مطالب آموزشی

تنظیمات پکیج بوتان مدل پرلا

تنظیمات-پکیج-بوتان-مدل-پرلا

برند بوتان یکی از برندهای پیشرو در تولید انواع پکیج ها و رادیاتورها بوده که از گذشته تا به امروز توانسته مشتریان بسیاری را برای خود جمع کند و محصولات فوق‌العاده با کیفیتی را روانه بازار کند. یکی از محصولات پرفروش و پرطرفدار این برند که دارای خدمات مشتریان بوتان نیز است، پکیج مدل پرلا نام دارد. در این مطلب ما قصد داریم به هر آنچه که باید در رابطه با تنظیمات پکیج بوتان مدل پرلا بدانید، بپردازیم. همراه ما تا انتهای این مطلب باشید.

مشاوره دیجی امداد رسان

آشنایی با صفحه کنترل پکیج بوتان مدل پرلا

اولین چیزی که باید در رابطه با نحوه راه اندازی پکیج بوتان مدل پرلا دانست، آشنایی با صفحه کنترل آن است. در این صفحه شما چندین علامت می بینید. علامت شیر آب، نشان دهنده وضعیت تابستانی پکیج می باشد و به ترتیب علامت پاور برای قطع موقت و راه اندازی مجدد و در انتها نیز علامت شوفاژ برای قرار دادن پکیج در حالت زمستانی است. حال یک به یک به توضیح این حالت ها می پردازیم.

  • وضعیت تابستانی: زمانی که تنها نیاز به آب گرم دارید، این وضعیت را انتخاب کنید.
  • دکمه قطع موقت / راه اندازی مجدد: برای خاموش کردن دستگاه زمانی که ضد یخ فعال است یا برای ریست کردن از این دکمه استفاده می شود.
  • وضعیت زمستانی: زمانی که نیاز دارید تا ساختمان به گرمای مناسب دست پیدا کند، پکیج را بر روی وضعیت زمستانی قرار می دهید.

آموزش تنظیمات پکیج بوتان مدل پرلا: نکات مهم قبل از روشن کردن آن

در اولین بخش از تنظیمات پکیج بوتان مدل پرلا، به سراغ نحوه روشن کردن این دستگاه می رویم. برای هر بار راه‌اندازی دستگاه، می بایست قبل از روشن کردن مواردی را مد نظر خود قرار داد که در این بخش ابتدا به این نکات اشاره می کنیم:

  1. شیرهای اصلی آب و همچنین گاز که مربوط به سیستم های آب گرم مصرفی و همچنین گرمایش محیط هستند را باز کنید.
  2. مدار گرمایش را پر کنید. حال برای این که اطمینان کامل از باز بودن درپوش خروج را به همراه داشته باشید، نیاز است که دسته شیر پرکن را به سمت پایین بکشید و سپس شیر پرکن را به آرامی باز کنید تا آب کم کم وارد مدار گرمایش شود. زمانی عقربه نمایش گر فشار (1) در محدوده مجار 1-1/5 bar را نشان داد، شیرپرکن را ببندید.

توجه داشته باشید که پکیج های شوفاژ دیواری به علت دارا بودن شیر تخلیه هوا که روی پمپ سیرکولاتور قرار دارد، هوای مدار گرمایش را به طور خودکار تخلیه می کند.

مشاوره دیجی امداد رسان

  1. اکنون که نحوه تنظیم پکیج دیواری پرلا قبل از روشن کردن را دانستید، به سراغ راه اندازی این دستگاه می رویم.

نحوه تنظیمات پکیج بوتان مدل پرلا برای روشن کردن آن

نحوه-تنظیمات-پکیج-بوتان-مدل-پرلا-برای-روشن-کردن-آنتنظیمات پکیج بوتان مدل پرلا برای روشن کردن آن بسیار ساده است. کافیست تنها مراحل زیر را دنبال کنید تا پکیج شما به درستی روشن شود.

  1. دسته انتخاب وضعیت را روی حالت قطع موقت / راه‌اندازی مجدد قرار دهید.
  2. حال در این بخش از نحوه تنظیم پکیج پرلا، می بایست دو شاخ را به پریز برق متصل کنید.
  3. حال با استفاده از دسته انتخاب وضعیت، با توجه به فصل، روی وضعیت تابستان یا زمستان قرار دهید.

قبل از این که وضعیت مورد نظر را انتخاب کنید، از موارد زیر در تنظیمات پکیج دیواری بوتان مدل پرلا اطمینان کامل پیدا کنیم:

  • اگر وضعیت تابستانی را انتخاب می کنید، از بسته بودن شیرهای رفت و برگشت در مدار گرمایش مطمئن شوید.
  • اگر وضعیت زمستانی را انتخاب می کنید، بالعکس روش قبل، از باز بودن شیرهای رفت و برگشت مدار گرمایش اطمینان کامل را پیدا کنید.

تنظیمات پکیج بوتان مدل پرلا در حالت تابستانی

تنظیمات پکیج بوتان مدل پرلا در حالت تابستانی با حالت زمستانی متفاوت است. برای تنظیم پکیج بوتان مدل پرلا در حالت تابستانی، می بایست ابتدا علامت شیر آب را روی وضعیت تابستانی قرار داده و سپس دمای آب گرم مصرفی را بر روی درجه حرارت دلخواه خود قرار دهید.

حال می بایست با باز کردن شیر آب گرم، از این موضوع اطمینان پیدا کنید که مشعل پکیج روشن می شود یا خیر. زمانی که آب گرم به شکل مداوم باز بود، بر روی نمایشگر دیجیتال این محصول می توانید دمای آب را مشاهده کنید. زمانی که شیر آب بسته می شود، نمایشگر علامت (-) را به ما نشان می دهد.

آموزش تنظیم پکیج پرلا در حالت زمستانی

آموزش-تنظیم-پکیج-پرلا-در-حالت-زمستانی

شما برای تنظیمات پکیج بوتان مدل پرلا در حالت زمستانی می بایست ابتدا پکیج را روی حالت زمستانه قرار دهید و سپس درجه حرارت دلخواهی که می خواهید خانه را با آن گرم کنید را اتتخاب کنید. حال می بایست دسته انتخاب وضعیت و همچنین تنظیم دمای مدار گرمایش به همراه تنظیم دمای آب گرم مصرفی را روی حرارت مورد نظر خود قرار دهید.

حال مشعل پکیج روشن می شود تا بتواند محیط را با توجه به میزان دمایی که شما انتخاب کرده اید، گرم کند. حال در این بخش از تنظیمات پکیج بوتان پرلا، شما شاهد این هستید که پکیج به شکل پیوسته کار می کند تا دما به درجه مد نظر برسد و سپس دست نگه می دارد. زمانی که پکیج احساس کند که دما رو به پایین است، مجددا مشعل روشن می شود تا دما در وضعیت ثابتی قرار بگیرد.

معرفی چراغ های موجود در نمایشگر

تا به این قسمت دانستیم که روش راه اندازی پکیج دیواری بوتان مدل پرلا تقریبا به این موضوع بستگی دارد که شما چگونه با دسته های تنظیم یا علامت های موجود بر روی نمایشگر این پکیج آشنا باشید. حال در این قسمت شما را با چراغ های موجود در نمایشگر این پکیج آشنا می کنیم تا به هنگام راه اندازی آن، اطمینان را کسب کنید که پکیج به درستی به عملکرد خود می پردازد.

چراغ سبز روشن

  • چراغ سبز روشن ثابت: دستگاه به درستی کار می کند و مشعل روشن است.
  • چراغ سبز روشن چشمک زن: دستگاه در حال آماده به کار است و مشعل خاموش است.

چراغ قرمز چشمک زن

در صورتی که مشکلاتی مانند:

  • وشن نشدن مشعل با وجود عملکرد جرقه زنی
  • فعال شدن کلید ایمنی دودکش و یا کلید ایمنی حداقل فشار آب
  • فعال شدن کلید حرارتی محدود کننده دما و…

به وجود آید، این چراغ فعال می شود.

چراغ زرد

مواردی نظیر:

  • مسدود شدن دودکش و یا بروز مشکل در مدار تخلیه دودها مکش هوا (به مدت ۱۰ دقیقه)
  • کافی نبودن فشار آب مدار گرمایش و به مدت ۱۰ دقیقه)
  • خراپی سنسور دمای آب گرم بهداشتی
  • خرابی سنسور دمای آب مدار گرمایش

باعث روشن شدن این چراغ می شود.

  مشاوره دیجی امداد رسان

آیا برای نحوه تنظیم پکیج شوفاژ دیواری پرلا نیاز به فردی با تجربه داریم؟

تنظیمات پکیج پرلا بوتان همان طور که در این مطلب نیز به آن پرداختیم، بسیار ساده است. در واقع این تنظیمات را شما باید خودتان انجام دهید و نیازی به فردی با تجربه در این بین نیست؛ اما برای نصب و راه‌اندازی ابتدایی، نیاز است که از فردی در نمایندگی تعمیر پکیج بوتان که در این زمینه دارای سابقه کاری بالا است، اقدام به انجام این کار کند.

شما همچنین می توانید در صورت نیاز از این شخص بخواهید تا روش تنظیم پکیج بوتان مدل پرلا را به شما آموزش دهد. این گونه شما می توانید به راحتی، در فصور مختلف به تغییر تنظیمات پکیج پرلا بپردازید.

سخن پایانی

در این مطلب به هر آنچه که باید در رابطه با تنظیمات پکیج بوتان مدل پرلا بدانید، پرداختیم. از این که ما را تا انتهای این مطلب آموزشی همراهی کردید، سپاس گزاریم. در صورت بروز هر گونه سؤال در رابطه با تنظیمات این پکیج، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین در صورت نیاز با تعمیر پکیج تهران می توانید از نیروها مجرب ما در دیجی امداد کمک بگیرید.

4/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “تنظیمات پکیج بوتان مدل پرلا

  1. ناشناس گفت:

    با توجه به توضیحات کاتالوگ محصول، قسمت “تنظیمات پکیج بوتان مدل پرلا در حالت تابستانی” در این مقاله،
    کاستی داره و اشتباه هست ، برای کار در حالت تابستانی لازمه شیر ورود و خروج مدار گرمایشی بسته بشه

    1. رسول گفت:

      در حالت تابستونه لازم به بستن شیرهای رفت و برگشت گرمایش نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *