مطالب آموزشی

آیا می دانید چرا از شیلنگ پکیج دیواری آب می آید ؟

از-شیلنگ-پکیج-آب-می-آید

امروزه به دلیل اینکه نصب پکیج های دیواری توانسته است نیاز افراد به آب گرم مصرفی و نیز سیستم گرمایشی را تامین کند، لذا استفاده از این وسیله چند منظوره بسیار رواج یافته است. ولی گاها در اثر برخی عوامل اشکالاتی در کار کرد این تجهیزات حاصل می شود که یکی از آنها  آب دادن شلنگ پکیج است که عوامل متعددی در خرابی شلنگ پکیج نقش دارند.

 علت آب دادن شلنگ پکیج و یا هر قسمت دیگری از این دستگاه هر چه که باشد، می تواند منجر به کاهش میزان آب موجود در مخزن شده و به دنبال خود کاهش فشار را در پی داشته باشد که این خود  یکی از دلایل خاموش شدن و یا روشن نشدن پکیج است.

  مشاوره دیجی امداد رسان

دلایل آب دادن شیلنگ پکیج

توجه داشته باشید اینکه برند پکیج شما چیست در دلیل آبریزی زیر شلنگ پکیج تفاوتی نمیکند. در کل علت های متفاوتی در آب دادن شیلنگ پکیج دیواری نقش دارد که در زیر به چند مورد از آنها و نیز راههای برطرف نمودنشان می پردازیم.

 

شیر تخلیه فشار

علت نشت آب از شلنگ پکیج می تواند به دلیل عدم کارکرد صحیح شیر تخلیه فشار رخ دهد، درکل وظیفه این قسمت از پکیج تخلیه آب اضافی در مواقعی است که فشار آن بیشتر از فشار استاندارد و تعریف شده است. در مواقع آب دادن شلنگ پکیج خود اول فشار دستگاه را چک کنید تا در عددی ما بین 1.5 الی 2 قرار گرفته باشد.

یکی از پاسخ های مربوط به سوال چرا از شلنگ پکیج آب میاد می تواند خرابی قسمت های مختلف دستگاه از جمله پمپ، شکستگی لوله ها و یا پوسیدگی شیلنگ آب در اثر عوامل مختلفی چون رسوب گرفتگی بیش از حد یا سوراخ و پاره بود شیلنگ دستگاه باشد. در این موقعیت بهتر است از یک تعمیرکار شرکت دیجی امداد بخواهید تا اقدام به تعمیر و تعویض قطعات مورد نیاز دستگاهتان نماید.

 

خراب بودن شیر پرکن

خراب بودن شیر پرکن

یکی دیگر از دلایل آب دادن شلنگ پکیج می تواند به دلیل مشکل در شیر پرکن دستگاه باشد. از شیر پرکن پکیج برای تنظیم میزان فشار آب در مدار گرمایش و همینطور رادیاتورها استفاده می‌شود. در مواقع افت فشار پکیج با باز کردن شیرپرکن می توان فشار مورد نظر را تنظیم نمود.

در شرایطی که شیرپرکن دستگاه به درستی کار نکند، فشار دستگاه بالا رفته و منجر به نشتی پکیج می شود. برای بهبود اوضاع بهتر است شیرپرکن تعویض شود و یا اگر مشکل از لاستیک و واشرهای آن است بهتر است آن را تعویض کنید تا مشکل نشتی آب پکیج و آب دادن شلنگ پکیج بر طرف شود.

 

نیاز مجدد به آب بندی

اگر مدت زیادی است که از پکیج دیواری خود استفاده می کنید یا فشار سیستم شما در اکثر مواقع بالاست، دلیل آب دادن شلنگ پکیج می تواند به از بین رفتن آب بندی دستگاهتان مربوط باشد چرا که با گذشت زمان مهر و موم های لاستیکی دستگاه از جمله مهر و موم و لاستیک های آب بندی ممکن است شروع به پوسیدگی و سخت شدن نماید که خود می تواند آب دادن شلنگ پکیج و نشتی دستگاه را باعث شود.

 

پاره شدن لوله و یا اتصالات درون دستگاه

در درون پکیج معمولا انتقال آب در بین مبدل ها و یا بین لوله ها و اتصالات دیگر انجام می شود. جنس این لوله ها اغلب از برنج بوده و به راحتی دچار نشتی و خرابی نمی شوند.

عمده ترین علت آب دادن شلنگ پکیج دیواری یا نشتی پکیج می تواند خراب شدن اورینگ و یا واشر هایی است که در محل اتصالات قرار می گیرند که معمولا در اثر حرارت بیش از حد پکیج اتفاق می افتد. برخی مواقع نیز رسوب گرفتن لوله ها و یا ضربه خوردن  به آنها می تواند با صدمه زدن به لوله ها باعث نشتی در دستگاه شما شود. در این حالت اگر مشکل قابل برطرف شدن نبود بایستی با تعمیرکاران خبره و استادکاران دیجی امداد تماس حاصل نموده و برای رفع مشکل خود اقدام نمایید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

خرابی دیافراگم پکیج

خرابی دیافراگم پکیج

حجم اضافی آب ناشی از افزایش دما در پکیج دیواری توسط دیافراگم منبع انبساط دستگاه، کنترل می شود. اگر به هر دلیلی این قسمت از پکیج شما خراب شود، حجم اضافی آب به ناچار نشت خواهد کرد.

 

سر ریز شدن آب پکیج از ناحیه پمپ

اگر چنانچه اختلالی در پمپ دستگاه رخ دهد نیز می تواند باعث سرریز شدن آب پکیج شود. پمپ ها در گردش آب در مسیر مدار گرمایش و نیز گرم کردن رادیاتورها و یا لوله ها کاربرد دارند. با اینکه این قطعه از پکیج از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است باز هم ممکن است در گذر زمان دچار سوختگی و یا ضعف عملکردی شود که با برطرف نمودن مشکل سیم کشی آن و یا تعویض پمپ توسط تعمیرکاران دیجی امداد مشکل گرمایش تجهیزات گرمایشی شما برطرف می شود.

در پایان بهتر است در صورت مشاهده وجود نشتی آب در پکیج دیواری خود هر چه سریعتر اقدام به شناسایی و رفع علت آب دادن شلنگ پکیج خود بنمایید، تا مجبور به تحمل هزینه اضافی و تعویض کل سیستم خود نباشید.

 گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که آب دادن شلنگ پکیج نشان از خوش شانسی شماست، که این آبریزی در قسمت بیرون از سیستم برق دستگاه رخ داده است.  در حالت کلی آبریزی از هر نقطه از پکیج می تواند سبب خطرات درونی بیشتر شود. پس بدون از دست دادن فرصت با استادکاران دیجی امداد تماس گرفته و در اسرع وقت خدمات تعویض و یا تعمیر پکیج دیواری و همچنین فروش قطعات پکیج دیواری خود را دریافت نمایید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

4.5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *