مطالب آموزشی

مقایسه پکیج چگالشی با پکیج معمولی

مقایسه پکیج چگالشی با پکیج معمولی-

پکیج ها از نظر نحوه عملکرد و سوخت مصرفی به دو دسته مهم چگالشی و معمولی دسته بندی می شوند. این سیستم های گرمایشی هر کدام تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به مقایسه پکیج چگالشی با پکیج معمولی بپردازیم و 9 فرق اصلی را ذکر می کنیم.

 

9 تفاوت پکیج چگالشی با پکیج معمولی

همان طور که تا الان متوجه شدید تفاوت پکیج چگالشی با معمولی در عملکرد آن هاست. همین امر تفاوت های چشمگیری را با پکیج غیرچگالشی یا معمولی ایجاد کرده است که عبارتند از:

 

1. نوع ورودی انرژی به پکیج

یک تفاوت پکیج چگالشی با پکیج معمولی در نوع ورودی انرژی به دستگاه است. به این شکل که در پکیج معمولی بعد از داخل شدن انرژی به دستگاه مقداری از انرژی به شکل انرژی حرارتی و از راه خروجی دود و گازهای حاصل از احتراق از بین می رود. اما در پکیج چگالشی با باز شدن یکی از شیرهای آب گرم روشن می شود و گاز دی اکسید کربن و آب در محفظه احتراق تولید می شود .دود حاصل از احتراق دستگاه به وسیله ی دودکش پکیج به بیرون هدایت می شود.گازهای گلخانه ای می توانند باعث افزایش آلاینده ها در جو زمین و تغییرات دمایی هوا می شوند.

 

2. افزایش بهره وری انرژی

مهم ترین تفاوت بین پکیج های چگالشی و غیر چگالشی در بهره وری و بازدهی آن هاست.بازدهی پکیج چگالشی 25 درصد بیشتر از پکیج معمولی یا غیرچگالشی است. از آن جایی که پکیج های چگالشی از گرمای گازهای حاصل از احتراق دودکش برای گرم کردن آب سرد ورودی به دیگ یا مخزن استفاده و گرمای بیشتری را به بیرون اتاق هدایت می کنند، از بازدهی بالاتری نسبت به پکیج معمولی برخوردار می باشد. برای همین 11 درصد بیشتر از پکیج چگالشی گرما جذب می کنند. بنابراین گاز کمتری مصرف می کنند و هزینه های سوخت مصرف کنندگان را به شکل قابل توجهی کاهش می دهند.

 

3. سیستم گرمایش از کف

تفاوت پکیج چگالشی با پکیج معمولی

فرق پکیج چگالشی با غیر چگالشی زمانی که سیستم از گرمایش از کف استفاده می کنید این است، هر چه آب برگشتی به پکیج دمای کمتری داشته باشد، عملکرد پکیج بهتر می شود، دمای برگشتی آب رادیاتورها حدود ۶۰ درجه است اما دمای آب برگشتی از لوپ های گرمایش از کف حدود ۴۰ تا ۴۵ درجه است که برای پکیج های چگالشی مناسب است و راندمان را بالا می برد و انرژی کمتری مصرف می کند.

 

4. آسیب به محیط زیست

اساسی ترین فرق پکیج چگالشی با پکیج غیر چگالشی این است که به دلیل طراحی خاص خود آلاینده های کمتری را از طریق دودکش وارد محیط می کند و آسیب کمتری به محیط زیست می زند.

 

5. تعداد مبدل

در بحث مقایسه پکیج های معمولی و چگالشی این نکته را باید بدانید که به جز دو مبدل که داخل پکیج های معمولی و چگالشی وجود دارد، در پکیج چگالشی یک مبدل دیگر تعبیه شده است که کار آن این است که بخار آب را به مایع تبدیل می کند. با این کار گرمایی که از گاز گرفته می شود تا تبدیل به مایع شود، صرف گرم کردن آب ورودی به دستگاه می شود. بنابراین از گرمای حاصل شده از مشعل که با گاز شهری کار می کند، به صورت ۹۸ درصد می توان استفاده کرد که این مقدار در پکیج های معمولی در حدود ۸۲ درصد است.

 

6. تولید کربن پایین

فرق پکیج چگالشی با پکیج معمولی در تولید کربن کمتر می باشد.

پکیج چگالشی تولید و انتشار کربن را کمتر می کند. در واقع با نصب پکیج چگالشی  در خانه تا سقف 1200 کیلوگرم کربن در سال کمتر تولید می شود.

 

7. نصب راحت

نصب راحت فرق پکیج دیواری چگالشی با معمولی است که این موضوع خیلی اهمیت دارد. پکیج چگالشی کوچکتر و جمع و جور تر از پکیج غیر چگالشی هستند و متعلقات کمتری دارد؛ به همین دلیل نیز می‌توانیم راحت ‌تر آن را در هر جایی نصب کنیم.

اگر برای تعمیر پکیج دیواری خود نیاز به تعمیرکار پکیج در تهران دارید، کافی است با متخصصان ما تماس بگیرید.

02171015

8. ایمنی بالا

حائز اهمیت ترین فرق پکیج چگالشی با معمولی سیستم ایمنی و قدرتمند پکیج چگالشی نسبت به پکیج غیرچگالشی می باشد. چون پکیج چگالشی هوای مورد نیاز برای احتراق را از بیرون دریافت می کند برای همین. دریافت اکسیژن از بیرون روی ایمنی این نوع پکیج تاثیر می گذارد و خطراتی مانند انفجار و آتش سوزی را از بین برده است.

 

9.مقاوم در برابر رسوبات

یکی از رایج ترین ایرادت که باعث اختلال در عملکرد پکیج های معمولی می شوند فرسایش قطعات در اثر رسوبات می باشد. که این مشکل یک موضوع آزاردهنده برای مصرف کنندگان پکیج های غیر چگالشی است. اما جنس متریال به کار رفته از آلومینیوم و فولاد سخت می باشد. این متریال مقاومت پکیج چگالشی را در برابر رسوبات بالا برده و در برابر بیشتر شرایط محیطی مقاوم کرده است. همین امر باعث شده است تا کمتر خراب شوند.

اگر می خواهید از هزینه سرویس پکیج توسط سرویس کاران حرفه ای دیجی امداد رسان مطلع شوید با شماره تماس درج شده تماس بگیرید.

 

پکیج چگالی چیست ؟

فرق پکیج چگالشی با پکیج معمولی

در سال 2005 یک فناوری و طراحی جدیدی به پکیج اضافه شد که این سیستم قادر است که گاز را به مایع تبدیل می کند که دقیقاً به خاطر عملکرد این پکیج است که به این سیستم ها، پکیج چگالشی می گویند.

 

طرز کار پکیج چگالشی چگونه است ؟

وقتی آب وارد پکیج چگالشی می شود مشعل روشن شده و گاز با اکسیژن ترکیب می شود و دما بالا می رود و بخار ایجاد می شود. بعد از گرم شدن آب داخل لوله ها آب گرم به شیر آب یا شوفاژها انتقال پیدا می کند. این همان کاری است که همه پکیج ها انجام می دهند اما تفاوت پکیج چگالشی با پکیج غیر چگالشی این است که این بخار در پکیج های غیر چگالشی از دودکش خارج می شود. اما در پکیج های چگالشی این بخار آب بازیابی می‌شود و دوباره به چرخه گرم‌ کردن آب بر می گردد.  بخار آب به سمت مبرد پکیج هدایت می شود .

در این صورت دمای بخار آب را تا حد خیلی زیادی کاهش می یابد و به شکل اب یا مایع تبدیل می شود و عمل چگالش روی آن انجام می شود. این آب به پکیج وارد می ‌شوند تا فرایند گرم‌ کردن آب دوباره از سر گرفته شود.

 

انواع پکیج چگالشی

به صورت کلی 2 نوع پکیج چگالشی در بازار  وجود دارد  که شامل موارد زیر می شود:

  • پکیج چگالشی معمولی

این مدل پکیج ها دارای مخازن بزرگ هستند و برای خانواده های پر جمعیت با چند حمام به کار برده می شود. در صورتی که در جایی زندگی می کنید که آب با افت فشار همراه است این پکیج بسیار مناسب می باشد.

  • پکیج چگالشی ترکیبی

در این پکیج ها به تانکر آب نیاز نیست و گرمایش آب به شکل مستقیم در شبکه اصلی تامین شده و بدون نیاز به مخزن آب می باشد. پکیج چگالشی ترکیبی نسبت به مدل های معمولی به صرفه تر است و برای خانواده ها با جمعیت کم و فضای کم پیشنهاد می شود.

02171015

پکیج چگالشی بخریم یا غیر چگالشی ؟

تا این جای مقاله، مقایسه پکیج چگالشی با پکیج معمولی پکیج های چگالشی را انجام داده ایم. پکیج چگالشی انرژی کمتری مصرف می کنند و بازدهی بالایی تری نسبت به پکیج های معمولی دارند. با نصب این پکیج گرمایش راحت تر و آب باکیفیت تری خواهید داشت. از همه مهم تر چون سوخت کمتری مصرف می کنند، هزینه های مصرفی شما را کاهش می دهند. اگر این قابلیت ها برایتان مهم است بهترین انتخاب برای شما پکیج چگالشی است. شما مشتریان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مقایسه پکیج چگالشی با پکیج معمولی و انتخاب میان آن ها با همکاران دیجی امداد رسان در بخش فروش تماس بگیرید هم چنین می توانید نصب یا تعمیر پکیج چگالشی را به کارشناسان ما بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *