مطالب آموزشی

فن پکیج روشن نمیشود، علت چیست ؟

فن پکیج روشن نمیشود، علت چیست ؟

امکان تشخیص دلیل روشن نشدن فن پکیج دیواری در نگاه اول مشخص نیست و بایستی بررسی هایی صورت گیرد، گاها ممکن است فن دستگاه شما سوخته باشد، ولی همیشه تنها دلیل سوختگی فن نیست، بعضی مواقع علت های دیگری برای روشن نشدن فن پکیچ وجود دارد که از جمله آنها می توان به گیر کردن پروانه فن و سوختن رله برد الکترونیک پکیج اشاره کرد.

شما با انجام تست فن پکیج دیواری خود به راحتی می توانید پی به مشکل روشن نشدن فن پکیج دیواری خود ببرید. بدین منظور اگر چنانچه تبحری در این زمینه ندارید می توانید کار خود را به افراد مجرب و متخصص دیجی امداد رسان بسپارید که پس از برقراری تماس در اسرع وقت در محل حاضر شده و مشکل شما را برطرف می نمایند.

مشاوره دیجی امداد رسان

فن پکیج چیست و کاربرد آن در دستگاه چیست؟

 در اکثر پکیج ها، قطعه ای به نام فن وجود دارد که در مسیر دودکش قرار گرفته و وظیفه تخلیه دود از محفظه ی پکیج به بیرون و هوای آزاد را دارد. گاها مشکلاتی از قبیل روشن نشدن فن پکیج و یا روشن ماندن مداوم آن پیش می آید، اگر از روشن ماندن مداوم فن پکیج خود شکایت دارید بهتر است بدانید که در صورت عدم مشاهده هر نوع اختلال در عملکرد دستگاه، روشن ماندن فن پکیج دردسر ساز نخواهد بود، چرا که اکثرا در فصل زمستان به دلیل روشن بودن دائمی پمپ پکیج، فن نیز به تبع آن یکسره روشن می ماند.

در پکیج های مدل تاچی کدخطای E2 به دلیل مشکل در فرایند تهویه دستگاه بر روی نمایشگر ظاهر می گردد و در صورت بروز مشکلاتی چون، خرابی فن، بسته بودن مسیر دودکش، قطعی اتصال برد، و خرابی پرشر فن این کد روی دستگاهتان ظاهر می گردد.

بررسی دلایل و علت روشن نشدن فن پکیج

بررسی دلایل و علت روشن نشدن فن پکیج

انجام تست فن پکیج برای 

همانطور که در ابتدای مقاله عنوان شد، بنا به دلایلی گاهی فن پکیج روشن نمیشود و یا به صورت مداوم و بی وقفه کار می کند، یکی از کارهایی که برای بررسی عملکرد  صحیح و یا عدم کارکردن فن پکیج انجام می گیرد، استفاده از تست فن پکیج است. دو راه برای بررسی مشکل فن از این مسیر وجود دارد:

اولین راه بررسی کار کرد فنی فن دستگاه است، همانطور که می دانید زمانی که شعله پکیج روشن می شود، فن وظیفه دارد حرارت و گاز تولید شده توسط محفظه حرارتی را به بیرون هدایت کند، تا هوای تازه به در داخل جریان یابد.

حال تصور کنید اگر فن پکیج به درستی کار نکند، بورد دستگاه اجازه روشن شدن اتوماتیک پکیج را نمیدهد. چون برای کار کردن فن، برق 220 ولتی لازم است که از طریق بورد به فن می رسد، در صورتی که برق تامین نشود بایستی دنبال مشکل در رله بگردیم، ولی اگر با وجود تامین برق 220 ولتی به فن، روشن نشدن فن پکیج همچنان ادامه پیدا کند بدین معنی است که فن دستگاه دچار مشکل شده است.

در این شرایط برای بررسی علت کار نکردن فن پکیج ایران رادیاتور یا هر پکیج دیگری به دستگاهی به نام آوومتر احتیاج دارید تا با قرار دادن آن در حالت بیزر، با بررسی صدای آن پس از روشن شدن دستگاه از سالم یا خراب بودن فن پکیج خود اطلاع یابید.

راه دیگر بررسی علت کار نکردن فن پکیج بوتان و سایر برندها از طریق تست کردن فن آن، دقت کردن به صدایی است که از دستگاه شنیده می شود. در صورتی که فن پکیج به درستی کار نکند، به دلیل انرژی و توان کمی که در بیرون فرستاده دوده و گاز دارد به هنگام کار کردن صدای بیشتری از خود در می آورد.

خراب بودن فن و پرشر هوا

یکی از وظایف پرشر فن، بررسی و کارکرد سریع این قطعه از دستگاه است، بنابراین اگر این سنسور به درستی کار نکند، ممکن است ارورهای 40، 60 و 80 ایران رادیاتور را در نمایشگر پکیج نشان دهد که نشانگر احتمال خرابی فن و دلیلی بر روشن نشدن فن پکیج هستند. در این موقعیت با مورد بررسی قرار دادن فن و پرشر هوا که بایستی توسط نمایندگی های مجاز ایران رادیاتور و یا  تعمیرکاران حرفه ای دیجی امداد رسان صورت گیرد ابتدا فن و سپس پرشر هوا را مورد بررسی قرار می دهند.

مشاوره دیجی امداد رسان

گیر کردن فن

 

گیر کردن فن

یکی دیگر از پاسخ هایی که می توان در جواب سوال چرا فن پکیج روشن نمیشود عنوان کرد، عدم عملکرد صحیح فن ها با گیر کردن گرد و خاک و کثیفی ها به آن است که مجددا باعث نمایش ارورهای 40، 60 و 80 می شود.  برای برطرف کردن مشکل روشن نشدن فن پکیج  در این شرایط فن را بررسی و لوله های داخلی آن را تمیزکاری کرده و سپس در صورت کم بودن دور فن بنا به نظر متخصصان این زمینه اقدام به تعمیر و یا تعویض فن نمایید.

سرویس کاران و تعمیرکاران دیجی امداد رسان با داشتن تبحر، تخصص و توانایی بالا در زمینه تعمیرات پکیج نظیر : تعمیر انواع پکیج های تاچی، بوتان و ایران رادیاتور می توانند با بهره گیری از تجربه و تخصصی که دارند در سریعترین زمان ممکن با نازلترین قیمت ها، کار سرویس و یا تعمیر سیستم شما را انجام دهند. پس به شما توصیه می کنیم برای دریافت بهترین خدمات، در صورت روشن نشدن فن پکیج خود درخواست خود را در دیجی امداد رسان ثبت نمایید.

مشاوره دیجی امداد رسان

3.7/5 - (8 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “فن پکیج روشن نمیشود، علت چیست ؟

  1. علی گفت:

    سلام فن پکیج گاهی با صدای زوزه گیر می‌کند و با حرکت دادن پروانه و یا خاموش و روشن کردن پکیج مجددا بکار می‌افتد. به نظر شما چگونه می‌توان رفع نقص کرد. ممنون

    1. Dary goli گفت:

      گیر کردن فن گاه و بیگاه از کثیفی و گرد و خاک و چربی جمع شده لابلای پروانه فن می‌باشد ساده ترین راه تمیز کردن فن استفاده از اسپری فوم چربی شور موتور ماشین و یا فوم تمیز کننده کندانسر کولر گازی می‌باشد پس از چندبار اسپری کردن اجازه دهید تا کثیفی را شسته بیرون بیاورد در صورت امکان با قلم موی کوچک کمک کنید به این فرایند و برای چند ساعت پکیج را روشن نکنید تا کاملا اجزا فن و پکیج خشک شود

  2. رستمی گفت:

    سلام پکیج گلدیران دارم برق پشت سیم فن ازتون برد نمیاد علت چیست

    1. Dary goli گفت:

      مسیر سیم تا برد را چک کنید با مولتی متر البته فن را از برق جدا کنید این قسمت برق مستقیم ۲۲۰ ولت دارد موقع اتصال به پریز به هیچ وجه دست به برد پکیج نزنید
      اگر مشکلی نداشت سیمها سالم بود ایراد روی برد شماست فیوزهای روی برد رو حتما چک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *