مطالب آموزشی

تعمیر برد پکیج گلدیران

تعمیر-برد-پکیج-گلدیران

برد پکیج یک قطعه الکترونیکی در پکیج می­باشد. در پکیج­های جدید و دارای صفحه نمایش دیجیتال، یک یا چند برد در پکیج مسئولیت آنالیز ورودی و خروجی پکیج را برعهده دارند. در پکیج های قدیمی از قطعات مختلف همچون ترموستات و قطعات مکانیکی به جای برد استفاده می­ شد و تعمیرات هر قطعه باید به صورت جداگانه انجام می­شد. اما امروزه رفع مشکل بسیاری از قطعات، توسط تعمیر برد پکیج امکان­ پذیر است.گلدیران

زمانی که تعمیرکاران دیجی امداد با یکی از نشانه های خرابی برد پکیج گلدیران مواجه می ­شوندT  ابتدا به بررسی علت­ های آن مشکل در قطعات پکیج (به غیر از برد) می  ­پردازند، در صورتی که مشکل ناشی از خرابی هیچ از آن قطعات نبود و یا با تعمیر آن قطعه همچنان مشکل باقی بود با قطعیت دلیل مشکل در پکیج را برد دستگاه ندانسته و برای رسیدن به اطمینان کامل در خرابی این قطعه حساس ابتدا به بررسی و عیب یابی دقیق برد می ­پردازند سپس با اطمینان به تعمیر برد پکیج گلدیران اقدام می ­نمایند. تعمیر پیکج خود را به نمایندگی تعمیر پکیج دیجی امداد رسان بسپارید.

مشاوره دیجی امداد رسان

علائم خرابی برد پکیج گلدیران

در صورت بروز هر علائمی نمی­ توان به طور قطع در مورد ایراد برد پکیج گلدیران اطمینان حاصل کرد. در مورد بیشتر نشانه های خرابی برد پکیج گلدیران که اشاره خواهد شد باید ابتدا اطمینان حاصل کرد که مشکل از قطعات دیگر پکیج گلدیران نیست چون این موارد، نشانه های اختصاصی برای خرابی برد نیستند.

 

از کار افتادن پمپ پکیج: این مشکل دلایل متعددی دارد از جمله اینکه موقع اتصال برق به پمپ، جریان برق برقرار نشده و موجب سوختن پمپ شده است.

 

انفجاری روشن شدن پکیج: عدم تنظیم فاصله الکترود جرقه زن با مشعل، عدم تنظیم حداکثر فشار گاز در شیر برقی گاز، خرابی ترانس جرقه و گرفتگی دودکش می­توانند دلایل بروز این مشکل باشند.

 

دمای پایین آب گرم مصرفی: منشا این مشکل می­تواند در شعله پکیج، سه راهی یا بای پس پکیج باشد.

 

گرمای ناکافی در رادیاتورها: رسوب در مبدل حرارتی یا رادیاتور، بسته بودن شیر آب خروجی، شعله مشعل کوتاه، ظرفیت حرارتی کم پکیج نسبت به متراژ، هوا گرفتن پکیج یا شوفاژ و مشکل در پمپ می­توانند از دلایل گرمای ناکافی رادیاتور باشند.

 

کد خطای E1: مشکل در سنسور شعله می­باشد و باید علل احتمالی همچون مسدود بودن دودکش، قطعی گاز و خرابی سنسور بررسی گردد.

 

کد خطای E3 : مشکل مروبط به لوله های آب گرم خروجی یا مجموعه فن (تهویه) دستگاه می­باشد. علت آن می­تواند از تجمع رسوب در پکیج و شوفاژ ناشی شود.

 

دلایل خرابی برد پکیج گلدیران

قدیمی شدن پکیج گلدیران

نوسانات برق

تجمع گرد و غبار بر روی برد پکیج گلدیران و در نهایت ایجاد اتصال کوتاه

تجمع آب بر روی سطح برد پکیج گلدیران در اثر سر ریز شدن آب از پکیج

منقضی شدن زمان کارکرد برد پکیج گلدیران و در نهایت بادکردگی برد

 

در صورت خرابی برد پکیج گلدیران تمامی قطعاتی که از برد فرمان می­گیرند، دچار مشکل در کارکرد می­شوند، حتی در مواردی که نوسانات شدید وجود داشته باشد، احتمال سوختگی و خرابی در قطعاتی مانند پمپ و فن وجود خواهد داشت. برد پکیج گلدیران به عنوان هسته اصلی پکیج عمل میکند و نقش تنظیم و هماهنگی عملکرد تمامی قطعات را برعهده دارد. بنابراین هر اختلالی در کارکرد سایر اجزا و کارکرد غیرطبیعی پکیج و یا برخی ارورها در پکیج را میتوان به برد الکترونیکی پکیج گلدیران نسبت دارد و در این شرایط نیاز به تعمیر برد پکیج گلدیران می ­باشد.

 

عواملی که باعث خرابی صفحه برد و مشکلاتی در پکیج می شود عبارتند از: 

سوختگی (در اثر اتصالی)

اتمام عمر

خرابی

برای تست هر قطعه بر روی برد کافی است که از یک اهم متر استفاده کنیم تا از سالم بودن مسیر قطعه یا کارکرد قطعه مطمئن شویم. از آنجایی که خرابی رله­ها شایع­تر است در اینجا به نحوه چک کردن این قطعه می­پردازیم:

اگر رله های برد خراب باشند، دو حالت دارند؛ یا در حالت همیشه بست قرار گرفته­اند و یا با برق دار کردن آن ها رله کار نمی­کند. برای چک کردن آن باید اهم متر را به حالت بیزر (بوق دار) قرار دهیم و هر کدام از پراب­ها را به مسیری که می­خواهیم تست کنیم متصل کنیم. مسیری که دارای مشکل باشد جریان وجود ندارد و ما را دقیقا به رله معیوب می­رساند.

در این حالت برای تعمیر برد پکیج گلدیران، باید تعویض رله برد را انجام دهیم. ابتدا رله مناسب با ولتاژ مناسب (از نظر اندازه ها کاملا مشابه قبلی) را تهیه می­کنیم و سپس با یک حویه مناسب آن را از برد جدا کرده و رله جدید را جایگزین رله قبلی می­کنیم.

از آنجایی که صفحه کنترل برد دو طرفه است باید دقت شود که هنگام درآوردن رله به تونل هایی که دو طرف برد را به هم وصل می­کنند، آسیبی وارد نشود. همچنین هنگام لحیم کاری باید کاملا دقت کنیم که حرفه ای عمل کرده و آسیبی به مدار روی برد وارد نکنیم.

در برخی موارد قطعات روی برد قابل تعمیر و یا تعویض نبوده و راهی جز تعویض برد پکیج گلدیران نداریم که این کار بسیار ساده است اما تشخیص این که “نیاز به تعویض برد پکیج گلدیران داریم یا خیر” باید توسط فردی ماهر انجام شود که بی جهت هزینه اضافی بر فرد تحمیل نگردد.

برای تعویض برد پکیج گلدیران ابتدا باید تمامی کابل ها را یکی یکی از برد جدا کنیم سپس پیچ های نگهدارنده برد را باز کنیم بعد به راحتی میتوان برد را با اعمال نیروی یکسان از چپ و راست صفحه برد بیرون کشید و در پایان برد جدید را در مکان برد قبلی قرار می­دهیم، پیچ ها را می­بندیم و کابلها را مجددا وصل می­کنیم.

برد پکیج گلدیران به عنوان مغز دستگاه می­باشد به همین دلیل حساسیت بالایی در مورد تعمیر برد پکیج گلدیران داشته باشید و تعمیر یا تعویض آن را به تعمیرکاران مبتدی و آماتور نسپارید. تعمیرکاران متخصص و مجرب دیجی امداد به صورت کاملا تخصصی به تعمیر و تعویض برد پکیج گلدیران اقدام نموده و در نهایت رضایت مشتریان را به ارمغان می­ آورند.

مشاوره دیجی امداد رسان

تعمیر برد پکیج گلدیران

تعمیر برد پکیج گلدیران و همچنین تعمیر پکیج گلدیران کاملا تخصصی بوده زیرا تعمیر برد پکیج براساس مدل، کارایی و توان دستگاه متفاوت می­باشد. تعمیرکاران مرکز تعمیرات دیجی امداد پس از عیب یابی دقیق در برد، نسبت به تعمیر برد پکیج گلدیران و یا تعویض برد پکیج گلدیران اقدام می­نمایند. در این بخش مرکز تعمیرات دیجی امداد قصد دارد توصیه­ها و مراحل تعمیرات برد پکیج گلدیران را برای مشتریان شرح دهد. ابتدا باید تاکید کنیم که استفاده از محافظ برق با جلوگیری از نوسانات برق و ولتاژ بالا از سوختن برد جلوگیری می­کند از طرفی به طور کاملا محتاطانه هر چند وقت یکبار به تمیز کردن صفحه برد کنترل اقدام کنید.

هر دو این اقدامات ساده موجب افزایش عمر برد می­شود. بنابراین در گام اول برای عدم نیاز به تعمیر برد پکیج گلدیران بهتر است این اعمال پیشگیرانه را انجام دهید. البته بهترین کار سرویس کامل پکیج گلدیران می­باشد. زیرا همانطور که اشاره شد برد پکیج گلدیران یک قطعه­ بسیار حساس و مهمی در پکیج می­باشد که عملکرد بسیاری از قطعات متاثر از آن می­باشد بنابراین نمیتوان به این قطعه به صورت مجزا پرداخت. در صورتی که سرویس پکیج گلدیران به صورت کامل از طرف تعمیرکار حرف ه­ای صورت گیرد مزایای زیر را خواهد داشت:

 

مزایای تعمیرکار سرویس پکیج گلدیران دیجی امداد رسان 

تشخیص مشکلات احتمالی که از چشم شما پوشیده مانده و رفع به موقع آن­ها

عیب یابی دقیق و کامل زیرا ممکن است در اصل برد معیوب نباشد.

در صورت خرابی برد، اولویت با تعویض قطعات می­باشد.

در صورت تشخیص ضرورت تعویض برد، تعویض اصولی بدون آسیب بیشتر به برد انجام می­شود.

پیشگیری از هزینه­های بالای مربوط به تعمیر یا تعویض برد و قطعات آن

 

در مرحله بعد براساس نشانه های خرابی برد پکیج گلدیران که شرح داده شد، ابتدا با بررسی سایر علل و سپس با تشخیص و عیب یابی دقیق و مطمئن در مورد خرابی برد به تعمیر برد پکیج گلدیران می­پردازیم. دقت شود که برد پکیج گلدیران دارای المان­هایی شامل رله، فیوز، ترانس تغذیه و… است که در برخی موارد تنها با تعویض و یا تعمیر این بخش ها بر روی برد کنترل میتوان موجب تعمیر برد پکیج گلدیران شد. در مورد فیوز باید توجه کرد که در صورت خرابی امکان تعمیر آن وجود ندارد و باید آن را تعویض کرد. بنابراین قطعات مختلف برد ممکن است سه حالت پیدا کنند که موجب خرابی صفحه برد و مشکلاتی در پکیج شوند:

مشاوره دیجی امداد رسان

جهت خواندن مقاله کدهای خطای پکیج گلدیران اینجا را کلید نمایید.

 

تعرفه تعمیر برد پکیج گلدیران

تعیین تعرفه تعمیر برد پکیج گلدیران براساس عوامل مختلف زیر محاسبه می ­گردد:

برای عیب یابی دقیق برد، بررسی چه بخش هایی از پکیج ضرورت می­ یابد.

چه میزان و چه تعداد از قطعات در برد و کل پکیج درگیر شده­اند.

در صورت تعویض قطعات برد، خود برد و یا سایر بخش های پکیج، هزینه قطعات چه مقدار است.

بنابر موارد بالا و نیز نوسان قیمتی قطعات اصلی پکیج گلدیران در بازار، امکان تعیین هزینه تعمیر برد پکیج گلدیران به صورت کاملا دقیق وجود ندارد. اما تعرفه تعمیرات برد پکیج گلدیران که از طرف مجموعه تعمیرات دیجی امداد تعیین میگردد، زیر نظر این مجموعه بوده و کاملا منصفانه و براساس خدمات انجام گرفته توسط تعمیرکاران حرفه­ای این مرکز تعیین می ­شود. در برخی موارد هزینه تعمیر و تعویض برد پکیج گلدیران تفاوت چندانی با هم ندارد و تعویض برد مقرون به صرفه­تر می­باشد. به هر حال تعمیرکاران دیجی امداد پس از بررسی و عیب­یابی برد پکیج، تمام هزینه­ تعمیر برد پکیج یا هزینه تعویض برد پکیج را به مشتریان اعلام می­کنند تا اقدام به تعویض یا تعمیر برد براساس تصمیم و رضایت کامل مشتری انجام گیرد.

مشاوره دیجی امداد رسان

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *