مطالب آموزشی

کاربرد شیر پایین رادیاتور شوفاژ چیست؟

شیر-پایین-رادیاتور-شوفاژ

استفاده از شوفاژ ها به منظور گرمایش محیط امری رایج و متداول می باشد. شناخت قسمتهای مهم شوفاژ و همچنین نحوه کارکرد آنها یکی از موضوعاتی است که برای کسانی که این وسیله را در منزل و یا محل کار خود دارند مفید است. در قسمت پایینی تمامی شوفاژ ها یک شیر وجود دارد که ممکن است برای برخی از افراد این سوال پیش آمده باشد که کاربرد شیر پایین رادیاتور شوفاژ چیست؟

برای دریافت پاسخ این سوال و نحوه بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان و تنظیم شیر پایین رادیاتور شوفاژ و شیرهای ورودی و خروجی پکیج ایران رادیاتور ما به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید. در جواب به این سوال که کاربرد شیر پایین رادیاتور شوفاژ چیست می توان گفت مهمترین کاربرد شیر پایین رادیاتور شوفاژ برای باز کردن و یا بستن آب برگشتی به رادیاتور می باشد.

حال شاید بپرسید چرا باید برای آب برگشتی شیر تعبیه شود؟ این شیر نقش مهمی برای انجام اصولی سیستم گرمایشی و بالانس آبی که در رادیاتور در جریان است دارد. در مدلهای قدیمی رادیاتور ها این شیر با فاصله اندکی از شیر ورودی تعبیه شده است. با تغییر مقدار بسته بودن یا باز بودن این شیر می توان میزان گرمای رادیاتور را تنظیم کرد.

مشاوره دیجی امداد رسان

تنظیم شیر پایین رادیاتور شوفاژ چگونه است؟

به طور کلی سه دسته شیر در رادیاتور شوفاژ وجود دارد که تنظیم شیر پایین رادیاتور شوفاژ به منظور خروج آب گرم و یا تخلیه رادیاتور در هنگام فصل گرما است. این شیر ها به شیر زانویی رادیاتور نیز معروف است. تنظیم شیر پایین رادیاتور شوفاژ زمانی اهمیت پیدا می کند که شما می خواهید دمای رادیاتور را تغییر داده و یا عملکرد رادیاتور را برای مدت طولانی متوقف کنید.

با بستن این شیر و کاهش میزان آب خروجی ان باعث می شوید تا آب ورودی بقیه رادیاتور های موجود در اطراف رادیاتور مربوطه سریع تر به آن برسد و گرمای بیشتری را در خود نگه دارد. از آن جایی که در برخی از محیط ها نیاز کمتری به گرمایش ایجاد شده توسط رادیاتور است از این طریق و با انجام تنظیم شیر پایین رادیاتور شوفاژ می توانید به گرمای مورد نظر خود در آن محیط برسید.

 

حتما بخوانید: علت هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ چیست

 

بستن شیر رادیاتور شوفاژ در تابستان برای چیست؟

شاید تا به حال برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که رادیاتور های منزل و یا محل کارتان در تابستان نیز گرم هستند. در پکیج های دو حالته تنظیمات خاصی برای گرمایش مطلوب در تابستان و زمستان وجود دارد. یکی از رایج ترین امور برای کاهش دمای رادیاتور بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان می باشد. وقتی به فصل گرما نزدیک می شویم با قرار دادن پکیج در حالت تابستانه و همچنین بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان می توانید از ایجاد گرمای ناخواسته و غیر مطلوب جلوگیری کنید.

البته با انجام درست تنظیمات پکیج می توان از بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان بی نیاز بود اما اگر آبی که در رادیاتور موجود است با بستن شیر ورودی و باز کردن شیر خروجی خارج شود و دوباره در فصل سرما با باز کردن شیر ورودی آب به درون رادیاتور شوفاژ وارد شود عمر رادیاتور افزایش می یابد.

مشاوره دیجی امداد رسان

شیر زانویی رادیاتور چیست؟

همانطور که قبلا به آن اشاره شد شیر زانویی رادیاتور همان شیر پایین رادیاتور شوفاژ است. شیر زانویی رادیاتور به واسطه شکل خاصی که دارد و زاویه 90 درجه ای خود به این نام شهرت یافته است. هر رادیاتوری دارای دو شیر اصلی می باشد که شیر بالایی وظیفه ورود آب گرم را و شیر زانویی رادیاتور وظیفه میزان نگهداری آب گرم در رادیاتور و تنظیم دمای آن را بر عهده دارد. این شیر ها در هنگام نیاز به تعمیر رادیاتور بسته می شوند تا جریان آب در گردش را متوقف کنند.

کارشناسان خبره ما در دیجی امداد رسان آماده خدمت رسانی و پاسخ به انواع سوالات شما مانند کاربرد شیر پایین رادیاتور چیست و راهنمایی برای تنظیم شیر پایین رادیاتور شوفاژ هستند. شما می توانید با تماس با دیجی امداد رسان ، بهترین نمایندگی نصب و تعمیر پکیج و سرویس رادیاتور شوفاژ از خدمات ویژه این مرکز بهره مند شوید.

 

مغزی شیر رادیاتور را چگونه تعویض می کنند؟

پس از مدتی استفاده از رادیاتور ها و به علت باز و بسته کردن مداوم آنها مغزی شیر رادیاتور دچار خشکی و عدم عملکرد صحیح می شود. در این زمان نیاز به تعویض مغزی شیر رادیاتور غیر قابل اجتناب می باشد. در صورتی که هر یک از علائم زیر را دیدید می توانید نتیجه بگیرید که شیر پایینی رادیاتور شوفاژ شما خراب شده است و نیاز به تعویض مغزی دارد:

  • چکه کردن آب و نشتی از شیر پایینی
  • بسته و یا باز نشدن شیر رادیاتور
  • هرز رفتن و سفت نشدن آن به علت خوردگی درون شیر رادیاتور
  • وجود خرده های سیاه رنگ که ناشی از پوسیدگی مغزی شیر رادیاتور است.

برای تعویض شیر زانویی و مغزی شیر رادیاتور می توانید با ثبت سفارش در سایت دیجی امداد رسان تعمیرکار رادیاتور ماهری را برای تعمیر رادیاتور و شیرهای آن فراخوانی کنید و با تنظیم به موقع و اصولی شیر رادیاتور و مغزی شیر رادیاتور تا مدت های زیادی از سالم بودن آن آسوده شوید. پس یکی دیگر از جواب ها برای سوال کاربرد شیر پایین رادیاتور شوفاژ چیست می تواند حفظ و نگهداری آب در رادیاتور به مدت طولانی تری باشد.

 

علت سرد بودن قسمت پایین رادیاتور شوفاژ چیست؟

مهمترین علت سرد بودن قسمت پایین رادیاتور شوفاژ هواگیر شدن رادیاتور است. در برخی از مواقع کارکرد غیر اصولی پکیج باعث این مشکل می شود. در این زمان باید هواگیری رادیاتور انجام شود. علت سرد بودن قسمت پایین رادیاتور شوفاژ می تواند علت دیگری نیز داشته باشد که آن مربوط به رسوب گیری لوله هایی است که آب در آنها جریان دارد. رسوب زدایی رادیاتور امری تخصصی است که باید تحت نظر متخصص مربوطه انجام شود .

گاهی افراد فکر می کنند که با ریختن جرم زدا ها می توانند عملیات رسوب زدایی رادیاتور را خودشان انجام دهند اما به دلیل پوسیده بودن لوله ها امکان سوراخ شدن آنها وجود دارد . پس درخواست برای اعزام نیروهای متخصص برای سرویس رادیاتور شوفاژ امری عاقلانه در جهت رفع این مشکل و اطلاع پیدا کردن پیرامون علت سرد بودن قسمت پایین رادیاتور شوفاژ می باشد. در مواردی که افراد به دلایل مختلف نمی توانند از رادیاتور استفاده کنند، خرید رادیاتور برقی به آنها توصیه می شود.

 

بستن شوفاژ چگونه انجام می شود؟

همانطور که قبلا اشاره شد با تغییر فصل نیاز به از کار انداختن رادیاتور ها و بستن شوفاژ پکیج یکی از ضروری ترین کارها در جهت تعدیل هوای منزل می باشد. با بستن شوفاژ پکیج می توان از جریان یافتن آب گرم در آن جلوگیری کرد و گرم شدن آن را متوقف کرد. بستن شوفاژ پکیج کار آسانی است و تنها با بستن شیر خروجی و شیر پایین رادیاتور شوفاژ قابل انجام است. اگر شیر پایین رادیاتور شوفاژ بسته شود از خروج آب جلوگیری می شود و طبیعتا شیر آب ورودی نیز غیر فعال می شود.

 

شیر رفت و برگش شوفاژ ایران رادیاتور برای چیست؟

شیر رفت و برگشت پکیج ایران رادیاتور عموما به منظور تنظیم دمای ایجاد شده توسط رادیاتور شوفاژ می باشد و می توان به راحتی و با دانستن اطلاعات پیرامون نحوه تنظیم شیر پایین رادیاتور شوفاژ آنها را تنظیم کرد. یکی از مواردی که باید بعد از خارج کردن پکیج از حالت تابستانه به زمستانه انجام داد چک کردن باز و بسته بودن شیر رفت و برگشت پکیج ایران رادیاتور است که بتواند جریان آب گرم را در رادیاتور را ایجاد کند.

استفاده از سریع ترین خدمات به منظور تنظیم شیر رفت و برگشت پکیج ایران رادیاتور و تنظیم شیر پایین رادیاتور شوفاژ را دیجی امداد رسان با در اختیار داشتن کادر مجرب و وقت شناس خود در اختیار شما قرار می دهد. همچنین در صورتی که رادیاتور و یا پکیج شما دچار اشکال و یا خرابی شود و یا پکیج شما نیاز به برگرداندن تنظیمات به حالت زمستانه دارد تعمیرکار پکیج ایران رادیاتور ما در سریع ترین زمان ممکن برای انجام این امور به یاری شما خواهد شتافت. تمامی قطعات تعمیری و یا تعویضی توسط کارشناسان دیجی امداد رسان شامل یک سال گارانتی می باشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

شیرهای ورودی و خروجی پکیج ایران رادیاتور

به طور کلی شیرهای ورودی و خروجی پکیج ایران رادیاتور وظیفه وارد کردن آب سرد و خروج آب گرم از پکیج را دارند . آب سرد شهری از طریق شیر ورودی و آب گرم شده توسط پکیج از طریق شیر خروجی وارد و خارج می شوند. پس در زمانی که هر گونه اشکال در شیرهای ورودی و خروجی پکیج ایران رادیاتور وجود داشته باشد عملیات گرما رسانی به محیط مورد نظر مختل می شود. با سرویس به موقع پکیج می توانید تا حدود زیادی از خرابی این شیرها جلوگیری کرده و نسبت به طولانی تر شدن عمر آنها اقدام کنید.

 

دیجی امداد رسان بزرگترین مرجع اطلاع رسانی پیرامون مطالب فنی و تخصصی پکیج

انواع خدمات نصب و تعمیر و سرویس پکیج های موجود در بازار را می توانید از دیجی امداد رسان بخواهید. دیجی امداد رسان با در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی پیرامون کارکرد شوفاژ ها و نحوه کاربرد شیر پایین رادیاتور شوفاژ در خدمت همشهریان گرامی می باشد. در هر زمانی که نیاز به دریافت خدمات حضوری و یا مشاوره با کارشناسان زبده ما در دیجی امداد رسان را داشتید می توانید با شماره های درج شده در سایت نسبت به ثبت درخواست خود و یا مطرح کردن سوالات خود اقدام کنید. تمامی قطعات تعویضی و یا تعمیری توسط دیجی امداد رسان شامل یک سال ضمانت و گارانتی این شرکت می باشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

4.4/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “کاربرد شیر پایین رادیاتور شوفاژ چیست؟

  1. فرهاد پیرمرد گفت:

    سلام, چه تفاوتی بین بستن سیر پایین رادیاتور و شیر بالای رادیاتور هست؟ با شیر بالای رادیاتور هم می توان مقدار آب ورودی به رادیاتور و در نتیجه مقدار گرمای تولیدی رادیاتور را تنظیم کرد. سوال این است که چرا حتما باید با شیر پایین تنظیم را انجام داد.
    با سپاس فراوان

  2. رونقی گفت:

    با سلام و احترام
    برای کاهش دما در زمستان ،باید شیر رادیاتور را کم کرد یا پکیج را در حالت نرمال قرار دهیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *