مطالب آموزشی

نحوه انتخاب پکیج دیواری بر اساس متراژ محل

نحوه انتخاب پکیج دیواری بر اساس متراژ محل

زمانی که قصد خرید پکیج دیواری را دارید، باید به برخی از پارامترها توجه کنید. یکی از مهم ترین عوامل در خرید پکیج انتخاب پکیج دیواری بر اساس متراژ است.

در صورتی که ظرفیت پکیج به خوبی انتخاب نشود، دستگاه بازدهی خوب و بهینه ای ندارد و باعث مصرف بالای سوخت و هدر رفت انرژی و البته کاهش عمر دستگاه می شود.

برای همین این مقاله از دیجی امداد رسان را به راهنمای خرید پکیج دیواری بر اساس متراژ ساختمان اختصاص داده ایم. اگر می خواهید با آموزش نحوه انتخاب و تعیین ظرفیت پکیج دیواری آشنا شوید این مقاله را از دست ندید!

 

پارامترهای مهم برای انتخاب پکیج دیواری

دستگاه های پکیج دیواری معمولا در در ظرفیت های 22،24،28 و 30 کیلو وات طراحی و تولید شده است. مصرف کنندگان می بایست ابتدا آب و هوا و نوع معماری ساختمان و متراژ واحد مسکونی خود را در نظر بگیرند تا بتوانند یکی از این ظرفیت های پکیج دیواری را تهیه کنند.

اگر به این نکات توجه کافی نداشته باشید احتمال خرابی پکیج شما افزایش میبابد و ناچار میشوید به دنبال تعمیرکار پکیج بگردید. اما برای تعمیر پکیج دیواری خود میتوانید به سایت دیجی امداد رسان مراجعه نمایید.

دسته بندی ساختمان ها بر اساس معماری

ساختمان نیز بر مبنای نوع معماری و عایق بندی به سه دسته تقسیم می شوند که نحوه انتخاب پکیج متناسب با متراژ خانه را تعیین می کنند:

نوع اول: ساختمان هایی که پنجره های دوجداره دارد و دیوارهای خارجی آن ها عایق بندی و پرت حرارت در آن ها بسیار کم است.

نوع دوم: ساختمان هایی که پنجره معمولی فلزی دارند و پرت حرارت در آن ها معمولی می باشد.

نوع سوم: ساختمان هایی که ساخت قدیمی دارند و پرت حرارت در آنها بسیار زیاد است و در آنها از در و پنجره های مناسبی به کار نرفته است.

 

ظرفیت های مناسب پکیج با توجه به شرایط آب و هوایی

1- معتدل و مرطوب (شهر های شمالی)

    ساختمان های نوع اول: برای هر متر مربع 80 تا 100 وات

    ساختمان های نوع دوم: برای هر متر مربع 100 تا 120 وات.

    ساختمان های نوع سوم: برای هر متر مربع 120 تا 140 وات.

2- گرم و خشک

    ساختمان های دسته اول: برای هر متر مربع 100 تا 120 وات.

    ساختمان های دسته دوم: برای هر متر مربع 120 تا 140 وات.

    ساختمان های دسته سوم: برای هر متر مربع 140 تا 160 وات.2

3 مرطوب (شهر های جنوبی)

    ساختمان های دسته اول: برای هر متر مربع 60 تا 80 وات.

    ساختمان های دسته دوم: برای هر متر مربع 80 تا 100 وات.

    ساختمان های دسته سوم: برای هر متر مربع 100 تا 120 وات.

 

انتخاب پکیج دیواری بر اساس متراژ

انتخاب پکیج دیواری بر اساس متراژ

قدرت پکیج بر اساس کیلووات تعیین می شود. به ازای هر یک کیلووات توان پکیج به یک متر مکعب فضا نیاز داریم. پکیج هایی با ظرفیت 24 کیلووات در محیط های مسکونی با متراژ متوسط (150 متر) و در آب و هوای معتدل رایج هستند.

در مساحت های بیشتر و در صورت نیاز به آب گرم فراوان پکیج های مخزن دار با ظرفیت بیشتر از 31 کیلووات بهترین انتخاب است. اما در مساحت های بیش از 300 متر بهتر است از پکیج زمینی استفاده شود.

 

فرمول محاسبه ظرفیت پکیج بر اساس متراژ

فرمولی برای محاسبه تقریبی ظرفیت پکیج با توجه به مساحت متراژ و نوع کاربری محل وجود دارد که می توان محاسبه آنلاین ظرفیت پکیج را انجام داد:

در صورتی که منزل تان 140 متر باشد، با ضرب متراژ در عدد 150 عدد 21000 به دست می آید که واحد ظرفیت پکیج بر اساس کیلو کالری است، سپس با تقسیم آن بر عدد 860 (1 کیلو وات برابر با 860 کیلو کالری است) عدد 24.44 به دست می آید که این میزان ظرفیت مناسب انتخاب پکیج دیواری که این مقدار نهایی پکیج متناسب با متراژ را نشان می دهد. هم چنین پکیج مناسب برای آپارتمان 120 متری نیز پکیج با ظرفیت 22000 است.

 

راهنمای خرید پکیج دیواری بر اساس متراژ ساختمان

در راهنمای انتخاب پکیج دیواری با توجه به متراژ واحد مسکونی خود می توانید در بین این مدل ها انتخاب کنید:

  • پکیج مناسب برای آپارتمان 150 متری با 8 بلوک رادیاتور دستگاه هایی با ظرفیت حرارتی 24 کیلووات است.
  • پکیج های با ظرفیت حرارتی خروجی 28 کیلووات برای آپارتمان های ۳ الی ۴ خوابه با متراژ از 150 تا 220 مترمربع با 10 بلوک رادیاتور بهترین انتخاب هستند
  • پکیج های با ظرفیت حرارتی خروجی 30 کیلووات برای آپارتمان های با متراژ 220 تا 300 مترمربع گزینه مناسبی هستند.
  • پکیج های با ظرفیت حرارتی خروجی 32 کیلووات برای آپارتمان های ۳ الی ۴ خوابه بزرگ تا ۱۳ بلوک مطلوب هستند.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر در این باره و یا همچنین به دنبال تعمیرکار پکیج ایران رادیاتور، بوتان و دیگر برندها هستید پیشنهاد میکنیم از طریق شماره تماس های موجود در سایت با مجموعه ما در ارتباط باشید.

 

 

پرتکرارترین سوالات مشتریان دیجی امدادرسان

پکیج بوتان 24000 برای چه متراژی مناسب است ؟

پکیج های 24 هزار تا متراژ های 210 متر رو گرم می کند البته به شرط اینکه ساختمان عایق بندی کامل را داشته باشد و از پنجره های دو جداره استفاده شده باشد اما بهترین متراژ برای پکیج بوتان 150 متر می باشد.

پکیج 22000 برای چه متراژی مناسب است؟

بسته به برند هر پکیج ظرفیت خاص خود را دارند مثلا ایران رادیاتور با ظرفیت 22000 برای متراژ 80 بوتان تا متراژ 100 متر مناسب است. البته بسته به شرایط آب و هوایی و موقعیت ساختمان و نوع عایق بندی تا پکیج با ظرفیت 22000 تا 210 متر هم می تواند پوشش بدهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *