مطالب آموزشی

علت گرم نشدن آب پکیج بوتان مدل اپتیما چیست؟

گرم-نشدن-آب-پکیج-بوتان-مدل-اپتیما

یکی از برندهای بسیار پرطرفداری که به تولید انواع مدل های پکیج می پردازد، بوتان نام داشته که محصولات تولیدی آن فروش بسیاری را از آن خود کرده اند. پکیج بوتان مدل اپتیما یکی از بهترین مدل های پکیج دیواری موجود در بازار است که شما عزیزان می توانید اقدام به خرید آن کنید. مشکلی که گاهی اوقات در رابطه با پکیج بوتان اپتیما با آن رو به رو می شوید، گرم نشدن آب است. ما در این مطلب تصمیم گرفتیم تا علت گرم نشدن آب پکیج بوتان مدل اپتیما را با یک دیگر بررسی کرده و نحوه تعمیر پکیج در تهران را آموزش دهیم.

  مشاوره دیجی امداد رسان

علت گرم نشدن آب پکیج بوتان مدل اپتیما

گرم نشدن آب پکیج اپتیما، مانند بسیاری از پکیج های دیگر این برند، ممکن است به خاطر عیب ها و مشکلاتی باشد که در قطعات اصلی پکیج بوتان به وجود می آید. گرم نشدن آب پکیج بوتان اپتیما در صورتی که شما تنها سرما را احساس کنید و در زمان باز کردن شیر آب، تغییر در پانل پکیج به وجود نیاید، به علت معیوب بودن فلوسوئیچ پکیج است. حال در ادامه مواردی دیگر را خدمت شما عرض می کنیم که توسط تعمیرکاران ماهر در رابطه با علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان اپتیما ارائه شده است.

 

آب مصرفی پکیج بوتان اپتیما گرمای مطلوبی ندارد

آب-مصرفی-پکیج-بوتان-اپتیما-گرمای-مطلوبی-ندارد

یکی از بخش هایی که پکیج بوتان مدل اپتیما در خانه تامین می کند، آب مصرفی است. پکیج بوتان مدل اپتیما به دلایل زیر نمی تواند آب مصرفی با گرمای مطلوبی را ارائه دهد:

  • رسوب داشتن مبدل ثانویه
  • تنظیم نبودن شعله پکیج
  • دبی و یا سرمای زیاد آب ورودی
  • معیوب بودن فنر بایپاس
  • خرابی سنسور آب مصرفی

 

آب پکیج بوتان اپتیما سرد و گرم می شود

آب پکیج اپتیما گاهی اوقات با نوسانات بسیاری رو به رو است و همین موضوع باعث می شود تا ساکنین خانه دچار مشکلات بسیاری در زمینه گرم شدن خانه یا آب مصرفی شوند. دلایل گوناگون گرم نشدن آب پکیج بوتان اپتیما یا نوسانات پی در پی آن به شرح زیر است:

  • رسوب داشتن مبدل ثانویه
  • معیوب بودن پرشر سوئیچ هوا
  • خرابی سنسور مصرفی
  • معیوب بودن بایپاس و فنر سوپاپ
  • ایراد در قسمت یون تشخیص شعله

در واقع باید به طور کلی این موضوع را بدانید که گرم نشدن یا گرم و سرد شدن آب پکیج بوتان به این معناست که شعله دارای قطعی است. زمانی که آب مصرفی جریان دارد، شعله پکیج حتی برای یک ثانیه نیز نباید قطع شود؛ اما اگر با قطعی آن رو به رو شدید، دلیلی مانند جرم گرفتن مبدل ثانویه پکیج، عدم گردش صحیح آب در مدار سیستم باعث می شود تا آب یا برای چند دقیقه بسیار سرد شود یا شدت داغی آن به حداکثر برسد.

  مشاوره دیجی امداد رسان

نحوه تست فلوسوئیچ پکیج بوتان اپتیما

همان طور که اشاره کردیم، مهمترین علت گرم نشدن آب پکیج بوتان مدل اپتیما وجود مشکلات در قطعه فلوسوئیچ است. برای این که مطمئن شوید که گرم نشدن آب پکیج بوتان مدل اپتیما به دلیل وجود مشکل در این قطعه است، توصیه می کنیم تستی را در رابطه با آن انجام دهید.

برای انجام این تست، ابتدا کافیست فیش های متصل به فلوسوئیچ را باز کنید و سپس اتصالی کوتاه را برقرار کنید. اگر پس از اتصال پکیج روشن شد، فلوسوئیچ شما معیوب بوده و بایستی برای گرم شدن آب پکیج به تعویض آن اقدام کنید.

 

بررسی تخصصی دلایل گرم نشدن آب پکیج بوتان اپتیما

بررسی-تخصصی-دلایل-گرم-نشدن-آب-پکیج-بوتان-اپتیماخرابی فلوسوئیچ و روشن نشدن مشعل پکیج، دو دلیل مهم برای  گرم نشدن آب پکیج بوتان اپتیما هستند. از طرفی دیگر اما دلایل تخصصی دیگری نیز وجود دارد که دانستن آن ها به ما کمک می کند تا به هنگام تعمیر پکیج بوتان یا ارائه اطلاعات به تعمیرکار، بهترین را انجام دهیم. این دلایل به شرح زیر هستند:

  • اگر فشار گاز افت کند سیستم توانایی گرمایش آب را نخواهد داشت و آب گرم نمی شود.
  • انباشت جرم و رسوبات در داخل اتصالات لوله های پکیج خصوصا مبدل حرارتی باعث می شود که سیستم توانایی گرمایش آب را از دست بدهد و به خوبی نتواند آب را گرم نگه دارد.
  • اگر سنسور یا قطعه NTC خراب باشد گزارش اشتباه به برد پکیج ارسال خواهد شد و منجر به گرم نشدن آب گرم پکیج می شود.
  • نامناسب بودن قطر لوله ورودی گاز هم می تواند باعث بروز مشکل گرم نشدن آب پکیج بوتان باشد.
  • بالا بودن دبی آب سرد ورودی پکیج بوتان برای همین دمای آب زیاد نمی شود و این ممکن است از علت های گرم نشدن آب پکیج بوتان باشد.
  • در صورتی که شیر سه طرفه دچار ایراد شده باشد به درستی باز و بسته نمی شود و آب گرم وارد مبدل ثانویه نمی شود و در نهایت پکیج نمی تواند آب را گرم کند.
  • وقتی سوپاپ بای پس پکیج خراب باشد، مقداری آب داخل مدار گرمایشی و در مسیر سوپاپ اطمینان باقی می ماند و می چرخد برای همین آب گرم دمای آب مطلوبی نخواهد داشت.
  • پایین بودن بیش از اندازه دمای آب سرد ورودی، نیز دلیل گرم نکردن آب پکیج دیواری بوتان محسوب می شود.

مشاوره دیجی امداد رسان

سخن پایانی

در این مطلب ما سعی بر این داشتیم تا اطلاعاتی در رابطه با علت گرم نشدن آب پکیج بوتان مدل اپتیما و هزینه سرویس پکیج ارائه دهیم و راه حل هایی را نیز در جهت تعمیر این مشکل ارائه دهیم. از این که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، سپاس گزاریم و امیدواریم که مطلب مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

4.6/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “علت گرم نشدن آب پکیج بوتان مدل اپتیما چیست؟

  1. حسین بیات گفت:

    سلام
    توضیحات بسیار جامع و کاملی بود متشکریم

  2. ادبی گفت:

    سلام خیلی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *