مطالب آموزشی

سرویس کردن پکیج چه تاثیری بر کیفیت و طول عمر پکیج  دارد؟

سرویس-کردن-پکیج-چه-تاثیری-بر-کیفیت-و-طول-عمر-پکیج -دارد؟

مهمترین علت خرابی ناگهانی پکیج اغلب به دلیل عدم سرویس کردن پکیج در زمان مقرر است. خرابی پکیج برای صاحبان خانه همیشه شوک آور است، به ویژه هنگامی که در اواسط زمستان اتفاق می افتد. متأسفانه، صاحبان خانه اغلب قبل از وقوع واقعه متوجه علائم خرابی قریب الوقوع پکیج نمی شوند.

با شناسایی علائم زیر، شما قادر خواهید بود قبل از خراب شدن پکیج، اقدامات پیشگیرانه ای را در جهت نگهداری یا تعویض و یا سرویس دستگاه انجام دهید. شاید با خود بپرسید سرویس کردن پکیج چه مزایایی دارد؟ باید گفت باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش عملکرد دستگاه در طولانی مدت می شود، به این ترتیب با این کار می توانید با تهدید های جدی روبرو شده و آنها را کاملا کنترل کنید تا در امنیت و رفاه زندگی کنید.

مشاوره دیجی امداد رسان

چرا پکیج نیاز به سرویس دارد؟

نادیده گرفتن نیاز به تعمیر و نگهداری منظم از پکیج ها، می تواند دستگاه شما را به مرگ زودهنگام محکوم کند. در حقیقت، تعمیر و نگهداری ضعیف یکی از مهمترین دلایل خرابی پکیج ها است. اگر به موقع برای سرویس کردن پکیج اقدام نشود نه تنها باعث افزایش مصرف انرژی و کاهش عملکرد می شود، بلکه می تواند تهدیدی جدی برای امنیت و رفاه خانواده شما باشد.

یک سرویس سالانه که توسط یک متخصص حرفه ای انجام می شود می تواند ضمن افزایش اطمینان از ایمنی خانوار ، باعث افزایش طول عمر دیگ بخار شود. اگر دیگ بخار شما به دلیل غفلت از کار افتاده است ، شما باید واحد جدیدتر و قابل اطمینان تری را جایگزین کنید. در ادامه به مهمترین علت ها و نحوه سرویس پکیج می پردازیم

 

مهمترین علت سرویس پکیج چیست؟

علت های زیادی وجود دارد که در استفاده طولانی مدت از پکیج ممکن است باعث خرابی این دستگاه شود. مهمترین علت و نیاز پکیج به سرویس عبارت است از:

فرسودگی و طول عمر بالا:

یک پکیج با کیفیت می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد و به خوبی کار کند، اما قرار نیست پکیج شما برای همیشه مانند روز اول کار کند. اما با مراقبت، نگهداری و سرویس کردن پکیج، این دستگاه پرکاربرد می تواند  ۱۰ تا ۱۵ سال خدمات قابل اعتمادی به شما ارائه دهد. برخی از پکیج ها به دلیل قدرت عالی و اجزای با کیفیت بالا می توانند ۲۰ سال یا بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

اجزای فرسوده در یک پکیج  قدیمی می تواند طیف گسترده ای از مشکلات را به وجود آورد، به همین دلیل مهم است که پکیج خود را بیش از طول عمر توصیه شده تعویض کنید و یا حداقل هر ساله به سرویس آنها اقدام کنید  و قطعات فرسوده را تعویض کنید. اگر در ۱۰ سال گذشته پکیج خود را تعویض نکرده اید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به طور جدی یک جایگزین جدیدتر و با مصرف انرژی کمتر را در نظر بگیرید.

 درست کار نکردن ترموستات:

عدم عملکرد درست ترموستات یک مشکل نسبتاً جزئی است، اما یک پیامد عمده برای پکیج شما دارد. یک ترموستات معیوب می تواند از روشن یا خاموش شدن مناسب پکیج جلوگیری کند. خرابی های ترموستات همچنین می تواند منجر به تنظیمات نامناسب شود که خانه شما را برای ساکنان آن بیش از حد گرم یا سرد می کند. اگر با پکیج خود مشکلی دارید، ترموستات معمولاً یکی از اولین اجزایی است که دچار خرابی می شود و باید هنگام سرویس کردن پکیج باید آن را بررسی کنید.

مشاوره دیجی امداد رسان

منبع شعله یا جرقه ای:

پکیج گازی برای روشن شدن مشعل اصلی به منبع شعله و جرقه های الکترونیکی متکی هستند. بدون منبع شعله یا جرقه ای که این اجزا ارائه می دهند ، شما به هیچ وجه نمی توانید از پکیج خود استفاده کنید. بنابراین جای تعجب نیست که پکیج شما به حاشیه رانده شود زیرا در مواقعی منبع شعله روشن نخواهد ماند یا دستگاه جرقه زنی به درستی کار نمی کند. اگرچه رفع این مشکلات نسبتاً ساده است، و هنگام سرویس کردن پکیج می توانید این قسمت از پکیج را به درستی بررسی کنید.

 

 خرابی پمپ سیرکولاتور:

پمپ سیرکولاتور نقش اصلی در رساندن آب گرم به رادیاتورها در سراسر خانه شما را دارد. با متوقف شدن کار، پکیج شما قادر به استفاده از آب گرم مورد نیاز نیستید. غیر معمول نیست که بخاطر نقص یا غفلت پمپ سیرکولاتور از کار بیفتد. علائم رایج خرابی پمپ سیرکولاتور شامل نشت مداوم در اطراف مفاصل و فلنج ها و صداهای عجیب در حین کار است. اگرچه پمپ های سیرکولاتور را می توان هنگام سرویس کردن پکیج جداگانه تعویض کرد.

 

رسوب آهک:

مقیاس آهک و رسوبات معدنی می تواند در داخل مبدل حرارتی و سایر مناطق پکیج شما جمع شود. این تجمع می تواند جریان آب را به شدت محدود کند، مگر اینکه هنگام سرویس کردن پکیج به موقع آنها را از داخل مبدل خارج کنید. تجمع سنگین آهک همچنین می تواند منجر به ” کترلینگ” شود، شرایطی که آب درون دیگ بخار می جوشد و به بخار تبدیل می شود، صداهای مشابهی را که از کتری چای می شنوید ایجاد می کند، اما عواقب جدی برای پکیج شما ایجاد می کند.

 

نشت های مزمن:

نشت آب در دستگاه پکیج کاملاً رایج است. هر زمان که نشت آب وجود داشته باشد، معمولاً نشانه وجود یک مشکل بالقوه جدی در پکیج شما است. به عنوان مثال، ترک های استرس و شل شدن مفاصل که در اثر خستگی و پیری پکیج ایجاد می شوند، می توانند منجر به نشت آب شوند. سوپاپ تخلیه فشار آب نیز می تواند باعث نشت آب شود. بهتر است یک متخصص دیگ بخار هنگام سرویس کردن پکیج نگاهی به این مشکل  بیندازد. به این ترتیب، قبل از بروز هرگونه مشکل جدی، می توانید پکیج خود را تعمیر یا تعویض کنید.

 

چرا پکیج ها را باید هر شش ماه یک بار سرویس کرد؟

شاید با خود بپرسید سرویس کردن پکیج چه مزایایی دارد؟ باید گفت باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش عملکرد دستگاه در طولانی مدت می شود، به این ترتیب با این کار می توانید با تهدید های جدی روبرو شده و آنها را کاملا کنترل کنید تا در امنیت و رفاه زندگی کنید.

شما برای سرویس کردن پکیج می توانید با مراکز موجود در کشور مانند، دیجی امداد رسان تماس بگیرید تا به صورت حضوری در مکان پکیج شما را به بهترین شکل ممکن و با کمترین میزان هزینه سرویس کنند.

اگر پکیج خوب و محکمی دارید که خانه خود را گرم می کند، خود را در زمره راحت ترین افراد بدانید. زیرا پکیج خوب علاوه بر کاهش هزینه ها می تواند زندگی خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

مشاوره دیجی امداد رسان

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *