مطالب آموزشی

علت سرد بودن رادیاتور شوفاژ چیست؟

علت سرد بودن رادیاتور شوفاژ

زمانی که هوا سرد است و نیاز به گرما احساس می‌شود اغلب افراد فکر خرید پکیج و سیستم‌های گرمایشی جدید  را در ذهن خود دارند زیرا هنگام ورود به خانه چیزی جز گرمای لذت بخش پکیج به انسان روحیه نمی‌دهد حتی می‌تواند بهترین خاطره‌ها را در فصل سرما رقم بزند اما امکان دارد پس از گذشت زمان و یا استفاده نادرست از پکیج خانه‌ی شما به یک‌باره سرد شود در این هنگام سوالی که کاربر از خود می‌کند علت سرد بودن رادیاتور شوفاژ چیست؟، است.  دلیل این‌که چرا نصف شوفاژ سرد است و نصف آن گرم؟ هم از سوالاتی است که کاربران به دنبال پاسخ آن هستند. سرد بودن رادیاتور شوفاژ می‌تواند به خاطر وجود هوا در رادیاتور پکیج، خرابی پمپ و غیره اتفاق بیفتد که در ادامه به آن می‌پردازیم. در صورت نیاز به تعمیر و یا سرویس پکیج می‌توانید از تکنسین‌های شرکت دیجی امداد رسان کمک بگیرید. برای هماهنگی‌های بیشتر با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

علت سرد بودن رادیاتور چیست؟

سرد شدن آهسته رادیاتور شوفاژ یا گرم نشدن رادیاتور می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که از بارزترین آن وجود هوا در درون مدار است که نیاز است تا هر چه سریع‌تر نسبت به هواگیری شوفاژ اقدام شود.

مواردی که باعث سرد بودن رادیاتور می شوند عبارتند از:

 

وجود هوا در درون مدار رادیاتور شوفاژ

امکان دارد وجود هوا باعث سرد شدن نصف یا قسمت پایینی رادیاتور شوفاژ شود که این امر کاملا طبیعی است و در این زمان باید هر چه سریع‌تر نسبت به هواگیری شوفاژ اقدام کنید.

خرابی سیستم مرکزی

وظیفه سیستم مرکزی گرم کردن رادیاتور است پس اولین عامل برای سرد شدن مربوط به تنظیمات سیستم مرکزی است. اگر همه رادیاتورها سرد هستند به منبع اصلی پکیج نگاهی بیندازید و همه آن‌ها را بررسی کنید. امکان دارد بسته بودن شیرهای خروجی و ورودی زیر پکیج رادیاتورها سرد باشد لازم است تا آن‌ها را باز کنید.  تنظیمات پکیج را مورد بازبینی قرار دهید تا روی بخش زمستان تنظیم شده باشد. در صورت بروز خطا نسبت به عیب‌یابی آن اقدام کنید.

مشاوره دیجی امداد رسان

خرابی پمپ حرارتی

در صورتی که پکیج شما از پمپ حرارتی استفاده می‌کند جواب علت سرد بودن رادیاتور شوفاژ چیست؟ را باید در این قسمت جویا شویم. اطمینان پیدا کنید روند عملکرد پمپ دچار اختلال نشده باشد، زمانی که پمپ با خرابی روبه‌رو باشد از کار می‌افتد و دیگر قادر نیست تا گرمای لازم برای گرم نگه‌ داشتن رادیاتورها را فراهم کند و همین امر منتج به سرد شدن شوفاژها می‌شود. برای این‌که متوجه شوید آیا پمپ حرارتی از کار افتاده یا خیر؟ باید ببینید از درون آن سر و صدایی بیرون می‌آید یا خیر. در صورتی که پمپ حرارتی فعال باشد باید سروصدا و هم‌چنین لرزش داشته باشد. در بعضی مواقع ممکن است بابت بسته بودن مسیرها و هم‌چنین فشار زیادی که به ‌آن وارد شده است پمپ نیم‌شوز شود در صورت این اتفاق باید پمپ حرارتی تعمیر یا تعویض شود. اگر توانایی انجام آن را ندارید با تکنسین‌های ماهر شرکت دیجی امداد رسان هماهنگ کنید. لازم است با شماره‌های موجود در سایت برای هماهنگی‌های بیشتر تماس بگیرید.

هوای درون شوفاژ را بررسی کنید

بعضی مواقع امکان دارد کاربر این سوال را از خود بپرسد چرا نصف شوفاژ سرد است؟ هم‌چنین علت سرد بودن قسمت پایینی رادیاتور شوفاژ چیست؟ در این هنگام، لازم است هوای موجود در درون رادیاتور شوفاژ بررسی شود هوای اضافی که در درون شوفاژ جمع شده باعث می‌شود که آب گرم در درون رادیاتور به خوبی چرخش نکند و گرما در تمام قسمت‌ها پخش نشود با لمس کردن رادیاتور می‌توانید پی به این مسئله ببرید. در صورتی که هوا در داخل پکیج باشد فشار آن کم‌تر از 1.5 بار در روی صفحه مشخص می‌شود. امکان دارد بعد از انجام هواگیری هنوز رادیاتور شوفاژ سرد باشد دلایل آن در زیر عنوان می‌شود.

تخصصی ترین مرکز تعمیر و سرویس انواع پکیج دیواری

دیجی امداد رسان

 

جهت اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

علت سرد بودن رادیاتور بعد از هواگیری

اگر بعد از هواگیری هم‌چنان رادیاتورها سرد هستند پس فشار آن بیش از 1.5 بار پایین است.

مسدود بودن مسیر آب در رادیاتور که باید رسوب‌گیری شود.

تنظیم نبودن دمای پکیج

افت فشار آب ساختمان

هواگیری به طور کامل انجام نشده است.

علت سرد بودن پایین رادیاتور شوفاژ

دلایل سرد بودن پایین رادیاتور می تواند موارد زیر باشند:

نحوه هواگیری رادیاتور شوفاژ

انجام چند عمل ساده منجر به هواگیری می‌شود. در آغاز کار پکیج را خاموش کنید و حدود چند دقیقه‌ای تامل کنید سپس به وسیله پیچ گوشتی مخصوص هواگیری شیر هواگیری شوفاژ را باز کنید تا هوای اضافی خارج شود امکان دارد آب کثیف نیز از رادیاتور خارج شود پس اقدامات لازم برای کثیف نشدن بقیه‌ی قسمت‌ها خانه را انجام دهید و از ظرف و یک دستمال به جهت پاک آن کمک بگیرید. عملیات مذکور را برای هر شوفاژ به طور جداگانه انجام دهید در صورتی که قادر به انجام این کار نیستید جهت بر طرف کردن هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ با کارشناسان شرکت دیجی امداد رسان تماس بگیرید برای این کار لازم است تا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

شیرهای رادیاتور شوفاژ را بررسی کنید

هر رادیاتور از یک شیر رفت و یک شیر برگشت بهره می‌برد زمانی که شیر کوچک اصلی بسته باشد شوفاژ سرد خواهد شد. زمانی که شوفاژها سرد هستند ابتدا شیر اصلی رادیاتور را بررسی کنید در صورتی که شیر آن بسته است باز نمایید.

بررسی کردن فشار آب

در صورتی که سیستم مرکزی و پمپ حرارتی فعال هستند ولی رادیاتور شوفاژها سرد هستند، باید فشار آب را کنترل کنید. در روی سیستم گرمایشی شما بخشی وجود دارد که نام آن مانومتر است که اندازه‌ی فشار آب را بیان می‌کند. هنگامی که فشار آب از 1 پایین‌تر برود احتمال دارد فشار افت کرده باشد این موضوع به روند عملکرد پکیج ارتباطی ندارد و طبیعی بوده امکان دارد گاهی اوقات افت کند.

مسدود بودن لوله‌ها

از دیگر دلایل سرد بودن رادیاتور مسدود بودن لوله‌ها می باشد، در صورتی که یک شی خارجی و یا رسوبات حاصل از آب باعث انسداد لوله‌های رادیاتور شوفاژ شده باشند باعث سرد شدن آن‌ها می‌شود برای برطرف کردن این مشکل باید رسوبات موجود تمیز و هر گونه شی خارجی نیز از درون لوله‌ها خارج شود. معمولا این مشکل با سرد شدن نیمی یا تمام شوفاژ خود را نشان می‌دهد.

پکیج را متعادل کنید

هنگامی که سیستم مرکزی از تعادل بهره‌مند نباشد، شوفاژها سرد می‌شوند در صورتی که امکان دارد رادیاتور شوفاژهای طبقه بالای‌تان در روند عملکردشان صحیح باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید رادیاتورهای طبقه فوقانی بسته شوند. شیر کوچکی که در سمت مخالف ترموستات است را به اندازه یک چهارم باز کنید تا دما به صورت عادلانه در هر دو طبقه پخش شود و مجدد این مشکل برایتان اتفاق نیفتد.

خرابی ترموستات

از دیگر دلایل سرد بودن رادیاتور خرابی ترموستات می باشد، وظیفه‌ی ترموستات تنظیم دمای پمپ است. اگر قبل از موعد فرمان روشن شدن شعله را صادر کند شما با سرد شدن پکیج رادیاتور روبه‌رو می‌شوید. بنابراین باید ترموستات را تعویض و یا تعمیر کنید برای این مورد می‌توانید از تعمیرکاران شرکت دیجی امداد رسان کمک بگیرید.

تنظیم نبودن فشار گاز

از دیگر دلایل سرد بودن رادیاتور تنظیم نبودن فشار گاز می باشد، در صورتی که ارتفاع  شعله پایین باشد نشان دهنده آن است که فشار گاز ورودی ساختمان پایین است هم‌چنین احتمالا این‌که دما تنظیم نباشد، هست برای برطرف کردن این مشکل موانع موجود را حل کنید.

محل قرارگیری پکیج و رادیاتور

یکی از عواملی که در سرد بودن رادیاتور شوفاژ تاثیر دارد و اهمیت ویژه‌ای دارد محل قرارگیری پکیج و رادیاتور است در صورتی که بیش از حد این دو به هم نزدیک باشد با مشکل روبه‌رو می‌شود و رفع آن هزینه‌ی گزافی به دنبال خواهد داشت هم‌چنین بسیار دردسر ساز خواهد بود پس بهتر است از قبل موقعیت سنجی کنید و سپس رادیاتور را نصب کنید.

علت گرم نشدن پایین رادیاتور

پایین بودن ظرفیت حرارتی

یکی از عوامل تاثیرگذار بر روند عملکرد گرمایش خانه پایین بودن ظرفیت حرارتی دستگاه به نسبت فضای خانه است. درصورتی که سیستم گرمایشی به نسبت خانه کوچک باشد جوابگوی تامین گرمایش آن نخواهد بود.

لوله‌کشی نامناسب

لوله کشی نامناسب نیز از عواملی است که باعث سرد بودن رادیاتور می‌شود لازم است از یک متخصص کارآزموده به جهت لوله‌کشی بهره ببرید تا در آینده با مشکل روبه‌رو نشوید زیرا رفع این مشکل بسیار هزینه سنگینی را در برخواهد داشت هم‌چنین دردسرساز خواهد بود.

خرابی فنر بای پاس

از علل سرد بودن پکیج ضعیف شدن فنر سوپاپ بای پاس است. در صورت مشاهده‌ی این مشکل باید قطعه‌ی مورد نظر را تعمیر و یا سرویس کنید. در صورتی که قادر به این کار نیستید حتما از تکنسین‌های کاربلد شرکت دیجی امداد رسان کمک بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

مسدود بودن مبدل حرارتی

در صورت مسدود بودن مبدل که توسط رسوبات موجود در آب ایجاد شده گرمایش منزل با مشکل مواجه خواهد شد. هم‌چنین رسوبات رادیاتورها نیز در روند گرمایش خانه مشکل ایجاد می‌کنند لازم است تا حتما برای رفع این مشکل اقدام کنید.

چرا باید با شرکت دیجی امداد رسان تماس بگیریم؟

این مرکز با  ارایه خدمات گوناگون و با کیفیت بالا آماده‌ی خدمت رسانی است.

داشتن تکنسین‌های ماهر و باتجربه

حضور به موقع در محل و خوش‌قول بودن آن‌ها

مسئولیت‌پذیر بودن تعمیرکاران و ‌همچنین متعهد بودن آن‌ها

مسلط بودن به همه‌ی کدهای خطا در انواع پکیج‌ها

آماده خدمت رسانی در هر ساعت از شبانه‌ روز

دیجی امداد رسان

شرکت دیجی امداد رسان سال‌هاست که در زمینه تعمیرات لوازم خانگی علی‌الخصوص تعمیر پکیج فعالیت دارد تعمیر و سرویس انواع پکیج به عهده تعمیرکاران خبره شرکت ماست.  این مرکز تعمیرات تخصصی خود را به تمام شهر تهران ارایه می‌دهد. در صورت مواجه شدن با هر مشکلی کارشناسان ما به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان محترم هستند. در صورتی که هر یک از کدهای خطا را مشاهده کردید سریعا با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

تخصصی ترین مرکز تعمیر و سرویس انواع پکیج دیواری

دیجی امداد رسان

 

جهت اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

3.4/5 - (11 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “علت سرد بودن رادیاتور شوفاژ چیست؟

  1. نسترن گفت:

    سلام رادیاتور شوفاژ سرد شده ممکنه هزینش زیاد باشه ؟

    1. admin گفت:

      با سلام، لطفا با کارشناسان فروش ما تماس حاصل بفرمایید

  2. مینا تهرانی گفت:

    سلام
    رادیاتور خریدیم نوعه ولی اونقد که مث خونه های آشناها میبینیم گرم نمیکنه…ممکنه واسه لوله کشیش باشه؟

    1. admin گفت:

      با سلام، خیر مشکل از پکیج هست

  3. جعفری گفت:

    سلام این مشکلو الان ما هم داریم میخواستم بدونم سمت غرب تهران هم تعمیرکار میفرستین؟ممنون

  4. محمد ذوقی گفت:

    سلام ممنون بابت مقالتون مفید بود دمتون گرم عالیییی…

  5. Saf گفت:

    سلام. در واحدهای اپارتمان تمام شوفاژها داغ هستند. واحد ما طبقه همکف است. شوفاژها صبح انقدر داغ است که نمی توان بهش دست زد ولی شب ها سرد سرد. هواگیری شدند.
    علت سردی شوفاژ در شب ها چه می تواتد باشد؟

  6. محمد گفت:

    سلام
    رادیاتورهای هواگیری کردم دو سه روز گرم بودن الان دوتا از اونا سرد هستن .علت چیه

    1. اسماعیل پاکپور گفت:

      سلام. ساختمان ما سه طبقه ۱۲واحدی هستش سیستم موتورخاته است . من طبقه سوم هستم.هواگیری میکنم ۲روز رادیاتور های واحد من گرم هستن بعدش سرد میشن علت چیست. ؟ سپاسگزارم

  7. ابراهیم گفت:

    سلام
    چهار تا پنل نصب کردیم و هواگیری هم شده دوتا از پنلها گرم هستن دونای دیگه سرد و بعضی مواقع برعکس میشه سرد و گرم بودنش
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *