مطالب آموزشی

آیا برای جایگزینی پکیج دیواری به جای موتورخانه مرکزی نیاز به تغییر در لوله کشی داریم؟

استفاده-از-پکیج-بجای-موتورخانه

استفاده از پکیج بجای موتورخانه، دردسرهای کمتر و مزیت های بیشتر از جمله تنظیم درجه مناسب و دلخواده بصورت مستقل در هر وااحد از ساختمان است و فضای کمتری را در ساختمان اشغال می کند. مسئله مهم درتعویض لوله های ساختمان زمان جایگزینی پکیج، استفاده از افراد متخصص است.

مشاوره دیجی امداد رسان

دنیا هر روز در حال پیشرفت و کشف وسایل مورد استفاده بشر است، در روزگاری مردم از آتش، بخاری زغالی، نفتی، موتورخانه و حالا مدرن ترین وسیله، یعنی استفاده از پکیج بجای موتورخانه مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه بشر  به دنبال راهی است تا بتواند تمام وسایل و لوازم مورد نیاز خود را به گونه ای طراحی کند؛ که کمترین زحمت و زمان را برای استفاده از آن صرف کند.

استفاده از پکیج بجای موتورخانه

موتورخانه حجم بزرگی داشت و فضای بسیاری از خانه را اشغال می کرد، تقریبا در خانه های بزرگ و آپارتمانی، انباری ها برای موتورخانه تعبیه می شدند، به همین دلیل با تدابیر صورت گرفته توسط افراد متخصص در این حوزه، پکیج ها جایگزین موتورخانه مرکزی شدند.

علاوه بر خراب شدن و اشغال فضایی از خانه، پر هزینه نیز بودند، زیرا منبع بزرگ و لوله های بسیار زیاد برای راه اندازی موتورخانه باید تهیه می شد، اما برای راه اندازی پکیج، تنها یک منبع کوچک به همراه مقدار بسیار کمی لوله نیاز است.

ساختمان هایی که، در آنها از موتورخانه مرکزی استفاده می شد، قطعا دردسر های خاص خود را به همراه داشت، به همین علت استفاده از پکیج بجای موتورخانه، باعث شد تا از این دردسرها کاسته شود.

موتورخانه ها اگر خراب می شدند، تمام واحدهای یک ساختمان درگیر می شدند و تا زمان تعمیر کامل موتورخانه، علاوه بر سرد شدن فضای ساختمان، افراد برای استفاده از آب گرم هم محروم می شدند، به همین منظور جایگزینی پکیج دیواری به جای موتورخانه پیشنهاد خوبی است که دیگر، افراد در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند. و همچنین تعمیر پکیج زیادی نمیبرد.

اما سوالات زیادی وجود دارد که، پکیج بهتر است یا موتورخانه؛ موتورخانه به دلیل اشتراک کل ساختمان برای تعمیر و استفاده از آن، باعث اختلاف نظر افراد میشد، نمونه دیگر این اختلاف ها نحوه درجه بندی به اقتضای سلیقه افراد بود، چون هر فرد نمی توانست به تنهایی دمای آن را برای خود تنظیم کند و درجه ای که انتخاب میشد؛ برای کل ساختمان بود.

البته این مسئله را نباید نادیده گرفت که، انسان برای استفاده از هر چیز جدید در این دنیا ابتدا محافظه کار است و برای پذیرش عموم مردم زمان زیادی لازم است، به همین علت بسیاری از مردم اوایل بر سر دو راهی اینکه پکیج یا موتورخانه را انتخاب کنند، بودند.

یکی از تردیدهای قابل ذکر استفاده از پکیج به جای موتورخانه مرکزی، هزینه های زیاد جایگزین کردن آنها، در ابتدای کار است. با گذشت زمان و بدست آوردن اطلاعات لازم در خصوص مزیت های پکیج؛ اعتماد عموم مردم در مورد استفاده از پکیج دیواری به جای موتورخانه مرکزی بیشتر شد.

مشاوره دیجی امداد رسان

مزیت جایگزینی پکیج به جای موتورخانه

عمده ترین مزیت جایگزینی پکیج به جای موتورخانه، فضای کم اشغال شده در خانه، تنظیم درجه دما در روزهای مختلف سال، دمای یکنواخت مناسب در خانه است. از مهم ترین دلایل یا مزیت دیگر جایگزینی پکیج بجای موتورخانه، لوله کشی و گرمایش از کف در ساختمان ها است، که این امر؛ رضایت بسیاری از مصرف کنندگان پکیج را جلب کرده است.

یک سوال عمده برای اکثر کسانی که می خواهند پکیج را جایگزین موتورخانه کنند، پیش می آید؛ که آیا برای جایگزینی پکیج دیواری به جای موتورخانه مرکزی نیاز به تغییر در لوله کشی داریم؟ طبق نظر کارشناسان متخصص در این حوزه، لوله کشی ساختمان در زمان جایگزینی باید تغییر کنند.

یکی دیگر از مزیت های استفاده از پکیج هزینه ها کم آن می باشد، سرویس پکیج و نگهداری آن ها بسیار کم هزینه تر از موتورخانه می باشد، همچنین در صورتی که پکیج شما نیاز به تعمیر داشته باشد هزینه خیلی کمتری بابت تعمیر آن باید پرداخت کنید تا نسبت به موتور خانه ها.

مشاوره دیجی امداد رسان

سخن آخر

قطعا دغدغه بسیاری از افراد برای جایگزینی لوله ها، انتخاب افراد متخصص و مورد اعتماد است،که بتوانند، کار خود را به آنها بسپارند، مجموعه دیجی امدادرسان با بیش از 15 سال سابقه خدمت رسانی و حضور مجرب ترین افراد در این مجموعه ، که دوره های آموزش تخصصی تمام مدل ها و برندهای های پکیج موجود در بازار را گذرانده اند، توانسته است این نگرانی و دغدغه را برای عموم مردم استان تهران برطرف کند، زیرا خدمات آن بصورت شبانه روزی و در تمام ایام سال حتی ایام تعطیل به مردم است.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *