مطالب آموزشی

نحوه راه اندازی پکیج بوتان

راه-اندازی-پکیج-بوتان

نصب پکیج بوتان به تخصص و ابزارآلات خاص خود نیازمند است بنابراین بهتر است کار نصب و راه اندازی پکیج بوتان را به نمایندگی تعمیرات پکیج بوتان بسپارید. دیجی امداد رسان با تعمیرکاران متخصص و با­تجربه خود در زمینه نصب و راه اندازی و خدمات پس از فروش پکیج بوتان و در صورت بروز مشکل، تعمیر پکیج بوتان خدمات خود را به همشهریان خود در تهران و کرج ارائه می‌دهد. قبل از آشنایی با نحوه راه اندازی پکیج بوتان لازم است.

مراحل نصب پکیج بوتان که توسط مجموعه دیجی امداد رسان ارائه می‌گردد، آشنا شویم:

تست کردن دود­کش بیرونی:

مرحله بسیار مهمی است و در این مرحله باید از باز بودن پکیج اطمینان حاصل شود.

اطمینان از باز بودن شیر آب سرد/آب گرم

نصب اتصالات شیلنگ‌های پکیج بوتان

از پلمپ بودن پکیج بوتان موقع خریداری و نصب اطمینان حاصل کنید.

محل قرارگیری پکیج بر روی دیوار تعیین گردیده و با سوراخ کردن دیوار در مکان دقیق و مناسب، پکیج بوتان بر روی دیوار نصب می‌گردد.

نصب اتصالات پکیج بوتان

مرکز تخصصی نصب و سرویس انواع پکیج دیواری در تهران

دیجی امداد رسان

 

جهت اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

مشاوره دیجی امداد رسان

برای خواندن مقاله رفع معایب پکیج بوتان اینجا را کلیک نمایید.

نصب دودکش داخلی و قرارگیری صحیح آن بر روی پکیج بوتان

شستشوی مدار گرمایش پکیج بوتان به این صورت که آب سرد را از یک طرف به مدار گرمایش متصل و از طرف دیگر تخلیه می‌کنیم. پس از نصب پکیج بوتان باید راه‌ اندازی پکیج بوتان را به افراد آشنا با نحوه راه‌اندازی پکیج بوتان سپرد و در این زمینه مجموعه دیجی امداد رسان با کادر متخصص و کاملاً آشنا با نحوه راه‌ اندازی پکیج بوتان، آماده بهترین خدمات مشتریان بوتان در سراسر نقاط تهران و کرج می‌باشد.

نکات ایمنی قبل از راه‌اندازی پکیج بوتان

با توجه به این که نحوه راه‌ اندازی پکیج بوتان نقش به سزایی در کارایی پکیج بوتان دارد، ضروری است یکسری اقدامات نیز پیش از راه‌ اندازی پکیج بوتان انجام شود تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری گردد. تعمیرکاران دیجی امداد رسان اقدامات زیر را قبل از راه‌ اندازی پکیج بوتان برای مشتریان انجام می‌دهند:

تست گازبندی جهت اطمینان از عدم نشتی گاز از لوله‌های گاز و رگولاتور پکیج بوتان

هواگیری زیرا هیچ‌گونه هوایی نباید در داخل پکیج بوتان وجود داشته باشد.

کنترل فلوسوییچ آب بررسی عملکرد صحیح مشعل پکیج بوتان با سه بار خاموش و روشن کردن آن

کنترل عملکرد جرقه زن کنترل روشن شدن مشعل پکیج بوتان توسط جرقه زن توسط چشم

کنترل عملکرد پتانسیومر کنترل دمای شوفاژ و اطمینان از خاموش و روشن شدن به موقع مشعل‌ها

کنترل دمای مدار گرمایش اطمینان از فشار مناسب آب و خاموش/روشن شدن پکیج بوتان در دمای معین

کنترل دمای آب گرم مصرفی کنترل دمای آب مصرفی که در ابتدای روشن کردن پکیج بوتان باید 45 درجه سانتی‌گراد بیشتر از دمای آب سرد باشد.

آشنایی با پنل جلویی پکیج دیواری بوتان

مشاوره دیجی امداد رسان

  • نمایشگر فشار و دما : نشانگر دمای آب ومدار گرمایش را با درجه سانتیگراد و فشار دستگاه بر حسب بار را نشان میدهد.
  • دسته انتخاب موقعیت : برای خاموش روشن کردن دستگاه و برای تنظیم آن روی سه وضعیت تابستانی زمستانه و قطع موقت و راه‌اندازی دوباره .
  • موقع چرخاندن دسته از بیرون کشیدن آن پرهیز کنید.
  • انتخاب وضعیت پکیج.

نحوه راه‌اندازی یا نصب پکیج بوتان

وضعیت تابستانه؛ زمانی که در فصل تابستان و زمانی که تنها به آب گرم نیاز دارید این وضعیت را فعال کنید.

وضعیت زمستانه؛ در فصل زمستان و زمانی که به هم‌زمان به آب گرم و نیز گرمایش محل سکونت نیازمندید از این وضعیت استفاده کنید. با توجه به اهمیتی که نحوه راه اندازی پکیج بوتان در کارایی و نیز صرفه‌جویی در انرژی دارد؛ نصابان متخصص و باتجربه دیجی امداد رسان طبق وضعیت آب و هوایی و فصول استفاده از پکیج بوتان، راه‌اندازی پکیج را با تضمین 6 ماهه در اسرع وقت و با کمترین هزینه برای هم‌وطنان خود ارائه می‌دهند.

نحوه روشن کردن پکیج بوتان در سرما

نحوه راه اندازی پکیج بوتان در وضعیت زمستانه یا تابستانه تا حدودی متفاوت است. در زیر نحوه راه اندازی پکیج بوتان در فصل سرما به صورت نه مرحله ارائه شده است (مراحل اولیه در دو نوع راه­اندازی پکیج یکسان می­باشد):

مرحله اول: پس از نصب پکیج بوتان برای راه اندازی پکیج بوتان دو شاخه برق پکیج بوتان را به پریز برق وصل کنید.

مرحله دوم: پس از روشن کردن پکیج بوتان باید فشار پکیج بوتان را کنترل و عقربه را روی 5/1-1 بار تنظیم نمود. تمام شیرآلات زیر پکیج را باز نموده و اگر فشار پکیج بوتان کمتر این مقدار باشد باید شیر کوچک (پرکن با دسته مشکی) زیر پکیج تا زمان رسیدن به فشار مدنظر باز کرد.

مرحله سوم: کنترل مسیر دودکش که مسدود نباشد که یکی از روش‌ها برای اطمینان از باز بودن مسیر پکیج بوتان انداختن سنگ کوچکی از پشت بام به داخل دودکش پکیج بوتان است.

مرحله چهارم: باز کردن تمام فلکه‌های زیر پکیج بوتان که به شلنگ‌های آب متصل هستند.

مرحله پنجم: شیر تمامی رادیاتورها را باز کنید.

مرحله ششم: شیر گاز را باز کرده و پکیج بوتان را در حالت زمستانه (مدار آب گرم بهداشتی) قرار داده و دمای پکیج را بالا ببرید تا پکیج بوتان برای حالت زمستانه روشن شود.

مرحله هفتم: چند دقیقه بعد از روشن شدن پکیج بوتان نزدیک‌ترین رادیاتور به پکیج بوتان را کنترل کنید که شروع به داغ شدن کرده باشد.

مرحله هشتم: پس از داغ شدن همه رادیاتورها می‌توان اقدام به هواگیری پکیج بوتان نمود.

مرحله نهم: مجدداً فشار پکیج بوتان را مانند مرحله اول کنترل و تنظیم کنید.

مشاوره دیجی امداد رسان

نحوه روشن کردن پکیج بوتان در گرما

نحوه راه اندازی پکیج بوتان در فصل تابستان و براساس وضعیت دمایی و عدم نیاز به گرمایش محل سکونت و کاهش هزینه‌ها با نحوه راه‌اندازی پکیج بوتان در زمستان متفاوت می‌باشد و به شرح زیر است:

ابتدا از بسته بودن رادیاتورها (شیرهای رفت و برگشت مدار گرمایش) اطمینان حاصل کنید.

دسته تنظیم دمای آب گرم مصرفی را روی دمای مورد نظر خود (دمای کمتر از حالت زمستانه) تنظیم نمایید.

پکیج بوتان را روی حالت تابستانه قرار دهید.

اگر شیر آب گرم مصرفی را باز کنید مشعل روشن می‌شود و نمایشگر وضعیت عملکرد شوفاژ به حالت رنگ سبز ثابت درمی‌آید و با بستن شیر آب گرم مصرفی مشعل خاموش خواهد شد.

در صورتی که نحوه راه اندازی پکیج بوتان به درستی انجام گرفته باشد تا مدت‌ها مشکلی در عملکرد پکیج بوتان به وجود نمی­آید تا مدت‌ها پکیج بوتان بی‌نیاز از تعمیر خواهد بود. پکیج­ های بوتان در مدل‌های مختلف در بازار وجود دارند و یکی از تفاوت‌های آن‌ها تفاوت در نمایشگر وضعیت عملکرد پکیج بوتان می‌باشد که در برخی مدل با یک چراغ LED و در برخی دیگر با یک صفحه نمایشگر بر روی پکیج بوتان قرار گرفته است. تعمیرکاران دیجی امداد رسان نیز براساس همین نمایشگر وضعیت عملکردپکیج بوتان فارغ از نوع آن، اقدام به عیب‌یابی و تعمی رپکیج بوتان می­نمایند. بنابراین لازم است که از تعمیر پکیج بوتان توسط افراد غیرحرفه‌ای و بی‌تجربه خودداری کرد.

چراغ چشمک زن در پکیج بوتان

نمایشگر وضعیت عملکرد پکیج بوتان با توجه به وضعیت عملکرد پکیج بوتان به یکی از رنگ‌های زرد، سبز و قرمز درمی‌آید که هر یک نشانگر وضعیت خاصی است:

رنگ سبز ثابت: مشعل پکیج بوتان روشن است و به طور منظم کار می‌کند که معمولاً پس از راه اندازی پکیج بوتان و روشن کردن پکیج روشن می‌شود.

رنگ سبز چشمک زن سریع: زمانی که تنظیم دما را در نقاط پررنگ‌تر (55 تا 65 درجه سانتی‌گراد) تنظیم کنید، سیستم کنترل خودکار طبق دمای تنظیمی ترموستات دمای آب مدار گرمایش و گرمایش محیط را تنظیم می‌کند و وضعیت چشمک زن سریع به رنگ سبز برای مدت کوتاهی ظاهر می‌شود.

رنگ سبز چشمک زن: در این حالت امکان سه حالت مختلف وجود دارد: 1ثانیه روشن و 5 ثانیه خاموش که پکیج بوتان در حال آماده به کار است و شعله وجود ندارد. 5/0ثانیه روشن 5/0 ثانیه خاموش مشعل پکیج بوتان به علت رساندن دمای آب به دمای تنظیمی یا به دلیل بروز مشکل موقتاً خاموش و پکیج بوتان در حال فراهم کردن شرایط برای کارکرد عادی می‌باشد و اگر این زمان از 10 ثانیه بیشتر شود سیستم ایمنی پکیج بوتان قفل و نمایشگر به رنگ قرمز درمی‌آید.

رنگ قرمز ثابت: در صورت بروز مشکل در عملکرد پکیج بوتان یکی از سیستم‌های ایمنی یا کنترلی به کار  افتاده و نشانگر به رنگ قرمز درمی‌آید.

قرمز چشمک زن: زمانی که کلید حرارتی محدودکننده دما فعال شود چراغ قرمز چشمک زن فعال می‌شود.

رنگ زرد ثابت: پکیج بوتان علیرغم کارکرد منظم اما توانایی کنترل دمای آب را ندارد که نشان‌دهنده مشکل در سنسور آب گرم مصرفی است. اگر نحوه راه‌اندازی پکیج بوتان به درستی صورت گرفته باشد پکیج بوتان چراغ رنگ سبز ثابت را نشان خواهد داد.

مشاوره دیجی امداد رسان

کدهای خطا در پکیج بوتان

در مدل‌های جدید پکیج بوتان هنگام بروز مشکل در پکیج بر روی صفحه نمایشگر یکسری کدهای خطا یا ارور نمایش داده می‌شود که براساس آن تعمیرکاران از نوع مشکل به وجود آمده در پکیج بوتان مطلع شده و اقدام به رفع و تعمیر پکیج بوتان می‌نمایند. در صورتی که نحوه راه‌اندازی پکیج بوتان به شکل مناسبی انجام گرفته باشد صفحه نمایشگر تنها دمای مدار گرمایش (دمای مدار آب گرم بهداشتی) را نمایش می‌دهد. به دلیل اینکه تنها افراد متخصص و باتجربه قادر به تشخیص نوع مشکل موجود در پکیج بوتان براساس کدهای خطا در پکیج بوتان هستند و براساس همین کدهای خطا در پکیج بوتان اقدام به تعمیر پکیج بوتان می‌نمایند بنابراین بهتر است در موقع مواجهه با کدهای خطا در پکیج بوتان با نمایندگی‌های مجاز تعمیر پکیج بوتان تماس بگیرید. دیجی امداد رسان با بیش از 15 سال فعالیت در زمینه تعمیر لوازم خانگی از جمله پکیج بوتان آماده ارائه خدمات مختلف در رابطه با نصب و نحوه راه‌اندازی پکیج بوتان و در صورت نیاز تعمیر پکیج بوتان در تمامی نقاط تهران و کرج می‌باشد.

هزینه نصب پکیج بوتان

هزینه-نصب-پکیج-بوتان

قیمت نصب پیکج بوتان با توجه به دستمزد نصاب و همچنین مواردی دیگر متفاوت خواهد بود شما عزیزان جهت کسب اطلاع از هزینه نصی پکیج بوتان می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

نمایندگی نصب پکیج بوتان

دیجی امداد رسان یکی از بهترین نمایندگی های نصب پکیج بوتان در شهر تهران می باشد این مجموعه با داشتن بهترین نصاب ها همیشه خدمات خود را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.

مرکز تخصصی نصب و سرویس انواع پکیج دیواری در تهران

دیجی امداد رسان

 

جهت اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

4.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *