مطالب آموزشی

چگونه پکیج دیواری را هواگیری کنیم

چگونه-پکیج-دیواری-را-هواگیری-کنیم

در روز های سرد سال با روشن کردن پکیج ها به دنبال گرم تر شدن منزل و شرکت و ساختمان ها هستیم، از این رو باید مطمعن شویم که آیا پکیج ها هواگیری شده اند تا گرمای لازم را به محیط دهند یا خیر. جهت اطلاع از اینکه چگونه پکیج دیواری را هواگیری کنیم تمام مراحل مربوط به هواگیری پکیج را به صورت مرحله به مرحله برای شما عزیزان ذکر کرده ایم.

مشاوره دیجی امداد رسان

چگونه پکیج را هواگیری کنیم

اگر سوالتان این است که چگونه پکیج را هواگیری کنیم باید بگوییم قرار است در این مقاله در مورد نحوه هواگیری پکیج، روش های هواگیری پکیج، مشکلات ناشی از هواگیری نکردن پکیج، علت هواگیری پکیج، هواگیری پکیج شوفاژ دیواری و هواگیری رادیاتور ها و به طور کلی مسائل مربوط به صفر تا صد هواگیری پکیج دیواری اطلاعاتی را به شما بگوییم.

پس تا انتهای آن با ما همراه باشید تا هر آنچه در زمینه اینکه چگونه پکیج رو هواگیری کنیم لازم است را بدانید. زمانی که فصل زمستان از راه میرسد و هوا سرد میشود وقت آن است که با روشن کردن پکیج ها خانه را گرم کنید.

زمانی که این کار را انجام میدهید قبل از آن باید هواگیری پکیج دیواری و هواگیری رادیاتور ها انجام شود. این کار باعث میشود بسیاری از مشکلات که در صورت عدم هواگیری رخ میدهد و در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد، پیش نیاید. برای رسیدن به پاسخ این پرسش که چگونه پکیج را هواگیری کنیم با ما همراه باشید تا هر آنچه در مورد آن لازم است بدانید را به شما بگوییم.

 

آموزش نحوه هواگیری پکیج دیواری

برای اینکه یاد بگیریم چگونه پکیج را هواگیری کنیم به آموزش هواگیری پکیج میپردازیم. نحوه هواگیری پکیج به صورت مرحله به مرحله به صورت زیر است. ابتدا باید از پمپ هواگیری شود.

  • خاموش کردن پمپ
  • باز کردن پیچ هواگیری جلوی پمپ ( حواستان باشد پیچ را فقط کمی باز کنید.)
  • بستن پیچ بعد از خارج شدن هوا

به این صورت که گفته شد شما میتوانید به راحتی پمپ را هواگیری کنید تا از سر و صدای آن در امان بمانید. بعد از این مرحله اگر فشار پکیج از حالت نرمال خارج شد به تنظیم فشار باید پرداخته شود. حال در ادامه به صورت دقیق تر به این موضوع میپردازیم.

 

نحوه هواگیری پکیج به صورت مرحله به مرحله

برای دانستن چگونه پکیج را هواگیری کنیم کافی است به طور کلی تمام مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

  • پکیج را روی حالت زمستانه یا تابستانه بگذارید.
  • باز کردن پایین پکیج ( این کار را انجام میدهید و اجازه میدهید هر آنچه درون پکیج است مانند هوا آب باقی مانده در آن از پکیج خارج گردد. )
  • باز کردن همه ورودی و خروجی های مربوط به رادیاتور ها که به پکیج متصل هستند.
  • بررسی کردن شوفاژ ها و اطمینان از مسدود نبودن آنها ( زمانی از شوفاژ ها اطمینان پیدا کنید که از آنها صدای عجیب و غریبی بلند نشود. )
  • هواگیری از شوفاژ ( این کار به این صورت است که آب را به درون شوفاژ وارد میکنید. آنقدر صبر میکنید تا آب با فشار از شوفاژ خارج گردد. همینطور که گفتیم آب با فشار قرار است خارج شود، پس بهتر است در قسمت مربوطه ظرفی بزرگ قرار دهید تا از خیس شدن زمین و فرش جلوگیری شود. )
  • باز کردن شیر زیر پکیج ( برای تنظیم فشار آب این کار انجام میشود. آنقدر صبر میکنیم تا فشار آب تنظیم شود بعد آن وقت شیر آب مربوطه را میبندیم. )
  • سپس بعد از اینکه تمام این مراحل صورت گرفت میتوانید شوفاژها را روشن کنید.

 

هواگیری پکیج دیواری ایران رادیاتور

چگونه پکیج ایران رادیاتور را هواگیری کنیم. امروزه پکیج ها با مارک های مختلفی در بازار به فروش میرسند. ایران رادیاتور یکی از آنها است. برای اینکه در مورد این برند یاد بگیرید که چگونه پکیج را هواگیری کنیم، با ما همراه باشید. هواگیری این مدل در دو مرحله صورت میگیرد. در پکیج ایران رادیاتور هم باید هواگیری پکیج انجام دهید و هم هواگیری رادیاتور. درست مثل چیزی که در بالا به آن اشاره شد.

  • هواگیری پکیج ( در مرحله اول هواگیری پکیج دیواری را انجام میدهیم. این کار را با باز کردن شیر زیر پکیج و خارج شدن آب از آن انجام میشود. اجازه دهید آب کامل خارج شود. )
  • هواگیری شوفاژ ( مرحله دوم نوبت هواگیری از شوفاژ یا همان رادیاتور است. اینجا هم شیر ها را باز میکنیم و اجازه میدهیم آب خارج شود. آب و هوا که خارج شدند دوباره شیر ها را میبندیم. )
  • بررسی فشار
  • هواگیری مجدد پکیج در صورت تنظیم نبودن فشار

 

نحوه هواگیری پکیج دیواری بوتان

مارک بعدی از پکیج ها که میخواهیم در مورد آن بدانیم که چگونه پکیج را هواگیری کنیم مربوط به برند بوتان میشود. برای اینکه بدانیم چگونه پکیج بوتان را هواگیری کنیم کافی است کارهای زیر را انجام دهیم. روش هواگیری پکیج دیواری بوتان به صورت زیر است:

  • شیرهای زیر پکیج را باز کنید. ( منتظر شوید آب و هوا به صورت کامل از آن خارج شود.)
  • سپس شیر های شوفاژ ها را باز کنید. ( مراقب این باشید که آب به طور ناگهانی خارج نشود و زندگی شما را خراب نکند. )
  • بستن مجدد شیر ها
  • تنظیم فشار پکیج در صورت نیاز

مشاوره دیجی امداد رسان

چگونه پکیج ایساتیس را هواگیری کنیم

طرز هواگیری پکیج ایساتیس نیز مانند سایر برندها است. برای اینکه بدانیم در مورد این برند نیز چگونه هوای پکیج را هواگیری کنیم کافی است مراحلی که در مورد نحوه تخلیه آب پکیج و نحوه هواگیری پکیج و سپس نحوه هواگیری شوفاژ گفتیم را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

یک بار دیگر این مراحل را مرور میکنیم. ابتدا شیر آب پکیج را باز میکنید و اجازه میدهید آب به طور کامل خارج شود. سپس آن را میبندید. بعد شیرهای خروجی آب رادیاتورها را به صورت نیمه باز، باز میکنیم.

به این دلیل نیمه باز میگوییم که آب به یکباره بیرون نریزد و خانه را آب برندارد وگرنه محدودیتی در آن نیست و میتوانید شیر را کامل باز کنید. بعد از اینکه آب و هوا از رادیاتور خارج شد آن را میبندیم.

فشار را بررسی میکنید اگر بین 1.5 تا 2 بار نبود با باز کردن شیر زیر پکیج دوباره آن را با هواگیری تنظیم میکنیم تا بر روی فشار گفته شده قرار گیرد. همانطور که مشاهده میکنید نحوه هواگیری این مدل نیز مانند هواگیری مدلهای مختلف پکیج ایساتیس است که در این مقاله برای شما آوردیم.

 

چرا هواگیری پکیج لازم است؟

قبل از اینکه بدانیم چگونه پکیج را هواگیری کنیم لازم است بدانیم این هواگیری چرا اینقدر مهم است. در مورد این موضوع باید بگوییم زمانی که فصل سرد می آید و قرار است پکیج روی حالت زمستانه قرار گیرد باید هواگیری شود تا هوایی که در مجرای آب گرم مانده خارج گردد.

علت آن هم این است که اگر این هوا باقی بماند باعث میشود راندمان پکیج و شوفاژ پایین بیاید و در نتیجه هم خانه به خوبی گرم نشود و هم از لحاظ مصرف انرژی بیشتر انرژی مصرف نکند.

علاوه بر اینها اگر پکیج بدون اینکه هواگیری از آن شود کار کند حتی اگر بهترین برند موجود در بازار باشد بعد از مدتی خراب خواهد شد و باید برای تعمیر پکیج هزینه کنید. پس بهتر است یاد بگیریم که چگونه پکیج دیواری را هواگیری کنیم تا از شر مشکلات ناشی از آن در امان بمانیم.

 

مشکلات ناشی از هواگیری نکردن پکیج

اگر هواگیری رادیاتور پکیج و به طور کلی پکیج مربوطه صورت نگیرد مشکلاتی را برای شما به همراه می آورد که در ادامه به آنها میپردازیم.

  • حرارت شوفاژ یا رادیاتور سرد و گرم میشود.
  • پکیج روشن نمیشود.
  • رادیاتور صدا میدهد.
  • رادیاتور یکنواخت گرم نمیشود.

مشاوره دیجی امداد رسان

 صفر تا صد هواگیری پکیج دیواری و رادیاتور

در این مقاله دانستیم چطور پکیج را هواگیری کنیم در همین راستا طریقه هواگیری پکیج و همینطور طریقه هواگیری رادیاتور پکیج را به صورت مرحله به مرحله گفتیم.

با توجه به آنچه گفته شد حتما باید به هواگیری بپردازید حال با توجه به مراحلی که گفتیم هم میتوانید خودتان این کار را انجام دهید و هم اگر چنین فکر میکنید که خودتان از پس آن بر نمی آیید بهتر است با ما تماس حاصل کنید تا ما برای این کار به شما کمک کنیم و عمل هواگیری از پکیج خانه شما را انجام دهیم.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *