مطالب آموزشی

میدانید گرانترین قطعه پکیج کدام قطعه است ؟

گرانترین قطعه پکیج

پکیج ها امروزه توانسته اند جایگزین موتور قدیمی خانه ها شوند. جدیدترین قطعات پکیج می تواند گرمای خانه و همچنین آب گرم مورد نیاز آنها را تامین کند. در برخی از نقاط کشور همچنان از سیستم های قدیمی برای گرمایش و تامین آب گرم مورد نیاز خود از جمله جدیدترین قطعات پکیج مانند بخاری های نفتی و گازی استفاده می شود. اما امروزه یکی از رایج ترین وسایل گرمایشی و تامین آب گرم پکیج می باشد. در ادامه همراه ما باشید تا گرانترین قطعه پکیج را مورد بررسی قرار دهیم.

  مشاوره دیجی امداد رسان

گران ترین قطعه پکیج دیواری

جدیدترین قطعات پکیج اعم از دستگاه گرمایش و تامین آب گرم نسبت به دستگاه های قدیمی فضای کمتر و ایمنی بیشتری خواهند داشت. همچنین می توان گفت که می تواند جایگزین مناسبی برای آبگرمکن های ایستاده و دیواری باشد. یکی از مهمترین ویژگی ها صرفه جویی در مصرف سوخت است. پمپ پکیج در واقع گرانترین قطعه پکیج دیواری  است. گرانی به این معنی نیست که قیمت آن به میلیون ها می رسد بلکه می توان گفت که قیمت این قطعه گران ترین قطعه پکیج دیواری نسبت به سایر قطعات است.

در برخی موارد پمپ پکیج دچار مشکل می شود که باید با توجه به مدل پمپ، پکیج، نحوه نصب و همچنین نحوه استفاده از آن تست شود. اما می توان گفت اگر پمپی که روی پکیج ها نصب می شود چون کیفیت خوبی دارد تا سال ها بدون مشکل کار می کند مگر اینکه ایراد از جای دیگری باشد. دیجی امداد رسان با بیش از 15 سال تجربه و تخصص در زمینه فروش و تعمیر پکیج دیواری یکی از معتبرترین مجموعه ها می باشد.

 

اجزای داخلی پکیج دیواری

اجزای-داخلی-پکیج-دیواری

کلید آب تحت فشار

سوئیچ فشار قطعه ای است که فشار آب مدار گرمایش را کنترل می کند. کلید فشار آب در تمامی مراحل کار مدار کنترل می شود و در صورت کاهش فشار آب در مدار گرمایش، فشار سوئیچ آب باز می شود و اجازه ادامه مراحل بعدی را نمی دهد.

اگر فشار آب مدار گرمایش بیش از 0.6 باشد، مدار آب فشار سوئیچ بسته می شود و پکیج به کار خود ادامه می دهد. در صورت نرمال بودن فشار آب مدار گرمایش یعنی بیشتر از 0.6 بار می توان فشار سوئیچ را با اهم متر کنترل کرد و در صورت بسته بودن مدار فشار سوئیچ سالم و در غیر این صورت خراب است. .

تخته پکیج دیواری

هسته پکیج دیواری محدوده آن است که وظیفه آن تحلیل ورودی و خروجی دستگاه می باشد.

معرفی ورودی و خروجی پکیج دیواری

یکی دیگر از اجزای داخلی پکیج دیواری ورودی ها هستند که شامل دو پریز برق، ترمیستور، کلید انتخاب فصل، پتانسیومتر، سنسور شعله، کلید جریان یا کلید جریان می باشد.

خروجی ها نیز شامل شیر سه طرفه، شیر گاز ورودی، پمپ سیرکولاسیون، برد جرقه، لامپ خطا، تخته جرقه یا ترانسفورماتور جرقه ای است که 220 ولت برق شهری را به 12000 ولت تبدیل می کند. در ادامه به معرفی قطعات گرانترین قطعه پکیج میپردازیم.

مشاوره دیجی امداد رسان

عناصر نصب شده بر روی تخته پکیج دیواری

  • رله: یک کلید الکترومکانیکی است که از یک سیم پیچ و یک سری کنتاکت تشکیل شده است.
  •  ترانسفورماتور برق: کار این واحد تبدیل برق 220 ولت متناوب به 9 ولت و 18 ولت متناوب می باشد.
  •  فیوز: در ورودی برق اصلی دستگاه قرار دارد و در برابر هرگونه اتصال کوتاه فیوز می شود و برق ورودی برد را قطع می کند. این قطعه قابل تعمیر نیست و پس از خرابی مدار یا جریان اضافه باید تعویض شود.
  • رگولاتور آی سی: به دلیل حساسیت بالای قطعات الکترونیکی، لازم است ولتاژ تغذیه و قطعات کاملاً ثابت و روان و بدون نوسان باشد و برای این منظور از آی سی استفاده می شود.

 

قسمت های داخلی پکیج دیواری

قسمت-های-داخلی-پکیج-دیواری

 واریستور:

این قطعه یک مقاومت وابسته به ولتاژ است که برای محافظت از قطعات و مدارهای الکترونیکی در برابر اضافه ولتاژ استفاده می شود. این قطعه به موازات مصرف کننده در مدار قرار می گیرد.

دیجی امداد رسان در زمینه فروش قطعات پکیج دیواری و فعالیت دارد و شما عزیزان میتوانید برای کسب مشاوره و اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

  • ترمیستور:

ترمیستور یک مقاومت نیمه هادی حساس به دما است. دو نوع ترمیستور وجود دارد:

ترموستات با ضریب حرارتی مثبت: (PTC) مقدار مقاومت این نوع ترمیستور با افزایش دما افزایش می یابد.

ترمیستور با ضریب حرارت منفی: NTC میزان مقاومت این نوع ترمیستور با کاهش دما کاهش می یابد.

  • فلو سوئیچ یا فلو سوئیچ:

این قطعه در مسیر ورودی آب به دیگ دیواری قرار دارد و به عنوان کلید قطع و وصل جریان برق عمل می کند. در داخل فلوواچ قطعات شناور وجود دارد که می توانند بالا و پایین بروند.

  • تخته جرقه پکیج:

این قطعه ولتاژ ورودی را چند برابر کرده و به مشعل منتقل می کند. با توجه به ارث بودن بدنه مشعل و ولتاژ 12000 ولتی در پره های مشعل در فاصله کمتر از CM1 قوس الکتریکی ایجاد می شود و با باز بودن گاز در مشعل شعله ایجاد می شود. .

  • سپر جانبی در پکیج دیواری:

شیر سه طرفه یکی دیگر از قسمت های پکیج دیواری است که مسیر آب گرم را از مدار دیگ به مدار آب گرم مورد استفاده این شیر تغییر می دهد.

  • پمپ گردشی پمپ خطی:

از این پمپ برای جبران افت فشار مدار گرمایش و گردش آب گرم در مسیر بسته گرمایش استفاده می شود. این پمپ توسط تعدادی خازن که به صورت سری در مدار الکتریکی آن تعبیه شده است راه اندازی می شود.

  •  شیر پرکن بسته بندی:

شیر پرکن پکیج را کم آب می کند. این شیر بین پکیج گرمایش و لوله آب سرد ورودی به پکیج قرار دارد و با بازکردن این شیر 1.5 بار در سایز معمولی و مجاز وارد سیستم می شود.

  • شیر تخلیه آب گرمایشی:

می توانید آب داخل سیستم را در صورت تعمیرات، خرابی و یا سرویس پکیج دیواری از طریق این وسیله تخلیه کنید.

مشاوره دیجی امداد رسان

  • سنسور مدار آب گرم مصرفی یا NTC:

این قطعه برای احساس دمای لوله مبدل مربوط به مصرف آب گرم نصب می شود و در صورت نرمال بودن دمای لوله، مشعل دستگاه را خاموش می کند تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

  • شیر اطمینان پکیج دیواری:

نوعی شیر حساس به دما و فشار است و برای مواردی که فشار عملکرد سیستم بیش از 3 برابر باشد و یا دمای سیستم بالاتر از حد معمول باشد، با بازکردن دریچه خروجی این شیر، فشار و آب اضافی وارد می شود.

از سیستم حذف شده است. این یک نوع سوپاپ اطمینان است. سنسور فشار آب: زمانی که فشار سیستم کمتر از حد معمول باشد یعنی به 1 بار برسد از روشن شدن دستگاه جلوگیری می کند.

  •  گیج دما و فشار:

همان فشارسنج و دماسنج است که بر روی بدنه پکیج قرار دارد و فشار و دمای سیستم را برای کاربران تعیین می کند.

  • NTC یا کلید مدار گرمایش:

دمای خط لوله آب مدار گرمایش را کنترل می کند و هنگامی که دمای خط لوله به دمای تنظیم شده رسید مشعل را خاموش می کند.

  • سنسور دود:

یکی دیگر از قسمت های داخلی پکیج دیواری ترموستات دود یا سنسور دود در بالای در پوش تنظیم قرار می گیرد و زمانی که دودکش به هر دلیلی کار خود را به خوبی انجام نمی دهد، در پوش تنظیم گرم می شود و این درجه حرارت بالا توسط دستگاه احساس می شود. سنسور و صفحه فرمان به سیستم دستور خاموش شدن می دهد.

  • کلید جریان یا کلید جریان:

فلوسوئیچ در مسیر ورودی آب به دیگ دیواری قرار می گیرد. این قطعه مانند یک کلید عمل می کند و جریان الکتریکی را قطع می کند.

  • شیر سه طرفه

شیر سه طرفه آب گرم را از مدار دیگ به مدار آب گرم منتقل می کند. همانطور که می دانید سیستم گرمایش مدتی است که توسط پکیج تعویض سیستم مرکزی موتور گرم می شود و در اکثر ساختمان ها، مدارس، شرکت ها، دانشگاه ها و 2 پکیج برای تولید آب گرم و گرما در فصول سرد سال، یعنی در پاییز و زمستان استفاده می شود. همانطور که می بینید بسته تقریبا یک ابزار بسیار کاربردی است و دانستن قطعات آن برای شما بی فایده نیست. و اکنون می دانید گرانترین قطعه پکیج کدام قطعه است.

مشاوره دیجی امداد رسان

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *