مطالب آموزشی

آموزش رفع آبدهی پکیج دیواری

آبدهی پکیج دیواری یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به انواع پکیج های دیواری است و ایرادی که نمی توان به سادگی از آن چشم پوشی کرد. اگر متوجه نشت آب از پکیج یا آبدهی این دستگاه گرمایشی شدید باید سریعا این ایراد را برطرف کنید. چون می تواند باعث بروز خسارات و ضرر و زیان در آینده بشود. ما در این مقاله قصد داریم به علت آبدهی پکیج دیواری بپردازیم و به شما بگوییم که چرا از شلنگ پکیج آب میاد.

 

بررسی 9 علت آبدهی پکیج دیواری

  مشاوره دیجی امداد رسان

1- نصب غلط و اتصالات نادرست پکیج

یکی از دلایل آبدهی پکیج دیواری نصب نادرست اتصالات آن است یک نکته در خصوص اتصالات پکیج باید به آن توجه کنید این است که به جز شیلنگ های پیسواری باید به شیرآلات و اتصالات دیگر مثل سختی گیر چپقی و زانو هم دقت کنید. البته که همه اتصالات باید کاملا عایق شوند که بعد از نصب دچار آبدهی نشوند.

یک تعمیرکار پکیج حرفه ای به تمام این فوت و فن ها آگاه است و خیال شما را از بابت سرویس پکیج دیواری و نصب درست پکیج های دیواری آسوده می سازد. هم چنین به دلیل عدم سرویس یا در اثر استفاده طولانی مدت اتصالات دچار فرسایش می شوند. پس توجه به سرویس دوره ای پکیج از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

2- ایجاد ترک یا سوراخ در مبدل پکیج

این ایراد در انواع پکیج های دیواری تک مبدله یا دو مبدله به انواع مختلف بروز می کنند. فرسایش مبدله ها یا سوراخ در آن ها می تواند علت ریزش آب از پکیج دیواری باشد. در پکیج های تک مبدله به دلیل فرسایش یکی از راه های ورودی آب به رادیاتورها بی دلیل داغ می شود. و نشتی خاصی در دستگاه ایجاد نمی شود. اما بعد از اینکه بدنه بیرونی را سوراخ کرد، آن وقت هست که به شکل نشتی آب خود را نشان می دهد.

در پکیج های دو مبدله به محض سوراخ شدن مبدل آب ریزش پکیج هم شروع می شود. دقت کنید این مشکل می تواند باعث تخلیه مدار گرمایش و کاهش فشار دستگاه بشود پس وقتی با این مشکل مواجه شدید سریع دستگاه را خاموش کنید و با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

 

3- پاره شدن لوله و یا شیرآلات دستگاه

جنس اتصالات داخل دستگاه که وظیفه انتقال آب را در مدارهای مختلف بر عهده دارند، از برنج است؛ پس به راحتی دچار فرسایش و نشتی می شوند. خراب شدن اورینگ ها یا واشر نیز عمده ترین علت از علل آبدهی پکیج دیواری محسوب می شود.

 رسوب گرفتن لوله های داخلی و ترک برداشتن آن ها باعث آب دادن پکیج دیواری می شود. در صورت مشاهده چنین وضعیتی، بهتر است از یک سرویسکار پکیج متخصص کمک بگیرید.

 

4- خراب شدن شیر تخلیه یا شیر اطمینان پکیج

یکی از قطعات اصلی پکیج دیواری شیر اطمینان یا شیر تخلیه است. این قطعه که در زیر اتصالات پکیج قرار دارد کار کنترل فشار و تنظیم آن انجام می دهد.

ضربه خوردن یا فرسودگی و شوک گرمایی می تواند باعث خرابی شیر تخلیه یا شیر اطمینان شود. شایع ترین مشکل خرابی این قطعه در پکیج های دیواری افت فشار و آبدهی آن شود. بنابراین یکی دیگر از دلایل ریزش آب پکیج دیواری خرابی شیر تخلیه محسوب می شود.

5- خراب شدن پمپ پکیج

پمپ سرکولاتور در پکیج های دیواری برای حرکت آب در مدار گرمایشی و بین رادیاتورها و لوله ها به کار می رود. معمولا از مقاومت زیادی برخوردارند، اما بعد از گذشت چند سال این پمپ می سوزد یا ضعیف می شود. همین مشکل مهم ترین علت سر ریز شدن آب پکیج دیواری به شمار می رود.

 برای رفع مشکل آبدهی پکیج بهتر است هر چه سریعتر برای اصلاح سیم کشی و تعویض پمپ پکیج دیواری خود اقدام کنید.

6- معیوب شدن شیر پرکن دستگاه

وقتی شیر پرکن دستگاه خراب شود فشار داخلی دستگاه بالا می رود. چون در این صورت آب به مدار گرمایشی نفوذ می کند و فشار آن را افزایش می دهد. به این ترتیب عمده ترین دلیل آبدهی پکیج دیواری خرابی شیر پر کن است. این نشتی از پشت مهره ورودی و در زیر شیر پرکن به چشم می خورد. بهترین کار برای رفع این مشکل تعویض شیر پرکن یا واشر آب بندی آن می باشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

7- زنگ زدگی مبدل پکیج

زنگ زدگی مبدل پکیج می تواند یکی دیگر از دلایل ریزش آب از پکیج دیواری باشد، گاهی دلیل سر ریز شدن آب از پکیج دیواری زنگ زدگی مبدل می باشد. در این صورت شما چاره ای جز تعویض مبدل پکی ندارید. این قطعه یک قطعه گران است که ممکن است بعد از گذشت زمان دچار زنگ زدگی یا ترک خوردگی شود و نشتی به وجود بیاورد.

 

8- پوسیدگی قطعات داخلی پکیج

از آن جایی که پکیج جز لوازم پر مصرف گرمایشی است. زودتر از وسایل دیگر در معرض آسیب قرار دارد. خصوصا سختی آب در شهرهای کشور زیاد است و باعث خوردگی و پوسیدگی قطعات داخلی دستگاه می شود. این پوسیدگی می تواند در نهایت منجر به نشت آب از پکیج شود.

 

9- خرابی دیافراگم در منبع انبساط پکیج

وقتی دما در پکیج زیاد شود طبیعی است که حجم آب هم افزایش می یابد. وقتی آب اضافی در پکیج باشد دیافراگم منبع انبساط پیام را دریافت می کند و این حجم آب اضافی را کنترل می کند. حالا اگر این قطعه خراب شود، این حجم اضافی آب در داخل دستگاه باعث نشتی دستگاه می شود.

سخن آخر

تمام مواردی که در بالا ذکر شد، در خصوص علت چکه آب از پکیج ایران رادیاتور  و علت ریزش آب از پکیج ایساتیس و سایر برندها نیز کاربرد دارد. پس به محض مشاهده آب دادن پکیج بوتان ایران رادیاتور، ایساتیس، مرکوری، لورچ و غیره هر چه سریعتر از یک تعمیرکار پکیج دیواری کمک بگیرید.

دیجی امداد رسان با سال ها سابقه در امر جلب رضایت مشتری آماده خدمات رسانی و رفع مشکلات مربوط به انواع پکیج دیواری در شماست. تکنسین های ما به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به مشکلات پکیج شما و ارائه خدمات تعمیرات پکیج و فرش قطعات پکیج دیواری هستند تا هر چه سریعتر جهت رفع آن ها به محل مورد نظرتان اعزام شوند.

  مشاوره دیجی امداد رسان

سوالات متداول در ارتباط با رفع آبدهی پکیج دیواری

اگر آبدهی پکیج دیواری از ناحیه زیر دستگاه باشد می توانید مطمئن شوید که این مشکل خارج از قسمت های داخلی برقی اتفاق افتاده است. اما به هر حال آبریزش پکیج می تواند باعث بروز مشکلاتی چون برق گرفتگی آسیب به برد دستگاه و از کارافتادگی کلی پکیج شود

به راحتی می توانید از طریق تماس و یا فرم آنلاین درخواست تعمیر  یا سرویس پکیج خود را برای کارشناسان دیجی امداد رسان ثبت کنید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

ما به شما توصیه می کنیم که به سرویس پکیج دیواری را به صورت دوره ای، بخصوص قبل از شروع فصل سرما، اهمیت دهید. تا اگر قطعه ای خراب یا فرسوده شود، قبل از مشکلات احتمالی و اتفاقات ناگوار از نشت آب جلوگیری کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *