مطالب آموزشی

علت داغ شدن شوفاژ و رادیاتور در تابستان

علت-داغ-شدن-شوفاژ-و-رادیاتور-در-تابستان

پکیج ها دارای دو حالت تابستانه و زمستانه می باشند. حالت تابستانه به این صورت عمل می کند که در تابستان با باز شدن آب پکیج روشن شده و پس از بسته شدن آب شعله خاموش می گردد. داغ شدن شوفاژ و رادیاتور در فصل تابستان دلایل زیادی می تواند داشته باشد که به شرح زیر می باشد.

ولی در حالت زمستانه اولین اولویت با گرم کردن آب مصرفی بوده و بعد از این که آب گرم تامین شد، رادیاتور گرم شده و سبب گرم شدن خانه می شود. همچنین می توان علت سرد بودن رادیاتور شوفاژ را نیز بررسی کرد. حالت تابستانه در پکیج ها باعث می شود که دیگر نیازی به بستن شیرهای رادیاتور نبوده و پکیج تنها آب گرم مصرفی را گرم کرده و رادیاتور و شوفاژ را گرم نکند. 

 

بررسی دلایل داغ شدن شوفاژ و رادیاتور در تابستان

مشاوره دیجی امداد رسان

تنظیم نبودن پکیج در حالت تابستانه

برخی افراد نمی دانند و یا فراموش می کنند که در تابستان پکیج را بر روی حالت تابستانه قرار دهند. بنابراین برای این که مانع از گرم شدن رادیاتورها شوند شیرهای رادیاتور را می بندند و از این رو مانع از گرم شدن محیط می شود. ولی بهترین کار این است که پکیج را روی حالت تابستانه قرار دهید.

 

خرابی حالت تابستانه و زمستانه پکیج

برد یک ابزار هوشمند است که با توجه به اطلاعاتی که به آن داده می شود، عمل می کند. بنابراین در صورتی که دکمه حالت تابستانه دستگاه خراب باشد و یا کثیف شده باشد، حتی با تغییر دادن حالت تابستانه نیز برد این اطلاعات را دریافت نکرده و همچنان به کار خود ادامه می دهد.

در نتیجه در صورتی که پکیج بر روی حالت تابستانه قرار داشته ولی همچنان شوفاژ و رادیاتورها داغ می شود، بهتر است ابتدا دکمه را مورد بررسی قرار دهید. این علت ممکن است دلیل داغ شدن شوفاژ و رادیاتور در تابستان باشد.

 

خراب شدن برد دستگاه 

یکی دیگر از علت های  داغ شدن شوفاژ و رادیاتور در تابستان خراب شدن برد دستگاه  می باشد. گاهی نیز ممکن است مشکل از برد باشد. یعنی با وجود این که پکیج بر روی حالت تابستانه تنظیم نشده و این اطلاعات به برد نیز ارسال شده است، ولی همچنان برد بر روی حالت زمستانه کار خود را ادامه داده و بر روی حالت تابستانه تنظیم نشده است. خرابی برد دستگاه از مشکلاتی است که بهتر است حتما توسط یک متخصص مورد بررسی قرار گیرد.

خرابی شیر سه طرفه پکیج

می توان گفت که یک از اصلی ترین و مهم ترین دلایل گرم شدن شوفاژ و رادیاتورها در تابستان ها شیر سه طرفه می باشد. این شیر بیشترین نقش را در تغییر حالت تابستانه سیستم ایفا می کند. هنگامی که شیر بر روی حالت گرمایشی است، وضعیف دستگاه نیز بر روی حالت گرمایشی قرار می گیرد و وقتی آن را بر روی حالت آب مصرفی قرار می دهیم شیر تغییر کاربری می دهد.

در تابستان با فرمان شیر برقی، شیر سه راهی از کار می افتد. ولی ممکن است در دو حالت دردسرساز شود. حالت اول این که شیر سه راهه اطلاعات اشتباه دریافت کند و حالت دوم این که شیر بین دو حالت گیر کند.

این موضوع از شایع ترین دلیل برای داغ شدن شوفاژ و رادیاتور در فصل تابستان می باشد. یعنی شیر بین این دو حالت گیر کرده است. در چنین مواقعی شاید آب گرم شود ولی فشار چندانی ندارد و از طرفی رادیاتورها نیز به علت مسدود نشدن کامل ورودی، همچنان گرم می شود. برای تشخیص این مشکل بهتر است که از یک متخصص کمک بخواهید. خرابی شیر سه طرفه از دیگر علت های داغ شدن شوفاژ و رادیاتور می باشد.

 

خرابی شیر برقی پکیج

همان طور که می دانید شیر برقی باعث تغییر وضعیت سه راهی مبنی بر باز شدن شیر مصرفی می شود. در این وضعیت در صورتی که شیر سه راهه دچار خطا شده و یا فرمان درست را ندهد سبب می گردد که آب جای گرم شدن برای آب گرم مصرفی، باعث گرم شدن رادیاتورها گردد.

مشاوره دیجی امداد رسان

نحوه قرار دادن پکیج بر روی حالت تابستانه

برای این که در تابستان ها پکیج تنها آب گرم مصرفی را گرم کند و رادیاتورها گرم نشود، باید آن را بر روی حالت تابستانه قرار دهید. برای این کار ابتدا پکیج خود را برسی کرده و دکمه ای را پیدا کنید که در یک سمت آن علامت خورشید و در سمت دیگر آن علامت برف نقش بسته است.

این ولوم همان تنظیم حالت تابستانه و زمستانه دستگاه می باشد. وقتی دکمه را بر روی خورشید که همان حالت تابستانه است بگذارید، باعث می شود که پکیج برای گرم کردن آب گرم مصرفی روشن شده و پس از گرم کردن آب، مجدد خاموش شود. که این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما شیر آب را باز کنید.

بهتر است پیش از این که دستگاه را بر روی حالت تابستانه قرار دهید، آن را ریست کرده و سپس آن را بر روی حالت تابستانه قرار دهید. برای این کار دکمه ریست موجود بر روی پکیج را فشار دهید.

 

جهت مطالعه مقاله علت هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ اینجا را کلیک نمایید.

آیا لازم است که در تابستان شیر رادیاتور را ببندید؟

برخی از افراد شیر رادیاتورهای خود را در فصل تابستان می بندند، ولی لازم به ذکر است که نیازی به این کار نبوده و تنها با قرار دادن پکیج بر روی حالت تابستانه می توانید مانع از گرم شدن رادیاتورها و شوفاژ شوید. با این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، باعث افزایش عمر دستگاه نیز خواهید شد.

بنابراین در این مقاله برای شما دلایل گرم شدن رادیاتورها در فصل تابستان و نحوه قرار دادن پکیج بر روی حالت تابستانه را بازگو کردیم. در تابستان در صورتی که رادیاتورها و شوفاژ شما داغ می شود ابتدا بررسی کنید که پکیج شما بر روی حالت تابستانه قرار دارد یا نه.

در صورتی که پکیج بر روی حالت تابستانه قرار ندارد، آن را بر روی حالت تابستانه قرار دهید، در غیر این صورت، ممکن است یکی از مشکلات عنوان شده در بالا برای شما به وجود آمده باشد. بنابراین بهترین کار تماس با یک متخصص می باشد. در صورتی که شوفاژ و رادیاتورهای شما در فضل تابستان داغ می شود، می توانید با دیجی امداد رسان تماس حاصل نمایید.

 

هزینه تنظیم پکیج بر روی حالت تابستانه پکیج

همان طور که در بالا عنوان شد، پکیج ها به دلایل مختلفی می تواند بر روی حالت تابستانه قرار نگیرد، بنابراین ابتدا باید دستگاه به صورت حضوری مورد بررسی قرار گرفته و سپس قیمت آن برآورد شود. جهت اطلاع از هزینه های تنظیم پکیج بر روی حالت تابستانه می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

مرکز تعمیرات تخصصی دیجی امداد رسان

مرکز تعمیرات تخصصی دیجی امداد رسان دارای تعمیرکارانی فعال و با تجربه در شرق و غرب و جنوب و شمال تهران بوده و با سابقه ای که در این زمینه دارد و حسن انجام کار، باعث رضایت مشتریان عزیز شده است.

در صورتی که برای تعمیرات پکیج خود به دنبال تعمیرکاران قابل اعتماد هستید، دیجی امداد رسان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در تمامی ساعات شبانه روز می باشند.

4.4/5 - (9 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *