مطالب آموزشی

بای پس پکیج چیست؟ علائم خرابی بای پس پکیج دیواری

بای پس پکیج چیست؟ علائم خرابی بای پس پکیج دیواری

بای پس یکی از قطعات مهم و حیاتی پکیج دیواری است که برای جلوگیری از سوختن پمپ و کم آبی پکیج به کار می رود. این قطعه از اعمال فشار بر روی پمپ پکیج جلوگیری می کند. برای همین خرابی بای پس پکیج دیواری می تواند روی بازدهی و کارکرد دستگاه تاثیر منفی بگذارد.

خرابی بای پس دیواری با علائمی همراه است که در این مقاله از دیجی امداد رسان سعی داریم به بررسی علائم خرابی بای پس پکیج و راه حل رفع آن بپردازیم.شما میتوانید جهت تعمیرات پکیج خود با مجموعه دیجی امداد رسان تماس بگیرید.

بای ‌پس پکیج دیواری چیست؟

بای ‌پس پکیج دیواری چیست؟

 بای پس نام قطعه ای است که مثل یک شیر یک طرفه عمل می‌کند. کاربرد آن در پکیج دیواری به این صورت است که مدار رفت را به برگشت متصل می‌کند و با توجه به خاصیت یک طرفه بودن آن از برگشت آب جلوگیری می کند.

 

 

4 تا از علائم خرابی و تعمیرات بای پس پکیج

قطعه بای پس پکیج دیواری زمانی که به تعویض نیاز دارد، علائمی از خرابی را نشان می دهد. علائم خراب شدن بای پس پکیج دیواری شامل موارد زیر می شود:

1. وقتی بای پس خراب شود یکی از علائم خرابی بای پس پکیج این است که علی رغم روشن بودن پکیج ، سیستم آب گرم مصرفی گرمای مطلوبی ندارد.

2. آب مصرفی فشار خوبی دارد ولی سیستم گرمایشی پکیج به درستی کار نمی‌کند، این مشکل بیشتر از علائم خرابی بای پس در نوع تک مبدله می باشد.

3. دمای مدار گرمایش مناسب است ولی دمای آب مصرفی پایین می باشد. این ایراد یکی از علائم خرابی بای پس پکیج در نوع دو مبدله است.

4. سیستم گرمایش کار می کند ولی رادیاتور‌ها گرمای مطلوب را ندارند، این ایراد به دلیل از بین رفتن فنر بای پس پکیج در اثر رسوبات می‌باشد.لازم به ذکر است که مصرف گاز پکیج در این حالت علی رغم استفاده کاربردی بالا می رود.

banner-moshavere-dgsos

 

تعویض و تعمیر بای پس در سرویس پکیج

یکی از دلایل عدم تامین گرمای مطلوب علی رغم کارکرد مناسب پکیج فرسوده شدن فنر بای پس پکیج در اثر رسوب گرفتن می باشد. در صورت مشاهده علائم خرابی بای پس پکیج دیواری بایستی هر چه سریعتر نسبت به تعویض یا تعمیر بای پس اقدامات لازم را انجام دهید.

تعویض و تعمیر به موقع بای پس پکیج در عملکرد مناسب پکیج و کاهش هزینه خرابی پکیج دیواری تاثیر مستقیم می گذارد. هم چنین تعویض فیلتر رسوب گیری در حین سرویس پکیج به صورت دوره ای نیز یکی از بهترین اقدامات جهت جلوگیری از هزینه های خرابی بای پس پکیج دیواری می باشد.

 

بررسی ویژگی و عملکرد بای پس پکیج

انباشت رسوبات در مسیر گردش آب و رادیاتورها به دلیل وجود سختی بالای آب منجر به افت فشار آب می شود. برای همین آب داغ در مسیر لوله های رادیاتور نمی تواند به راحتی جریان پیدا کند. در نتیجه مقدار آبی که در رادیاتورها به گردش می افتد، بسیار کم است.

این می تواند به پمپ و اجزای دیگر پکیج دیواری آسیب وارد کند. برای همین تولید کنندگان پکیج دیواری با تعبیه قطعه بای پس این مشکل را حل کرده اند. بای پس کاری می کند تا آب داغ قبل از حرکت به سمت رادیاتورها، با استفاده از یک لوله انشعابی به سمت ورودی پمپ به گردش بیفتد.

با وجود بای پس اگر مسیر رفت جریان آب گرمایشی، با مسدودیت یا افت فشار همراه شود، آب گرم از مسیر لوله انشعابی موجود در بای پس حرکت می کند و وارد پمپ می شود. به این شکل آب در این مسیر به صورت مرتب به گردش در می آید.

 

اجزای تشکیل دهنده بای پس

اجزای تشکیل دهنده بای پس

قطعه بای پس خود از اجزایی تشکیل شده است که شامل موارد زیر می شود:

شیر بای پس

بای پس پکیج دیواری از یک شیر تشکیل شده است که می توان از آن در مسیر لوله کشی سیستم حرارتی استفاده کرد.این شیر معمولا از نوع اتوماتیک بوده و در عملکرد بهینه پکیج و رسوب زدایی پکیج دیواری اثر دارد. اگر پکیج با کاهش فشار آب مواجه شود، شیر بای پس می تواند حدود 350 لیتر آب را در مدت زمان یک ساعت از خود عبور دهد.

فنر بای پس

در سیستم بای پس پکیج دیواری قطعه دیگری به نام فنر وجود دارد. فنر نقش تعیین کننده ای در عملکرد بای پس و جلوگیری از افت فشار در پکیج دارد. فرسودگی فنر باعث بروز مشکل در کارکرد دستگاه و تامین گرمای محیط می شود.

 

دیجی امداد رسان بهترین مرکز تعمیرات قطعات پکیج دیواری

در این مقاله علائم خرابی بای پس را با هم بررسی کردیم. سرویس دوره ای پکیج می تواند تا حد زیادی مانع از خرابی بای پس پکیج و آسیب به پکیج دیواری شود. خرابی بای پس در کارکرد پکیج تاثیر منفی می گذارد .

 در صورت علائم خرابی بای پس کافی است با مرکز تعمیرات پکیج در تهران،دیجی امداد رسان تماس بگیرید یا وارد سایت دیجی امداد رسان شوید و فرم درخواست تعمیرکار را پر کنید. همکاران ما با شما تماس می گیرند و در اسرع وقت مشکل پکیج دیواری شما را در هر نوع و برندی را با قیمت مناسب  و کیفیت بالای خدمات برطرف می کنند.

برخی از مزیت این مجموعه برای تعمیرات این است کارشناسان این مجموعه دانش کامل به تمامی مراحل تعمیر بای پس دارند و مناسب ترین هزینه را برای این عمل دریافت می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *