مطالب آموزشی

آموزش نحوه تعویض سنسور NTC پکیج دیواری

تعویض-سنسور-ntc

سنسور  NTC قطعه ای در پکیج است که کمیت های فیزیکی را به کمیت های الکتریکی پیوسته یا غیر پیوسته تبدیل می کند. تعویض سنسور ntc در مدل های مختلف پکیج متفاوت است. در حقیقت مدل دستگاه در تشخیص نوع خرابی و روش تعویض سنسور ntc تاثیر دارد.  در پکیج ها دو نوع سنسور یا حسگر وجود دارد “مستغرق” و “سطحی”  که هر کدام کاربرد خاص دارد. سنسور  NTC پکیج قابل تعمیر نیست و در صورتی بروز ایراد در آن باید تعویض شود.

سنسورها تغییرات شیمیایی یا فیزیکی را اندازه گیری و آن ها را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند. عملکرد صحیح سنسور NTC پکیج از نکات مهم در انواع پکیج است. ترمیستور نام دیگر سنسور NTC پکیج است که مزایای گسترده ای دارد. در این مقاله با آموزش نحوه تعویض سنسور ntc پکیج دیواری و بوتان آشنا می شوید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

انواع سنسور NTC  پکیج های مختلف

انواع-سنسور-NTC

  • سنسور مستغرق NTC پکیج

حسگر مستغرق در جریان آب موجود در پکیج قرار دارد. این قطعه درون آب پکیج قرار می گیرد و می تواند دمای آب را به صورت مستمر اندازه‌ گیری کند. به دلیل قرارگیری این سنسور در آب امکان خرابی آن بیشتر از سایر قطعه ها است و عمر مفید آن کمتر از دیگر قطعات سیستم است. سنسور مستغرق به طور مستقیم به جریان برق وصل نمیشود. نحوه تعویض سنسور ntc پکیج نوع اول با نوع دوم این سنسور دارای تفاوت هایی است.

 

  • سنسور سطحی یا جداری NTC پکیج

سنسور سطحی یا جداری روی لوله های مسی پکیج قرار دارد و وظیفه آن کنترل دمای داخل لوله ها است. عمر این سنسور ها نسبت سنسور مستغرق بیشتر است.

اگر سنسور سطحی یا جداری NTC پکیج متوجه تغییر دما در لوله ها شود. افزایش دمااین افزایش دما را به برد اطلاع می ‌دهد که در این صورت برد باعث خاموش شدن مشعل می شود یا شعله آن را کم می کند تا از بروز هرگونه حادثه ای جلوگیری شود.

ترمیستور و یا سنسور اندازه گیری دما، نام دیگر این سنسور های NTC پکیج است. در صورتی که تعمیر پکیج دیواری و تعویض سنسور ntc پکیج بوتان برای شما کار سختی است از تعمیرکار کمک بگیرید.

 

نحوه عملکرد سنسورهای NTC پکیج

سنسورها به طور مستقیم با دمای آب گرم پکیج، جریان برق در ارتباط هستند. به طور کلی هر چه دمای آب بالاتر برود سنسور برق بیشتری را از خود عبور داده و مقاومت آن در برابر نگه داشتن جریان برق کمتر می شود. در ادامه جریان برق به برد اصلی پکیج منتقل شده و با افزایش جریان برق عبور یافته  از سنسور،  برد شدت شعله  پکیج را افزایش می دهد.

  مشاوره دیجی امداد رسان

نحوه تعویض سنسور ntc پکیج ایران رادیاتور

نحوه-تعویض-فلورگلاتور

تعویض سنسور ntc چگونه است؟ نحوه تعویض سنسور ntc در پکیج ها بسته به نوع سنسور متفاوت است. از مزایای سنسور  NTC در پکیج ، قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با عملکرد ، اندازه کوچک ، استحکام بالا آن است.

سنسور NTC دارای عملکردی مقاومتی بوده یا به عبارت دیگر مقاومت سنسور NTC پکیج با افزایش دما کاهش پیدا می کند. استحکام بالای این سنسور باعث شده در برابر شوک های مکانیکی و لرزش و همچنین شوک های حرارتی، مقاومت بالایی از بروز دهد.

جنس این قطعه از متریال مرغوب است و دمای ۵۰ تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند. با استفاده از یک اهم متر تست سنسور NTC پکیج قابل انجام است.

ابتدا باید  اطمینان حاصل کنید که ترمیستور یا NTC با اشکال روبرو شده است در نهایت از طریق زیر ایراد ایجاد شده را رفع کنید یا دست به تعویض این قطعه بزنید سپس لازم است برق دستگاه را قطع کنید تا ایمنی آن تضمین شود، سنسور را از لوله جدا کرده و یک سنسور سالم تهیه کنید و به مقایسه سنسور معیوب و سنسور سالم بپردازید.

اگر دمای محیط ۲۵ درجه است استفاده از یک سنسور سالم لازم نیست. اهم متر را بر روی 10 کیلو یا بیشتر تنظیم کنید و دو سر اهم متر را به آن متصل کنید.

اگر دمای محیط اطرافتان  ۲۵ درجه سانتیگراد است باید عدد نشان داده شده توسط اهم متر ۱۰ کیلو باشد. اگر عدد مورد نظر با رقم تنظیم شده تفاوت داشته باشد، باید سنسور سالم تهیه شده را با استفاده از اهم متر بررسی کنید و عدد نمایش داده شده را با عدد اعلام شده توسط سنسور معیوب مقایسه کنید اگر سنسور سالم نبود باید ان را تعویض کنید.

یرای سرویس پکیج دیواری و تعویض سنسور ntc پکیج ایران رادیاتور بهتر است توسط سرویسکار مجرب انجام شود تا باعث خرابی دیگر بخش های پکیج نشود.

انواع سنسور های سیستم گرمایشی ایران رادیاتور

  • سنسور تشخیص شعله
  • سنسور آب گرم مصرفی
  • سنسور دود

برای آشنایی با نحوه تعمیرات پکیج دیواری ایران رادیاتور و تعویض سنسور ntc آن مراحل مشابه با پکیج ایران رادیاتور انجام می دهیم با وجود تفاوت در نوع پکیج ها اما تقریبا روش تعویض به هم شبیه است.

مشاوره دیجی امداد رسان

3.8/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *