مطالب آموزشی

آموزش اسید شویی پکیج در چند مرحله

اصلی ترین مشکلات مربوط به پکیج های دیواری انباشت رسوب در قطعات و انشعابات دستگاه است. این رسوبات به دلیل سختی زیاد آب پدید می آید اگر نسبت به اسیدشویی پکیج غفلت کنید خسارت جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش اسید شویی پکیج دیواری به صورت جامع بپردازیم.

رسوب زدایی پکیج های دیواری باید حتما به شکل کاملا حرفه ای انجام شود و نباید خودتان این کار را انجام بدهید. چون انجام این کار حساس توسط خودتان یا افراد بی تجربه می تواند آسیب زیادی به پکیج وارد کند.

ممکن است جرم دستگاه حرکت کند و به قسمت های دیگر پکیج نفوذ کند و شما را متحمل هزینه سنگین و ضرر و زیان کند و می تواند باعث این بشود که پکیج و رادیاتورها را کلا از کار بیندازد.

  مشاوره دیجی امداد رسان

نحوه اسید شویی پکیج دیواری

اسید شویی پکیج دیواری

اگر با مشکلاتی مانند سرد و گرم شدن آب مصرفی یا گرم نشدن آب و یا سرو صدای پکیج دیواری و از همه مهم تر کد خطاهای پکیج مواجه شدید بدانید که دستگاه شما رسوب گرفته است و به اسید شویی نیاز دارد.

   لوازم مورد نیاز برای شست و شویی و اسید شویی مبدل ثانویه پکیج شامل: آلن دسته بلند نمره 4، پیچ گوشتی چهارسو ، فازمتر  ، سطل پلاستیکی،  شیلنگ یک متری، سرشیلنگی 1/2 ،  ماسک و عینک و دستکش می شود.

 

روش های اسید شویی :

مراحل اسید شویی پکیج دیواری شامل دو مرحله است

  • روش سنتی (با استفاده از مواد جرم گیر )
  • روش مدرن ( با استفاده از پمپ رسوب گیر)

قبل از این که شما را با رسوب زدایی پکیج آشنا کنیم. بهتر است بدانید بهترین کار نصب فیلترهای تصفیه بر سر راه آب سرد ورودی است. هم چنین می توانید با بهره گیری از محلول های محافظ در برابر جرم و رسوبات مشکلات مربوط به پکیج را به حداقل برسانید

 

اسید شویی و رسوی زدایی پکیج به روش سنتی

نحوه اسید شویی پکیج

در این مرحله برای اسید شویی و جرم گیری از مواد جرم گیر استفاده می کنند. یک سری نکات باید در خصوص کار رسوب زدایی پکیج توجه شود که شامل موارد زیر می شود

مشاوره دیجی امداد رسان

  • از ماسک و لباس مخصوص و دستکش و عینک استفاده کنید.
  • از ریختن اسید روی لباس و اعضای بدن خودداری کنید.
  • در صورت پاشیدن اسید روی بدنتان، آن ناحیه را به خوبی با آب بشویید.
  • آب دستگاه را خالی کنید

دستگاه را از برق بکشید و کاور آن را باز کنید آب دستگاه را به خوبی تخلیه کنید. به این ترتیب که ابتدا شیر ورودی آب سرد دستگاه را بسته ببندید و شیر پرکن دستگاه را در جهت عقربه های ساعت باز بگذارید. شیر آب گرم را باز کنید تا آب دستگاه به خوبی خالی شود

  • اسید شویی مبدل پکیج دیواری

این یکی دیگر از مراحل اسید شویی سنتی است به این ترتیب با آچار آلن مبدل پکیج را باز کنید. دستگاه را با مبدل دیسکلر که همان اسید و جوهر نمک صنعتی به خوبی بشویید.  اسید شویی مبدل پکیج ایران رادیاتور بوتان، بوش، تاچی، ایساتیس و سایر برندها نیز به این شکل انجام می شود.

نکته : کار با دیسکر یک کار تخصصی است و چون این ماده به شدت سمی است و تماس آن باعث سوختگی و آسیب به اعضای بدن تان می شود. پس اگر تبحری در این زمینه ندارید کار را به یک متخصص حرفه ای بسپارید

  • در صورت تخلیه نشدن کامل رسوب

مبدل را حرارت دهید و با استفاده از چکش چند ضربه به بدنه دستگاه بزنید تا رسوبات از داخل آن کنده شود و به بیرون بریزد. داخل مبدل را دیسکلر بریزید و بعد از گذشت 15 دقیقه آن را با فشار آب زیاد بشویید.

یک راه دیگر هم وجود دارد. در صورتی که باز هم رسوبات مبدل به طور کامل خالی نشد. مبدل را روی گاز بگذارید و آن را به اصطلاح سرخ کنید و بعد با چکش چند ضربه محکم اعمال کنید و مبدل را با فشار آب زیاد بشویید. اورینگ ها را در صورت نیاز تعویض و فشار را روی 1.5 تنظیم کنید.

 

اسید شویی و رسوب زدایی پکیج به روش مدرن (با پمپ کولر)

طریقه اسید شویی پکیج دیواری

مزیت این روش این است که دیگر نیازی به باز کردن کاور پکیج ندارید. پمپ پکیج را در ظرف اسید می گذارید. خروجی آن را به یک سمت مبدل گرمایی متصل می کنید و یک سمت دیگر آن را با استفاده از شیلنگ پلاستیکی به ظرف وصل می کنید

بعد از گذشت چند دقیقه رسوب زدایی پکیج با پمپ تمام جرم و رسوبات داخل مبدل کنده می شود و بعد از آن در یک ظرفی آب بریزید. سپس مبدل را داخل آن بگذارید و به خوبی شستشو دهید.

 

هزینه رسوب زدایی پکیج و سرویس پکیج

متاسفانه برخی از افراد به غلط فکر می کنند که رسوب زدایی پکیج کار بیهوده ای است. در صورتی که سرویس و نحوه اسید شویی پکیج به شکل تخصصی از اهمیت زیادی برخوردار است. این کار شما را از پرداخت هزینه های هنگفت تعمیر پکیج و بروز مشکلات احتمالی در آینده مصون نگه می دارد.

البته میزان رسوب و جرم هم روی قیمت اسید شویی پکیج دیواری بی تاثیر نیست. گاهی اوقات مقدار رسوبات کم است و برای همین کار رسوب زدایی پکیج دیواری به آسانی صورت می گیرد. اما در مواقعی این کار سخت و پیچیده است و طبیعی است که قیمت نهایی اسید شویی افزایش خواهد یافت.

پس با انجام سرویس دوره ای و با پرداخت هزینه کم نسبت به سرویس پکیج خود اقدام کنید. جهت اطلاع از هزینه اسید شویی پکیج ایران رادیاتور پکیج بوتان،  هزینه اسید شویی پکیج بوش با ما تماس بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

سخن آخر

گفتنی است که روش اسید شویی پکیج ایران رادیاتور  اسید شویی پکیج بوتان اسید شویی پکیج اپتیما طریقه اسید شویی پکیج ایساتیس اسید شویی پکیج بوش اسید شویی پکج تاچی و غیره به شکل های بالا انجام می شود. برای رسوب زدایی و اسید شویی و خرید قطعات پکیج دیواری هر کدام از انواع پکیجی که از آن استفاده می کنید، با دیجی امداد رسان تماس بگیرید. همکاران ما در اسرع وقت به محل موردنظرتان اعزام می شوند و کار رسوب زدایی پکیج را به شکل کاملا تخصصی انجام می دهند.

3.3/5 - (7 امتیاز)

۱ نظر در “آموزش اسید شویی پکیج در چند مرحله

  1. فرشاد میرفخرایی گفت:

    با سلام
    پکیج بوتان مدل پرلا پرو اب سرد فشارش زیاده ولی اب گرم خیلی کمه و قابل استفاده نیست انقدر فشارش کمه و امروز شلنگ رو باز کردم دقت کردم انگار شن ریزه از شلنگ خارج میشد
    هزینش چقدر هست و چقدر کار داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *