مطالب آموزشی

آیا می دانید فشار مناسب پکیج در زمستان چقدر است ؟

فشار پکیج در زمستان

یکی از مهم ترین موضوعاتی که کارشناسان همیشه توصیه می کنند، به صورت متداول مورد بررسی قرار بگیرد، فشار پکیج در زمستان است. درواقع فشار مناسب پکیج در زمستان یک عدد مشخصی می باشد و کاهش و یا افزایش آن می تواند آسیب های خطرناکی برای پکیج دیواری داشته باشد. شما به راحتی می توانید از طریق شیر تخلیه پکیج، فشار را تنظیم کرده و مانع از مختل شدن عملکرد پکیج ها شوید. حال به نظر شما چرا در فصل زمستان تنظیم فشار تا این حد اهمیت دارد؟

در فصل سرما همه ما به دو قابلیت پکیج یعنی تأمین آب گرم مصرفی و گرم کردن رادیاتور ها نیاز داریم. تنظیم نادرست فشار موجب اختلال در این دو عملکرد شده و دیگر آب گرم مصرفی نخواهیم داشت. فشار مناسب پکیج دیواری در زمستان حدوداً بین ۱ تا ۲٫۵ بار است. هرگاه مشاهده کردید، فشار پکیج دیواری در زمستان از این عدد کمتر و یا بیشتر شده است، می بایست به تنظیم مجدد آن بپردازید. اگر نمی دانید که چگونه به تنظیم پکیج های خود در زمستان بپردازید این مطلب را مطالعه کنید. اگر باز هم نتوانستید مشکل را برطرف کنید با همکاران ما در دیجی امداد رسان تماس بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

آیا فشار پکیج در تمامی برندها یکسان است؟

فشار مناسب پکیج دیواری در زمستان

یکی از پرتکرارترین سؤالاتی که معمولاً ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است، این می باشد که فشار پکیج دیواری در زمستان و در دستگاه هایی مانند بوتان، گلدیران، ایران رادیاتور و … یکی است؟ در پاسخ باید بگوییم که تقریباً تمامی پکیج ها از یک استاندارد پیروی می کنند.

مناسب ترین عدد برای فشار پکیج ایران رادیاتور در زمستان 1.5 بار است اگر فشار از این میزان پایین تر باشد، مطمئناً با کدهای خطا پکیج ایران رادیاتور روبرو خواهید شد که جهت رفع آن می توانید با شیر زیر دستگاه فشار را بالا ببرید. در رابطه با فشار پکیج بوتان در زمستان نیز باید بگوییم همان استاندارد ۱ تا ۲٫۵ بار برای این مدل از پکیج ها مناسب ترین است. فشار پکیج لورچ در زمستان که یکی از مدل های پکیج بوتان می باشد هم ۱ تا ۲٫۵ بار است.

استانداردترین فشار پکیج آریستون در زمستان

فشار پکیج بوتان در زمستان

فشار پکیج در زمستان در مدل های آریستون کمی متفاوت تر می باشد. متعادل ترین فشاری که به شما پیشنهاد می نماییم برای این تجهیزات بین ۱ تا ۲ بار است. توجه داشته باشید اگر فشار این پکیج ها کم و زیاد شود، دستگاه خود پیام خاموش شدن پکیج را به برد ارسال می کند و اگر کمتر از ۰.۵ باشد، پکیج روشن نخواهد شد. بنابراین همیشه به فشار پکیج  دیواری در زمستان توجه نمایید. درصورتی که نتواتستید فشار را تنظیم کنید برای تعمیر پکیج آریستون با دیجی امدادرسان تماس حاصل نمایید.

تنظیم فشار پکیج گلدیران در زمستان چگونه است؟

تنظیم فشار پکیج در زمستان در برندهای گلدیران به این صورت است که در داخل دستگاه کمی آب وجود داشته و به واسطه آن آب گرم مصرفی و گرمایش رادیاتورها تأمین می شود. فشار استاندارد پکیج 1.5 Bar بوده و اگر از این میزان کاهش و افزایش پیدا کرده باشد با مشاهده کدهای خطا پکیج گلدیران حتما باید به تنظیم فشار آب پکیج و تعمیر پکیج گلدیران در زمستان بپردازید.

مشاوره دیجی امداد رسان

  1. برای افزایش فشار بار

  • شیر ورودی آب پکیج را باز کنید که شیر دومین لوله از سمت راست می باشد.
  • در قسمت سمت چپ دستگاه شیر پرکن قرار دارد که در تعداد معدودی از آن ها شیر پرکن در سمت راست است.
  • بر خلاف جهت عقربه های ساعت این شیر پرکن را جهت تنظیم نمودن فشار پکیج دیواری در زمستان باز کنید.
  • حال زمانی که فشار بر روی درجه‌ی 1.5 بار تنظیم شد، شیر را مجدد ببندید.
  1. برای کاهش فشار بار پکیج

  • پکیج را به وسیله سلکتور خاموش کنید.
  • دومین لوله از سمت راست که شیر اصلی آب سرد است را ببندید.
  • در منزل یکی از شیر های آب گرم را باز کنید.
  • حال شیر پرکن را خلاف جهت عقربه های ساعت باز کنید.
  • با توجه به عقربه فشار سنج فشار نرمال پکیج در زمستان باید به 5 بار برسد و پس از آن شیر را ببندید.
  • زمانی که فشار پکیج دیواری در زمستان را تنظیم کردید، حال آب سرد ورودی را باز کنید.

علت افت فشار پکیج در حالت زمستانه چیست؟

فشار مناسب پکیج در زمستان

در رابطه با این که درجه فشار پکیج دیواری در زمستان چند باشد، گفتگو نمودیم. حال سؤالی که برای بیشتر کاربران پیش می آید این است چرا ما بعد از تنظیم فشار باز هم با افت آن روبرو می گردیم؟ درواقع علت افت فشار پکیج در حالت زمستانه چیست؟ یکی از مهم ترین دلایل پایین آمدن فشار بار پکیج در زمستان نشتی در قسمت رادیاتور ها و یا اتصالات دستگاه است.

حتی اگر نشتی خیلی کم و در حد چند قطره نیز باشد، باز هم موجب افت فشار می گردد. از دیگر عوامل پایین بودن فشار پکیج در زمستان می توان به مشکلاتی همچون باد نداشتن منبع انبساط، هوا گرفتن رادیاتور ها، خرابی شیر پرکن در موارد نادر اشاره کرد.

در برخی از پکیج های دیواری نیز دیده شده که وجود نشتی در مبدل حرارتی علت افت فشار پکیج در حالت زمستانه بوده است. اگر این‌گونه باشد رسوبات زیادی بر روی مبدل حرارتی انباشته خواهد شد. بنابراین جهت اطمینان بهتر است، به بررسی آن بپردازید. علاوه بر آن اگر رابط منبع انبساط به پکیج نیز رسوب داشته باشد فشار پکیج دیواری در زمستان تغییر می کند. پیشنهاد می کنیم در چنین شرایطی با تعمیرکاران تماس حاصل نمایید. می توانید از آموزش نحوه تنظیم فشار پکیج دیواری ما نیز بهره مند گردید.

مشاوره دیجی امداد رسان

کلام آخر

در این نوشتار دریافتیم که فشار پکیج دیواری در زمستان می تواند تاثیر مستقیمی بر میزان تأمین گرمای آب مصرفی و رادیاتور ها داشته باشد. ، فشار پکیج ایران رادیاتور در زمستان و دیگر پکیج ها نباید از 2 بار بیشتر شود که در این صورت مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت. دیجی امداد رسان به عنوان بزرگ ترین مرکز تعمیرات پکیج و فروش قطعات پکیج دیواری هر سوالی که داشته باشید را پاسخگو خواهد بود.

سوالات متداول در رابطه با فشار پکیج دیواری در زمستان

بله، اگر با مطالعه این مقاله باز هم نتوانستید اقدامات گفته شده را انجام دهید و به تنظیم فشار پکیج در زمستان بپردازید، کافیست با همکاران ما تماس حاصل نمایید تا شما را راهنمایی کنند.

یکی از مهم ترین دلایل افزایش فشار پکیج در زمستان، وجود ایرادات در منبع انبساط است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. بالا بودن فشار پکیج به صورت مداوم می تواند خطرات بالایی داشته باشد، به همین خاطر سریعاً باید با تعمیرکاران مشورت کنید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

۱ نظر در “آیا می دانید فشار مناسب پکیج در زمستان چقدر است ؟

  1. حامد گفت:

    ۲.۵ بار برای پکیخ خیلی زیاده . باید بین ۱ نهایت تا ۲ باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *