مطالب آموزشی

آموزش و معرفی قطعات پکیج دیواری

معرفی-قطعات-پکیج

در این مقاله قصد داریم در مورد آموزش و معرفی قطعات پکیج دیواری صحبت کنیم. گرمای محیط و گرمای آب مصرفی از نیازهای اولیه افراد می باشد. پکیج های دیواری از مهم ترین منابع تامین کننده این نیازها می باشد که دارای مزایای زیادی بوده که از اصلی ترین آن ها ابعاد کوچک این سیستم می باشد. پکیج های دیواری از انواع قطعات تشکیل شده و در صورتی که با  قطعات این پکیج ها آشنایی پیدا کنید می توانید از این دستگاه بهتر نگهداری کرده و در نتیجه سبب بهبود کارکرد آن شده و همچنین باعث  کاهش هزینه های تعمیر می شود.

مشاوره دیجی امداد رسان

پک 100 تایی پمپ گراندفوس

فهرست محتوا

تماس بگیرید

معرفی قطعات پکیج دیواری: 

✔ برد پکیج دیواری

برد پکیج دیواری حکم مغز دستگاه را داشته و فرمان های لازم را به دستگاه می دهد. بر روی این بردها قطعاتی همچون رله، ترانس تغذیه، فیوز، آی سی و … قرار گرفته است. این برد مجموعه ای از المان های الکترونیکی بوده که باعث نظارت، فرماندهی و کنترل کارکرد پکیج در شرایط دشوار خواهد شد. در واقع این قطعه گزارش های سیستم را دریافت کرده و دستورات لازم را صادر می کند.

✔ رله

رله یک سویٔیچ مکانیکی بوده که از یک سری کنتاکت و بویین تشکیل شده است.

✔ ترانس تغذیه

ترانس تغذیه برای تبدیل ولت ها استفاده می شود.

✔ فیوزها

فیوزها در مسیر برق اصلی دستگاه واقع شده و در برابر هر گونه اتصال کوتاه واکنش نشان داده و سبب قطع برق ورودی به برد می شود. این قطعه قابل تعمیرنبوده و باید بعد از رفع مشکل مدار از اتصالات احتمالی و یا قطع برق تعویض شود.

✔ آی سی

به علت حساسیت زیاد قطعات الکترونیکی باید ولتاژ تغذیه و قطعات به طور کامل بدون حرکت و بدون نوسان باشد و به همین دلیل از آی سی رگولاتور استفاده می شود.

مشاوره دیجی امداد رسان

✔ وریستور

وریستور یک مقاومت از جنس نیمه هادی حساس به درجه حرارت می باشد که در دو نوع ترمیستور با ضریب حرارتی مثبت و ترمیستور با ضریب حرارتی منفی موجود می باشد.

تعمیرگاه تخصصی تعمیرات و سرویس انواع پکیج دیواری در تهران

 دیجی امداد رسان

 

تماس سریع با ما:

✔ فلوسوییچ یا کلید جریان پکیج دیواری

این قطعه در مسیر آب ورودی به پکیج واقع شده و مانند یک کلید سبب قطع و وصل شدن جریان الکتریکی می باشد. در داخل این قطعه تعدادی قطعه به شکل شناور قرار گرفته که می تواند پایین و بالا برود که به آهن ربا وصل شده و با گشودن آب مصرفی، این آهن ربا و قطعات شناور حرکت کرده و در مقابل قطعه خاصی قرار می گیرد و کلید روشن شدن به شکل بسته در آمده و از این طریق باعث اطلاع برد کنترل از باز شدن آب مصرفی می گردد.

✔ برد جرقه زن پکیج دیواری

برد جرقه وظیفه افزایش ولتاژ ورودی و منتقل کردن آن به مشعل را عهده دار می باشد.

✔ شیر سه طرفه پکیج دیواری

شیر سه طرفه یکی از قطعات پکیج دیواری بوده که باعث هدایت آب گرم از شوفاژ به مدار آب گرم مصرفی می شود.

مشاوره دیجی امداد رسان

✔ پمپ سیرکولاسیون یا پمپ خطی پکیج دیواری

برای جبران کاهش فشار مدار گرمایش و چرخش آب گرم در راه بسته گرمایش از پمپ خطی استفاده می شود. این پمپ به وسیله یک خازن که به صورت سری در مدار آن نصب شده، راه اندازی می گردد. این پمپ وظیفه به حرکت در آمدن آب در مدار گرمایشی را بر عهده دارد و همواره در راه برگشت گرمایش واقع شده است. کمیت هایی با عنوان پمپ و هد از مشخصات این پمپ می باشد.

✔ شیر پر کن پکیج دیواری

شیر پر کن پکیج جهت آب گیری سیستم کاربرد دارد. این شیر در مابین لوله آب مصرفی پکیج و پکیج حرارتی قرار دارد و با گشودن این شیر باعث می شود آب به اندازه مجاز وارد سیستم شود.

✔ شیر تخلیه آب مدار گرمایش پکیج دیواری

در هنگام خرابی، سرویس و یا تعمیرات پکیج حرارتی به وسیله این شیر آب درون سیستم را تخلیه می کنیم.

✔ سنسور حرارتی آب گرم مصرفی پکیج دیواری

از این قطعه برای احساس دمای لوله مبدل مرتبط با آب گرم مصرفی نصب می شود و چنانچه دمای لوله بیش تر از حد معمول شود باعث خاموش شدن مشعل دستگاه شده و سبب پیش گیری از هر گونه حادثه ناگوار می شود.

✔ شیر اطمینان پکیج دیواری

شیر اطمینان نوعی شیر حساس به فشار و دما بوده و زمانی که فشار کاری سیستم از بار۳ بیشتر می شود و یا هنگامی که دمای سیستم بالاتر از حد معمول می رود با باز شدن مسیر خروجی این شیر، آب اضافی و فشار از دستگاه خارج می شود و در اصل نوعی شیر ایمنی محسوب می شود. حس گر فشار آب: زمانی که فشار دستگاه از حد مجاز کم تر می شود نشان می دهد که به بار۱ رسیده و باعث جلوگیری از روشن شدن دستگاه می شود.

✔ گیج دما و فشار پکیج دیواری

گیج دما و فشار در اصل همان دما سنج و فشار سنج بوده و روی دیواره پکیج نصب شده و دما و فشار دستگاه را برای ما مشخص می کند.

✔ بای پاس پکیج دیواری

از این قطعه برای پیشگیری از بی آبی و یا سوختن پمپ مورد استفاده قرار می گیرد.  در واقع می توان گفت که بای پاس یک فنر بوده که مابین بلوک برگشت و شوفاژ واقع شده و در حالت نرمال بسته می باشد ولی چنانچه به دلیل رسوب و یا گرفتگی مسیر رفت و برگشت شوفاژ آب به پمپ نرسد، بای پاس باز شده و سبب رسیدن آب از مسیر رفت به برگشت می شود تا با مکش پمپ در مسیر برگشت در هنگام درخواست پکیج پمپ کم آب نباشد.

✔ ترانس جرقه زن پکیج دیواری

ترانس جرقه زن باعث تشخیص شعله پیش از باز شدن راه گاز تا هنگام تشکیل شعله و الکترود تشخیص شعله می شود.

✔ الکترود تشخیص شعله پکیج دیواری

این الکترود تشکیل شعله پکیج را به برد خبر می دهد بدین صورت که با ایجاد شعله و داغ شدن نوک الکترود سبب تشخیص برد از این جریان شده و تا هنگامی که شیر باز باشد برد این جریان را کنترل می کند.

✔ کلید حرارتی مدار گرمایش پکیج دیواری

این قطعه وظیفه کنترل دمای خط لوله آب مدار گرمایش را بر عهده داشته و هنگامی که دمای خط لوله بر روی دمای تنظیم شده رسید، سبب خاموشی مشعل می گردد.

✔ ترموستات دود یا سنسور دود پکیج دیواری

حسگر یا همان سنسور به بخش بالایی کلاهک تعدیل نصب شده و هنگامی که دودکش قادر به انجام وظیفه خود به شکل صحیح نبود، کلاهک تعدیل داغ شده و این داغ بودن به وسیله این سنسور احساس شده و فرمان خاموشی را به برد اعلام می کند.

✔ منبع انبساط دیافراگمی پکیج دیواری

فشار داخل منبع انبساط به شکل استاندارد بار۱ می باشد. افزایش یا کاهش این فشار مشکلاتی را برای دستگاه ایجاد می کند که از جمله این مشکلات می توان به انفجاری روشن شدن پکیج اشاره کرد. درون منبع انبساط به ۲ بخش دسته بندی می شود، یک بخش  آن هوا و یا همان ازت بوده و بخشی دیگر با آب گرمایش مرتبط است.

مشاوره دیجی امداد رسان

✔ شیر هواگیری اتوماتیک پکیج دیواری

شیر هواگیری اتوماتیک بر روی پمپ نصب شده و به شکل اتوماتیک کار هواگیری را انجام می دهد.

✔ سیستم ضد یخ زدگی پکیج دیواری

این سیستم مدار گرمایشی را به شکل مداوم فعال کرده و تنها وصل بودن برق دستگاه کافی می باشد.

✔ مبدل حرارتی پکیج دیواری

این مبدل باعث منتقل شدن حرارت به وجود آمده به وسیله مشعل به آب، در مبدل حرارتی می گردد. این مبدل از چند لوله مسی به وجود آمده و باعث جذب گرمای ایجاد شده می شود که به شکل افقی در بالای مشعل تعبیه شده و سبب عبور آب می گردد و آب گرم به وجود آمده را جذب می کند.

✔ محدود کننده جریان آب پکیج دیواری

این قطعه در راه ورودی آب مصرفی نصب شده، از سختی بیش از حد آب در مبدل پیشگیری کرده تا بتواند حرارت مورد نیاز را به آب مصرفی فراهم کند.

✔ پرشر سوییچ آب پکیج دیواری

از آن جا که عدم وجود آب در مدار گرمایشی سبب آسیب جدی به پمپ و علاوه بر آن سبب ذوب شدن مبدل می شود، بنابراین قطعه ای نیاز است تا چنانچه فشار آب مدار گرمایش از میزان تعیین شده کم تر گردد به دستگاه اجازه نمی دهد که دستگاه راه اندازی شود.

✔ سنسور فشار آب پکیج دیواری

سنسور فشار آب پکیج و یا همان ترانسدیوسر در سیستم هایی که فشار آب مدار گرمایش را جایگزین مانومتر مکانیکی کرده و به وسیله صفحه نمایش قابل مشاهده می باشد.

✔ فیوزها

در واقع فیوزها یک قطعه حفاظتی بوده که ابتدای نقطه ورودی برق قرار گرفته و به شکل سری در مدار برد تعبیه شده است و به این شکل کار می کند و چنانچه شدت جریان اضافی از برد رد شود پیش از آسیب دیدن برد کنترل، فیوز سوخته و اجازه عبور برق را نمی دهد.

تعمیرگاه تخصصی تعمیرات و سرویس انواع پکیج دیواری در تهران

 دیجی امداد رسان

 

تماس سریع با ما:

مشاوره دیجی امداد رسان

قطعات پکیج دیواری ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور دارای صفحه ال ای دی و صفحه دیس پلی که در 6 تیپ،  تک مبدل، دو مبدل، فن دار، بدون فن، سه مبدل آنالوگ و دیجیتال در ظرفیت های 21000 تا 36000 به بازار عرضه می گردد. به طور کلی قطعات در تمام پکیج ها یکیسان هستند و عملکر مشابیهی دارند. پکیج ایران رادیاتور نیز مانند سایر پکیج ها دارای قطعات مختلفی می باشد.

قطعات پکیج دیواری بوش

هدف ما در این مقاله آموزش باز و بسته کردن قطعات پکیج و همچنین قطعه شناسی می باشد. پکیج بوش مانند سایر پکیج ها که یکی از برند های پرطرفدار در بازار می باشد مانند یک سیستم گرمایشی و برای گرم کردن آب مصرفی استفاده می شود.

قطعات پکیج دیواری بوتان

پکیج ها دستگاه هایی هستند جهت گرم کردن سیستم گرمایشی و همچنین گرم کردن آب مصرفی  پکیج بوتان از آن دسته پکیج هایی می باشد که به دلیل کیفیت بالایی که دارد طرفداران زیادی خواهان خریداری این برند هستند. در این مقاله شما را با قطعات مختلف یک پکیج آشنا کردیم. تفاوتی ندارد که پکیج شما از چه برندی باشد قطعات همان قطعات می باشند.

قطعات پکیج دیواری

قطعات پکیج دیواری تاچی

پکیج دیواری تاچی دارای قطعاتی نظیر: برد دستگاه، فیوز، سنسور فشار، و سایر قطعات دیگر می باشد که این قطعات در تمام برند های مختلف یکسان و عملکرد مشابهی دارند.

قطعات پکیج دیواری

قطعات پکیج دیواری گلدیران

همان طور که می دانید پکیج یک کلای مصرفی می باشد، جهت گرم کردن سیستم گرمایشی و آب مصرفی. یک از این برند ها که مورد استفاده مشتریان گرامی می باشد پکیج گلدیران است.

قطعات پکیج دیواری

قطعات پکیج دیواری ایساتیس

باز و بسته کردن قطعات پکیج ایساتیس و همچنین آموزش قطعه شناسی ، و تست عملکردی این قطعات بسیار اعمیت دارد تا بتوانید از نحوه عملکرد یک پکیج اطلاعات کافی بدست آورید.  پکیج ایساتیس یکی دیگر از برند موجود در بازار می باشد.

قطعات پکیج دیواری

مشاوره دیجی امداد رسان

هزینه قطعات پکیج دیواری

قیمت قطعات پکیج های دیواری دارای قیمت های مشخصی نبوده و عواملی همچون نوع قطعه، برند قطعه، نوع پکیج دیواری شما، شرکت ارایٔه دهنده، موقعیت مکانی و … بر روی قیمت قطعات پکیج دیواری تاثیر گذار می باشد. جهت اطلاع از قیمت قطعات پکیج دیواری خود می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با مرکز دیجی امداد رسان تماس گرفته تا متخصصین ما شما را راهنمایی کنند.

قطعات پکیج دیواری

چرا از دیجی امداد رسان خرید کنیم؟

این مرکز دارای انواع قطعات با برندهای مختلف می باشد. علاه بر آن دیجی امداد رسان ارایٔه دهنده قطعاتی با مناسب ترین قیمت ها می باشد. همچنین این مرکز دارای قطعات با کیفیتی می باشد. این مرکز آماده خدمت رسانی در تمامی ساعات شبانه روز هستند.

قطعات پکیج دیواری

مرکز تخصصی پکیج دیواری دیجی امداد رسان

این مرکز دارای سال ها سابقه درخشان و مفید در زمینه فروش قطعات پکیج دیواری بوده و با ارایٔه قطعاتی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب نماید. چنانچه برای پکیج خود به دنبال قطعه ای هستید می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت سفارش خود را ثبت نمایید.

مشاوره دیجی امداد رسان

تعمیرگاه تخصصی تعمیرات و سرویس انواع پکیج دیواری در تهران

 دیجی امداد رسان

 

تماس سریع با ما:

5/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *