مطالب آموزشی

چرا پکیج روشن نمیشود ؟

پکیج های زیادی از برندهای مختلف ایرانی و خارجی با مدل های متنوع گوناگون در بازار وجود دارد. برندهایی چون ایران رادیاتور بوتان گلدیران ایستاتیس هم پرمصرف ترین پکیج ها در خانه های هر کدام از ماست. اما همواره تمام پکیج ها با مشکلاتی همراه هستند که از شایع ترین مشکلات همه پکیج ها خاموش شدن خود به خود دستگاه است که در نهایت منجر به روشن نشدن پکیج می شود. در این مقاله قصد داریم به فروش قطعات پکیج دیواری بررسی عوامل روشن نشدن پکیج در مدل های مختلف مانند ایران رادیاتور بوتان گلدیران و سایر برندها بپردازیم.

مانند تمام اختلالات در انواع پکیج ها، علت های روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور، بوتان ایستاتیس یا گلدیران تقریبا با یکدیگر مشابه هستند و تفاوت چندانی بین آن ها وجود ندارد. در ادامه به بررسی  علت های روشن نشدن پکیج می پردازیم.

  مشاوره دیجی امداد رسان

روشن نشدن پکیج چه دلایلی دارد ؟

اگر قصد دارید که بدانید که چرا پکیج تان روشن نمی شود باید پکیج خود را در سه حالت مورد بررسی قرار دهید.

  • خاموش شدن ناگهانی
  • خاموش شدن مداوم
  • خاموش و روشن شدن مکرر پکیج

 

خاموش شدن مداوم پکیج

در چنین شرایطی که پکیج مکررا خاموش می شود. از روشن شدن پکیج هم جلوگیری می شود و در نتیجه شعله هم تشکیل نمی شود. برای پیدا کردن علت روشن نشدن مشعل باید علت های روشن نشدن پکیج را پیدا کنید. خاموش و روشن شدن مکرر پکیج این مشکل وقتی به وجود می آید، پیرو آن مشکل روشن شدن پکیج هم اتفاق می افتد.

 

علت روشن نشدن پکیج

در بیشتر مدل ها و برندهای پکیج از سنسورهای گوناگون استفاده می شود. برای همین هر گونه خطا در کارکرد دستگاه می تواند باعث خاموش شدن شعله آن بشود. در چنین مواقعی روی نمایشگر پکیج بوتان یا ایران رادیاتور کدهای خطایی فعال می شوند که می تواند به شکل چراغ چشمک زن ال ای دی هم باشد.

پکیج دیواری دستگاهی است که برای کارکردن به گاز و برق نیاز دارد. پس در ابتدا وضعیت گاز و برق دستگاه را چک کنید. همین طور، کلید برق و هر گونه ایراد در فیوزها باعث می شود تا دستگاه روشن نشود.

 

  • کمبود آب در مخزن

برای اینکه این سیستم گرمایشی بتواند کارکرد درستی داشته باشد به میزان حداقلی آب احتیاج دارد. مشکلاتی مانند ایراد در شیر پرکن و منبع آب و هم چنین نشتی پکیج می تواند یکی از علت های روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه باشد. یک نشانه دیگر که می توان از طریق فشار آب پکیج را سنجید. دکمه ای که باید بین یک و 2 بار باشد اگر عقربه فشار کمتر از این میزان باشد پکیج خاموش می شود و به دنبال آن روشن نشدن پکیج نیز قابل انتظار است.

 

  • کم بودن فشار گاز

اصلی ترین عامل کارکرد پکیج گاز ورودی آن است. اگر مشکلی در رسیدن گاز به پکیج رخ دهد مثلا شیر بسته بشود یا فشار آن کاهش پیدا کند. به پکیج اجازه روشن شدن نمی دهد. در پکیج ایران رادیاتور این مشکل به شکل چراغ قرمز نشان داده می شود. در صورتی که حتی گاز ورودی قطع باشد، شعله تشکیل نشده و در نهایت پکیج هم روشن نمی شود. این مشکلاتی که در بیشتر پکیج ها اتفاق می افتد و شایع ترین علت روشن نشدن پکیج بوتان cv424s به شمار می رود.

 

  • وجود هوا در لوله های مدار پکیج

اگر به جای آب در داخل پکیج هوا وجود داشته باشد. پمپ به ناچار هوا را در مدار به جریان می اندازد. در این صورت برد دستگاه کمبود آب را تشخیص می دهد و از روشن شدن پکیج جلوگیری می کند. این یکی از شایع ترین دلایل روشن نشدن پکیج محسوب می شود. بهترین کار هواگیری لوله ها و رادیاتورها می باشد.

 

  • مسدود بودن مدار گرمایشی

اگر لوله ها و رادیاتورها مسدود شده باشد فشار در مدار کاهش پیدا می کند و همین مسدودیت در لوله ها  عامل اصلی روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff می باشد. از آن جایی که رسوبات از سختی بالای آب ناشی می شود، می توانید برای رفع این مشکل از نصب سختی گیر استفاده کنید. همچنین می توانید با انجام عملیات اسیدشویی و رسوب زدایی حرفه ای توسط یک مرکز تعمیرات پکیج معتبر تمام رسوبات را از پکیج تان پاک کنید.

 

  • خرابی پمپ آب

کار پمپ این است که آب را به داخل مدار گرمایشی به جریان بیندازد. اگر این قطعه دچار خرابی یا سوختگی بشود آب به خوبی در دستگاه به گردش نمی افتد. در نتیجه برد مشکل کم شدن آب را می فهمد و دیگر به پمپ اجازه روشن نشدن پکیج نمی دهد.

 اما اگر پمپ ضعیف شده باشد با خاموش و روشن شدن پکیج این اختلال نشان داده می شود. این در حالی است که بعد از مدتی پمپ به طور کامل می سوزد و دستگاه هرگز روشن نمی شود.

 

  • ایراد در دودکش

مشاوره دیجی امداد رسان

دودکش اصلی ترین عامل تخلیه دود حاصل از احتراق است. اگر نصب دودکش دستگاه به درستی نصب نشود یا اینکه فاصله مناسب و استاندارد آن رعایت نشده باشد، دود نمی تواند از دستگاه خارج بشود و بخشی از این دوده ها در دستگاه انباشته می شوند.

در نهایت تجمع این دوده ها باعث می شود که سنسور دود نتواند به خوبی دود را تشخیص بدهد و خود به خود دستگاه را خاموش می کند. در این صورت دیگر دستگاه روشن نمی شود. بایستی هر چه سریع تر در جهت رفع مسدودیت لوله پکیج خود اقدام کنید.

 

  • خرابی الکترود تشخیص شعله

الکترود دود قطعه ای است که شعله را تشخیص می دهد. پس خرابی الکترود یون یکی از علت های روشن نشدن پکیج ایستاتیس یا روشن نشدن پکیج بوتان و  ایران رادیاتور به شمار می رود. در مواردی با کثیف شدن و تنظیم نبودن این قطعه با جرقه زن دستگاه دیگر روشن نمی شود.

می توانید به کمک یک سمباده الکترود یون را تمیز کنید یا اینکه فاصله آن را دوباره تنظیم نمایید. این مشکل در بیشتر پکیج ها اتفاق می افتد و می تواند یکی از علت های روشن نشدن پکیج گلدیران بوتان، ایران رادیاتور و سایر برندها باشد.

 

  • خرابی شمعک

گاهی اوقات خرابی خود شمعک عامل اصلی روشن نشدن پکیج در حالت زمستانه به شمار می رود. شما می توانید شیر آب گرم را باز کنید و به شکل دستی فندک بزنید تا شمعک روشن شود. در مواردی ممکن است به دلیل گرفتگی به علت کثیفی و گرد و خاک، لوله های نازک شمعک قطع و در نهایت مانع روشن شدن پکیج شود.

 

  • جوش آوردن پکیج

یکی از اصلی ترین علت خاموشی ناگهانی دستگاه یا روشن نشدن آن می تواند از جوش آوردن دستگاه باشد. دلایلی مانند: خرابی ان تی سی، رسوب گرفتن مبدل ثانویه و تنظیم کلید دما می تواند باعث جوش آوردن پکیج و در نهایت روشن نشدن پکیج شود.

 

  • ایراد از برد پکیج

اگر تمام موارد بالا را چک کردید و مشکل از هیچ کدام از قطعات نبود، ایراد از برد پکیج است. از آن جایی که برد مانند مغز دستگاه عمل می کند و تمام دستورات را دریافت پردازش و اجرا می کند. در صورت خرابی کلی این قطعه هیچ پیغامی دریافت یا صادر نمی شود. بنابراین این عامل اصلی روشن نشدن تمام پکیج در تمام مدل ها و برندها به شمار می رود.

 

سخن آخر

به طور کلی علل روشن نشدن پکیج ها در بیشتر مواقع شبیه به یکدیگر هستند. به طور مثال بیشتر علت روشن نشدن پکیج بوتان مدل cv424s با علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff کاملا مشابه هستند.

برای رفع مشکل روشن نشدن پکیج مانند: ایران رادیاتور، بوتان، گلدیران، ایستاتیس یا هر برد دیگری با یک مرکز تعمیرات پکیج ایران رادیاتور دیجی امداد رسان تماس بگیرید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

سوالات متداول در رابطه با روشن نشدن پکیج

ما با اطمینان از تخصص و مهارت کارشناسان خود برای  نصب و تعمیر و سرویس یا برطرف کردن مسئله روشن نشدن پکیج شما با هر برند و در هر مدلی در صورت خرابی، تا 6 ماه گارانتی ارائه می دهیم. هم چنین تمام قطعات تا یک سال از گارانتی معتبر این شرکت برخوردار می شوند.

بعد از ثبت درخواست شما و سپردن کار به تعمیر کار مربوطه، نیروهای ما ظرف مدت کوتاهی برای هماهنگی های لازم با شما تماس می گیرند. آن ها به راحتی شما را راهنمایی می کنند و در زمان مقرر کارشناسان ما به محل اعزام می شوند.

در این مرکز شما خودتان می توانید زمان اعزام تعمیر کار پکیج خود را انتخاب و با همکاران ما هماهنگ کنید. کارشناسان ما بعد از ثبت آدرس با شما تماس می گیرند و زمان حضور خود را به محل با شما هماهنگ می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *