مطالب آموزشی

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج لورچ

گرم نشدن آب مصرفی پکیج لورچ

هیچ بدتر از این نیست که با سر پر از کف صابون یا شامپو دوش آب ناگهان سرد شود. با خیال اینکه پکیج روشن است به حمام بروید و این مشکل برایتان به وجود بیاید . خصوصا اگر از پکیج لورچ استفاده کنید.   ما در این مقاله قصد داریم دلایل گرم نشدن آب مصرفی پکیج لورچ را با هم بررسی کنیم اولین قدم این است که متوجه شوید که روی نمایشگر دستگاه چه اروری ظاهر می شود وقتی معنای ارور پکیج دیواری لورچ بدانید زودتر می توانید برای تعمیر پکیج لورچ آن اقدام کنید چندین عامل دلیل گرم نشدن آب مصرفی پکیج لورچ هستند که در ادامه به بررسی علل گرم نشدن آب پکیج لورچ می پردازیم.

مشاوره دیجی امداد رسان

به طور معمول دلیل گرم نشدن آب پکیج لورچ را در 2 صورت باید مورد بررسی قرار داد:

  • شوفاژ گرم است؛ اما آب مصرفی گرم نیست.
  • هم شوفاژ و هم آب مصرفی گرم نیستند.

 

دلایل مهم گرم نشدن آب مصرفی پکیج دیواری لورچ عبارتند از: 

 

افت فشار گاز ساختمان

نحوه تنظیم دمای آب پکیج لورچ

یکی از مهمترین علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج لورچ افت فشار گاز است. وقتی گاز فشار کمی داشته باشد انرژی لازم به دستگاه نمی رسد و همین امر باعث کاهش ارتفاع شعله می شود. در نهایت مانع از گرم شدن آب مصرفی می شود. در این صورت پکیج لورچ روشن میشود ولی آب گرم نمیشود. این مشکل بیشتر در فصل های سرد سال و در مناطق پر جمعیت اتفاق می افتد.

 

خرابی فلوسویچ

از جمله علت اصلی گرم نشدن آب مصرفی پکیج لورچ خرابی فلوسوئیچ است که به شکل علامت شیر آب روی صفحه نمایشگر به صورت چشمک زن در می آبد. کار فلوسوئیچ این است که باز و بسته شدن آب گرم مصرفی را تشخیص می دهد اگر آب گرم نشد، برای اطمینان از خرابی فلوسوئیچ سیم های آن را اتصال کوتاه کنید. اگر دستگاه روشن شد مشکل از فلوسوئیچ است اگر تجربه و مهارت کافی ندارید تعمیر پکیج لورچ را به یک کارشناس حرفه ای بسپارید.

 

خرابی سنسور دما NTC

خرابی سنسور دما یکی دیگر از علت داغ نشدن آب پکیج لورچ محسوب می شود.کار قطعه NTC یا همان سنسور دما این است که دمای آب را تشخیص بدهد اگر این قطعه خوب کار نکند دمای اشتباهی را به برد دستگاه اطلاع می دهد و همین امر پکیج لورچ را با اختلال در کارکرد مواجه می کند. البته این به نحوه تنظیم دمای آب پکیج لورچ هم بستگی دارد.  بهترین راه حل این است که سنسور دما را توسط مرکز تعمیر پکیج در تهران تعمیر یا تعویض کنید

 

خرابی شیر سه طرفه موتوری

دلیل گرم نشدن آب پکیج لورچ

دقت کنید که پکیج تک مبدله شیر سه طرفه ندارد. اما در سیستم های دو مبدله در صورت خرابی شیر سه طرفه موتوری، شیر به درستی باز و بسته نمی شود. حتی اگر مشعل پکیج لورچ روشن باشد، آب گرم وارد مبدل ثانویه پکیج لورچ نمی شود، در نهایت آب هم گرم نمی شود.

برای تشخیص خرابی شیر سه طرفه موتوری باید از سلامت و وضعیت برق 220 ولت AC شیر سه طرفه موتوری مطمئن شوید. ابتدا دستگاه را روی حالت زمستان بگذارید و بعد محرک شیر موتوری و بعد آب گرم را باز کنید. از آن جایی که اینکه شیر سه طرفه موتوری، داخل آب داغ مدار گرمایش قرار می گیرد. رسوبات می تواند باعث خرابی و کاهش استحکام این قطعه شود.

  مشاوره دیجی امداد رسان

خرابی سوپاپ بای پاس

سوپاپ هم می تواند دلیل دیگر برای گرم نشدن آب مصرفی پکیج لورچ باشد. در این صورت مسیر گرمایش سیستم با افت فشار مواجه می شود و سیستم مسدود می شود. برای ممانعت از اعمال فشار زیاد به پمپ پکیج، سوپاپ بای پس در مدار پکیج مسیر رفت و برگشت مدار گرمایش را به هم وصل می کند تا روند جریان آب به سهولت انجام شود.

وقتی سوپاپ بای پس خراب شود مقداری از آب در مدار گرمایش می چرخد و همین علت گرم نشدن آب پکیج لورچ و سرد شدن آب مصرفی می تواند باشد. بهترین راه تعویض سوپاپ بای پس پکیج لورچ می باشد. توجه داشته باشید که در بیشتر مدل های پکیج دو مبدل، به جای مسیر بای پاس از مبدل ثانویه پکیج استفاده می ‌شود

رسوب گرفتگی مبدل ثانویه

وقتی مبدل ثانویه دچار رسوب و گرفتگی باشد آب گرم مصرفی گرم نمی شود. رسوب باعث کاهش فشار و گرم نشدن آب داخل مبدل ثانویه می شود. بهترین کار این است که به صورت دوره ای به سرویس پکیج دیواری لورچ خود توجه کنید. اگر پکیج لورچ شما دچار رسوب گرفتگی شده باشد باید برای اسید شویی اقدام کنید. چون کار اسیدشویی یک کار تخصصی و با خطرات جدی همراه است بهتر است این کار را به یک تعمیرکار پکیج دیواری بسپارید.

 

سوختگی برد پکیج

برد دستگاه در اثر انباشت گردو غبار، نوسانات برق و اتمام عمر مفید خود می تواند دچار ایراد و اختلال در کارکرد پکیج لورچ بشود. در صورتی که دستگاه روشن می شود اما عمل نمی کند. این ایراد می تواند از سوختگی برد پکیج لورچ باشد که باید برای تعمیر یا تعویض برد پکیج لورچ از نمایندگی تعمیرات پکیج دیواری کمک بگیرید.

 

سایر علل گرم نشدن آب مصرفی پکیج دیواری لورچ

علت سرد شدن آب پکیج لورچ

 مواردی که در بالا به تشریح آن ها پرداختیم اصلی ترین علت سرد شدن آب پکیج لورچ محسوب می شوند. اما برخی دیگر از عوامل نیز می توانند باعث گرم نشدن آب مصرفی پکیج باشند که عبارتند از:

  • کوپل بودن مدار آب گرم و آب سرد ساختمان
  • بالا بودن دبی آب سرد ورودی پکیچ لورچ
  • کاهش بیش از حد دمای آب سرد ورودی
  • اختلال در تنظیمات پمپ
  • کوچک بودن قطر لوله گاز
  • طولانی بودن مسیر لوله کشی‌ ها

 

سخن نهایی

در این مقاله به مهمترین دلایل گرم نشدن آب مصرفی پکیج لورچ پرداخته شد. در صورت مشاهده چنین مشکلی حتما از یک مرکز تعمیرات کمک بگیرید. دیجی امداد رسان به عنوان بهترین مرکز تعمیرات انواع پکیج دیواری تعمیر پکیج بوتان ، گلدیران، ایران رادیاتور، ال جی و ایساتیس و غیره می باشد. این مرکز خدماتی مانند نصب سرویس و عیب یابی از دستگاه شما فروش قطعات پکیج دیواری را در هر مدل و برندی را در محل خودتان انجام می دهد. کافی است با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *