مطالب آموزشی

نحوه تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

نحوه-تعویض-شیر-پرکن-پکیج-ایران-رادیاتور

شیر پرکن قطعه ای در پکیج ایران رادیاتور می­باشد که تنظیم فشار آب دستگاه را بر عهده دارد. در مواقعی که تنظیم فشار پکیج به دلیل خرابی شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور به هم می­خورد لازم است این کار به افرادی که آشنایی کامل با نحوه تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور دارند، سپرده شود. بدین منظور پیشنهاد می­کنیم که از مرکز تخصصی تعمیرات دیجی امداد کمک بگیرید. با سرویس پکیج ایران رادیاتور از خرابی زود به هنگام دستگاه خود جلوگیری نمایید.

موارد استفاده از شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

زمانی که نسبت به راه اندازی پکیج ایران رادیاتور اقدام می­شود فشار پکیج صفر بوده و به عبارتی هیچ آبی در مدار گرمایش دستگاه وجود ندارد. برای وارد کردن آب به مدار گرمایش از شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور استفاده می­شود و تا زمان رسیدن فشار پکیج به محدوده استاندارد شیر پرکن را باز نگه می­داریم و پس از آن شیر را می­بندیم.

مورد دیگر از کاربرد شیر پرکن پکیج زمانی است که فشار پکیج ایران رادیاتورکمتر از محدوده استاندارد قرار می­گیرد. برای افزایش فشار تا محدوده استاندارد لازم است که شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور را تا زمان رسیدن فشار به رنج استاندارد باز نگه می­داریم.

در صورتی که شیر پرکن را بیش از حد باز نگه داریم و فشار پکیج بالاتر از حد معمول یعنی 5/1 تا 2 بار شود از طریق بستن شیر پرکن پکیج و باز کردن شیر تخلیه میتوان آب اضافی در پکیج را خارج و فشار را به محدوده مورد نظر رساند.

مشاوره دیجی امداد رسان

محل قرارگیری شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور در مدار اصلی و در مسیر آب ورودی به پکیج قرار دارد. محل نصب و قرارگیری شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور در بخش زیرین پکیج است. در حالت نرمال فشار پکیج بین 5/1 تا 2 بار می­باشد و هنگامی که فشار دستگاه کمتر یا بیشتر از حد استاندارد می­باشد از طریق باز و بسته کردن شیر پرکن میتوان فشار پکیج ایران رادیاتور را تنظیم نمود.

 

انواع شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

در واقع شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور وظیفه پر کردن مسیر گرمایشی از آب تا حدی که فشار در محدوده استاندارد قرار بگیرد، را برعهده دارد. شیرپرکن پکیج ایران رادیاتور براساس این که به چه طریق تنظیم فشار پکیج را انجام می­دهد به دو دسته تقسیم می­شود:

  1. شیر پرکن دستی
  2. شیر پرکن اتوماتیک

شیر پرکن دستی پکیج به کمک باز و بسته کردن دستی، تنظیم فشار را در موقع افت یا افزایش فشار انجام میدهد. اما در شیر پرکن های اتوماتیک تنظیم فشار به صورت خودکار انجام می­گیرد.

یک مزیت شیر پرکن های دستی نسبت اتوماتیک این است که شیر پرکن دستی با نشان دادن افت فشار در پکیج ما را به سمت بررسی پکیج از نظر نشتی سوق میدهد اما شیر پرکن اتوماتیک با تنظیم فشار بدون هیچ گونه هشداری به تدریج موجب بروز خسارات بیشتری به پکیج می­شود.

 

دلایل خرابی شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

زمانی که به تدریج بر اثر وجود املاح در آب سرد ورودی به پکیج، رسوبات در شیر پرکن تجمع می­یابد و همین موضوع موجب مسدود شدن مسیر ورودی آب می­گردد. از طرفی شیر پرکن به دلیل تجمع این رسوبات به خوبی بسته نمی­شود و عملکرد خود را برای تنظیم فشار آب در پکیج ایران رادیاتور از دست خواهد داد.

زمانی که به دلیل خرابی شیر پرکن، افت یا افزایش فشار در پکیج اتفاق می­افتد. لازم است با نحوه تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور آشنایی داشته باشید تا در صورت برخورداری از مهارت فنی لازم خود نسبت به تعویض آن اقدام نمایید و در غیر این صورت از همکاران ما در مرکز تعمیرات دیجی امداد تماس حاصل فرمایید.

مشاوره دیجی امداد رسان

فرم درخواست تعمیرات

  • 9 + 5 =

 

تشخیص خرابی شیر پرکن پکیج

علائم خرابی شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور با اختلال در عملکرد تنظیم فشار پکیج مشخص می­شود. در کنار افت فشار و یا افزایش فشار یک علامت سومی نیز برای خرابی شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور وجود دارد و آن بروز نشتی در شیر پرکن و یا قسمت­های دیگر پکیج است.

برای اطمینان از خرابی شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور به این سه علامت اکتفا نکنید و حتما نسبت به بررسی پکیج نیز اقدام نمایید. در حالتی که پکیج خاموش بوده و شیر آب ورودی نیز باز است؛ پکیج ایران رادیاتور فشار بالایی را نشان می­دهد تقریبا میتوان مطمئن بودن که شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور خراب است زیرا فشار بالا از نشانه های خرابی شیر پرکن می­باشد. در صورت مواجه با نشانه های خرابی پکیج ایران رادیاتور میتوانید از تکنسین ماهر و باتجربه مرکز دیجی امداد کمک بگیرید.

 

عیب یابی شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

طبق آنچه که گفته شد خرابی شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور سه نشانه دارد. زمانی که با افت فشار در پکیج مواجه شدید میتوانید به دنبال محل نشتی در پکیج بگردید زیرا گاهی بر اثر نشتی در پکیج آب ورودی در پکیج به تدریج کاهش یافته و با افت فشار خود را نشان می­دهد. این نشتی میتواند در خود شیر پرکن یا سایر بخش های پکیج اتفاق بیفتد.

در مواردی که با افزایش فشار در پکیج مواجه شدید دلیل آن به دلیل افزایش حجم آب در پکیج و یا بالاتر بودن دمای آب برگشتی نسبت به دمای آب رفت خواهد بود و با بستن شیر پرکن و باز کردن شیر تخلیه میتوان فشار را کاهش داده و به حد مجاز رساند.

اما زمانی که مشکل بالا بودن فشار در پکیج با بسته بودن شیر پرکن همچنان باقی ماند میتوان علت آن را مسدود شدن مغزی شیر پرکن توسط تجمع رسوبات دانست که در این حالت شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور به درستی بسته نمی­شود و با ورود تدریجی آب به داخل دستگاه فشار پکیج افزایش می­یابد.

بنابراین در حالتی که احتمال خرابی شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور را دارید باید دستگاه را از نظر وجود نشتی و یا تجمع رسوب در مغزی شیر پرکن بررسی کنید. سپس با بررسی دقیق مشکل شیر پرکن نسبت به تعمیر یا تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور اقدام کنید. در صورت نیاز به عیب یابی، تعمیر یا تعویض شیر پرکن و یا به طور کلی تعمیر پکیج ایران رادیاتور با مرکز دیجی امداد تماس بگیرید.

 

تعمیر شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

طبق آنچه که بیان شد اطمینان از خرابی شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور صرف تکیه بر 3 نشانه افت و افزایش فشار و یا نشتی آب در پکیج امکان پذیر نیست و باید بررسی کاملی انجام گیرد. از طرفی در صورت عیب یابی دقیق توسط تکنسین ماهر مرکز دیجی امداد، امکان دارد نیازی به تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور نباشد.

تعمیر شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور تا زمانی که صدمه ای به مغزی شیر پرکن وارد نشده، امکان پذیر خواهد بود و در موارد بسیاری صرف تمیز کردن رسوبات مغزی شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور و یا نهایتا در صورت لزوم تعویض این قطعه در شیر پرکن میتوان مشکل ایجاد شده در پکیج را رفع نمود و با یک تعمیر ساده دیگر نیازی به تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور نمی­باشد. عیب یابی و تعمیر شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور به طور کلی تعمیر پکیج خود را به تعمیرکاران متخصص و مجرب مرکز دیجی امداد بسپارید.

 

نحوه تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

با وجود سادگی تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور اما به دلایل مختلفی بهتر است این کار را به تکنسین های زبده مرکز تعمیرات دیجی امداد بسپارید. به دلیل اهمیتی که این قطعه در عملکرد صحیح پکیج ایران رادیاتور دارد بهتر است با احتیاط و توسط افراد ماهری که با نحوه تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور آشنایی کامل دارند، صورت گیرد.

در صورتی که با عیب یابی توسط تکنسین متخصص و مجرب دیجی امداد اطمینان حاصل شد که مشکل پکیج از شیر پرکن است و نیز اطمینان حاصل شد که شیر پرکن پکیج به صورت کامل خراب شده و راهی جز تعویض آن وجود ندارد نسبت به تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور اقدام می­گردد.

زمانی که مغزی و یا شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور به طور کامل خورده شده و عملکرد آن با تعمیر نیز به حالت نرمال خود بر نمی­گردد لازم است که شیر پرکن را به طور کامل با یک شیر پرکن جنس خوب و باکیفیت تعویض نمود.

نحوه تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور به صورت مراحل زیر توسط مرکز دیجی امداد انجام می­گیرد:

  1. پکیج ایران رادیاتور خاموش می­گردد.
  2. از طریق بستن مسیر آب سرد ورودی از ورود بیشتر آب به پکیج جلوگیری می­گردد.
  3. باز کردن شیر پرکن در خلاف جهت عقربه های ساعت برای خروج آب موجود در پکیج ایران رادیاتور صورت می­گیرد.
  4. شیر تخلیه برای مدتی جهت خروج آب از مدارهای گرمایش، ورودی و منبع انبساط باز می­گردد.
  5. باز کردن و خارج کردن شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور جهت نصب شیر پرکن جدید انجام می­گیرد.
  6. نصب شیر پرکن جدید در محل قرارگیری شیر پرکن قبلی صورت خواهد گرفت.
  7. شیر تخلیه بسته می­شود.
  8. آب سرد ورودی باز می­گردد.
  9. شیر پرکن پکیج باز می­گردد.
  10. پس از رسیدن فشار پکیج به رنج استاندارد (5/1 تا 2 بار)، مسیر آب سرد ورودیبه پکیج ایران رادیاتور بسته می­شود.
  11. راه اندازی پکیج ایران رادیاتور با گرم شدن آب رادیاتورها تکمیل می­گردد.

مشاوره دیجی امداد رسان

سخن آخر…

شیر پرکن قطعه مهمی در پکیج جهت تنظیم فشار دستگاه می­باشد در صورتی که اختلالی در عملکرد آن به وجود آید کل سیستم پکیج تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بنابراین در صورت خرابی شیر پرکن پکیج باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام شود.

اصول کلی تعویض شیر پرکن پکیج در بیشتر پکیج یکسان است اما از آنجایی که استفاده از پکیج ایران رادیاتور در خانه های ایرانی رواج گسترده یافته در این مقاله نحوه تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور آموزش داده شد. به دلیل اهمیت این قطعه در پکیج بهتر است تعمیر یا تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور را به تکنسین­های مطمئن و خبره دیجی امداد بسپارید.

3.4/5 - (9 امتیاز)

مطالب مرتبط

۱ نظر در “نحوه تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

  1. مهدی گفت:

    سلام و عرض ادب
    اگر شیر پرکن خراب باشه بعد از آب گیری پکیج میتونم شیر آب سرد ورودی به پکیج ببندم تا در فصل گرما شیر پرکن تعویض کنم؟ ممنون بابت وقتی که گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *