مطالب آموزشی

علت قطع شدن آب گرم آبگرمکن دیواری

علت قطع شدن آب گرم آبگرمکن دیواری

قدیمی بودن سیستم لوله کشی، کم بودن قطر لوله آب و تجمع رسوبات در سری دوش حمام از عواملی هستند که باعث کاهش فشار آب دوش حمام می شوند اما زمانی که فشار آب ساختمان شما خوب باشد و فشار آب گرم کاهش یافته یا قطع شده، باید به دنبال عیب یابی و علت قطع آب گرم آبگرمکن دیواری باشید. در این مقاله از دیجی امداد رسان سعی داریم علت قطع شدن آب گرم آبگرمکن دیواری را با هم بررسی کنیم.

 

راهنمای علت قطع اب گرم ابگرمکن

وقتی شیر آب گرم را باز می کنید، شعله آبگرمکن دیواری روشن می شود و آب سرد را گرم می کند و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. اما اگر آب گرم قطع یا کم شد، حتما ایرادی وجود دارد که مهمترین علت قطع اب گرم ابگرمکن دیواری عبارتند از:

  • جرم و رسوبات در مسیر ورود آب گرم

در صورتی که داخل لوله های فلزی رسوبات جمع شود، آبگرمکن را دچار افت فشار و قطعی می کند. اولین علت قطع شدن آب گرم آبگرمکن دیواری رسوبات در مسیر ورودی آب گرم است. برای این کار، آب سرد را به خوبی بررسی کنید و هر گونه جرم و رسوبات را پاک کنید.

شیر تخلیه دستگاه آبگرمکن را باز کنید. اگر آب به راحتی از این محل به خوبی گذشت، یعنی هیچ گرفتگی و رسوبی در لوله آب سرد آبگرمکن وجود ندارد.

اما اگر در حین بازبینی، تجمع رسوبات داخل شیر تخلیه یا زانویی نزدیک آبگرمکن یا ورودی آب سرد به آبگرمکن را مشاهده کردید، باید آن رسوبات را از بین ببرید تا فشار آب گرم تان افزایش پیدا کند.

  • رسوب گرفتن فیلتر آبگرمکن دیواری

مناطقی که دارای آب سخت هستند در مسیر ورود آب به آبگرمکن از فیلتری استفاده می کنند تا مانع از جرم گرفتن لوله های آبگرمکن جلوگیری شود.

زمانی که رسوبات زیادی روی این فیلتر تجمع یابد، عملکرد آبگرمکن دچار اختلال می کند و همین امر علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری است. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است که هر ماه فیلتر آبگرمکن تان را بررسی و تمیز کنید.

  • پوسیدگی لوله های آب گرم

پوسیدگی لوله های آب گرماگر علت هیچ کدام از موارد بالا نبود و رسوبی در آن ها وجود نداشته بایستی در اقدام بعد ب لوله کشی آب گرم تان را بررسی کنید. چون برای لوله کشی ساختمان از لوله های فلزی استفاده می کنند، به مرور زمان این لوله ها دچار زنگ زدگی و پوسیدگی لوله ها می شود و با عبور آب گرم سرعت فرسایش این لوله ها بیشتر از لوله های آب سرد می باشد.

این لایه های زنگ زده و جمع شدن آن ها در داخل لوله مانع از حرکت آزادانه آب در داخل لوله ها شده و در نتیجه منجر به کاهش یا قطع آب گرم خواهد شد. یکی از نشانه های زنگ زدن و فرسایش لوله های آب گرم این است که فقط بعضی از شیرهای آب گرم ساختمان دچار افت فشار می شوند.

  • رسوب گرفتن مبدل آبگرمکن

رسوب گرفتن مبدل رایج ترین علت کم شدن یا قطع آب گرم در آبگرمکن دیواری است. مبدل آبگرمکن کوچک است و لوله های آن قطر کمی دارد و برای تجمع رسوبات محل خوبی می باشد .به خصوص اگر منطقه شما آب سختی  بالایی دارد، احتمال تجمع رسوبات در مبدل و لوله های مبدل افزایش می یابد.

هنگامی که جرم و رسوبات در داخل دستگاه ایجاد شود، آب سرد گرم نمی شود و در نهایت آب گرم قطع خواهد شد. برای بررسی رسوبات داخل باید نزدیک ترین شیر آب گرم به آبگرمکن دیواری را باز کنید و آب خارج شده از آن را داخل یک ظرف بریزید.

اگر رنگ آب زرد بود و بوی بدی می داد، نشان می دهد که مبدل آبگرمکن دیواری رسوب گرفته است. برای سرویس و تعمیر پکیج در شرق تهران تنها کافیست با مجموعه دیجی امداد رسان تماس بگیرید.

چگونگی رسوب گیری و جرم گیری آبگرمکن

در صورت مشاهده رسوب گرفتن مبدل بایستی مبدل را به خوبی رسوب گیری کنید. برای رسوب گیری آبگرمکن دیواری کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا لوله را از دیوار جدا کنید و ولوم را به طرف خودتان بکشید و بیرون بیاورید و از قاب اصلی جدا کنید.
  • این ولوم ها پیچ هایی دارد که شما می توانید با استفاده از پیچ گوشتی باریک آن ها را باز کنید .
  • سپس قاب اصلی را به طرف بالا بکشید تا قاب به صورت کامل خارج شود.
  • شلنگ گاز را جدا و لوله مسی اتصالات آب را باز کنید.
  • از طرف دیگر شیر اتصال آب گرم را باز نگه دارید و شیر اتصال آب سرد را نیز با آچار باز کنید.
  • پیچ های متصل شده به مشعل آبگرمکن را باز و مشعل را جدا کنید.
  • سپس آبگرمکن را به پشت برگردانید و اسید یا جوهر نمک را درون سوراخ ها بریزید و به مدت 3 ساعت دوره ها را خالی کرده و با شلنگ آب از درون لوله شماره با فشار بریزید.
  • با خروج رسوبات از داخل آبگرمکن رسوب گیری تمام می شود.
  • تمام اتصالاتی را که در مراحل پیش از آبگرمکن جدا کردید دوباره ببندید و دستگاه را به دیوار وصل کنید.

 

اقدامات دیگر برای رفع مشکل قطع شدن آب گرم آبگرمکن

اقدامات دیگر برای رفع مشکل قطع شدن آب گرم آبگرمکن

سایر اقدامات در جهت رفع مشکل قطع شدن آب گرم آبگرمکن می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • برای افزایش فشار آب دوش حمام در آبگرمکن دیواری سری دوش حمام را هر چند وقت یک بار عوض کنید.
  • برای رفع مشکل کم شدن آب گرم آبگرم کن مغزی را تعویض کنید.
  • جهت افزایمی شود که آب با فشار بیشتری وارد آبگرمکن ش فشار آب بهتر است که از پمپ آب استفاده کنید. چون پمپ آب باعث شود.

 

عیب یابی و علت قطع آب ابگرمکن دیواری

در این مقاله به بررسی علت های قطع آب گرم آبگرمکن دیواری پرداخته شد. رسوب گرفتن لوله های مبدل، رسوب گرفتن ورودی آب، کثیف شدن فیلتر جز علت های قطع آب گرم ابگرمکن دیواری می باشد.

برای رفع این مشکل بهترین اقدام رسوب گیری آبگرمکن است که باید هر چند وقت یک بار آن را انجام دهید. اما چون رسوب گیری آبگرمکن به تخصص و تجربه و دانش فنی نیاز دارد.

بهترین کار این است که از سرویسکاران آبگرمکن دیجی امداد رسان کمک بگیرید. تعمیرکار پکیج دیجی امداد رسان با مهارت کامل کلیه موارد علت قطع شدن آب گرم آبگرمکن را بررسی می کنند و تعمیر پکیج را انجام می دهند.

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *