مطالب آموزشی

بررسی شیر برقی گاز پکیج و نحوه تنظیم شیر برقی پکیج

شیر-برقی-گاز-پکیج

شیر برقی پکیج عضوی بسیار مهم در این دستگاه به شمار می رود. این قطعه کم و زیاد شدن گاز و تنظیم آن در دستگاه را کنترل می کند. آشنایی با کار کرد و مشکلات رایج این قطعه می تواند شما را در نگهداری و تعمیرات پکیج یاری کند. در ادامه به بررسی  نحوه تنظیم شیر برقی پکیج می پردازیم . در نظر داشته باشید تمامی قطعات الکتریکی پکیج ممکن است به مررور  زمان مستهلک شوند و در این زمان قطعه به تعمیرات نیاز پیدا می کند. بهتر است برای تعمیرات پکیج خود از افراد حرفه ای کمک بگیرید. مجموعه ی دیجی امداد با جمعی از بهترین متخصصین آماده ی ارائه ی خدمات به شما مشتریان گرامی است.

مشاوره دیجی امداد رسان

معرفی شیر برقی گاز پکیج

این قطعه درست  در قسمت زیرین محفظه احتراق نصب می شود. وظیفه ی آن کنترل و تنظیم گاز و نظارت بر کارکرد شیر برقی گاز در پکیج می باشد . این جزء از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود و با برق ۲۴ ولت فعالیت می کند.  کنترل شیر گاز زیاد و کم شدن شعله به عهده ی شیر برقی گاز می باشد و خرابی آن ممکن است به کارکردکلی دستگاه آسیب برساند . تعمیر شیر برقی پکیج  باید توسط یک فرد کاربلد و حرفه‌ای انجام شود زیرا اگر افراد با کارکرد و ساختار کلی آن آن آشنا نباشند؛ نمیتوانند از پس تعمیر این قطعه بر بیایند.

شیر برقی گاز پکیج چگونه کار می کند؟

شیر برقی پکیج شامل دو شیر قطع و وصل میشود، که وظیفه قطع و وصل کردن جریان گاز را به عهده دارند. زمانی که دستگاه کار نمی کند و یا با مشکل رو به رو می شود ممکن است به خاطر انسداد و خرابی شیر ها باشد. لازم به ذکر است که برای کار کردن پکیج باید هر دو شیر باز باشند و در غیر این صورت پکیج شروع به فعالیت نخواهد کرد.

در این شیر ها فنری وجود دارد که هنگام باز و بسته شدن مانند اهرم عمل می کند و باعث حرکت آن ها می شود و همچنین زمانی که فشار گاز خروجی از مقدار استاندارد بیشتر باشد شیر تنظیم فشار باز شده  وفشار گازرا تا حالت استاندارد کاهش می دهد تا به مقدار معین شده برسد. این قطعه بسیار مهم می باشد و برای تعمیر آن بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. تمامی تعمیرکاران دیجی امداد با انواع پکیج و قطعات آنها آشنایی کامل دارند و می توانند در کمترین زمان دستگاه شما را عیب یابی و تعمیر کنند.

 

چگونگی تست شیر گاز پکیج

برای این کار ابتدا باید شلنگ گاز پکیج را از لوله آن جدا کرده و زمان جرقه زدن پکیج در آن فوت کنید. چنانچه مسیر گاز باز باشد به این معنی است که شیر برقی پکیج سالم است و نیاز به تعمیر ندارد. اما اگر پکیج جرقه زد و شعله همچنان روشن نشد یعنی باید اقدام به تعمیر شیر برقی پکیج نمایید. همانطور که پیش از این نیز گفته شد این قطعه بسیار مهم است و تعمیر نادرست و یا تعویض آن با قطعه تقلبی یا دست دوم می‌تواند کارکرد  کلی پکیج را مختل کرده و آسیب های جدی تری به آن برساند.

 

چگونه فشار شیر برقی گاز پکیج را اندازه بگیریم؟

برای این کار باید مراحلی را طی کنید و یکی از مهمترین موارد این است که تجهیزات اندازه گیری فشار همراهتان باشد. بهتر است برای این کار از یک فرد کاربلد کمک بخواهید تا در صورت مشکل بتواند دستگاه را تعمیر نماید.

در قدم اول  درپوش شیر گاز را بردارید و پیچ هایی که در قسمت پایین و سمت چپ قرار دارند را باز کنید و و با دستگاه مانومتر میزان فشار شیر برقی پکیج را اندازه گیری نمایید. سپس پکیج خود را روی بالاترین حد ممکن و حداکثر توان قرار دهید و شیر آب گرم را باز کنید. باید از تطابق میزان فشار گاز ورودی با فشار گاز مصرفی مطمئن شوید و این مسئله در هر پکیج و هر مدل متفاوت می باشد. دقیقاً به همین دلیل است که توصیه می کنیم تعمیرکار پکیج حرفه ای بخواهید تمام این مراحل را با دقت انجام دهد. در آخر پیچ ها را ببندید و و از محکم شدن شان اطمینان حاصل کنید.

 

حتما بخوانید: چرا یک پکیج به کرات خاموش می شود 

تنظیم شیر برقی گاز پکیج در حداقل توان

ابتذا درپوش شیر برقی پیکج را برداشته و پیچ هایی که در قسمت بالا هستند را باز کنید.با فشارسنج فشار دستگاه را اندازه بگیرید. در مرحله بعد پکیج را در حالت حداکثر بگذارید و آب  گرم را باز کنید. اگر فشار آن با فشار گاز مصرفی شما یکسان بود یعنی دستگاه مشکلی ندارد.  درغیر این صورت تنظیمات شیر برقی پکیج دچار مشکل شده است. کافیست تنظیمات دستگاه حالت استاندارد در بیاورید و پیچ ها را محکم ببندید و در پوش شیر گاز را بگذارید. اگر مشکل بازهم پا بر جا بود بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

نحوه تنظیم شیر برقی گاز پکیج در حداکثر توان

تنظیم شیر برقی در تمامی پکیج ها با هر نوع مارک و مدلی یکسان است. برای تنظیم شیر گاز پکیج ایران رادیاتور،تنظیم شیر گاز پکیج بوتان و تمامی مدل های دیگر می توانید از این دستورالعمل استفاده نمایید. ابتدا باید محفظه ی شیر گاز را بردارید و پیچ های بالایی در قسمت چپ را باز کنید و با دستگاه فشارسنج،  فشار گاز را اندازه بگیرید. در قدم بعدی پکیج را در حداکثر قدرت قرار دهید و شیر آب گرم را تا آخر باز بگذارید. حالا باید فشار را بسنجید و و اگر مقدار گاز مقدار مصرفی با گاز موجود در پکیج مطابقت نداشت با مهره ای چند ضلعی که در دستگاه قرار دارد تنظیمات را در حالت استاندارد قرار دهید. اگر این مشکل به دلیل تنظیمات نادرست نیست اشکال از خرابی این قطعه یا قطعات دیگر می باشد. بهتر است در چنین شرایطی حتماً از یک متخصص کمک بخواهید.

 

چرا باید از یک متخصص کمک بگیریم؟

همانطور که مشاهده کردید، شیر برقی پکیج و تعمیر آن به دانش فنی و لوازم مخصوص به این کار نیاز دارد. اگر با قطعات به صورت کامل آشنایی نداشته باشید ممکن است به دستگاه آسیب برسانید و تعمیر آن را سخت تر کنید. یک تعمیرکار حرفه ای عیب یابی را به سرعت پشت سر می گذارد و تعمیرات تخصصی را در کمترین زمان انجام می دهد.

اگر قطعه ای با تعمیرات ساده بازیابی شود این کار را انجام می دهد اما شما نمی توانید این انتظار را از یک فرد غیر حرفه ای داشته باشید. همچنین اگر نیاز به تعویض قطعه باشد مطمئن می شوید که قطعه به کار رفته اورجینال بوده و از گارانتی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین مزایای کار کردن با موسسات معتبر این است که تمامی کارها به صورت ضمانتی انجام میشوند و خیال شما ما از بابت کارکرد دوباره دستگاه و تعمیرات راحت می شود.

 

حتما بخوانید: علت صدای ناهنجار پکیج دیواری

تعمیرات شیر برقی پکیج توسط دیجی امداد رسان در تهران

مجموعه دیجی امداد با کادری مجرب و سابقه درخشان آماده خدمات رسانی به مشتریان گرامی می باشد.این  مجموعه با همکاری متخصصین و تعمیرکاران حرفه ای تمامی خدمات تعمیر، سرویس و نصب پکیج را با ضمانت انجام میدهد. اگر برای تعمیر دستگاه پکیج خود به یک تعمیرکار مجرب نیاز داشتید می توانید از طریق شماره های درج شده دذ ستیت با ما تماس بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *