مطالب آموزشی

علت روشن نشدن پکیج در حالت زمستانه

علت روشن نشدن پکیج در حالت زمستانه

پکیج ها برای داشتن بهترین عملکرد در فصل های مختلف سال، دو حالت مختلف دارند. حالت زمستانه و حالت تابستانه. تفاوت حالت زمستانه با حالت تابستانه در تنظیم نحوه فعالیت دستگاه می باشد. در حالت تابستانه دستگاه با دمای کمتری کار می کند و در کل فعالیت کمتری دارد. در حالت زمستانه فعالیت دستگاه بیشتر می باشد زیرا در زمستان علاوه بر گرم کردن آب نیاز به گرم شدن رادیاتور ها هم می باشد. به دلیل عملکرد بهتر دستگاه در ابتدای هر فصل حالت دستگاه تنظیم می شود. در هر کدام از این حالت ها ممکن است برای پکیچ شما مشکلی پیش بیاید و عملکرد درستس نداشته باشد. در ادامه به بررسی دلیل روشن نشدن پکیج در حالت زمستانه می پردازیم.

  مشاوره دیجی امداد رسان

چگونه مود پکیج را از حالت تابستانه به زمستانه تغییر دهیم؟

  • عوض کردن حالت پکیج در مدل های مختلف ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی به صورت زیر انجام می شود.
  • ابتدا دستگاه پکیج را خاموش کنید.
  • تمامی شیر های رفت و برگشت اب رادیاتور در داخل پکیج را باز کنید.(شیر های بزرگی که در زیر پکیج قرار دارند.)
  • همه ی شیر های رادیاتور ها را باز کنید.
  • در صورتی که می توانید هواگیری پکیج را انجام بدهید. در غیر این صورت از یک فرد متخصص کمک بگیرید.
  • فشار پکیج را تنظیم کنید. باز کردن شیر پرکن پکیج باعث رفع افت فشار پکیج می شود.
  • حال نوبت به چرخاندن درجه دستگاه بر روی حالت زمستانه و روشن کردن چراغ آن است.
  • در این مرحله می توانید اقدام به روشن کردن دستگاه کنید.

 

علت کار نکردن پکیج در حالت زمستانه و نگهداری در این حالت

نگهداری از پکیج در حالت زمستانه نیازمند رعایت نکات مهمی می باشد. برای اینکه دمای محیط را تنظیم کنید بهتر است از ولوم روی پکیج استفاده کنید و تا جای ممکن به شیر رادیاتور ها دست نزنید. سعی کنید شیر رادیاتور ها را تا ته باز نگه دارید.

در صورتی که در زمستان قصد سفر دارید بهتر است مدت زمان سفر را در نظر بگیرید. اگر برای طولانی مدت نیستید، بهتر است پکیج را خاموش کنید. در فصل گرما شیر های رادیاتور را نبندید. این کار باعث جمع شدن آب در پشت شیر می شود. تجمع آب در تابستان موجب بسته شدن مسیر آب در زمستان می شود.

چرا پکیج در حالت زمستانه روشن نمی شود؟

چرا پکیج در حالت زمستانه روشن نمی شود؟

یکی از عیوب اصلی که ممکن است در پکیج ها رخ دهد، خاموش شدن دستگاه در حالت زمستانه می باشد. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی روی دهد.

 

مشکل روشن نشدن پکیج در حالت زمستانه به علت کم بودن عدد درجه گرمایش

اگر درجه گرمایش پکیج بر روی دمای پایین تنظیم شده باشد پکیج در حالت زمستانه قادر به روشن شدن نیست. برای رفع این حالت باید دما را زیاد کنید تا پکیج روشن شود.

روشن نشدن پکیج در حالت زمستانی به دلیل خراب شدن کلید تنظیم دمای گرمایش

ممکن است کلید یا دسته پلاستیکی تنظیم دما از داخل پکیج شکسته باشد. این باعث می شود تا نتوانید درجه را حرکت دهید و در نهایت پتانسیومتر کار نمی کند. بهتر است در این مورد از سلامت کلید مطمئن شوید. در صورت نیاز می توانید برای تعویض با کارشناسان دیجی امداد رسان تماس بگیرید.

 

کار نکردن ترموستات اتاقی پکیج

ترموستات اتاقی مسئولیت اندازه گیری دمای اتاق را بر عهده دارد. با توجه به دمای اعلام شده توسط ترموستات به برد، برد پکیج دستور به روشن شدن دستگاه می دهد. در صورتی که ترموستات اتاقی خراب باشد دمای واقعی به برد اعلام نشده و در نتیجه پکیج در حالت زمستانه روشن نمی شود.

 

رفع مشکل کار نکردن ترموستات

برای رفع این مشکل سیم ترموستات را یکسره کنید تا از روشن شدن یا نشدن پکیج مطمئن شوید. در صورتی که پس از یکسره کردن سیم ترموستات پکیج روشن شد، شما باید این قطعه را تعویض کنید.

 

باز بودن شیر بای پس

شیر بای پس از گردش آب داغ در داخل دستگاه جلوگیری می کند. در صورتی که شیر بای پس باز باشد آب داغ در داخل پکیج می چرخد و باعث داغ شدن دستگاه می شود. برای رفع این مشکل بهتر است فنر شیر را بررسی کنید. ممکن است فنر رسوب گرفته و گیر کرده باشد. پس از تمیز کردن فنر احتمالا مشکل حل شود.

  مشاوره دیجی امداد رسان

روشن نشدن به دلیل خرابی سنسور NTC

سنسور ان تی سی وظیفه اندازه گیری دما دارد. برای عیب یابی این سنسور باید آن را از جایش جدا کنید. سپس در کنار یک سنسور NTC سالم قرار می گیرد. این امتحان باید در مدت زمان کافی و دمای اتاق انجام شود. بهتر است این کار توسط یک فرد متخصص انجام شود. قیمت سنسور های ان تی سی متفاوت می باشد. این تنوع به دلیل وجود مدل های مختلف پکیج می باشد.

خرابی برد پکیج

برد پکیج قطعه ای اصلی می باشد که وظیفه فرمان دادن به بخش های مختلف دستگاه را دارد. خراب شدن برد الکترونیکی پکیج موجب خرابی و کار نکردن بخش های دیگر همچون پمپ پکیج، سیستم آب گرم، ریست شدن و … می شود.

 

روشن شدن چراغ چشمک زن سبز در هر نیم ثانیه

این چراغ نشان دهنده فعال بودن حالت زمستانه یا انتظار است. همچنین می تواند نشان دهنده گیرپاژ کردن پمپ باشد و یا در کلید فشار اختلال وجود داشته باشد.

برای رفع این خطا تمامی این قطعات را بررسی کنید. در صورتی که هر کدام از قطعات دچار عیب و ایراد بود اقدام به تعویض کنید. برای تعویض قطعات بهتر است از کارشناسان مجهز کمک بگیرید. متخصصان دیجی امداد رسان آمده کمک رسانی به شما هستند.

اولویت گرمایش در حالت زمستانه پکیج

در طول فصل سرد سال پکیج علاوه بر گرم کردن آب، وظیفه گرم کردن رادیاتور ها هم دارد. شاید برایتان سوال باشد که اولویت بین این دو مورد با کدام است؟ فرض کنید شما در فصل سرد سال به حمام رفته اید. منطقی است که پکیج اولویت را به گرم کردن آب تخصیص بدهد. سیستم های هوشمند پکیج جوری طراحی شده اند تا با رعایت این اولویت ها بهترین کارایی را داشته باشند.

 

علت روشن نشدن مشعل پکیج در حالت زمستانه

علت روشن نشدن مشعل پکیج در حالت زمستانه

روشن نشدن مشعل پکیج در حالت زمستانه ممکن است به دلیل خراب شدن جرقه زن پکیج، خرابی میله یون پکیج، خرابی و عیب در برد دستگاه و گرفتگی شیر کنترل گاز پکیج باشد.

رفع مشکل  روشن نشدن مشعل پکیج در حالت زمستانه

برای فهمیدن علت روشن نشدن مشعل پکیج بوتان و  رفع مشکل ودر این حالت باید اول شیر پر کن را که در زیر پکیج قرار دارد باز کنید. برای متعادل شدن فشار بار پکیج باید شیر پر کن را باز کنید تا فشار بر روی 5.1 برسد.

روشن نشدن مشعل به دلیل خرابی سنسور حرارتی

خرابی سنسور حرارتی موجب روشن نشدن مشعل پکیج می شود. معمولا روشن نشدن مشعل پکیج با نمایش ارور همراه است. شما می توانید با شناختن این ارور ها مشکل پکیج خود را حل کنید.

 

علت روشن نشدن شعله پکیج  در حالت زمستانه

دلیل روشن نشدن مشعل پکیج دیواری . همچنین علت روشن نشدن پکیج وایالانت ممکن است کمبود فشار بار پکیج باشد. نشان داده شدن ارور کمبود بار به علت کم شدن فشار آب در پکیج می باشد.

در موارد بالا سعی کردیم تا به صورت جامع مشکلات پکیج در حالت زمستانه و نحوه ی رفع آن ها را بررسی کنیم. در صورت داشتن مشکل جدی در پکیج و همچنین خرید قطعات پکیج دیواری می توانید از کارشناسان مجرب دیجی امداد رسان مشورت بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

4.1/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *