مطالب آموزشی

علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری ایران رادیاتور و بوتان

دلیل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری بوتان

سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری بوتان و هر برند دیگری اصلی ترین مشکل مصرف کنندگان پکیج است که با آن مواجه می شوند. پس پیدا کردن دلیل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری بوتان و برندهای دیگر از اهمیت خاصی برخوردار است. مثل هر مشکل پکیج دیواری سرد و گرم شدن آب مصرف هم دلایل متعددی دارد. اگر می خواهید با دلایل سرد و گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور راه حل آنها آشنا شوید، این مقاله به شما در رفع این مشکل و پیدا کردن دلیل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری بوتان و سایر برندها کمک می کند.

 

11 دلیل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری بوتان و ایران رادیاتور

علت گرم نشدن آب پکیج دیواری

اگر در مواقع استحمام بعد از ترکیب آب سرد و آب داغ متوجه سرد و گرم شدن آب شدید. این مشکل خیلی رایج است و دلایل متعددی دارد که عبارتند از:

  • رسوب گرفتن مبدل ثانویه
  • افت فشار آب پکیج دیواری
  • استفاده هم زمان از چند شیر آب گرم
  • خرابی NTC آبگرم مصرفی
  • خرابی فلوسوئیچ یا فلومتر
  • خرابی شیر موتور پکیج
  • خراب شدن پمپ سیرکولاتور
  • خرابی پرشر سوئیچ هوا
  • کوپل بودن آب سرد و گرم در سیستم لوله کشی
  • روشن و خاموش شدن مکرر شعله
  • نیمه باز بودن فنر بای پس

 

1. رسوب گرفتن مبدل ثانویه

اولین ترین علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری ایران رادیاتور و بوتان رسوب گرفتن مبدل ثانویه است که با توجه به سختی آب بیشتر مناطق مستعد گرفتن رسوبات می باشد خصوصا در پکیج های دو مبدله این مشکل بیشتر به چشم می خورد. با وجود انباشت رسوبات در مبدل ثانویه دمای آب دچار نوسان می شود. رسوب گیری مبدل پکیج ایران رادیاتور و بوتان دلیل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری ایران رادیاتور در اثر رسوب گرفتن مبدل را برطرف می کند. برای حل مشکل رسوب مبدل ثانویه، تعمیرکار پکیج ایران رادیاتور می تواند شما را راهنمایی کند.

 

2. افت فشار آب پکیج دیواری

 اگر در واحد مسکونی یا تجاری یا اداری تان نوسانات فشار آب وجود داشته باشد آب پکیج مداوم سرد و گرم می شود که بایستی این مشکل بررسی شود. البته اگر فشار پمپ هم کم باشد با نوسان آب و سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری روبرو می شوید.

 علت سرد و گرم شدن آب پکیج بوتان و سایر برندها می تواند از نوسانات فشار آب باشد . برای رفع این مشکل در ابتدا فشار آب ورودی ساختمان تا را باید کنترل کنید. هم چنین وضعیت پمپ هم بایستی از نظر نوسان و خرابی بررسی کنید.

 

3. استفاده هم زمان از چند شیر آب گرم

در صورتی که طراحی و اندازه گیری سیستم مکانیکی ساختمان مناسب نباشد مشکل ضریب هم زمانی به وجود می اید. ضریب همزمانی منظور استفاده احتمالی همزمان از چند شیر آب گرم در ساختمان می باشد. پس می توانید یکی از علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری بوتان و سایر برندها استفاده همزمان از چند شیر آب گرم باشد. در این صورت باعث کاهش فشار آب گرم خروجی از شیر آب گرم می شود. هم چنین هر پکیج محدود دبی مشخصی دارد که متناسب با مبدل و اتصالات آن است که ممکن است از میزان استفاده از آب گرم هم زمان کمتر باشد. برای رفع این مشکل پیشنهاد ما نصب تعدادی از شیرهای آب گرم و بررسی اندازه گیری لوله های آب گرم در زمان طراحی می باشد.


سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج بوتان

4. خرابی ntc آبگرم مصرفی

NTC آبگرم مصرفی کار اعلام دمای آب به برد پکیج را برعهده دارد. پس خرابی این قطعه می تواند علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری بوتان و سایر برندها باشد. در صورتی که NTC خراب شود دمای اشتباهی به برد اعلام شود، در نتیجه آب پکیج ایران رادیاتور سرد و گرم می ‌شود. در صورت خرابی سنسور آبگرم مصرفی از یک سرویسکار برای تعویض این قطعه کمک بگیرید.

 

5. خرابی فلوسوئیچ یا فلومتر

یک عامل دیگر که در این جا می توان به عنوان دلیل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری بوتان از آن نام برد، خراب شدن قطعه فلوسوئیچ یا فلومتر در پکیج است. فلوسوئیچ کار  اندازه گیری دمای آب پکیج را برعهده دارد در صورت خرابی نمی تواند اطلاعات لازم را به برد ارسال کند در این صورت پکیج مرتبا خاموش و روشن می شود این اختلال باعث نوسانات آب و سرد و گرم شدن آب پکیج می شود. برای رفع این مشکل بایستی فلومتر یا فلوسوئیچ را تعویض کنید.

 

6. خرابی شیر موتور پکیج

در پکیج های دو مبدله ایران رادیاتور و بوتان کار افزایش درجه حرارت دستگاه برعهده مبدل ثانویه یا صفحه ای است. به این شکل عمل می کند که بعد از اینکه شیر را باز کردید شیر موتور مسیر آب داغ به مدار گرمایشی را قطع می کند تا آب به سمت مبدل ثانویه هدایت شود.آب هم بعد از رسیدن به مبدل حرارتی گرم می شود. در صورت خرابی شیر موتور یا شیر سه طرفه آب به شکل همزمان در دو مسیر عبور داده می شود و نوسان پیدا می کند. برای رفع این دلیل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری بوتان یا ایران رادیاتور یا سایر پکیج های دو مبدله کافی است با مرکز تعمیرات پکیج دیواری تماس بگیرید.

 

02171015

7. خراب شدن پمپ سیرکولاتور پکیج

این مشکل در پکیج های دو مبدله بوتان بیشتر به چشم می خورد چون در پکیج های دو مبدله در نتیجه خرابی پمپ سرعت پمپ کاهش یا افزایش پیدا می کند. این مشکل منجر به خاموش شدن پکیج دیواری می شود . در این صورت، بعد از کاهش دما پکیج دوباره روشن می شود و این ایراد مرتبا تکرار می شود و شما با مشکل سرد و گرم شدن آب در پکیج دیواری مواجه می شوید

از یک تعمیرکار بخواهید که وضعیت پمپ پکیج را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کند.

 

8. خرابی پرشر سوئیچ هوا

خراب شدن پرشر سوئیچ هوا می تواند علت سرد و گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور و بوتان یا هر برند دیگری باشد. پرشر هوا قطعه ای در پکیج دیواری است که فشار هوای داخل دستگاه را کنترل می کند.اگر پرشر هوا خراب شود، ممکن است به ‌طور مرتب قطع و وصل شود. در نتیجه پکیج مرتبا خاموش و روشن و آب مصرفی سرد و گرم می شود. اگر با این مشکل مواجه شدید، باید برای تعویض پرشر هوا اقدامات لازم را انجام دهید.

 

9. کوپل بودن آب سرد و گرم در سیستم لوله کشی

در صورت کوپل بودن آب سرد و گرم مسیر لوله کشی آب سرد و گرم به یکدیگر راه پیدا می کنند. این مشکل بیشتر به علت رعایت نکردن استاندارد سیستم لوله کشی و اتصال شیر نامناسب به خروجی آب گرم و سرد به وجود می آید.

10 .نیمه باز بودن فنر بای پس

اگر سوپاپ بای پس نیمه باز یا باز بماند، در مسیر سوپاپ اطمینان آب مدار گرمایش می چرخد در نتیجه دمای مطلوب آب گرم را می گیرد و پکیج سرد می شود. برای حل این مشکل باید سوپاپ را باز کرده و لوله مسی آن را تمیز نمایید. برای تعمیرات پکیج در تهران به شما پیشنهاد می کنیم با کارشناسان دیجی امدادرسان تماس بگیرید.

 

11. روشن و خاموش شدن مکرر شعله

در صورتی که بعد از ترکیب آب داغ حمام با آب سرد، آب دوش به جای ولرم شدن کاملا سرد می شود. این روند تکرار شده و آب مدام سرد و گرم می شود. روشن و خاموش شدن شعله پکیج باعث بروز این ایراد در موقع حمام یا دوش گرفتن می شود. روشن و خاموش شدن مکرر شعله پکیج به دلیل عدم تنظیم شعله یکی از مهم ترین علت گرم نشدن آب پکیج دیواری محسوب می شود.

همچنین اگر شعله بلند پکیج دیواری تنظیم نباشد ،آب به میزان کافی گرم می شود و به دمای دلخواه می رسد اما دستگاه تا مدت مشخصی خاموش می شود و شما با سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری مواجه می شوید. برای رفع این مشکل از یک سرویسکار بخواهید که شعله پکیج را به خوبی تنظیم کند .

 

چند علت دیگر برای سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری ایران رادیاتور و بوتان

  • خرابی قطعات احتراق
  • هوا گرفتن پکیج دیواری
  • لوله کشی نا‌مناسب پکیج دیواری
  • خرابی برد الکترونیکی پکیج
  • بالا بودن دبی آب سرد ورودی
  • خراب شدن سنسور شوفاژ

برای رفع هر یک از مشکلات بالا در سرد و گرم شدن آب و سرویس پکیج بوتان و ایران رادیاتور می توانید از متخصصان و تعمیرکاران دیجی امداد رسان کمک بگیرید.

02171015

حل مشکلات سرد و گرم شدن پکیج با دیجی امداد رسان

در این مقاله به اصلی ترین علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج بوتان و راه حل رفع آن ها پرداخته شد. در صورتی که با سرد و گرم شدن آب پکیج مواجه شدید می توانید برای پیدا کردن دلیل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری بوتان و سایر برندها و سرویس پکیج از تعمیرکار پکیج دیواری کمک بگیرید. دیجی امداد رسان با اعزام نیروهای متخصص به محل موردنظرتان می تواند در پیدا کردن دلیل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری بوتان و پکیج های دیگری به شما کمک کنند. کافی است با ما تماس بگیرید و درخواست خود را سفارش دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *