مطالب آموزشی

چگونه شوفاژ را گرم کنیم؟

در ارزیابی روش های گرم کردن شوفاژ یک موضوع مهم مربوط به شیرهای ترموستاتیک است. این شیرها میزان دمای آزاد شده از رادیاتور را به واسطه کاهش یا افزایش آب ورودی می توانند کم یا زیاد نماید. در واقع وقتی این شیر را روی صفر قرار دهید به این معنی نیست که جریان آب در لوله های رادیاتور قطع شده است.

مشاوره دیجی امداد رسان

چگونه شوفاژ را گرم کنیم؟

زمانی که پکیج را راه اندازی کردید نوبت به راه اندازی شوفاژ می رسد. البته بهتر است که پکیج در وضعیت زمستانه تنظیم شده باشد.  یک سری دستورالعمل وجود دارد که می بایست برای روشن کردن رادیاتور شوفاژ به آن دقت شود. گرم کردن شوفاژ ترفندهای ساده ای دارد.

 

  •     باز کردن شیر ورودی رادیاتور شوفاژ: یکی از مهمترین روش های گرم کردن شوفاژ این است که شیر ورودی رادیاتور باز شود در این شرایط جریان آب وارد سیستم لوله کشی می شود. برای دسترسی به این شیر نیاز است که به سراغ قسمت بالای رادیاتور بروید. شیرها اغلب به صورت سوپاپ دار هستند.

 

  •     چرخاندن شیر پایین رادیاتور بر خلاف عقربه ساعت: در روش گرم کردن شوفاژ چندان فرقی ندارد که رادیاتور شما مربوط به کدام شرکت است به هر حال شیری در قسمت پایین شوفاژ وجود دارد که وقتی باز شود سبب می شود که آب برگشتی از رادیاتورها به سمت پکیج حرکت نماید. این شیر مشهور به شیر پایین رادیاتور است. اگر رادیاتور با بخار آب کار می کند، اجتملاً این شیر در بخش بالای آن قرار دارد و دارای یک سری کلاهدار گرد است. شیر پایین رادیاتور سبب می شود که میزان جریان برگشت آب به طور دقیق تنظیم شود.

تخصصی ترین مرکز تعمیر و سرویس پکیج دیواری

دیجی امداد رسان

 

جهت مشاوره یا اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

شیر پایین رادیاتور کلاهک ندارد پس چگونه رادیاتور را گرم کنیم ؟

در صورتی که شیر پایین رادیاتور بدون کلاهک است می توانید از انبردست برای چرخاندن آن استفاده نمایید. در واقع در برخی از مدل ها دیده می شود که شیر پایین رادیاتور به کلاهک اتصال خوبی ندارد و هرچقدر هم که کلاهک چرخانده شود باید هم تغییری در وضعیت ولوم شیر ایجاد نمی شود. یکی از علت های سرد بودن رادیاتور ممکن است مربوط به شیر رادیاتور باشد پس بهتر است آن را به درستی چک کنید.

اگر درگیر این مشکل هستید می توانید کلاهک شیر را بردارید و از انبردست استفاده کنید و دنباله شیر را بچرخانید تا فعال شود. یک سری مدل ها هستند که از چندین عدد پیچ به بدنه استفاده شده است که اگر قرار است برداشته شود باید در ابتدا پیچ ها باز شوند. گرم کردن شوفاژ باید با دقت صورت بگیرد.

مشاوره دیجی امداد رسان

علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

دلایل مختلفی می تواند دلیل گرم نشدن شوفاژ باشد،  این مورد اما یکی از دلایل مهم و احتمالی گرم نشدن رادیاتور بعد از هواگیری کردن، گیر کردن شیر رادیاتور می باشد که برای چک کردن این مورد باید با دقت شیرهای رفت و برگشت رادیاتو بررسی شوند تا اگر بسته هستند و آنها را باز کرد تا جریان رفت و برگشت آب به درون لوله های شوفاژ برقرار شود.

چگونه شوفاژ روشن کنیم تا دمای آن تنظیم شود؟

برای تنظیم دمای رادیاتور یکی از مهمترین روش های گرم کردن شوفاژ باید بررسی شود و آن هم چرخاندن شیر ترموستاتیک است. این مدل از شیر ها انواع مختلفی دارند، مثلاً در مدل های جدید این شیر ها شرایط به صورتی است که سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود که در واقع از شیرهای ترموستاتیک به جای سوپاپ دار استفاده می شود. این مدل از شیر ها بر خلاق نوع معمولی قابلیت تنظیم دارند و بر اساس دمای محیط انتخاب می شوند.

از نظر ظاهر، این مدل از شیر ها دارای سری کلاهدار بلندتری هستند و این موضوع در مقایسه با شیر کنترل معمولی ارزیابی می شود. اگر به کلاهک آن دقت کنید اعداد 0 تا 5 را می بینید که اگر قرار است دمای رادیاتور بیشتر شود می بایست کلاهک در بین این اعداد قرار بگیرند. برای گرم کردن شوفاژ به اعداد دقت کنید.

چگونه رادیاتور را روشن کنیم تا شیرهای ترموستاتیک درست کار کند؟

در ارزیابی روش های گرم کردن شوفاژ یک موضوع مهم مربوط به شیرهای ترموستاتیک است. این شیرها میزان دمای آزاد شده از رادیاتور را به واسطه کاهش یا افزایش آب ورودی می توانند کم یا زیاد نماید. در واقع وقتی این شیر را روی صفر قرار دهید به این معنی نیست که جریان آب در لوله های رادیاتور قطع شده است.

برای رادیاتورهای قدیمی چگونه شوفاژ را گرم کنیم ؟

در صورتی که در منزل رادیاتورهای قدیمی استفاده می کنید که فاقد شیر ترموستاتیک هستند، یک سری شیر های معمولی وجود دارد که وقتی باز شوند سبب می شود که آب وارد رادیاتور شود و دستگاه گرما را آزاد می کند.

مشاوره دیجی امداد رسان

روش گرم کردن رادیاتور به صورت ضد یخ

وقتی تنظیمات شیر ترموستاتیک در وضعیت ضد یخ قرار بگیرد از یخ زدن رادیاتور جلوگیری می شود. در واقع یکی از مزیت هایی که شیر های ترموستاتیک دارند این است که دارای تنظیمات ضد یخ هستند و دارای علامت دانه برف بر روی بدنه شیر بوده که سبب می شود لوله های آب در برابر یخ زدگی مراقبت شوند. وقتی حالت ضد یخ شیر را فعال کنید دمای مورد نظر در سریع ترین زمان ممکن تنظیم می شود. گرم کردن شوفاژ به روش ضد یخ قابل اعتماد است.

در روش های گرم کردن شوفاژ، حالت ضد یخ شیر ترموستاتیک اغلب بین 0 الی 1 قرار دارد و برای روزهای بسیار سرد سال باید بر روی این بخش تنظیم شود مخصوصاً اگر برای مدت طولانی در منزل حضور نداشته باشید.

روش روشن کردن شوفاژ در زمان صحیح

برای اینکه رادیاتور در زمان مناسب خود گرم شود باید 30 دقیقه در نظر داشته باشید. اگر رادیاتورها اغلب بر اساس گرمای حاصل از بخار آب کار کنند، گرم شدن آن به نسبت رادیاتورهای برقی دیرتر است. در واقع رادیاتورهای برقی پس از 10 دقیقه سریعاً گرم می شوند. برای اینکه به دمای دلخواه برسید باید حداقل 30 دقیقه زمان بدهید.

شیر ترموستاتیک در درجه بالا است چرا شوفاژ گرم نمی شود؟

برخی از افراد فکر می کنند که اگر شیر ترموستاتیک را برای یک درجه بالاتر تنظیم کنند، شوفاژ زودتر گرم خواهد شد. اما این تصور اشتباه است که بخواهید از همان ابتدا شیر را بر روی عدد 5 قرار دهید. بهترین رویکرد این است که شیر در ابتدا در وضعیت 2 الی 3 یعنی متوسط قرار بگیرد تا پس از نیم ساعت دمای محیط به وضعیت مطلوبی برسد.

آموزش گرم کردن شوفاژ به اندازه دلخواه

یکی از موضوعات مهم که در راستای روش های گرم کردن شوفاژ قرار دارد بالانس کردن رادیاتور شوفاژ است که برای شیرهای رفت و برگشت ارزیابی می شود و به نوعی سبب می شود که دریافت انرژی گرمایی سریع و مفید صورت بگیرد.

بارها دیده می شود که  بخشی از بدنه شوفاژ سرد و بخش دیگری از آن گرم است در چنین شرایطی نیاز است که به موضوع بالانس بودن یک روش روشن کردن رادیاتور است دقت شود.

در چنین شرایطی باید:

  •  شوفاژها توسط پیچ هواگیری بالانس شود.
  • شوفاژ خاموش شود و دو شیر رفت و برگشت به طور کامل باز شود.
  • پس از دو مرحله قبل نیاز است که پکیج ها روشن شوند.
  • پکیج ها خاموش شده و تا سرد شدن کامل رادیاتور صبر شود.

مشاوره دیجی امداد رسان

 راه حل های گرم کردن رادیاتور به این صورت است که در ابتدا از سرویس آن مطمئن شوید و به نوعی مطمئن باشید که نیاز به تعمیر قطعه ای ندارید. طریقه گرم کردن شوفاژ در منزل آسان است و نیاز به تخصص خاصی ندارد. اما به این تکته توجه داشته باشید در صورتی که سیستم شما نتوانست بعد از انجام این مراحل به درستی گرم کند حتما با نمایندگی های معتبر نظیر دیجی امداد رسان تماس بگیرید تا در کمترین زمان تکنسین های خود را به محل مورد نظر اعزام نباید.

تخصصی ترین مرکز تعمیر و سرویس پکیج دیواری

دیجی امداد رسان

 

جهت مشاوره یا اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

4.5/5 - (11 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “چگونه شوفاژ را گرم کنیم؟

  1. رهام گفت:

    سلام روزتون بخیر ببخشید یه سوال داشتم در مورد شوفاژ که میخواستم بدونم این شوفاژ ها هم مثل بخاری گازی هستن احتمال گاز گرفتگی دارن یا نه و اینکه فقط پکیج خطر دارد اگر پکیج داخل بالکن باشد خطر گاز گرفتگی ندارد ممنون

    1. داوود گفت:

      سلام
      جواب شما بله میباشد در واقع حتى آمار خفگى در سوفاژ به مراتب بیشتر از بخارى است و براى جلوگیرى از کار همیشه یه حوله خیس روى شیر ورودى شوفاژ بباندازید…
      سلامت باشید خواهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *