مطالب آموزشی

علت نشت آب از پکیج بوتان چیست؟

نشت آب از پکیج بوتان

آیا شاهد نشت آب از زیر پکیج بوتان هستید و منشا اصلی آن را نمی دانید؟ آیا علاوه بر این که پکیج بوتان شما آب می دهد، فشار پکیج هم بالا رفته است؟ با نشت آب از پکیج بوتان، نشت آب فشار پکیج هم بالا می رود و این می تواند به قطعات داخلی پکیج آسیب بزند.

ما در ادامه 11 علت اصلی نشت آب از پکیج دیواری بوتان را جمع اوری کرده ایم و نکات مفیدی را در اختیارتان قرار داده ایم.

 

11 علت نشت آب از پکیج دیواری بوتان

این مشکل در بیشتر پکیج ها دیده می شود و فقط برای پکیج بوتان نیست. در این صورت می تواند به پکیج آسیب های زیادی وارد کند. قسمت هایی از پکیج بوتان که باعث نشت می شود عبارتند از:

 

1. پوسیدگی لوله و اتصالات داخل پکیج

یکی دیگر از دلایل نشت آب از پکیج بوتان از خرابی اتصالات داخلی دستگاه ناشی می شود بیشتر اتصالات داخل پکیج ایران رادیاتور از جنس برنج است که در دمای بالا دچار پوسیدگی می شود. با خراب شدن واشر و اورینگ های داخل پکیج از اتصالات پکیج شاهد نشتی خواهید بود.

 

2. جمع شدن رسوبات در پکیج

از طرفی فشار رسوبات و ضربه به پکیج بوتان منجر به  ترک خوردگی لوله ها و ایجاد نشتی آب می شود. جهت رفع نشتی آب از پکیج بوتان از یک تعمیرکار پکیج بخواهید لوله هایی که دچار نشتی شده را شناسایی و در صورت نیاز تعویض کند.

 

3. عدم آب بندی صحیح اتصالات پکیج

علت نشت آب از زیر پکیج بوتان

در صورتی که اتصالات و لوله های پکیج بوتان به خوبی آب بندی نشده باشد آب از پکیج به بیرون نشت می کند. هم چنین در هنگام نصب پکیج ایران رادیاتور متصل نبودن شیلنگ های پیسواری به خوبی این مشکل را به وجود می آورند

برای رفع این مشکل بهتر است از یک سرویسکار پکیج دیواری بخواهید که کلیه اتصالات را به خوبی چک و به بررسی و لوله های پوسیده شده را عایق بندی کند.

 

4. نشت آب از شیر پرکن پکیج بوتان

شایع ترین علت چکه کردن پکیج بوتان نشت اب از قسمت شیر پرکن پکیج بوتان است. اگر شیر پرکن پکیج بوتان به هر دلیلی مثل فرسایش یا خوردگی یا در اثر فشار بالای آب خراب شود، ترک می خورد و از محل ترک خوردگی آب به بیرون از دستگاه می ریزد.

در این صورت این قطعه به تعویض نیاز دارد تا این مشکل برطرف کند. در‌صورتی‌که علت نشتی شیر پرکن از لاستیک و یا واشرهای آن باشد، می‌توانید با تعویض آن ‌ها دوباره از شیر پرکن استفاده کنید.

 

5. نشت آب از پمپ پکیج بوتان

پمپ پکیج کار گردش آب در مدار گرمایش را برعهده دارد. فرسودگی و سوراخ شدن روتور پمپ یا ترکیدگی ایرونت و پوسته پمپ می تواند مهم ترین دلیل نشت آب از پکیج بوتان باشد. در این صورت، از اتصالات لوله ها و خود پمپ آب به بیرون چکه می کند. هم چنین آب ‌بندی‌ های پمپ آب یا مهروموم و لاستیک‌ های آب ‌بندی پمپ به‌‌‌مرور‌‌ زمان خاصیت خود را از دست می‌ دهند. ممکن است ایراد از مهرو موم پمپ پکیج نیز باشد.

 بهترین راه این است که با مرکز تعمیرات پکیج دیواری تماس بگیرید تا  پکیج ایران رادیاتور شما را از نزدیک بررسی و عیب یابی کند. این مشکل معمولا تعمیر و تعویض پمپ برطرف می شود.

02171015

6. فرسودگی یا سوراخ شدن مبدل پکیج بوتان

سوراخ شدن مبدل مهم ترین دلیل آب دادن پکیج بوتان محسوب می شود. چون مبدل پکیج بوتان بیشتر از قطعات دیگر پکیج در معرض شعله قرار دارد برای همین زودتر پوسیده و فرسوده می شود. در صورت زنگ زدگی یا سوراخ شدن مبدل پکیج بوتان آب داخل دستگاه به بیرون نشت پیدا می کند. برای رفع این مشکل مبدل پکیج بوتان را با لحیم کاری تعمیر می کنند. البته اگر مبدل پکیج سوراخ شده باشد، ارزش جوشکاری و لحیم کاری ندارد. بهترین کار این است مبدل تعویض شود.

 

7. خرابی شیر تخلیه یا شیر اطمینان پکیج

شیر تخلیه یا شیر اطمینان پکیج بوتان زمانی عمل می کند که فشار پکیج بالا برود و از میزان تنظیمات خود خارج شود. در این صورت شیر اطمینان آب اضافی دستگاه را تخلیه می کند. این کار کمک می کند تا هم فشار دستگاه به میزان استاندارد برسد و هم از انفجار پکیج جلوگیری شود. وقتی شیر اطمینان یا شیر تخلیه پکیج بوتان دچار پوسیدگی و فرسودگی می شود آب از این شیر به بیرون از دستگاه نشت می کند.

اصلی ترین نشانه آن افت بار سیستم است. درصورتی که علت نشت آب پکیج ایران رادیاتور علت نشت آب از زیر پکیج بوتان در اثر خرابی شیر اطمینان باشد، باید این قطعه تعویض شود.

 

8. خرابی دیافراگم در منبع انبساط پکیج

در صورتی که حجم آب افزایش پیدا کند دیافراگم منبع انبساط آب اضافی دستگاه را به بیرون تخلیه می کند تا مقدار آب داخل سیستم گرمایشی کنترل شود.  اگر به دلیل فرسایش یا هر عامل دیگری منبع انبساط پکیج بوتان خراب شود و باد نداشته باشد، نمی تواند فرمان درستی به برد دستگاه ارسال کند. در نتیجه، شاهد آب دادن و نشت آب از دستگاه خواهید بود. البته با تعمیر یا تعویض دیافراگم منبع انبساط این مشکل برطرف می شود.

 

9. نشتی آب از شیلنگ‌ های زیر پکیج بوتان

علت نشت آب از پکیج دیواری بوتان

در برخی از موارد نشتی آب از پکیج بوتان ممکن است خیلی ساده باشد. ممکن است نشت آب از شلنگ ها و لوله باشد. در زیر پکیج بوتان تعدادی لوله آب گرم مصرفی آب سرد ورودی لوله رفت و برگشت رادیاتور قرار دارد. که هر کدام به بخش زیرین پکیج بسته می شوند. اگر این شلنگ ها از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند یا اینکه بست شیلنگ ‌ها به‌درستی انجام نشده باشد، می تواند آبریزش را به همراه داشته باشد. برای همین توصیه می کنیم برای نصب لوله های پکیج از نصاب بخواهید تا از مواد باکیفیت استفاده کند.

 

10. پوسیدگی قطعات داخلی پکیج بوتان

پکیج یک دستگاه پر استفاده است که مستعد پوسیدگی می باشد. هم چنین به علت سختی بالای آب قطعات داخلی پکیج می تواند تحت تاثیر قرار بگیرند و دچار فرسایش شوند. همین امر باعث چکه کردن آب از قطعات داخلی و در نهایت خود پکیج بوتان خواهد شد. بهترین کار این است که پکیج بوتان خود را به شکل دوره ای سرویس کنید و با سرویس به موقع این پوسیدگی ‌ها را به حداقل برسانید.

 

11. آب دادن از فیلتر پکیج

علت چکه کردن پکیج بوتان می‌تواند به دلیل آب دادن از فیلتر آن باشد. فیلتر سختی گیر پلی فسفات که در ورودی آب سرد به پکیج استفاده می‌شود، از ورود آب سخت به داخل مدار سیستم گرمایش و پکیج و آسیب به آن جلوگیری می‌کند. این فیلتر دارای اتصال و واشر برای وصل شدن به پکیج است. اگر واشر و مغزی اتصال دهنده فیلتر رسوب گیر به پکیج پوسیده شده باشد، می‌تواند باعث چکه کردن آب از زیر پکیج شود.

 

در هنگام نشت پکیج چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

اولین قدم، قطع برق و گاز دستگاه برای ایمن‌سازی محیط است. سپس، با بستن شیرهای آب از فلکه، از هدر رفتن آب و افزایش نشتی جلوگیری کنید. در ادامه، با بررسی دلایل احتمالی نشتی، مانند شل شدن اتصالات، خرابی شیرها یا پوسیدگی لوله‌ها، می‌توانید در صورت امکان مشکل را برطرف کنید. در غیر این صورت، با تعمیرکاران مجرب و متخصص پکیج دیجی امداد رسان، برای عیب‌یابی و رفع اصولی مشکل تماس بگیرید.

02171015

راه حل برای نشتی آب از پکیج دیواری بوتان

در این مقاله به بررسی علت های آبریزش از پکیج بوتان و راه حل مشکل آن پرداخته شد. عدم آب بندی اتصالات، خرابی شیر پرکن و شیر اطمینان ،پوسیدگی اتصالات و قطعات داخلی پکیج مانند مبدل، پمپ یا دیافراگم منبع انبساط می توانند باعث نشت پکیج بوتان شود. برای همین قبل از شروع فصل سرما به سرویس دوره ای پکیج بوتان اهمیت دهید.

چون نشت اب از پکیج بوتان باعث می شود تا آب به داخل مدار گرمایش برسد و فشار پکیج را بالا ببرد و در نهایت خسارت زیادی به همراه بیاورد. در صورت مشاهده این مشکل برای تعمیر و سرویس پکیج بوتان با مرکز تعمیرات دیجی امداد رسان تماس بگیرید.تعمیرکاران متخصص و با تجربه ما می توانند به شما کمک کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *