مطالب آموزشی

دلایل سوختن فیوز پکیج دیواری چیست ؟

دلایل سوختن فیوز پکیج دیواری چیست ؟

سوختن فیوز پکیج دیواری از معمول ترین مشکلاتی است که برای پکیج اتفاق می افتد و بیشتر مصرف کنندگان پکیج از آن شکایت دارند. بهتر است قبل از تعویض فیوز جدید مشکل اصلی را پیدا و رفع کنید.

چون اگر پکیج مشکل داشته باشد، فیوز جدید هم با مشکل سوختن مواجه می شود و تعویض فیوز کمکی به شما نمی کند.

اگر میخواهید بدانید که دلایل سوختن فیوز پکیج دیواری چیست و راه حل های آن را یاد بگیرید، این مقاله از دیجی امدادرسان را از دست ندهید.

6 دلیل سوختن فیوز پکیج چیست؟

اصلی ترین علت سوختن فیوز پکیج اتصالی در بخشی از قطعات پکیج است. برای رفع این مشکل بایستی قطعاتی را بررسی کنید که برای کارشان به اتصالات فاز و نول نیاز دارند.

درصورتی که این قطعات با اختلالی مواجه شود یا اتصالی داشته باشند، روی فیوز تاثیر می گذارد و منجر به سوختن فیوز پکیج دیواری می شود. دلایلی که باعث سوختن فیوز پکیج می شوند عبارتند از:

  • اتصالی در پمپ سیرکولاسیون

پمپ کار جریان انداختن آب داخل لوله های پکیج را برعهده دارد.به همین علت این قطعه در مسیر حرکت آب در لوله ها جای گذاری می شود، تا سیالات با فشار بهتری از درون لوله ها عبور کنند.

یکی دیگر از کارکرد های مهم پمپ سیرکولاسیون، جلوگیری از اسراف آب، حین انتظار برای گرم شدن آن است. به وجود آمدن در نوع اختلالی در پمپ سیرکولاسیون پکیج شما، می تواند دلیل سوختن فیوز پکیج دیواری باشد.

  • وجود اختلال و یا اتصالی در شیر موتوری

شیر موتوری یک نوع محرک الکتریکی است که میزان جریان سیال ها، در پکیج را کنترل می کند. شیر موتوری هم در اثر مواجه با اختلال می تواند باعث سوختن فیوز پکیج دیواری شود.

  • بروز ایراد در فن دستگاه و یا سوختن آن

فن دستگاهی است کار خنک کردن اجزای داخلی و قطعات پکیج دیواری را برعهده دارد. بنابراین در صورت بروز مشکل در عملکرد فن پکیج دستگاه به خوبی خنک نمی شود و دمای بالا می تواند به قطعا پکیج دیواری آسیب وارد کند. اگر فیوزتان بسوزد، حتما فن پکیج را نیز بایستی بررسی کنید.

  • وجود اختلال و یا یکسره شدن رله برد پکیج

رله یک کلید الکتریکی است که به یک مدار الکتریکی نیاز دارد تا بتواند به واسطه آن مدار باز و بسته شود. کار اصلی رله برد این است به دستگاه کمک می کند تا بتواند جریان برق ورودی بیشتری را دریافت کند.

رله مستقیما با جریان برق ورودی پکیج دیواری ارتباط دارد و درصورت بروز اختلال در عملکرد این قطعه، بخش های دیگر، از جمله فیوز، می توانند تحت تاثیر قرار بگیرند و خراب شود. بنابراین علت سوختن فیوز برد پکیج دیواری میتواند از یکسره شدن رله برد دستگاه باشد.

  • وجود اختلال و یا سوختن بوبین 220 شیر کنترل گاز

وجود اختلال و یا سوختن بوبین 220 شیر کنترل گازبوبین درست مثل یک آهنربای مغناطیسی، جریان سیالات مختلف در خطوط لوله را کنترل می کند. وظیفه دیگر بوبین ها، قطع و وصل کردن جریان سیالات در مواقع نیاز است. اگر ایرادی در عملکرد فیوز پکیج دیواری رخ بدهد فیوز را هم می تواند خراب کند.

 پس اگر می خواهید عملکرد فیوزتان را بررسی کنید باید بوبین ها را هم چک کنید. چون بروز هر گونه ایراد در رله می تواند منجربه خرابی و سوختن فیوز پکیج دیواری نیز شود.

  • وجود اختلال و یا عملکرد نادرست محافظ برق پکیج

محافظ برق پکیج یکی دیگر از اجزای پکیج است که می تواند در صورت خرابی، علت سوختن فیوز شیشه ای پکیج باشد. کار محافظ این است که اجازه ورود برق با ولتاژهای نامناسب را به پکیج نمی دهد.

در صورت بروز نوسانات برق محافظ از دستگاه شما محافظت می کند و عمر پکیج را افزایش می دهد پس حتما قبل از اقدام به بررسی موارد دیگر، نگاهی به وضعیت محافظ برق پکیج تان بیندازید.

 

مراحل بررسی سوختن فیوز پکیج دیواری

هر کدام از قطعات پمپ سیرکولاتور شیر موتوری، فن دستگاه، رله برد و بوبین شیر کنترل گاز و محافظ را تک به تک جدا کنید. ابتدا پکیج را خاموش کنید و دو شاخه آن را مستقیما به پریز وصل کنید. حال، وقت آن است که پکیج را دوباره روشن کنید، و ببینید آیا با قطع کردن اتصال محافظ برق، همچنان امکان سوختن فیوز وجود دارد یا خیر.

اگر فیوز تان بدون هیچ مشکلی کار کند، متوجه می شوید که مشکل از محافظ برق تان است و باید آن را تعویض کنید. ولی اگر باز هم فیوز پکیج تان دچار سوختگی شد، می توانید اطمینان داشته باشید که قطعه دیگری، به جز محافظ برق، در پکیج تان وجود دارد که مشکل پیدا کرده است. به این ترتیب، باقی قطعات را نیز بررسی کنید تا بتوانید بالاخره منبع اصلی مشکل سوختن فیوز تان را پیدا کنید.

 

نکته مهم درباره پیدا کردن علت اصلی سوختن فیوز پکیج دیواری

 

نکته مهم درباره پیدا کردن علت اصلی سوختن فیوز پکیج دیواری

  • اگر مراحل را به اشتباه انجام دهید به دستگاه تان آسیب وارد می کند. قبل از شروع به تست کردن قطعات پکیج تان برای پیدا کردن مشکل اصلی، چندین فیوز نیم آمپر بردارید در صورت نداشتن فیوز هرگز این کار را انجام ندهید!
  • هرگز فیوز تان را یکسره نکنید. چراکه این کار بسیار خطرناک است می تواند منجر به سوخت برد اصلی دستگاه شود و دستگاه را از کار بندازد!
  • حین تعویض فیوز و بررسی قطعات و هر عمل دیگری، نکات ایمنی را حتما رعایت کنید تمامی این مراحل می توانند خطرساز باشند.
  • استفاده از فازمتر یکی از اقداماتی است که رعایت آن، می تواند خطر را تا حد زیادی کاهش بدهد.
  • توصیه می کنیم اگر تخصصی در زمینه تعمیر پکیج دیواری یا امور فنی ندارید بهتر است، این کار را به تعمیرکاران تعمیرات پکیج دیواری بسپارید.

بررسی علت های سوختن فیوز پکیج دیواری

در این مقاله به علل سوختن فیوز پکیج دیواری پرداخته شد. اختلال در قطعاتی مانند پمپ سیرکولاتور، فن شیر سه طرفه بوبین، رله برد، شیر کنترل گاز، محافظ برق می تواند منجر به سوختن فیوز پکیج دیواری شود. برای پیدا کردن علت اصلی سوختن فیوز پکیج دیواری بایستی قطعات ذکر شده را تک به تک بررسی کنید.

البته این کار خیلی حساس است و یک بی غفلتی می تواند منجر به حوادث خطر افرین شود. چنانچه امور فنی را نمی دانید و دانشی در زمینه تعمیر پکیج دیواری ندارید، بهتر است از دانش تعمیرکار پکیج مرکز دیجی امداد رسان کمک بگیرید.

برای اطلاع بیشتر درباره هزینه تعمیر پکیج به سایت ما مراجه فرمایید. دیجی امداد رسان در هر ساعت از شبانه روز آماده ارائه خدمات در زمینه سرویس و تعمیر پکیج دیواری در محل و با قیمت مناسب می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *