مطالب آموزشی

جدول عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان

جدول عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان

در صورتی که از آبگرمکن بوتان استفاده می کنید و با اختلال در کارکرد دستگاه مواجه شدید باید بتوانید به راحتی عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان را انجام دهید تا بتوانید مشکل آبگرمکن خود را برطرف کنید.

اولین قدم برای تعمیر پکیج یا آبگرمکن دیواری بوتان عیب یابی آن است. برای همین در این مقاله به آموزش رایگان تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان می پردازیم وسعی داریم عیب یابی آبگرمکن های دیواری بوتان را به شما به صورت کامل آموزش دهیم.

 

 علائم خرابی آبگرمکن دیواری بوتان

عیب یابی ها علت
گرم نشدن آب آبگرمکن فشار گاز ورودی کم است

فنر سوپاپ آب خراب شده است

شیر ربع گرد یا شیر پروانه ای به طور کامل باز نشدند

کاهش فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان رسوب گرفتن مبدل حرارتی
خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان خرابی واشر دیافراگم آبگرمکن

ایراد در ترموکوپل

افت فشار گاز

نقص در مشعل آبگرمکن

ارتفاع بالای شمعک

روشن نشدن مشعل آبگرمکن دیواری بوتان گاز ساختمان قطع است

شیر ربع گرد ورودی آب گرم بسته است

دیافراگم خراب است

شیر تنظیم دما بیش از حد باز است

لوله‌ های مبدل حرارتی رسوب گرفته است

صافی آب گرفته است

نوسانات زیاد دمای آب گرم عدم تنظیم شدن دمای آبگرمکن
روشن نشدن شمعک در آبگرمکن های بوتان رسوب گرفتن مبدل
رنگ گرفتگی آب داغ آبگرمکن دیواری بوتان اکسیده شدن لوله ‌های مسی آبگرمکن دیواری

 

گاهی اوقات برخی از اختلالات در آبگرمکن بوتان به خرابی یکی از اجزای آن مربوط می شود. برای همین باید حتما از یک سرویسکار آبگرمکن بخواهید دستگاه تان و قطعات ان را یک به یک بررسی کند تا بتواند مشکل اصلی آن را پیدا کند و به شما بگوید که کدام قطعه خراب شده است.

در صورتی که با برخی از علائم زیر مواجه شدید باید هر چه سریعتر عیب یابی ابگرمکن دیواری بوتان گازی را انجام دهید از مشکلات رایج آبگرمکن های بوتان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرم نشدن آب آبگرمکن

 علائم خرابی آبگرمکن دیواری بوتان

یکی از اصلی ترین ایرادات اصلی آبگرمکن گرم نشدن آب آبگرمکن با وجود روشن شدن دستگاه است. این ایراد دو علت اصلی دارد که شعله اندازه مناسبی ندارد و مبدل خراب شده است. اگر مشکل گرم نشدن آبگرمکن بوتان به علت اندازه یا رنگ شعله نبود دلایل زیر را دارد:

  • فشار گاز ورودی کم است.
  • فنر سوپاپ آب خراب شده است
  • شیر ربع گرد یا شیر پروانه ای به طور کامل باز نشدند.

مشکل گرم نشدن آب با تنظیم شعله آبگرمکن دیواری رفع خواهد شد.

  • کاهش فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان

عمده ترین دلیل کم شدن فشار آب خروجی، رسوب گرفتن مبدل حرارتی است.اگر مبدل رسوب بگیرد گرما به خوبی منتقل نمی شود و در نهایت آب گرم نخواهد شد. بهترین راه این است لوله ها و مبدل را رسوب زدایی کنید.

  • خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان

یکی دیگر از مشکلات جدول عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان خاموش شدن دستگاه است. این مشکل علت های زیادی دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • خرابی واشر دیافراگم آبگرمکن
  • ایراد در ترموکوپل
  • افت فشار گاز
  • نقص در مشعل آبگرمکن
  • ارتفاع بالای شمعک
  • روشن نشدن مشعل آبگرمکن دیواری بوتان

در صورت باز کردن آب گرم اگر شعله آبگرمکن بوتان روشن نشد علت های زیر باعث بروز این مشکل هستند:

  • گاز ساختمان قطع است.
  • شیر ربع گرد ورودی آب گرم بسته است.
  • دیافراگم خراب است.
  • شیر تنظیم دما بیش از حد باز است.
  • لوله‌ های مبدل حرارتی رسوب گرفته است.
  • صافی آب گرفته است.
  • خرابی دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان

عیب یابی آبگرمکن های دیواری بوتان

دیافراگم آبگرمکن، به محل اتصال دو بخش گازی و آبی آبگرمکن گفته می‌شود. در صورت خرابی دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان به سوپاپ گاز فشار وارد می شود و مسیر جریان گاز را باز می‌کند و بعد از جرقه زدن، آبگرمکن روشن می‌شود.

خرابی دیافراگم یکی از علت های روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان می باشد. از آن جایی که بیشترین موردی که در عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان دیده می شود، به خرابی دیافراگم بر می گردد، پس باید هر ساله ان را تعویض کنید

  • نوسانات زیاد دمای آب گرم

نوسانات درجه دمای آبگرمکن بوتان عملکرد سیستم را با اختلال مواجه می کند. یک نکته که در عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان باید بدانید این است که ممکن است علت مشکل خیلی ساده باشد. برخی از مواقع فشار آب ورودی آبگرمکن درجه حرارت ثبات خوبی نخواهد داشت.

مثلا کم و زیاد شدن ورودی آب باعث می شود تا آبگرمکن دیواری بوتان مرتبا خاموش و روشن می شود. بهترین کار این است که فشار آب منزل تان را چک کنید. عدم تنظیم شدن دمای آبگرمکن می‌تواند دلیل دیگری برای بروز این مشکل محسوب می شود.

  • روشن نشدن شمعک در آبگرمکن های بوتان

یکی از مشکلات آبگرمکن ‌های دیواری بوتان که شمعک یا پیلوت دارند، روشن نشدن یا روشن نماندن شمعک است. یعنی بعد از باز کردن فندک و شیر تنظیم، شمعک روشن نخواهد شد. اگر هم شعمک روشن شود، بعد از رها کردن شیر، شمعک خاموش می شود.

وقتی شمعک خراب باشد، مسیر گاز رسانی به پیلوت بسته می شود. در این صورت، دمای بالا یا کمبود اکسیژن توسط سیستم ایمنی آبگرمکن تشخیص داده می شود و برای جلوگیری از خطر، شمعک خاموش خواهد شد.

    اما در عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان بدون شمعک به علت رسوب گرفتن مبدل گرما به آب منتقل نمی شود و در صورت فشار کم گاز با مشکل روشن نشدن گرم نشدن آب داغ مواجه می شوید.

  • رنگ گرفتگی آب داغ آبگرمکن دیواری بوتان

رنگ گرفتگی آب داغ، معمولا به دلیل اکسیده شدن لوله ‌های مسی آبگرمکن دیواری بوتان رخ می دهد. این مشکل بیشتر در هنگام تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان قدیمی بیشتر به چشم می خورد.

برای رفع این مشکل به شما پیشنهاد می‌کنیم سریعا اقدام به تعویض لوله‌ های آبگرمکن دیواری بوتان کنید. یک پیشنهاد برای جلوگیری از کاهش کیفیت آب استفاده از یک فیلتر در ابتدای محل ورودی آب سرد می باشد.

عیب یابی آبگرمکن های دیواری بوتان

در این مقاله به عیب یابی آبگرمکن دیواری و آموزش تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان پرداخته شد. در صورت مواجه با اختلالات آبگرمکن مانند گرم نشدن آب و روشن نشدن شمعک و روشن و خاموش شدن مواجه شدید، در صورتی که تا به حال اقدام به انجام عیب یابی‌ آبگرمکن دیواری بوتان نکرده ‌اید، هر چه سریعتر از یک تعمیرکار بوتان بخواهید که مشکل آبگرمکن بوتان شما را پیدا و رفع کند.

برای همین کافی است وارد سایت دیجی امداد رسان شوید و درخواست عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان و یا سرویس پکیج بوتان خود را ثبت کنید تا سرویسکاران ما در اسرع وقت به محل موردنظرتان اعزام شوند و با گارانتی معتبر و قیمت مناسب بتوانید از خدمات مشتریان بوتان بهره مند شوید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *