مطالب آموزشی

علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری چیست؟

علت بالا رفتن فشار پکیج

همان طور که می دانید پکیج های دیواری به علت کم مصرف بودن جایگزین موتورخانه های قدیمی شده اند. یکی از اصلی ترین دغدغه های مصرف کنندگان پکیج های دیواری بالا رفتن فشار پکیج دیواری است. این مشکل خود زمینه ساز خرابی های بیشتر قطعات و کاهش کارایی دستگاه می شود که در این مقاله به دلایل بالا رفتن فشار پکیج دیواری پرداخته ایم.

  مشاوره دیجی امداد رسان

آیا افزایش فشار پکیج دیواری خطرناک است؟

باید بدانید که بالا رفتن فشار پکیج در حالت زمستانی خطرات است چون می تواند به قطعاتی مانند پمپ آسیب وارد کند و در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد نماید. برای همین باید فشار استاندارد پکیج دیواری را بدانید. فشار نرمال پکیج های دیواری معمولا بین 0.7 تا 1.5 بار است. اگر فشار پکیج بیش از این اندازه بالا برود، به دستگاه آسیب وارد می کند. بهتر است که فشار پکیج خود را به طور مرتب بررسی کنید تا از بازه طبیعی خود خارج شود.

تنظیم فشار پکیج دیواری اصلی ترین قدم در روند کارکرد صحیح دستگاه است. نم دادن دیوارها به دلیل نشتی آب از پکیج، خوردگی و پوسیدگی سیستم لوله‌کشی پکیج و وارد شدن خسارت به پکیج می تواند از خطرات بالا رفتن فشار پکیج و نیاز به تعمیر پکیج دیواری باشد عوامل زیادی وجود دارند که از علل بالا رفتن فشار پکیج دیواری به شمار می روند که شامل موارد زیر می شوند:

k5 علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری

علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری

1. خراب بودن مبدل پکیج

اگر از پکیج های دیواری تک مبدله استفاده می کنید از اصلی ترین علت بالا رفتن پکیج در حالت تابستانی یا حالت زمستانه خرابی و فرسایش مبدل می باشد. البته در پکیج های دو مبدله نیز خرابی مبدل ثانویه نیز منجر به افزایش فشار پکیج می شود.

 

2. خراب شدن شیر تخلیه یا شیر اطمینان

یکی دیگر از علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری خرابی شیر تخلیه است. در صورتی که فشار آب در مدار گرمایشی پکیج های دیواری بیش از 3 بار باشد، شیر تخلیه یا شر اطمینان به صورت اتومات باز می شود. به این شکل با خارج کردن آب اضافی فشار پکیج هم کاهش داده می شود. خرابی این قطعه نمی تواند به پکیج در کم کردن فشار اضافی دستگاه کمک کند.

برای رفع این مشکل ابتدا دستگاه را خاموش کنید و شیر اطمینان را به آرامی باز نگه دارید تا هوای اضافی آن خارج شود. اگر شیر اطمینان یا شیر تخلیه قبل از رسیدن به فشار 3 بار، دچار نشتی شد. باید برای تعویض آن اقدام کنید

 

3. خراب شدن شیر پر کن

دلیل بالا رفتن فشار پکیج دیواری از خراب شدن شیر پر کن پکیج نیز می باشد. اگر شیر پر کن پکیج قادر نباشد وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، شیر اطمینان چکه می کند و در نهایت منجر به افزایش فشار پکیج دیواری می شود. برای همین باید هر چه سریعتر این قطعه را تعویض کنید تا کارکرد پکیج خود را بهبود بخشید.

 

4. خراب شدن منبع انبساط

بالا رفتن فشار پکیج دیواری

خرابی منبع انبساط دلیل دیگر افزایش فشار پکیج دیواری محسوب می شود. اگر منبع انبساط سوراخ شود، مدار گرمایشی با آب پر می شود. هم چنین در صورتی که  از شیر هواگیری مخزن انبساط آب خارج شود نیز نشان می دهد منبع انبساط خراب شده است و باید به تعویض آن اقدام کنید.

 

5. خراب شدن برد الکترونیک پکیج

یکی دیگر از علت های افزایش فشار دستگاه خرابی برد الکترونیک است. در این صورت دما ثابت می ماند. به این شکل فرمان های دستوری از پکیج دریافت نمی شود و به سایر قطعات پیام اشتباه ارسال می شود و در کارکرد پکیج اختلال ایجاد می کند و منجر به زیاد شدن فشار پکیج می شود.

  مشاوره دیجی امداد رسان

علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری بوتان و ایران رادیاتور

بالا رفتن فشار پکیج در حالت تابستانی

علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری ایران رادیاتور و بوتان فرولی و سایر برندها از خرابی قطعاتی چون مبدل منبع انبساط، شیر تخلیه یا اطمینان، پمپ و برد این دستگاه است. برای همین باید به سرویس و تعویض قطعات معیوب و جایگزینی آن با قطعات سالم توجه کنید.تعمیر پکیج ایران رادیاتور و بوتان در صورتی که توسط کارشناسان مجرب انجام نشود ممکن است منجر به صرف هزینه بیشتر در طولانی مدت توسط مشتری شود.

 

رفع مشکل بالا رفتن فشار پکیج دیواری

اما با چند انجام راهکار زیر می توان برای رفع مشکل بالا رفتن فشار انواع پکیج دیواری اقدام کرد:

  1. بستن شیر ورودی پکیج
  2. باز کردن شیر پرکن
  3. باز نگه داشتن یکی از شیر های آب منزل

 

اقدامات لازم در خصوص بالا رفتن فشار پکیج دیواری

راهکارهای ساده وجود دارند که می توانید با انجام آن ها مشکل بالا رفتن پکیج خود را برطرف کنید و فشار دستگاه را کاهش دهید:

  1. شیر ورودی آب ورودی دستگاه را ببندید. یکی از شیرهای آب گرم مصرفی را باز کنید تا فشار مانومتر کاهش یابد. شیر آب گرم را ببندید و هم زمان شیر پرکن هم بسته نگه دارید. اکنون فشار مانومتر را تنظیم کنید.
  2. شیر هواگیری پکیج را باز کنید تا فشار دستگاه به شکل نرمال درآید. بعد از آن از بستن شیر هواگیر اطمینان حاصل کنید تا باعث نشتی و چکه کردن آب نشوید.

 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی علت های بالا رفتن فشار پکیج دیواری اشاره کردیم. بسیاری از قطعات در پکیج دیواری هستند که خرابی آن ها می تواند منجر به بالا رفتن فشار در پکیج دیواری شوند.

 بالا رفتن فشار پکیج مشکلات زیادی برای پکیج ها به وجود می آورد. برای رفع مشکلات ناشی از افزایش فشار پکیج سرویس پکیج به صورت مرتب و تعمیر پکیج در تهران تعمیر قطعات خراب می تواند بهترین اقدام برای رفع این مشکل در انواع پکیج ها باشد. برای سرویس پکیج دیواری خود و خرید قطعات پکیج دیواری ، همچنین تعمیرکار پکیج در تهران  میتوانید به ما اطلاع دهید تا شرکت دیجی امدادرسان آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

  مشاوره دیجی امداد رسان

سوالات متداول کاربران در رابطه با بالا رفتن فشار پکیج دیواری

اقدامات لازم جهت بالا رفتن فشار پکیج می تواند به کاهش سوخت و هزینه های سرویس پکیج دیواری شما در هر برندی، کمک کند.

از آن جا که پکیج های دیواری قطعات حساس و سیستم پیچیده دارد بهتر است از دستکاری دستگاه خود خودداری کنید و با نزدیکترین شعبه تعمیرات انواع پکیج دیواری تماس بگیرید.

برای جلوگیری از بالا رفتن فشار پکیج و بهینه سازی مصرف انرژی و جلوگیری از بروز اختلال در روند کارکرد دستگاه و خرابی قطعات نسبت به سرویس پکیج خود توجه کنید.

3.7/5 - (24 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری چیست؟

  1. محمد‌ایمانی گفت:

    سلام‌وخسته‌نباشید‌من‌۲سال‌یه‌پکیج۲۴بوتان‌گرفتم‌ولی‌فشار‌بگیج‌همیشه‌میره‌بالا‌ومن‌مجبورم‌هر۲۴ساعت‌از‌شیر‌هوار‌گیری‌شوفاز‌آب‌اضافی‌تخلیه‌کنم‌تا‌بار‌بیاد‌روی‌۱/۵‌اینم‌۰۹۱۹۸۴۹۳۹۵۹شماره‌اگه‌کسی‌میتونه‌راهنکاییم‌کنید‌ممنون‌میشم‌

  2. sadegh abbasi گفت:

    درود فراوان. آیا افت فشار آب منطقه ای، می تواند دلیلی بر بالا رفتن فشار پکیج باشد؟ پکیج بوتان ما از چند روز پیش همزمان با افت محسوس فشار آب در منطقه جنت آباد مرکزی، چندین بار دچار افزایش فشار شده است. من چندین بار از طریق تخلیه آب گرم و بستن شیر ورودی فشار را متعادل کردم ولی باز فشار نوسان دارد . لطفا راهنمایی کنید متشکرم

  3. سلیمانی گفت:

    باسلام . آیا در زمستان، اگر درجات ترموستات های پکیچ دیواری ایران رادیاتور، در وضعیت مینیمم باشد، چرا فشار بار پس از چند روز، به بیش از ۲/۵ می رسد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *