مطالب آموزشی

چرا آبگرمکن آب می دهد؟

آب-دادن-آبگرمکن

یکی دیگر از مشکلات همه پکیج ها و آبگرمکن ها آب دادن و نشتی آن ها می باشد. آب دادن آبگرمکن بیشتر در اثر بی توجهی به دستگاه و عدم سرویس دوره ای اتفاق می افتد و در چنین حالتی هزینه سرویس پکیج و آبگرمکن به مراتب بیشتر از قبل می شود. زمانیکه شما دستگاه را به طور مرتب چک کرده و از سالم بودن قطعات آن اطمینان حاصل کنید آبگرمکن مثل همیشه عملکرد خود را ارائه می دهد.

با توجه به این مسئله که بیشتر کاربران به دنبال پیدا کردن علت چکه کردن آب از پکیج هستند؛ بنابراین در این مقاله می خواهیم  دلیل آب دادن و نشتی آن را بررسی کنیم.

  مشاوره دیجی امداد رسان

علت آب دادن آبگرمکن دیواری چیست؟

این سؤال که ” چرا آبگرمکن دیواری آب می دهد ” دلایل متعددی دارد. مهمترین دلایل نشتی و سوراخ شدن آبگرمکن دیواری در این جا آورده شده است:

  • سوراخ بودن لوله مبدل گرمایی
  • شل بودن شیر احتراق
  • شل بودن درپوش مخصوص رگلاتور
  • خرابی واشر
  • خرابی شیر احتراق
  • خراب شدن یا سوراخ بودن قاب برنجی
  • سوراخ شدن یا ترک برداشتن بدنه رگلاتور
  • خرابی دیافراگم
  • خرابی دنده
  • خرابی واشر متصل

دیافراگم آبگرمکن دیواری بوتان اگر دچار مشکل شود بدون شک عملکرد آبگرمکن با اختلال مواجه شده و در مواقعی نیز موجب چکه کردن آب می شود. برای تعویض دیافراگم و تعمیر آبگرمکن در تهران باید از افراد متخصص کمک بگیرید.

علت سر ریز شدن آب ابگرمکن ایستاده

علت-سر-ریز-شدن-آب-ابگرمکن-ایستاده

آبگرمکن ایستاده در اثر عواملی دچار آسیب شده و از قسمت های مختلف آب میدهد. در اینجا چند مورد از شایع ترین مواردی که باعث آب دادن آبگرمکن می شود، آورده شده است:

  1. چکه کردن آب از لوله آب

لوله آب در بالای آبگرمکن قرار دارد که گاهی اوقات آب از این لوله چکه کرده و از روی عایق آبگرمکن عبور می کند سپس بر روی زمین می ریزد‌. زمانیکه افراد با این صحنه مواجه می شوند فکر می کنند علت نشت آب آبگرمکن است.

راه حل:

در چنین مواقعی باید لوله بالایی آبگرمکن را چک کنید و در صورتی که سوراخ شده باشد به موقع آن را تعویض کنید.

 

  1. چکه کردن آب از پایه لوله آبگرمکن

پایه آبگرمکن نیز در بالای آن قرار دارد که لوله آب سرد آن مربوط به آب ورودی و لوله آب گرم آن مربوط به آب خروجی است. چون پایه ها باریک هستند زیاد نشت می کنند.

راه حل:

برای برطرف کردن چکه کردن آب آبگرمکن باید با استفاده از آچار لوله گیر پایه ها را باز کرده و تعویض کنید.

 

  1. چکه آب از فلکه دما و فشار

دیگر علت آب دادن آبگرمکن زمینی، چکه کردن آب از فلکه دما و فشار است. زمانیکه شیر فلکه آبگرمکن را متصل می کنید باید آن را به خوبی با چسب لوله و نوار تفلون عایق کنید تا در صورت بالا رفتن فشار، آب از فلکه چکه نکند.

راه حل:

برای جلوگیری از این مشکل باید فشار آب را تنظیم کنید. در صورتیکه فشار و دما متعادل باشد اما آب چکه کند باید فلکه تعویض شود.

  مشاوره دیجی امداد رسان

  1. چکه کردن آب از مخزن آبگرمکن

چکه-کردن-آب-از-مخزن-آبگرمکن

مهمترین علت آب دادن آبگرمکن مخزنی، چکه کردن آب از مخزن آبگرمکن است. با سوراخ شدن مخزن آبگرمکن آب میدهد. برای رفع این مشکل باید قسمتی از مخزن را که سوراخ شده است با جوش مسدود کرده و محل پوسیدگی را با سمباده تمیز کنید.

راه حل:

برای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده می توانید از خمیر اپوکسی یا پیچ و ورق گالوانیزه نیز استفاده کنید. خمیر اپوکسی بهترین ماده ای است که با استفاده از آن می توانید قسمت سوراخ شده را بپوشانید و از چکه کردن آب جلوگیری کنید.

در مواقعی که پوسیدگی بیش از حد است ورق گالوانیزه را به اندازه سوراخ برش دهید و با پیچ های محکم به آن قسمت متصل کنید سپس اطراف آن را با چسب مخصوص بپوشانید. بعد از ۵ ساعت چسب خشک شده و چکه کردن آب آبگرمکن برای همیشه قطع می شود.

  1. آب دادن شیر اطمینان آبگرمکن

یکی از رایج ترین مشکلاتی که مصرف کنندگان آبگرمکن های ایستاده با آن مواجه هستند، آب دادن شیر اطمینان آبگرمکن است. این شیر درست در قسمت پایینی اتصالات قرار گرفته است و وظیفه آن کنترل فشار درونی آبگرمکن می باشد. این قطعه در اثر دریافت شوک های گرمایی و ضربه های محکم ممکن است آسیب دیده و آب از آنجا چکه کند. زمانی که شیر اطمینان سوراخ می شود، فشار آب افت پیدا کرده و همین امر باعث آب دادن شیر اطمینان می شود.

راه حل:

برای رفع این مشکل تنها کافی است با تکنسین کاران حرفه ای ما تماس بگیرید و درخواست خدمات کنید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

سخن پایانی

علاوه بر آبگرمکن، انواع پکیج ها نیز در اثر عوامل مختلفی دچار نشت آب می شوند. برای اینکه بتوانید به موقع مشکل نشتی آب را رفع کنید باید سر وقت پکیج را سرویس کرده و مدام آن را بررسی کنید. تعمیر و تعویض پکیج و آبگرمکن نیز حتما باید توسط افراد حرفه ای انجام گیرد و گرنه ممکن است مشکلات جدیدی ایجاد شده و فرد متحمل هزینه های زیادی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت چکه کردن آب از پکیج و آبگرمکن و تعمیر پکیج شبانه روزی، بهتر است با مشاوران ما تماس بگیرید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “چرا آبگرمکن آب می دهد؟

  1. Ali.D گفت:

    سلام. خداقوت.سپاس وتشکر بابت ارائه مطالب ارزنده و مفید…. لطفا بفرمایید… کف آبگرمکن(قسمت عدسی ها) سوراخ شده رو میشه یه کفی دیگه روی همون کفی قبلی جوش دادبدون اینکه کفی قبلی رو دربیاریم؟

    1. mr.fathi گفت:

      سلام ودرود
      بهتر است سینی نگهدارنده قطعات عوض شود

  2. امیر گفت:

    سلام، من چند روزه از ابگرمکن مخزنی استفاده میکنم نشتی قطره ای از سمت بالا به داخل داره وقتی شیر ورودی آب گرم رو میبندم نشتی قطع میشه مشکلش کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *