مطالب آموزشی

پرشر هوا پکیج دیواری چیست؟

پرشر-هوا-پکیج-دیواری

پرشر هوا پکیج دیواری قطعه ای به خصوص و مهم در عملکرد پکیج است. محفظه احتراق بسته موجود در پکیج های دیواری برای انتقال دود به محیط خارج از فن کار گذاشته شده. وظیفه پرشر سوئیچ هوا در پکیج کنترل عملکرد صحیح  فن و دودکش در پکیج های دیواری است. در حقیقت پرشر هوا پکیج به وسیله یک شلنگ سیلیکونی به ونتوری فن متصل می شود. خرابی پرشر پکیج  موجب تجمع دود و گرم شدن بیش از حد سیستم می شود که به دنبال آن مشکلات جدی برای قطعات مختلف سیستم ایجاد می کند.

سرویسکاران ماهر مجموعه خدماتی دیجی امداد رسان به دلیل آشنایی و مهارت در تعمیر پکیج دیواری در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تعمیر قطعات مختلف پکیج شما اقدام می کنند تنها لازم است در اولین فرصت با آن ها تماس حاصل کنید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

پرشر هوا پکیج دیواری چیست؟

کاربرد پرشر هوا پکیج دیواری و عملکرد این قطعه به دلیل خروج دود و گرمای حاصل از عملکرد سیستم  حائز اهمیت است. محل قرار گرفتن پرشر هوا در بالاترین قسمت پکیج و بالای محفظه احتراق و در نزدیکی فن پکیج است. عملکرد پرشر هوا در پکیج  از این جهت مهم است که در صورت بروز مشکل در آن مانع روشن شدن پکیج می شود.

 

علائم خرابی پرشر هوا پکیج 

روشن نشدن فن از علائم خرابی این قطعه است به این علت که برد قبل از استارت فن پرشر سوئیچ هوا را بررسی می‌کند و پس از آن در صورت سالم بودن این قطعه پکیج دیواری روشن می شود. اگر فن خاموش، با جدا کردن لوله آنتی کندانس روشن نشود می توانید با کشیدن یکی از سیم‌های پرشر سوئیچ هوا فن را روشن کنید که در این صورت می گوییم پرشر سوئیچ هوا معیوب است.

عوامل مختلفی از قبیل وجود مشکل در مسیر خروجی دود و ورود هوا به پکیج و یا عمل نکردن فن پکیج موجب پایین آمدن اختلاف فشار ایجاد شده و در نهایت موجب قطع کلید فشار دودکش می شود که در ادامه مانع جریان گاز به مشعل می شود که خود موجب خاموش شدن دستگاه می شود.

در صورتی که با هر یک از علائم خرابی پرشر هوا در پکیج مواجه شدید می توانید با مجموعه دیجی امداد رسان از طریق راه ارتباطی مشخص شده در تماس باشید. لازم به ذکر است تعمیرکاران این مجموعه به صورت شبانه‌روزی برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور و سایر پکیج ها آماده خدمت به شما عزیزان هستند.

 

نحوه تست پرشر هوا پکیج دیواری به چه صورت است؟

نحوه-تست-پرشر-هوا-پکیج-دیواری

در پکیج های دیواری محفظه احتراق بسته، برای انتقال دود به خارج از ساختمان پکیج از فن استفاده می شود. البته برای بررسی عملکرد صحیح این فن ها از قطعه ای به نام کلید فشار ایمنی دودکش و یا پرشر فن استفاده می کنند.

وظیفه پرشر هوا در پکیج  کنترل خروج دود و هوای اضافی از پکیج است. اگر لازم است پرشر هوای پکیج دیواری خود را تست کنید می توانید پس از روشن شدن دستگاه و فن، این قطعه را با استفاده اهم متر تست کنید.

اگر مدار NO تبدیل به NC شود دستگاه مشکلی ندارد اما اگر مدار متصل نشد شلنگ متصل به ونتوری(پرشرفن با یک شلنگ سیلیکونی به ونتوری فن متصل است) را از فن جدا کنید و به درون پرشرفن بدمید.

اگر با دمیدن هوا پلاتین ها متصل شوند پروشرفن سالم و بدون عیب است اما در غیر این صورت پرشر هوا خراب است و برای برطرف کردن عیب باید پرشر هوا را باز کنید.

برای تست کلید ایمنی دودکش حتما به این نکته توجه کنید که قطعه مورد نظر دو باراز طریق برد کنترل پکیج دیواری کنترل می شود. در ادامه دو سیم که به پرشر هوا وصل شده اند را از آن جدا کنید و پکیج را روشن کنید اگر فن روشن شد این دو سیم را به هم متصل کنید و با خاموش شدن فن، دو سیم را از هم جدا کنید.

این عمل را چندین بار تکرار کنید تا شاهد جرقه زدن و راه‌اندازی دستگاه شوید. اگر با انجام مراحل قبل پکیج روشن شد پس نتیجه می گیریم پرشر سویچ هوا معیوب است و در غیر این صورت خرابی مربوط به بخش های دیگر است.

  مشاوره دیجی امداد رسان

نکات مهم در تعمیر پرشرفن پکیج های دیواری

نکات-مهم-در-تعمیر-پرشرفن-پکیج-های-دیواری

 به هیچ وجه پرشر هوا را از طریق دمیدن و مکیدن هوا از طریق دهان تست نکنید، در حقیقت رطوبت موجود در هوای دهان می تواند موجب تخریب دیافراگم داخل آن پکیج شود.

البته فشار نامتناسب ناشی ازمکیدن ودمیدن هوا نیز در خرابی و معیوب شدن دستگاه بی تاثیر نیست. تست و عیب یابی و تعویض پرشر هوا نیازمند تجهیزات و تخصص ویژه است که هر کسی توانایی استفاده و انجام ان را ندارد. نحوه نصب پرشر هوا در پکیج دیواری به دلیل حساسیت بالای آن باید توسط سرویس کار ماهر صورت گیرد. دیجی امداد رسان در زمینه سرویس پکیج دیواری و تعمیر و نصب پرشر هوا در پکیج دیواری به صورت تخصصی فعالیت می کند و خدمات شایانی را برای شما عزیزان فراهم می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *