مطالب آموزشی

دلیل الزامی بودن نصب پکیج در بالکن چیست ؟

نصب-پکیج-در-بالکن

پکیج ها که به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم های گرمایشی معرفی می شوند، امروزه نه تنها در خانه ها، بلکه حتی در شرکت ها و مکان های مختلف دیگر نیز به چشم خورده و کاربرد بسیاری دارند. پس از این که پکیج را خریداری کردید، موظف هستید تا بهترین محل برای نصب آن را بیابید. بسیاری از افراد پیشنهاد می‌ دهند که نصب پکیج در بالکن را انتخاب کنید. اما دلیل اصلی این کار چیست و چه چیزی باعث می شود تا نصب پکیج در بالکن تا این اندازه حائز اهمیت باشد. در این مطلب از نمایندگی پکیج ایران رادیاتور، با دیجی امداد رسان همراه باشید تا به تمامی اطلاعات در رابطه با این موضوع بپردازیم.

  مشاوره دیجی امداد رسان

بهترین محل برای نصب پکیج

قبل از این که به سراغ دلیل الزامی بودن نصب پکیج در بالکن برویم، بهتر است به این موضوع بپردازیم که کدام محل ها در خانه به عنوان بهترین مکان برای نصب پکیج معرفی می شوند. قطعا می‌دانید که پکیج وظیفه ای بسیار مهمی را بر دوش خود دارد که آن هم تامین آب گرم مصرفی و گرمایش شوفاژها است. این یعنی پکیج با یکی از مهم ترین انرژی های خانه یعنی برق و گاز کار می کند.

این دو انرژی، در صورتی که پکیج به درستی نصب نشود یا در محلی نامناسب قرار بگیرد، می تواند خطرساز شود. به همین خاطر، نصاب پکیج توصیه می کند، پکیج را در محلی قرار دهید که از بروز خطرات تا حد زیادی جلوگیری کند و اگر اتفاقی مانند آتش گرفتگی یا ترکیدن به وجود آمدن، حداقل خسارات به خانه وارد شود.

از این رو همواره نصب پکیج دیواری در بالکن و همچنین آشپزخانه، دو مکان عالی هستند. حال در ادامه توضیح می دهیم که چرا محل نصب پکیج در بالکن ساختمان تا این اندازه حائز اهمیت بوده و چه مزایایی را با خود به همراه خواهد داشت.

 

چرا نصب پکیج در بالکن الزامی است؟

چرا-نصب-پکیج-در-بالکن الزامی-است

سوالی که قطعا تا به امروز ذهن شما را به خود مشغول کرده است، این است که اصلا چرا باید پکیج را در بالکن نصب کنیم؟ چه دلیلی پشت آن پنهان است و چرا برخی از انجام این کار سرباز می زنند؟

بالکن به لحاظ نقشه، بخش جدایی از خانه است. به این صورت که اگر به عنوان مثال مشکلی در بالکن خانه مانند نم زدگی به وجود آید، به هیچ عنوان تاثیر منفی بر کل سازه یا بخش های دیگر خانه ندارد. از طرفی دیگر، به طور کلی دمای هوا در بالکن با داخل خانه متفاوت است و همچنین جریان هوا بیشتر از خانه در آن جا گردش دارد.

به همین خاطر می تواند بهترین گزینه برای نصب پکیج ها باشد؛ زیرا:

  1. جریان هوا باعث خنک ماندن پکیج می شود و فن پکیج فشار کمتری را متحمل می شود.
  2. فضای مناسب برای نصب پکیج را به همراه دارد.
  3. در صورت بروز اتفاقاتی مانند نشت گاز یا حتی انفجار، مشکل خاصی برای خانه یا دیگر واحد ها به وجود نمی آورد.

 

مزایای نصب پکیج در بالکن

  • احتمال گازگرفتگی را به صفر درصد می رساند.
  • مساحت اضافی در خانه را اشغال نمی کند.
  • نیازی به پوشاندن آن یا تزئین پکیج برای همسو بودن با دکوراسیون داخلی وجود ندارد.
  • عملکرد بهتری را به پکیج ارائه می دهد.

مشاوره دیجی امداد رسان

شرایط نصب پکیج در بالکن

اگر می خواهیم نصب پکیج را در این مکان به درستی انجام دهید، بایستی شرایط انجام این کار را بدانید. اولین موضوعی که باید مد نظر خود قرار دهید این است که اگر فضایی زیر 60 متر دارید، نصب پکیج به دلیل خطرات احتمالی که با خود به همراه دارد ممنوع می باشد.

پس اگر خانه ای 60 یا زیر 60 متر دارید، الزامی بودن نصب پکیج در تراس یا بالکن در میان است. نصاب بایستی پکیج را با رعایت نکات ایمنی کامل در تراس یا آشپزخانه نصب کند. این شخص ابتدا باید کابینی فلزی یا ضد زنگ را برای پکیج ارائه دهد تا در صورت نصب پکیج در تراس، باران یا برف مشکلی برای آن به وجود نیاورد تا دیگر نیاز به سرویس پکیج نباشد.

کابین بایستی دارای فن یا هواکش باشد تا از وجود گرمای اضافی جلوگیری کند. این کابین همچنین از یخ زدگی یا تابش مستقیم نور خورشید نیز جلوگیری می کند. حال بایستی محل مناسب برای دودکش پکیج را بیابید. در صورتی که تراس یا آشپزخانه محلی برای نصب دودکش نداشته باشند، استفاده از پکیج به هیچ عنوان توصیه نمی شود. پس از این که موارد معرفی شده رعایت شد، نصب این دستگاه در بالکن یا آشپزخانه به راحتی امکان‌پذیر است.

  مشاوره دیجی امداد رسان

سخن پایانی

 در نظر داشته باشید که نصب پکیج در بالکن به لحاظ ایمنی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و از شما در برابر خطرات احتمالی محافظت می کند. همچنین شما می توانید در صورت لزوم برای تعمیر پکیج در تهران از مجموعه دیجی امداد رسان کمک بگیرید. از این که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، بسیار سپاس گزاریم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *