مطالب آموزشی

آموزش تعویض فلورگلاتور

تعویض-فلورگلاتور

تعویض فلورگلاتور پکیج دیواری به منظور افزایش کارایی پکیج توسط سرویسکار صورت می گیرد، این کار مانع از آسیب دوباره به سیستم می شود.مجموعه دیجی امداد با تکیه بر سال ها تجربه و دانش در زمینه تعمیرات پکیج دیواری بهترین خدمات را به مشتریان خود در سراسر تهران ارائه می دهد.

فلورگلاتور مانند فلو وظیفه صادر کردن فرمان باز شدن به سنسور قرمز را بر عهده دارد و در ورودی آب پکیج نصب شده است. در این مقاله با نحوه تعویض فلورگلاتور آشنا می شوید تا در صورت دسترسی نداشتن به تعمیرکار با استفاده از آموزش تعویض فلورگلاتور پکیج قادر به تعویض این قطعه باشید.

پکیج ها به علت نصب آسان و گرمایش و سرمایش مناسب با استقبال زیادی مواجه شده اند. این وسایل در انواع و مدل های مختلفی تولید می شوند. پکیج شامل قطعات مختلفی است که هر کدام وظیفه خاصی درپکیج دارد.

هر کدام از این قطعات به مرور زمان دچار خرابی و فرسودگی می شوند و نیاز به تعمیر و تعویض دارند. برای آشنایی با نحوه تعویض فلورگلاتور پکیج دیواری تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

نحوه عملکرد فلورگلاتور و فلوسوئیچ پکیج

سیستم های گرمایشی در فصل زمستان از موارد ضروری هر ساختمانی و مکانی هستند. پیشرفت تکنولوژی موجب تولید سیستم های سرمایشی و گرمایشی بروزی شده که جایگزین وسایل قدیمی شده اند.

پکیج ها از سیستم های گرمایشی بروزی هستند که امروزه دراکثر منازل و اماکن مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در گذشته استفاده از موتورخانه ها به جاب پکیج ها مرسوم بوده که البته دردسر و هزینه زیادی برای نصب و نگهداری از آن ها وجود داشت.

فلوسوئیچ قطعه ای است که در وسایلی که با جریان گاز، هوا یا آب کار می کنند قرار دارند. نحوه تعویض فلورگلاتور شاید ساده به نظر برسد اما باید توسط تعمیرکار مجرب انجام شود تا موجب آسیب بیشتر به پکیج نشود.

در پکیج های مختلف، فلوسوئیچ کلیدی است که به جریان آب حساس است و زمانی که شیر آب گرم مصرفی در پکیج باز شود، جریان آب باعث وصل شدن فلوسوئیچ شده و پکیج روشن می شود؛ و در نهایت با بسته شدن شیر اب گرم، کلید فلوسوئیچ نیز قطع می شود. فلوسوئیچ در پکیج ها از قطعات مختلفی شامل: فیلتر، رزوه برنجی 2/1، شناور تفلون ، بدنه و خار جهت نگهداری رزوه می شود.

 

تعویض فلورگلاتور به چه شکل است؟

نحوه-تعویض-فلورگلاتور

در این بخش به بررسی نحوه تعویض فلورگلاتور که یکی از اجزای کاربردی و مهم پکیج است می پردازیم، اگر شما قطعات مختلف پکیج را بشناسید و عملکرد هر کدام را بدانید قطعا خود می توانید اقدام به تعویض و تعمیر پکیج بوتان منزل خود کنید.

در بحث تعمیر پکیج ایران رادیاتور، تعویض فلورگلاتور یکی از موضوعات بحث برانگیز است. فلورگلاتور فنردار قابل استفاده برای انواع پکیج های ایران رادیاتور و مدل های دیگر پکیج است. تعویض فلورگلاتور چگونه است؟

برای تست فلو لازم نیست قطعه را باز کنید در صورتی که قطعه گیر کند فرمان به پکیج در حالت آب گرم مصرفی به طور همیشگی صادر میشود و همه چراغ های پکیج ۲تا ۲ تا به وضعیت شمارش می افتند، در این زمان باید اول سنسور قرمز را از جا ی خود خارج کنید.

اگر با خارج کردن سنسور خاموش شود و با نصب بر روی فلورگولاتور دوباره روشن شود به معنای گیر کردن قطعه است و لازم است توسط تعمیرکارماهر تعویض فلورگلاتور پکیج ایران رادیاتور صورت گیرد.

  مشاوره دیجی امداد رسان

وظیفه فلورگلاتور تعبیه شده در پکیج

وظیفه-فلورگلاتور

فلورگلاتور از قطعات مهم بکار برده شده در پکیج های دیواری و شوفاژ است. فلورگلاتور وظیفه دارد فرمان باز شدن را به سنسور قرمز صادر کند. محل نصب فلورگلاتور در پکیج ها در ورودی جریان آب است و پس ازباز شدن آب، درون یک فنر به بالا حرکت می کند و سنسور قرمز فرمان را به برد الکترونیکی پکیج ارسال می کند.

اگر قصد بررسی عملکرد این قطعه را داشته باشید نیازی به باز کردن فلورگلاتور ندارید. اگر با گیر کردن این قطعه روبرو شدید برای بررسی آن سنسور قرمز را دربیاورید.

با خارج کردن سنسور پکیج خاموش می شود و در صورتی که با نصب بر روی فلورگلاتور دوباره روشن شود، به معنای گیر کردن و خرابی فلورگلاتور است که برای برطرف کردن این مشکل باید به تعمیرکار و متخصص پکیج مراجعه کنید تا اقدام به تعمیر و یا تعویض این قطعه با قطعات اورجینال کند.

جنس فلورگلاتور از آلیاژ برنج بوده و در داخل آن از فنر حساس استفاده شده ، داخل قطعه نیز یک میدان مغناطیسی جریان دارد. در حقیقت فلورگلاتور پکیج دیواری باعث می شود  تا زمانی که فشار آب کم است هم بتوان دستگاه را روشن کرد.

دلیل خراب شدن فلورگلاتور پکیج دیواری اغلب اسید شویی با پمپ اسید شویی و از بین رفتن و اکسید شدن فنر این قطعه است . البته ممکن است در اثر رسوب دچار خرابی شود به طور کلی این قطعه عمر مفید محدودی دارد و هر چنر سال یکبار باید تعویض شود.

سخن آخر

شرکت های مختلفی دوره هایی جهت یادگیری نصب و تعمیرات پکیج برگزار می کنند که صفر تا صد تعمیر این وسیله را اموزش می دهند. مجموعه دیجی  امداد در تلاش است تا با آموزش تعویض فلورگلاتور پکیج دیواری به مشتریان خود در تعویض و تعمیر این قطعه از پکیج به آن ها یاری برساند و با این اموزش ها باعث ایجاد یک مهارت در افراد می شود.

ساختار پکیج های دیواری کمی پیچیدهاست و افراد برای تعمیر و تعویض قطعات مختلف نیاز به اموزش در این زمینه دارند. با توجه به استفاده گسترده از این وسایل گرمایش نیاز به تعمیرکار پکیج دیواری در کشور به شدت احساس می شود.

مشاوره دیجی امداد رسان

2.6/5 - (11 امتیاز)

۱ نظر در “آموزش تعویض فلورگلاتور

  1. سیروس کرمی گفت:

    خیلی قابل توجه است ممنون از راهنمایی های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *