصالات نباید خیلی سفت و یا خیلی شل بسته شوند.
  • شیر ورودی پکیج ایران رادیاتور را باز کنید و سپس فشار دستگاه را بر روی 1.5 ( یک و نیم) بار تنظیم کنید. اگر تمامی مراحل قبل به درستی طی شده باشد نباید پکیج نشتی داشته باشد.
  • در این مرحله بایستی هواگیری پکیج انجام شود. پس از انجام هواگیری ممکن است مقداری از فشار پکیج کاسته شود پس لازم است تا فشار پکیج مجددا بر روی 1.5 بار تنظیم گردد.
  • مدار گرمایشی را روشن کنید و اجازه دهید تا گرمای پکیج به اندازه ی تنظیم شده برسد. اگر منبع انبساط به درستی نصب شده باشد نباید هیچ گونه نشتی از منبع دیده شود.
  • در مرحله ی آخر شیر سوزنی منبع انبساط را با کف بررسی کنید تا نشتی نداشته باشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

هزینه تعویض منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

بدون احتساب هزینه ی ایاب و ذهاب تعمیرکار و طبق نرخ اتحادیه 95 هزار تومان می باشد که این هزینه با توجه به زمان و اعلام نرخ جدید امکان تغییر دارد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاع از تعمیر پکیج ایران رادیاتور و همچنین قیمت تعمیر قطعات پکیج با ما تماس بگیرید.

4.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “نحوه تعویض منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

  1. علی امرائی گفت:

    سلام هزینه تعویض منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور الان چقدره؟قیمت خود منبع چقد میشه؟

    1. admin گفت:

      با سلام، لطفا با همکاران بخش پشتیبانی دیجی امداد تماس حاصل فرمایید.

  2. محمد جم گفت:

    منبع انبساط پکیج ایران رادیاتورمون خراب شده امکان تعمیرش وجود داره؟

    1. admin گفت:

      با سلام، از کجا فهمیدید که منبع انبساط خراب شده ؟

  3. علی امینی گفت:

    سلام سمت غرب هم برای تعویض منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور تعمیرکار میفرستین؟

    1. admin گفت:

      با سلام، بله حتما، لطفا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *