مطالب آموزشی

ونتوری پکیج دیواری چیست؟

ونتوری-پکیج-دیواری

ونتوری پکیج دیواری، فن پکیج یا لوله پیتوت محل ارتباط شلنگ پرشر سویچ دود و فن پکیج است. اساس کار ونتوری فن پکیج دیواری تغییر سطح مقطع می باشد، در حقیقت با کوچک کردن سطح مقطع موجب بالارفتن سرعت و کاهش فشار می شوند که در نتیجه چون سیال تمایل به حرکت از فشار بیشتر به فشار کمتر دارد این عمل موجب حرکت سیال می شود هر گونه خرابی در این قطعه موجب ازکار افتادن و خاموش شدن پکیج می شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ونتوری فن پکیج دیواری و نحوه تست آن آشنا کنیم.

  مشاوره دیجی امداد رسان

محل قرار گیری ونتوری پکیج 

ونتوری-پکیج-کجاست

اغلب پکیج ها در زمان گرم کردن آب دارای دود ناشی از احتراق هستند که البته این دود می تواند به فضای پکیج برگردد و موجب بروز مشکلات و خطرات جدی شود و اگر ادامه یابد می تواند پکیج را از کار بیندازند. پس در نتیجه در چنین شرایطی نیازمند یک قطعه در پکیج هستیم که دود های ناشی از احتراق را از فضای داخلی پکیج به خارج هدایت کنیم.

ونتوری پکیج این وظیفه را بر عهده دارد. ممکن است بپرسید کار ونتوری در پکیج به چه صورت است، اگر قطر مسیر عبور سیالی که به سرعت در حال حرکت است را کم کنیم و دوباره افزایش دهیم اگر در قسمت باریک شده سوراخ یا روزنی به بیرون ایجاد شود سیال از مسیر بیرون نمی رود و در زمان عبور سیال از این قسمت عمل مکش رخ می دهد. از این قطعه در خروجی انواع فن استفاده می کنند.

ناگفته نماند قسمت مکش را به یک سنسور متصل می کنند تا در صورت هرگونه خلل در عبور جریان چون گرفتگی در مسیر دودکش یا از کارافتادگی فن، عمل مکش متوقف شود و در نتیجه این عمل، سنسور متصل به ونتوری به برد پکیج گزارش ارسال می کند که به محض رسیدن گزارش سنسور به برد، مشعل پکیج به دستور برد خاموش می شود. در نهایت با نشان دادن یک کد خطا مربوط به سیستم تهویه افراد متوجه خرابی دستگاه می شوند.

 

تست ونتوری فن پکیج دیواری به چه شکل صورت می گیرد؟

تست-ونتوری-فن-پکیج-دیواری

ونتوری پکیج دیواری از مهم‌ ترین اجزای پکیج های دیواری به شمار می رود که اگر در آن هر گونه مشکل یا خللی رخ دهد موجب از کار افتادن پکیج می شود و باید به تعمیر پکیج دیواری و قطعه ونتوری بپردازید.

جهت تست این قطعه در ابتدا لازم است دو سر کنتاکت های قطعه را بررسی کنید که نباید آن ها بهم وصل باشند در ادامه با ایجاد مکش از طریق دهان خود باید شاهد و صل شدن آن ها به هم باشید و بوق بازر به صدا دراید.

اکنون که با کاربرد ونتوری در پکیج آشنا هستید لازم است بدانید برای تعمیر این قطعه حتما باید از یک تعمیرکار متخصص پکیج کمک بخواهید در غیر این صورت موجب اسیب بیشتری به دستگاه می شوید. پکیج ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که هر یک از این اجزا کاربرد خاصی دارند و نقش کلیدی در عملکرد بهتر پکیج ایفا می‌ کنند و بروز مشکل در هر یک از این اجزا می‌ تواند موجب ایجاد اختلال در عملکرد نهایی پکیج شود‌.

 تعمیر ونتوری پکیج اقدامی نیست که هر تعمیرکاری با اندک اطلاعات خود قادر به انجام آن باشد و نیازمند تخصص و مهارت خاصی در زمینه تعمیر ونتوری در پکیج است به همین منظور از متخصص ترین افراد و مجموعه های فعال در این زمینه کمک بخواهید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

خدمات ویژه دیجی امداد رسان

مجموعه دیجی امداد رسان از مجموعه های خدماتی فعال در زمینه سرویس و تعمیرات و نصب پکیج دیواری و انواع لوازم خانگی و کولر گازی است. مجموعه دیجی امدادرسان با بهره مندی از بهترین و زبده ترین کارشناسان در زمینه تعمیرات و سرویس پکیج دیواری و تست ونتوری فن پکیج و انواع لوازم خانگی و نصب پکیج دیواری آماده ارائه کلیه خدمات در این زمینه ها به مشتریان خود در سطح تهران می باشد.

رضایت مندی مشتری در اولویت کاری کارکنان این مجموعه قرار دارد و ارائه بهترین خدمات به مشتری را وظیفه تک تک پرسنل گروه می‌دانند. با توجه به رشد روزافزون استفاده از انواع پکیج دیواری در ایران این مجموعه بر آن شد تا با تربیت بهترین متخصصان و فروش قطعات مختلف پکیج از جمله ونتوری پکیج اقدام به گسترش خدمات خود به متقاضیان این محصولات کرده باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *