مطالب آموزشی

ترموستات حد پکیج دیواری چیست ؟

ترموستات-حد-پکیج-دیواری-

برای اینکه بتوانید بهترین بهره وری را از پکیج خود داشته باشد باید با قطعات پکیج و کاربرد هر کدام از آن ها شناخت بیشتری به دست بیاورید. قطعه ای که قصد داریم در این مقاله از دیجی امداد رسان به آن بپردازیم، ترموستات حد پکیج است که توضیحات کاملی راجع به اینکه سنسور حد یا ترموستات پکیج چیست و اینکه چه کارایی دارد، به شما خوانندگان محترم ارائه می کنیم.

ترموستات حد قطعه ای در پکیج است که به آن کلیدحرارتی هم می گویند. این ترموستات انواع مختلفی دارد که بر اساس عملکرد به سه نوع کلی قطعی، وصلی و تدریجی دسته بندی می شود ترموستات حد مانند یک کنترل کننده خودکار عمل می کند و دمای پکیج را به صورت خودکار تنظیم می کند.

  مشاوره دیجی امداد رسان

ترموستات حد شامل چه چیزهایی می شود؟

ترموستات حد، شامل یک عامل حرارتی میله ای و لوله ای می باشد، زمانی که در آب گرم قرار بگیرد، می تواند میزان دما را تشخیص بدهد. میله کاربردی در ترموستات از نوع اینوار است که ضریب انبساط کمی دارد.

وقتی لوله در معرض حرارت باشد، دچار انبساط می شود و میله درون آن کشیده شده یا تحت فشار قرار می گیرد. تغییرات در میله باعث می شود تا این قطعه مقدار دمای آب را به برد دستگاه گزارش بدهد و باعث کارکرد صحیح پکیج شود.

برای تعمیر پکیج در شرق تهران با تعمیرکاران ما تماس بگیرید.

وظیفه ترموستات حد چیست؟

وظیفه-ترموستات-حد

اصلی ترین وظیفه ترموستات حد در پکیج دیواری شامل موارد زیر می شود:

  • حفاظت از مبدل اصلی در برابر سوختن
  • کنترل کلیه مراحل عملکرد دستگاه
  • تنظیم کننده کارکرد صحیح پکیج (در صورت خرابی سنسور مدار آب گرم باعث خاموش شدن پکیج می شود)

 

کاربرد ترموستات حد پکیج دیواری

نصب ترموستات حد پکیج دیواری روی مبدل اصلی یا لوله رفت شوفاژ انجام می شود. وظیفه اصلی ترموستات حد پکیج در دستگاه های سرمایشی و گرمایشی تنظیم کردن درجه حرارت مایعات جامدات و گازهاست.

محل اتصال ترموستات ، یک ماده خمیری قرار گرفته است که نقش ، هادی حرارتی دارد و باعث ارتقای کارایی ترموستات می شود و گرمای مبدل را به شکل یکنواخت به آن می رساند. فراموش نکنید این خمیر با گذشت زمان کارایی اولیه خود را از دست می دهد و باید آن را تعویض کنید.

 

تاثیر خراب شدن ترموستات حد بر عملکرد پکیج

طبیعی است خراب شدن ترموستات حد، در عملکرد پکیج اختلال ایجاد می کند. در ادامه به خرابی ها و مشکلات رایج ترموستات حد پکیج دیواری می پردازیم.

خاموش شدن ناگهانی ترموستات

اصلی ترین و شایع ترین مشکلات که عملکرد پکیج را تحت ثاثیر قرار می دهد خاموش شدن ناگهانی ترموستات حد است. برای عیب یابی ابتدا بایستی سوئیچ ایمنی بررسی شود و اگر تنظیمات سوئیچ ایمنی به هم خورده باشد برای جلوگیری از خطراتی چون آتش‌سوزی یا برق گرفتگی دستگاه را در محدوده زمانی کم خاموش می کند.

البته علت های دیگری هم برای خاموش شدن مکرر یا ناگهانی ترموستات حد وجود دارد. وقتی بار دستگاه به دلیل کاهش و افزایش فشار آب دچار افت می شود. مشکلاتی مانند موارد زیر به وجود می آید.

مشاوره دیجی امداد رسان

  • نشتی پمپ یا خراب شدن پمپ
  • مسدود شدن شیرهای آب
  • کمبود گاز مصرفی
  • عدم وجود برق در قطعات الکتریکی پکیج

بهتر است هر چند وقت یکبار برای جلوگیری از ایرادات احتمالی به سرویس پکیج دیواری خود توسط سرویس کار مجرب بپردازید تا از هزینه های اضافی برای تعویض قطعه جلوگیری شود.

 

عیب ‌یابی و تست سلامت ترموستات حد پکیج

عیب-‌یابی-و-تست-سلامت-ترموستات-حد-پکیج

  • ابتدا دمای آب را اندازه گیری کنید اگر مقدار دما کمتر یا بیشتر از آنچه بود که ترموستات نشان می داد به این نتیجه می رسید که ترموستات دچار ایراد شده است.
  • به صدای ترموستات دقت کنید. اگر صدای کلیک از ترموستات شنیده نشد یا اینکه صدای وزوز ایجاد می کرد، ترموستات حد خراب شده است باید برای تعمیر آن اقدام کرد.
  • تنظیمات ترموستات را بررسی کنید. اگر دمای رادیاتورها متناسب با تنظیمات ترموستات تغییر نکرد نشان می دهد که ترموستات خراب شده است.
  • برای اطمینان از سالم بودن ترموستات حد باید مدار آن را در دمای کمتر از 52 درجه با اهم متر اندازه گیری کنید. اگر مدار بسته باشد بدون مشکل است. در صورتی که ترموستات حد از کار بیفتد بهتر است برای جلوگیری از خرابی های بیشتر از یک کارشناس تعمیرات پکیج دیواری کمک بگیرید.
  • پکیج را روشن کنید و بعد سیم مربوط به ترموستات را از آن جدا سازید. اگر پکیج خاموش شود، ترموستات سالم است اما اگر دستگاه خاموش نشد نشان می دهد که ترموستات حد خراب شده است.
  • اگر در هنگام روشن شدن شعله نیز با خطای باز بودن حد مواجه شدید نیز احتمال دارد که مدار ترموستات حد تا برد قطع شده یا اینکه خود ترموستات دچار اختلال شده باشد.

 

چگونگی عیب ‌یابی ترموستات حد پکیج دیواری

ترموستات یکی از حیاتی ترین قطعات پکیج است. برای همین تعمیر ترموستات حد یک کار تخصصی است و به تبحر و مهارت نیاز دارد. چنانچه در این زمینه تخصصی ندارید این کار را به یک تعمیرکار حرفه ای واگذار کنید.

اکیدا توصیه می کنیم که از افراد کم تجربه کمک نگیرد. چون جزئی ترین ایراد در روند تعمیر پکیج دیواری می تواند زمینه ساز خرابی های جبران ناپذیر باشد.

  مشاوره دیجی امداد رسان

سخن آخر

در این مقاله به معرفی و نشانه های خرابی ترموستات حد پرداخته شد، در صورتی که متوجه خرابی ترموستات پکیج دیواری خود شدید، دیجی امدادرسان به عنوان مرکز تعمیر پکیج بوتان ایران رادیاتور، گلدیران و انواع برد پکیج دیواری در سرتاسر تهران آماده ارائه عیب یابی و تعمیر ترموستات حد می باشد. کافی است با شماره های ما تماس بگیرید یا درخواست خود را در سایت دیجی امدادرسان ثبت کنید.

4.1/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *