مطالب آموزشی

آموزش راه اندازی پکیج بوتان مدل پرلا

آموزش-تنظیم-پکیج-پرلا-در-حالت-زمستانی

برند بوتان یکی از برندهای معتبر در بازار خرید و فروش انواع پکیج دیواری و زمینی است که مدل های مختلفی از این محصول را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از انواع این مدل ها، پرلا نام دارد که بین سایر مدل های پکیج دیواری این برند، فروش بیشتری را از آن خود کرده است. در این مطلب ما قصد داریم به آموزش راه اندازی پکیج بوتان مدل پرلا بپردازیم؛ پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

آشنایی با صفحه کنترل پکیج پرلا

اولین چیزی که باید در رابطه با نحوه راه اندازی پکیج بوتان مدل پرلا دانست، آشنایی با صفحه کنترل آن است. در این صفحه شما چندین علامت می بینید. علامت شیر آب، نشان دهنده وضعیت تابستانی پکیج می باشد و به ترتیب علامت پاور برای قطع موقت و راه اندازی مجدد و در انتها نیز علامت شوفاژ برای قرار دادن پکیج در حالت زمستانی است. حال یک به یک به توضیح این حالت ها می پردازیم.

  • وضعیت تابستانی: زمانی که تنها نیاز به آب گرم دارید، این وضعیت را انتخاب کنید.
  • دکمه قطع موقت / راه اندازی مجدد: برای خاموش کردن دستگاه زمانی که ضد یخ فعال است یا برای ریست کردن از این دکمه استفاده می شود.
  • وضعیت زمستانی: زمانی که نیاز دارید تا ساختمان به گرمای مناسب دست پیدا کند، پکیج را بر روی وضعیت زمستانی قرار می دهید.

 

تنظیمات تخصصی پکیج بوتان مدل پرلا

یکی از مهم ترین بخش ها به هنگام راه اندازی پکیج پرلا این است که شما با تنظیمات آن آشنا باشید. در واقع آموزش راه اندازی پکیج بوتان مدل پرلا زمانی مثمر ثمر واقع می شود که شما بتوانید به درستی از پکیج استفاده کنید.

 

دسته تنظیم دمای آب گرم مصرفی:

این دسته برای تنظیم درجه حرارت آب مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد. شما با چرخاندن دسته تنظیم در جهت عقربه های ساعت، می توانید دمای آب گرم مصرفی را افزایش دهید و اگر خلاف این کار را انجام دهید، دما کاهش پیدا می کند.

 

(وضعیت chimny-sweep):

برند بوتان این بخش را تنها مخصوص به سرویس کار قرار داده است. شما به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی اجازه استفاده از دسته تنظیم برای قرار دادن پکیج در این حالت را ندارید.

 

نمایشگر وضعیت عملکرد شوفاژ:

با توجه به این که دستگاه چگونه به عملکرد خود ادامه می دهد، در دستگاه چراغ هایی روشن می شود که نشان دهنده وضعیت عملکرد صحیح دستگاه است. این چراغ ها به رنگ قرمز، سبز یا زرد هستند.

  مشاوره دیجی امداد رسان

معرفی چراغ های موجود در نمایشگر

تا به این قسمت دانستیم که روش راه اندازی پکیج دیواری بوتان مدل پرلا تقریبا به این موضوع بستگی دارد که شما چگونه با دسته های تنظیم یا علامت های موجود بر روی نمایشگر این پکیج آشنا باشید. حال در این قسمت شما را با چراغ های موجود در نمایشگر این پکیج آشنا می کنیم تا به هنگام راه اندازی آن، اطمینان را کسب کنید که پکیج به درستی به عملکرد خود می پردازد.

چراغ سبز روشن

  • چراغ سبز روشن ثابت: دستگاه به درستی کار می کند و مشعل روشن است.
  • چراغ سبز روشن چشمک زن: دستگاه در حال آماده به کار است و مشعل خاموش است.

 

چراغ قرمز چشمک زن

در صورتی که مشکلاتی مانند:

  • وشن نشدن مشعل با وجود عملکرد جرقه زنی
  • فعال شدن کلید ایمنی دودکش و یا کلید ایمنی حداقل فشار آب
  • فعال شدن کلید حرارتی محدود کننده دما و…

به وجود آید، این چراغ فعال می شود.

 

چراغ زرد

مواردی نظیر:

  • مسدود شدن دودکش و یا بروز مشکل در مدار تخلیه دودها مکش هوا (به مدت ۱۰ دقیقه)
  • کافی نبودن فشار آب مدار گرمایش و به مدت ۱۰ دقیقه)
  • خراپی سنسور دمای آب گرم بهداشتی
  • خرابی سنسور دمای آب مدار گرمایش

باعث روشن شدن این چراغ می شود.

 

مراحل انتهایی راه اندازی پکیج بوتان مدل پرلا

حال که دانستیم نحوه راه اندازی پکیج بوتان مدل پرلا در زمستان و همچنین نحوه راه اندازی پکیج بوتان مدل پرلا در تابستان به چه صورت است، تنها کافیست مراحل زیر را تکرار کنید تا پکیج به درستی شروع به کار کند:

  1. شیر های اصلی که مربوط به سیستم های آب گرم مصرفی و گرمایش است را باز کنید.
  2. مدار گرمایش را پر کنید. به همین منظور پس از اطمینان از باز بودن درپوش خروج هوای شیر هواگیری سیستم، شیر پر کن دستگاه را به آرامی باز کنید تا آب کم کم وارد مدار گرمایش شود. هنگامی که عقربه نمایشگر فشار (1) در محدوده مجاز بین 1 تا 1/5 بار قرار گرفت، شیرپرکن دستگاه را ببندید.
  3. حالا دستگاه را روشن کنید و با روشن بودن چراغ سبز روشن ثابت، از نحوه صحیح عملکرد دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

مشاوره دیجی امداد رسان

سخن پایانی

ما در این مطلب به هر آنچه که شما عزیزان می بایست در رابطه با راه اندازی پکیج بوتان پرلا بدانید، پرداختیم. با استفاده از نکاتی که در این مطلب خدمت شما عرض کردیم، می توانید به راحتی این پکیج دیواری را راه اندازی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *