مطالب آموزشی

کلید نیم بار پکیج دیواری چیست؟

کلید-نیم-بار-پکیج-دیواری

کلید نیم بار پکیج دیواری یا همان کلید حداقل فشار آب پکیج دیواری برای اطمینان از وجود آب در سیستم و کاهش خطرات ناشی از نبود انی اب در سیستم طراحی شده است. کلید نیم بار پکیج  به طور مستقیم به مدار آب گرم پکیج متصل است. این کلید شامل یک مدار برقی است که پلاتین یک دیافراگم را به حرکت در می آورد پس از این عمل پلاتین های پشت دیافراگم با فشار مناسب وصل و اگر فشار آب کم شود با استفاده از فنر، اتصال پلاتین ها قطع خواهد شد. در حقیقت کلید نیم بار در پکیج برای محافظت از دیگر قطعات در پکیج کار گذارده شده و یک حسگر است در ادامه مقاله با انواع کلید نیم بار پکیج آشنا خواهید شد.

  مشاوره دیجی امداد رسان

کلید حداقل فشار آب پکیج چیست؟

هنگامی که از مدار گرمایش نشتی آب رخ می دهد، کلید نیم بار در پکیج دیواری یا همان کلید حداقل فشار آب پکیج، موجب تخلیه حداقل فشار آب از سیستم می شود و آن را به صفر می رساند. اگر پکیج در این شرایط کار کند چون آب در سیستم آن وجود ندارد تمامی قطعات مثل اورینگ های پکیج می سوزد.

در اینجا کلید نیم بار پکیج با یک پیغام نبود آب در سیستم را به برد الکتریکی که بخش فرمان ده پکیج است گزارش می دهد. پس لازم است کلید نیم بار پکیج باشد تا به برد گزارش نبود آب در مدار گرمایش را بدهد و اینگونه عمر مفید دستگاه کاهش نیابد.

سیستم انواع پکیج های دیواری براساس فشار آب می باشد، به این معنی که باید مقداری آب درون مدار گرمایش موجود باشد تا پکیج به کار خود ادامه دهد. گاهی ممکن است مدار گرمایش نشتی آب پیدا کند و حداقل فشار آب تخلیه شود و به صفر برسد. در این شرایط اگر دستگاه کار کند به دلیل عدم وجود آب در پکیج ، تمامی اورینگها و قطعات پکیج می سوزند. به همین دلیل هم قطعه ای باید در پکیج موجود باشد تا درصورت نبود آب در مدار گرمایش ، سریعا برد را وادار به خاموشی کند. این قطعه همان کلیدنیم بار پکیج است.

 

کاربرد کلید نیم بار پکیج دیواری

کاربرد-کلید-نیم-بار-پکیج-دیواری در حقیقت کلید نیم بار در پکیج برای محافظت از دیگر قطعات در پکیج کار گذارده شده و یک حسگر است. در حقیقت کلید نیم بار در زمانی که آب پکیج کم می شود با ارسال یک پیام به برد دستگاه موجب خاموش شدن دستگاه می شود و اینگونه موجب افزایش طول عمر دستگاه می شود. اما علت کم شدن فشار آب پکیج چیست؟

  1. از متداول ترین دلایل کم شدن فشار آب گرم در پکیج دیورای، نشتی در مدار بسته پکیج و رادیاتور می باشد.
  2. از دیگر دلایل کم شدن فشار آب گرم در پکیج های دیواری می توان به باز گذاشتن شیر پر کن پکیج اشاره کرد.
  3. یکی دیگر از دلایل کم شدن فشار آب گرم در پکیج را می توان مربوط به سوراخ بودن مبدل حرارتی دانست.

 

علت بالا بردن فشار آب پکیج دیواری چیست؟

  1. یکی از دلایل سرد شدن آب مصرفی در حمام و رادیاتور پکیج را می توان افت فشار در پکیج دیواری دانست.
  2. عامل دیگر افت فشار آب پکیج را می توان خراب شدن منبع انبساط، نشتی لوله های آب و رادیاتور و یا سوراخ بودن مبدل حرارتی دانست که در این حالت باید فشار بار را افزایش دهند.

ناگفته نماند فشار بار پکیج دیواری استاندارد حدود ۰٫۷ و بیشتر از ۲ نیست و در صورت کاهش فشار بار و نزدیک شدن به عدد صفر باید برای جلوگیری در خرابی فشار پکیج دیواری را افزایش دهیم. در غیر این صورت کلید نیم بار پکیج با استفاده از برد مانع کار پکیج می شود.

در حقیقت عقربه قرار گرفته بر روی پکیج، نشان دهنده ی فشار آب داخل مدار گرمایش پکیج می باشد. پکیج ها برخلاف آبگرمکن، با میزان ثابت آب در مدار گرمایش خود کار می کنند. ثابت بودن آب در مدار گرمایشی پکیج دیواری(رادیاتور ها)، موجب کاهش میزان رسوبات در این رادیاتورها می‌شود. در نتیجه اقداماتی از قبیل اسیدپاشی مبدل پکیج کمتر لازم است.

می توان گفت آب جدید به معنی ورود رسوب جدید به مدار پکیج دیواری است. به همین دلیل وقتی به طور مرتب و مداوم، فشار پکیج پایین می آید نباید در این حالت از آن استفاده کنید زیرا موجب از بین رفتن آن می شود. به کلید نیم بار کلید حداقل فشار نیز می گویند.

  مشاوره دیجی امداد رسان

آموزش تعویض و تست سلامت کلید نیم بار به چه صورت است؟

  1. ابتدا باید آب مدار گرمایش دستگاه را تخلیه کنید، مولتی‌متر را در حالت تست اتصال کوتاه(بیزر) به خروجی‌های پرشر سوییچ متصل کنید تا مدار باز را نشان دهد.
  2. با باز کردن شیر پرکن و رسیدن فشار مدار گرمایش به مرز bar 5/0 (در صورت سالم بودن) اتصال مربوطه باید برقرار شود.

 اگر شما به صورت دوره ای توسط سرویسکار مجرب به سرویس پکیج دیواری خود بپردازید از خرابی پکیج تان و صرف هزینه گزاف برای تعویض پکیج جلوگیری می کنید.

 

مرکز تخصصی پکیج دیواری دیجی امداد رسان

مرکز تخصصی پکیج دیواری دیجی امداد رسان دارای سال ها سابقه درخشان و مفید در زمینه تعمیر پکیج و فروش قطعات پکیج دیواری است. این مجموعه با بهره مندی از کادری از متخصص ترین افراد می تواند بسیار در زمینه برطرف کردن مشکل پکیج های برندهای مختلف راهگشا باشد.

مجموعه دیجی امداد رسان دارای انواع قطعات برای برندهای مختلف است. اضافه بر آن دیجی امداد رسان ارائه دهنده قطعاتی با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت می باشد. این مجموعه در تمام ساعات شبانه روز آماده خدمت رسانی در زمینه فروش قطعات پکیج دیواری به مشتریان خود هستند.

مشاوره دیجی امداد رسان

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *