مطالب آموزشی

بهترین دما برای پکیج در تابستان چقدر است ؟

بهترین-دما-برای-پکیج-در-تابستان

بهترین دما برای پکیج در تابستان از نظر کارشناسان دمایی بین 60 تا 65 درجه سانتی گراد است، این دما از طریق ولوم مربوط به تنظیم دمای آب مصرفی بر روی کنترل پنل پکیج قابل تنظیم است.

متاسفانه اگر پکیج به مدت طولانی خاموش بماند، عملکرد دستگاه در طول فصل زمستان تحت تاثیر قرار داده می شود و راندمان پکیج کاهش می یابد.برای جلوگیری از چنین اتفاقی اگر پکیج را لازم دانستید که خاموش بگذارید هر چند وقت یکبار دستگاه را روشن کنید تا پمپ پکیج و سایر سیستم های آن کم کار کنند.این کار مانع پوسیدگی دستگاه می شود.

دیجی امداد رسان از بهترین و متخصص ترین کادر فنی جهت سرویس و تعمیرات پکیج به خصوص در زمینه تعمیر پکیج ایران رادیاتور فعالیت دارد هدف اصلی این نمایندگی جلب رضایت مشتریان گرامی می باشد.

بهترین دما پکیج در تابستان

یکی از سوالات پرتکرار متقاضیان این پکیج ها همواره در مورد بهترین دما  پکیج در تابستان است. پاسخ این سوال که درجه پکیج در تابستان چند باشد در میزان مصرف سوخت پکیج، هزینه های پرداختی مصرف کننده و آسایش افراد تاثیر گذار است. کارشناسان معتقد اند  بهترین درجه برای پکیج در تابستان مربوط به دمای 60 تا 65 درجه سانتی گراد است.

مشاوره دیجی امداد رسان

نحوه تنظیم دمای مناسب پکیج در فصل گرم  تابستان

پکیج ها سیستم هایی هستند که دارای سه حالت تابستانه، زمستانه و خاموش هستند. در فصل تابستان نیازی به گرمای سیستم گرمایش نیست و باید پکیج طوری تنظیم شود که فقط به تولید آب گرم مصرفی بپردازد. و دیگر نیازی به تنظیم دمای رادیاتورها نیست.

لازم به ذکر است در حالت تابستانه مسیر گرمایش پکیج  بسته است. به همین دلیل دمای پکیج در تابستان وابسته به میزان دمای آب گرم مصرفی ساختمان است. تنظیم این دما با استفاده از ولوم مربوط به تنظیم دمای آب مصرفی موجود بر روی کنترل پنل پکیج امکان پذیر است.

 

آیا میزان دمای پکیج دیواری در تابستان قابل تغییر است؟

دمای-پکیج-دیواری-در-تابستان

بهترین دما برای پکیج دیواری در تابستان، حالت استاندارد است اما بر حسب نیاز مصرف کننده و خواسته افراد خانواده قابل تغییر است. برخی افراد ترجیح می دهند برای استحمام، شستشوی ظروف و سرویس بهداشتی از آب گرم استفاده کنند. بر همین اساس می توان میزان درجه پکیج را تغییر و بالاتر ببرند. به یاد داشته باشید هرچه دمای پکیج دیواری در فصل گرما بالاتر باشد، احتمال تشکیل رسوب در مخزن و لوله های پکیج نیز افزایش پیدا می کند.

همچنین میزان مصرف انرژی و هزینه های مربوط به سوخت نیز به طور چشمگیری افزایش می یابند. بنابراین می توانید برای پیدا کردن دمای مناسب آب گرم مصرفی خود در تابستان اول شیر آب گرم ساختمان را بدون مخلوط کردن آب سرد باز کنید و دست خود را در زیر آب ببرید.

اگر احساس کردید آب به حد کافی گرم است و موجب سوختن دستتان می شود، به این معنی است که دمای پکیج زیاد است و باید دمای آن را کاهش دهید.هر 4 درجه سانتی گراد که دمای پکیج را کاهش دهیم به اندازه 12 تا 20 درصد هزینه های مصرف سوخت پکیج کم می شود.

 

چه روش هایی موجب افزایش بهره وری پکیج می شود؟

دمای-پکیج-دیواری-در-تابستان

انجام سرویس سالانه

برای افزایش بهره وری پکیج وارائه بهترین دمای پکیج دیواری در تابستان و زمستان، انجام سرویس پکیج قبل از فصل سرما لازم می باشد. سرویسکار با شستشوی قطعات داخلی دستگاه و همچنین بررسی اجزای مختلف پکیج کارایی دستگاه را بالا می برد.

مشاوره دیجی امداد رسان

دقت در میزان  فشار پکیج

افزایش یا کاهش فشار سیستم می تواند اختلالات بسیاری را در دستگاه و روند کار آن موجب شود به همین علت بررسی فشار پکیج لازم و حیاتی است.  افت ناگهانی فشار در پکیج باید سریعا توسط مصرف کننده بررسی شود و در صورت لزوم از تعمیرکار پکیج برای رفع مشکل آن کمک بگیرد.

افت فشار می تواند به دلیل وجود نشتی درپکیج ، وجود هوا در رادیاتورها و یا خرابی قطعاتی همچون شیرپاکن دستگاه باشد. به خاطر داشته باشید که بالارفتن یا پایین آمدن فشار در سیستم به یک اندازه می تواند خطرناک باشد .فشار پکیج باید  بین 5/. تا 5/1 بار باشد.

هواگیری رادیاتورها

ممکن است رسوبات زیادی به مرور زمان در پکیج ایجاد شوند که بسیار طبیعی است اما گاهی بخشی از این رسوبات وارد لوله های سیستم رادیاتوری می شوند که به این ترتیب مانع جریان آب در رادیاتورها می شود. که همین امر باعث کاهش چشمگیر راندمان پکیج و سیستم گرمایشی می شود.

راه ساده ای برای فهمیدن این موضوع که آیا لوله ها دچار رسوب شده اند یا نه وجود دارد کافی است پکیج خود را روشن کنید و زمان گرم شدن رادیاتورها را چک کنید. اگر زمان لازم برای گرم شدن رادیاتورها بیشتر از 30 دقیقه بود نشان دهنده نیاز دستگاه به هواگیری است.

خاموش نگذاشتن پکیج

عدم استفاده طولانی مدت از پکیج موجب پوسیدگی و فرسودگی پکیج و کاهش راندمان آن در ارائه دمای مناسب پکیج در تابستان و زمستان می شود.بنابراین حتی اگر از پکیج خود استفاده نمی کنید گاهی یک یا دوبار در هفته دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید پکیج به خوبی گرم شود.

شستشوی پکیج

شستشوی قطعات داخلی و خارجی پکیج می تواند موجب حفظ کارایی پکیج شود. به مرور زمان در سطح داخلی پکیج رسوب و جرم ایجاد می شود که البته  با هواگیری رادیاتورها این مشکل تقریبا از بین می رود.

اینک شما خوانندگان عزیز می دانید که دمای پکیج در تابستان باید روی چند باشد تا هم برای استفاده عموم مناسب باشد و هم در دراز مدت به دستگاه خسارتی وارد نشود.

سخن آخر

در صورت خرابی پکیج برای تعمیر و یا خرید پکیج و هم چنین جهت اطلاع از قیمت قطعات پکیج دیواری با یا دریافت لیست قیمت قطعات پکیج با همکاران ما در بخش فروش در ارتباط باشید
مشاوره دیجی امداد رسان

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *