مطالب آموزشی

10 نکته طلایی در رابطه با نگهداری پکیج دیواری

نگهداری پکیج دیواری

نگهداری پکیج دیواری یکی از راحت ترین روش های افزایش کارایی، بازده و طول عمر سیستم های گرمایشی است که امروزه جایگزین خوبی برای آب گرم کن ها و موتورخانه های مرکزی شده اند که هم فضای کمتری را نسبت به دستگاه های قدیمی اشغال کرده و هم از ایمنی بالاتری برخوردار هستند.

آشنایی با نگهداری پکیج به شما کمک خواهد کرد تا مراقبت از دستگاه خود را در زمره وظایف خود قرار داده و با انجام یکسری کارهای مراقبت از پکیج دیواری  از دستگاه خود بهره بیشتری نسبت به افرادی که این اصول را رعایت نمی کنند ببرید. در این مقاله قصد داریم طرز نگهداری از پکیج دیواری را به شما آموزش دهیم، پس توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مشاوره دیجی امداد رسان

اصول نگهداری صحیح از پکیج دیواری

پکیج های دیواری امروزی کاربردهای گسترده و کارایی بیشتری نسبت به سیستم های گرمایشی زمان های گذشته دارند بدین ترتیب که هم از ایمنی بالاتری برخوردارند و هم قابلیت گرم کردن آب در هر لحظه که شما بخواهید را دارند بنابراین نگهداری پکیج دیواری بایستی به طور شایسته انجام گیرد تا بتوانیم برای مدت طولانی از آن ها بهره ببریم در غیر اینصورت با از کار افتادن بخشی از قطعات این دستگاه شما مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای تعمیرات پکیج دیواری خود خواهید بود.

راهکارهایی برای نگهداری پکیج دیواری وجود دارند که در بعضی از موارد هزینه بر هستند که از جمله آنها می توان به مواردی چون هزینه رسوب زدایی پکیج، کنترل صافی، بررسی دودکش ها، کنترل سیستم ضد یخ زدگی و ضد گیرپاژ پمپ را نام برد.

 

10 راهکار برای نگهداری پکیج دیواری 

نگهداری پکیج دیواری چگونه است؟

1- یکی از راه های نگهداری پکیج دیواری کنترل منظم و سرویس دوره ای این دستگاه است تا بدین طریق بتوان تمامی مشکلات احتمالی را قبل از جدی شدن شناسایی کرده و در پی رفع آنها باشیم. به عنوان مثال در شهرهایی که آب منطقه دارای املاح زیادی است در صورت تعویض به موقع یک صافی یا فیلتر می توان از بروز خرابی پمپ جلوگیری نمود. با این روش می توان از کارکرد صحیح و تنظیم بودن دستگاه اطمینان حاصل کرد. برای انجام سرویس دوره ای بهتر است از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید، شرکت دیجی امداد با چندین سال سابقه در زمینه انجام تمامی خدمات مربوط نگهداری پکیج با ارائه ضمانت یکساله تمامی قطعات تعویضی آماده رسیدگی به مشکلات پکیج دیواری شما مشتریان عزیز می باشد.

2- از دیگر نکات نگهداری پکیج دیواری انتخاب یک محل مناسب برای نصب است. این دستگاه باید در محل هایی که از زمین یک الی دو متر فاصله دارد نصب شود تا در صورت نیاز به تعمیر بتوان بدون دردسر این کار را انجام داد.

3- کنترل فشار پکیج یکی دیگر از اصول نگهداری پکیج است که بهتر است به طور روزانه انجام شود. فشار استاندارد در اکثر پکیج های دیواری عددیست بین یک الی 1.5 بار، در صورتی که فشار دستگاهتان نوسان دارد نشان دهنده عدم تنظیم بودن فشار دستگاه بوده و نیاز به بررسی دارد.

4- بررسی دودکش ها یک طریقه نگهداری پکیج دیواری است چرا که در صورت مسدود بودن آنها می تواند خطرات جانی و خسارات مالی زیادی را به جا بگذارد. پس با به کار بردن کلاهک های ایمن و استاندارد می توانید تا حدود زیادی از تجمع مواد سمی و آلاینده در فضای اطراف جلوگیری کنید. پس یک اقدام برای نگهداری پکیج دیواری مطمئن شدن از باز بودن مسیر دودکش ها به منظور افزایش سطح ایمنی است.

5- داشتن اطلاعات لازم در رابطه با نگهداری پکیج در تابستان و یا نگهداری پکیج در زمستان و تغییر حالت زمستانه به تابستانه و برعکس نیز تاثیر بسزایی در افزایش طول عمر پکیج شما خواهد داشت چرا که با این کار به قطعات دستگاهتان اجازه بیشتری برای کار کردن می دهید.

6- وجود ذرات و آلاینده های متعدد در آب باعث و بانی بسیاری از خرابی ها و مشکلاتی است که ممکن است در دستگاه شما بروز کند. یکی از مهمترین آنها رسوب گرفتن اجزای مختلف پکیج دیواری است که به منظور نگهداری پکیج حتما بایستی رسوب گیری انجام شود. یکی از روش های موثر در عدم رسوب گیری ساختارهای داخلی تعبیه کردن یک رسوب گیر در محلی پیش از ورود آب به محفظه داخلی دستگاه است.

7- یک روش نگهداری پکیج که در سلامت دستگاه نقش مهمی دارد بررسی صافی و فیلترهای آب دستگاه است. همانطور که گفته شد حضور برخی ناخالصی ها در آب می تواند موجبات رسوب گیری قطعات مختلف و نیز مسدود شدن صافی های دستگاه را فراهم آورد که به منظور نگهداری پکیج با کنترل مرتب هر دو یا سه ماه یکبار می توان از تجمع این مواد پشت صافی ها جلوگیری کرد.

8- از دیگر مشکلاتی که می تواند پکیج شما را دچار اختلال کند یخ زدگی آب است که می تواند ناشی از شرایط آب و هوایی بسیار سرد باشد که جریان آب را در داخل لوله ها دچار مشکل خواهد کرد. به منظور نگهداری پکیج دیواری در انواع مدل های امروزی سیستمی تحت عنوان ضد یخ زدگی وجود دارد که اهمیت زیادی در جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از یخ زدن آب دارد.

9- گاها به دلیل خرابی پمپ و یا نفوذ رسوب آب به داخل آن گریپاژ پمپ پکیج رخ می دهد که تعبیه سیستم ضد گریپاژ پمپ می تواند حتی در صورت عدم استفاده از پکیج و عدم جریان آب در سیستم خود پکیج توسط پمپ آب را به جریان انداخته و از آسیب به دستگاه جلوگیری می کند.

10- استفاده از کاورهای فلزی روی دستگاه نیز از دیگر روش های نگهداری پکیج دیواری است که با اینکار علاوه بر اینکه از وارد شدن آسیب های فیزیکی به دستگاه جلوگیری می شود از هدر رفتن انرژی نیز به میزان زیادی کاسته شده و بازدهی پکیج بالا می رود.

  مشاوره دیجی امداد رسان

سخن آخر

آموزش نگهداری پکیج دیواری

در این مقاله سعی کردیم با ذکر نکاتی درباره نگهداری پکیج به شما در افزایش کارایی پکیج دیواریتان کمکی رسانده باشیم ولی دقت داشته باشید که مطالب ذکر شده تنها بخشی از اقدامات مربوطه بود و برای آموزش نگهداری پکیج دیواری به طور کامل و تخصصی بهتر است از کلاس های مختلف و یا یک تعمیرکار حرفه ای اطلاعات لازم را کسب نمایید. شرکت دجی امداد رسان یک شرکت تعمیرات پکیج می باشد که امور فروش قطعات پکیج دیواری و تعمیر پکیج بوتان  و سایر مدل ها را به صورت حرفه ی انجام می دهد. شما می توانید از طریق راه های ارتباطی با شرکت ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول در رابطه با نگهداری از پکیج دیواری :

بله هواگیری دستگاه یکی از کارهای مهمی است که با آغاز فصل سرد بایستی انجام گیرد در غیر اینصورت می تواند موجب بروز برخی مشکلات عملکردی در پکیج شود، پس یکی از راههای نگهداری پکیج دیواری هواگیری آن است.

حداقل 10 سانتی متر فاصله بین کابینت های اطراف پکیج کافیست تا بتوان به راحتی سرویس های دوره ای را برای نگهداری پکیج دیواری انجام داد.

این اتفاق در صورت عدم استفاده طولانی مدت از پکیج رخ می دهد یکی از اقداماتی که برای نگهداری پکیج دیواری باید انجام دهید قطع نکردن برق آن است.

مشاوره دیجی امداد رسان

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *