مطالب آموزشی

چرا آبگرمکن دیواری جرقه نمی زند ؟

آبگرمکن دیواری از جمله مهمترین وسایل در تاسیسات و گرمایش آب مصرفی ساختمان است. در صورتی که این دستگاه دچار خرابی شود مشکلات زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد که از جمله این مشکلات می ‌توان به روشن نشدن آبگرمکن و خرابی در قسمت های مختلف آن اشاره کرد. یکی از مشکلاتی که همه افرادی که از آبگرمکن دیواری استفاده می‌ کنند جرقه نزدن این دستگاه می باشد. جرقه نزدن آبگرمکن دیواری دلایل زیادی دارد.

جرقه نزدن آبگرمکن از جمله رایج ترین مشکلاتی است که مصرف کنندگان انواع آبگرمکن های دیواری با آن مواجه می شوند. در برخی موارد زمانی که دستگاه روشن نمی شود به صورت خود جوش اقدام به عیب یابی و تعمیر آن می کنیم؛ در حالی که برخی از مشکلات اصلاً به دست خود ما حل نمی شوند و باید برای برطرف کردن آن از تعمیر کاران حرفه ای کمک بگیریم.

با توجه به این مسئله که استفاده از آبگرمکن های دیواری افزایش یافته است و افراد در بیشتر مواقع با جرقه نزدن آبگرمکن دیواری مواجه می‌ شوند در این مقاله قصد داریم شما را با اصلی ترین علت جرقه نزدن آبگرمکن دیواری آشنا کنیم. بنابراین مطالعه این مقاله آموزشی از دیجی امداد رسان به شما کمک خواهد کرد که در تعمیر پکیج دیواری و هنگام بروز مشکل جرقه نزدن آبگرمکن به راحتی بتوانید کار عیب یابی و تعمیر آن را انجام دهید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

دلایل جرقه نزدن آبگرمکن دیواری

عوامل زیادی در جرقه نزدن آبگرمکن های دیواری نقش دارند که در ادامه این مطلب هر کدام از این عوامل را به طور مختصر توضیح داده ایم:

1. خرابی جرقه زن

بعد از اینکه با مشکل جرقه نزدن آبگرمکن مواجه شدید اولین کاری که باید انجام دهید بررسی جرقه زن می باشد. در صورتی که جرقه زن دستگاه دچار خرابی شده باشد هیچ جرقه ای ایجاد نخواهد کرد، پس شما باید جرقه زن را تعویض کنید تا موفق به روشن کردن آبگرمکن دیواری شوید.

 

2. خرابی فندک پیزو الکتریک

خرابی-فندک-پیزو-الکتریک-دلیل-جرقه-نزدن-آبگرمکن

در صورتی که فندک پیزو الکتریک آبگرمکن خراب شده باشد دستگاه یا جرقه نمی زند یا اگر جرقه زد خیلی دیر کار جرقه زدن را انجام می ‌دهد؛ بنابراین اگر مشکل از فندک آبگرمکن باشد بهترین راه تعویض این قطعه می باشد. تنها با یک تماس می توانید از تکنسین کاران حرفه ای ما بخواهید که کار تعویض فندک را برای شما انجام دهند.

 

3. فاصله مناسب بین الکترون و مشعل

دیگر دلیل جرقه نزدن آبگرمکن دیواری مربوط به فاصله نامناسب بین الکترود و مشعل است. اگر فاصله‌ ای که بین الکترود و مشعل قرار دارد یک فاصله استاندارد نباشد، آبگرمکن دیواری روشن نخواهد شد. بنابراین برای تنظیم فاصله مناسب جرقه زن باید با یک سرویسکار آبگرمکن تماس بگیرید.

 

4. شکستگی چینی الکترود

اصلی ترین دلیل جرقه نزدن آبگرمکن دیواری ایران رادیاتور شکستگی چینی الکترود می باشد. زمانی که سر الکترود آسیب دیده باشد قادر به ایجاد جرقه نبوده و شما نمی توانید به هیچ وجه آبگرمکن دیواری را روشن کنید.

برای برطرف کردن این مشکل و تعمیر آبگرمکن در تهران، باید از تعمیرکاران آبگرمکن کمک بگیرید. تعمیر جرقه زن آبگرمکن دیواری کار ساده‌ ای نیست؛ بنابراین نباید این کار را به افراد نابلد و تازه‌کار بسپارید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

5. قطعی وایر الکترود جرقه زن

جرقه زن قطعه حساسی است که اگر در جای درستی نصب نشود در کارکرد جرقه زن مشکل ایجاد می کند؛ به ‌گونزن ای که قادر به ایجاد جرقه برای روشن کردن دستگاه نخواهد بود. در صورتی که وایر کمی جابجا تر از جای اصلی خود تنظیم شده باشد، نمی تواند جرقه بزند.

برای رفع مشکل جرقه نزدن آبگرمکن دیواری باید بررسی کنید ببینید که الکترود جرقه زن در جای درست تنظیم و نصب شده است یا نه! اگر دیدید که این قطعه در جای درست خود تنظیم نشده، بهتر است برای تنظیم آن از سرویس کاران ما کمک بگیرید.

 

6. رسوب گذاری در نوک الکترود

رسوب-گذاری-در-نوک-الکترود-دلیل-جرقه-نزدن-آبگرمکن

مهمترین دلیل جرقه نزدن آبگرمکن دیواری بوتان و دیگر برند ها به جمع شدن رسوب در نوک الکترود مربوط می شود. اگر با مشکل مسدودیت جرم در نوک الکترود جرقه زن رو به رو شدید باید عمل رسوب زدایی را به دقت و با احتیاط انجام دهید تا هیچ آسیبی به الکترود وارد نشوند. این کار را با یک سمباده مناسب انجام دهید تا بتوانید به خوبی الکترود را از رسوب و گرد و غبار تمیز کنید.

اگر برای رفع آبگرمکن بوتان خود و دیگر برند ها تمایل به کمک گرفتن از متخصصین دیجی امداد هستید کافی ست از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما در ارتباط باشید تمامی فعالیت های این مجموعه دارای خدمات مشتریان بوتان می باشد.

  مشاوره دیجی امداد رسان

علت جرقه نزدن آبگرمکن دیواری برقی

همه مواردی که ذکر کردیم در جرقه نزدن آبگرمکن برقی نیز دخیل هستند. بنابراین زمانی که موفق به روشن کردن آبگرمکن دیواری برقی خود نشدید، ابتدا باید از سالم بودن جرقه زن اطمینان حاصل کرده، سپس فندک آبگرمکن را بررسی کنید.

اگر فندک ایرادی نداشت به سراغ بررسی فاصله مناسب بین الکترون و مشعل بروید. در نهایت نوک الکترود و چینی را بررسی کنید تا ببینید ایرادی دارند یا نه. اگر این موارد نیز ایراد نداشتند، قطعی وایر الکترود جرقه زدن را بررسی کنید.

جهت تعمیر جرقه زن آبگرمکن دیواری و تعمیر پکیج در تهران بهتر است از تعمیرکاران حرفه ای که سال ها در حوزه تعمیر انواع آبگرمکن های دیواری فعالیت داشتند و اطلاعات و آگاهی زیادی در این خصوص کسب کرده اند،  کمک بگیرید.

3.5/5 - (31 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “چرا آبگرمکن دیواری جرقه نمی زند ؟

  1. محمدحسین گفت:

    سلام آبگرمکن موقع باز شدن شیر روشن نمیشه نه جرقه میزنه نه فنش کار میکنه نه گاز میده چراغشم فقط چشمک میزنه البته گاهی خودبه خود درس میشه بعد چند وقت دوباره خراب میشه

  2. ناصر مطلبی گفت:

    سلام وعرض ادب واحترام ودرودفراوان برشما
    آبگرمکن دیواری بوتان بدون شمعک جرقه نمیزنه
    امابرق رومیکشیم دوباره وصل میکنیم جرقه زده و روشن میشه
    بفرمایید مشکل چیه؟

    1. سلام تنظیم نبودن میکروسویچ

    2. هستی گفت:

      سلام قاب روی آبگرمکن و بردارید روی جرقه زن یک پیچ تنظیم داره اون و تنظیم کنید یک نصف دور سفت کنید

  3. حسین اسماعیلی گفت:

    سلام.چرا از لحاظ ایمنی خیلی ضعیف هستند.شیر آب که باز می‌شود بدون جرقه زدن گاز در مشعل جریان پیدا می‌کند.یکباره که جرقه می‌زند موجب انفجار می‌شود.

  4. محسن شرفیه گفت:

    سلام آبگرمکن دیواری بوتان مدل ۳۲۱۵ بدون شمعک گاهی جرقه نمیزنه و روشن نمیشه برقش را قطع میکنم دوباره وصل میکنم درست میشه بعد از خاموش شدن دوباره جرقه میزنه و همون مشکل را پیدا میکنه مشکل از کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. مجید آذردار گفت:

    سلام ،جرقه زن آبگرکن دیواری بوتان گاهی مواقع ضعیف عمل میکنه شیر آب را که می بندیم انفجار گاز صورت میگیره.ممنونم که علت رامشخص میکنید.مجید

  6. فرهاد آرمین گفت:

    با سلام
    بوتان ۳۲۱۵ دو جرقه زن دارد یکی کار می‌کند و دیگری جرقه نمی زند لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

    1. احسان گفت:

      سلام یکی جرقه زن هست ، یکی سنسور دما

    2. احسان گفت:

      سلام یکی جرقه زن هست ، یکی سنسور دما , اگه شعله قطع شده گاز قطع می‌کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *