مطالب آموزشی

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

پکیج دیواری یکی از اساسی ترین وسایل منزل است. که علاوه بر اینکه گرمایش خانه را تامین می کنند، آب گرم را هم فراهم می کنند. اگر شما از یکی از مدل های پکیج ایران رادیاتور استفاده می کنید، گاهی اوقات مشکلاتی در خصوص روشن کردن پکیج ایران رادیاتور رخ می دهد که شما را دچار مشکل و درد سر می کند.

روشن کردن هر پکیج دیواری با هر برندی و مدلی با مدل های دیگر دارای تفاوت هایی است. اما اساس روشن کردن همه آن ها از روشن کردن شمعک و بعد روشن کردن مشعل شروع می شود.

قصد داریم تا به آموزش نحوه روشن کردن پکیج های ایران رادیاتور بپردازیم. پس اگر می خواهید راجع به روشن کردن پکیج ایران رادیاتور و و نکات مربوط به آن آگاهی پیدا کنید این مقاله ما را از دست ندهید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

نشانه های روشن شدن پکیج ایران رادیاتور

یکی از بارزترین نشانه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور چراغ سبز دستگاه است که اگر به طور مرتب کار می کند، یعنی دستگاه در حالت روشن قرار دارد. رنگ سبز که چشمک می زند و یک ثانیه روشن و 5 ثانیه خاموش است به معنای این است که شعله پکیج روشن نشده، اما دستگاه در حالت آماده باش قرار دارد. چشمک زن به شکل متداوم یعنی که پکیج به مدار گرمایش خود وارد شده است.

 

مراحل روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

مراحل روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

طریقه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور مراحل خاص خود را دارد که در این بخش به آن می پردازیم. اما قبل از آن دکمه های روی دستگاه را به شما معرفی می کنیم.

نمایشگر دما و فشار: عقربه های دما و فشار پکیج را نشان می دهند بر اساس بار و درجه سانتی گراد تعیین می شود.

سوال مهمی که ممکن است برای شما عزیزان به وجود بیاید این است که چگونه پکیج ایران رادیاتور را روشن کنیم؟  در ادامه به مراحل و نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور می پردازیم. اگر این مراحل را گام به گام انجام دهید مشکلی ایجاد نمی شود. لطفا بیشتر از این موارد که می گوییم تنظیمات دستگاه را با دستکاری های اضافه به هم نریزید. این مراحل شامل موارد زیر می شود:

  • ابتدا دو شاخه را وصل کنید دکمه دستگاه را فشار دهید
  • آب سرد مصرفی را باز کنید
  • بعد از بررسی وضعیت پتاسیومتر آب گرم را باز کنید
  • بعد دستگاه را روی درجه آب گرم 45 درجه تنظیم کنید
  • مشعل را خاموش و روشن کنید و این کار را سه بار پیاپی انجام دهید.
  • جرقه زن و فشار پکیج را چک کنید؛ طوری که فشار پکیج باید روی 5/1 باز باشد و بعد از بررسی وضعیت تابستان و زمستانه دمای اولیه را روی عدد 5 تنظیم کنید.

نکته: قبل از روشن کردن پکیج دیواری ایران رادیاتور از مناسب بودن وضعیت دودکش منزل تان اطمینان حاصل کنید. هم چنین شیر دستی گاز را باز کنید و از عدم نشت گاز مطمئن شوید و بعد هواگیری را انجام دهید.

طریقه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور در تابستان

وقتی به آب گرم احتیاج پیدا کردید ولی هوا گرم بود و به گرمای رادیاتورهای نیازی نداشتید، این وضعیت را انتخاب کنید. اولین دایره از سه دایره چرخشی برای حالت تابستانه است.

 

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور در زمستان

این وضعیت برای مواقعی است که هم به آب گرم و هم گرمایش به طور همزمان نیاز دارید برای همین باید این وضعیت پکیج ایران رادیاتور را انتخاب کنید.

 

طریقه هواگیری پکیج ایران رادیاتور

طریقه هواگیری پکیج ایران رادیاتور

یکی از عوالی که در روشن کردن و روشن ماند پکیج ها بسیار اهمیت دارد هواگیری به موقع پکیج تان می باشد. هواگیری انواع پکیج ها شامل دو مرحله می شود.

اولین مرحله: این است که مسیر آب گرم را بعد از بازکردن شیر آب سرد و باز کردن شیر آب گرم به داخل مبدل ثانویه هدایت کنید و هوای آن از داخل دستگاه و از شیر آشپزخانه خارج بشود

مرحله دوم: شامل هواگیری سیستم لوله کشی می شود. برای این کار باید شیر هواگیری کنار رادیاتورهای را باز کنید و تا آب اضافه از قسمت رادیاتور خارج بشود و به این شکل هواگیری صورت می گیرد و می توانید شیر هواگیری را ببندید

نکته: اگر مراحل بالا را انجام دادید اما دستگاه روشن نشده است می تواند مشکلی در قطعات آن به وجود آمده باشد و دستگاه به تعمیر یا سرویس نیاز داشته باشد. پس بهتر است برای رفع این مشکل با نمایندگی تعمیرات پکیج دیواری ، دیجی امداد رسان تماس بگیرید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

نحوه روشن کردن مشعل پکیج ایران رادیاتور

اصلی ترین مرحله روشن کردن دستگاه، خصوصا روشن کردن پکیج ایران رادیاتور روشن کردن شمعک آن است که به راحتی توسط اعمال فشار بر شستی که روی دستگاه قرار دارد، روشن می شود. فقط کافی است شستی را به داخل فشار داده و نگه دارید تا شمعک پکیج ایران رادیاتور روشن شود.

وقتی شمعک دستگاه را روشن کردیم نوبت به مشعل آن می رسد. برای این کار شستی استوانه ای به داخل فشرده می شود و در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. تا علامت شعله در مقابل شیار روی پکیج قرار بگیرید. به این شکل مشعل روشن می شود. برای تعمیر پکیج در تهران به سایت ما مراجعه کنید.

 

طرز روشن کردن پکیج ایران رادیاتور در مدل های مختلف

طرز روشن کردن پکیج ایران رادیاتور در مدل های مختلف

دقت کنید که طریقه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور و مدل های آن تقریبا مشابه یکدیگر است و فقط تفاوت هایی در پنل کنترلی یا دکمه های پکیج با هم دارند. به طور مثال نحوه کار روشن کردن پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff  با روشن کردن پکیج ایران رادیاتور مدل m24cf تفاوت خاصی ندارد.

 

پنل کاربری پکیج ایران رادیاتور مدل l24ff و l28ff

باید بگوییم که پنل کاربرد و نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور l24ff با نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff مشابه است که پنل کاربری آن ها شامل موارد زیر می شود:

  • فشار سنج که فشار مدار شوفاز را می سنجد
  • ولوم یا ترموستات تنظیم حرارت
  • ترموستات تنظیم دمای مدار گرمایشی رادیاتورها
  • نمایشگر دیجیتال که روی آن ارور پکیج ایران رادیاتور دمای و سایر اطلاعات را نشان می دهد
  • کلید تعیین وضعیت حالت تابستانی به حالت خورشید. دکمه خاموش عدد صفر و حالت زمستانه به شکل دانه برف و هم چنین دکمه ریست روی دستگاه

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور مدل های l24ff و l28ff عبارتند از : 

  • شیرگاز را باز کنید و دستگاه را به برق بزنید
  • با توجه به فصل موقعیت دستگاه را تعیین کنید. در حالت زمستانه شماره 5 را به سمت چپ و در حالت تابستانه به سمت راست بچرخانید
  • مطمئن شوید که شیرهای شلنگ آب ورودی و خروجی رادیاتورها متصل و باز باشند.
  • دستگاه را روی فشار مناسب همان 5/1 بار تنظیم کنید. اگر فشار کم و زیاد بود از شیر پرکن در زیر دستگاه استفاده کنید
  • ولوم شماره 2 و 3 هر کدام نشان دهنده دمای پکیج هستند. شماره 2 دمای آب گرم و شماره 3 دمای رادیاتورها را تنظیم می کند. اگر به سمت عقربه ساعت این دکه های ولوم را بچرخانید دمای پکیج افزایش می یابد.

نکته : اگر مدتی پکیج تان استفاده نکردید و در حالت خاموش بوده است ممکن است که هوا در لوله های گاز نفوذ کرده باشد و این کار از به مشعل اجازه روشن شدن ندهد. در چنین شرایطی دو ثانیه دستگاه را روی حالت ریست بگذارید و مراحل روشن کردن پکیج ایران رادیاتور را تکرار کنید.

 

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور m24ff

پنل کاربری پکیج ایران رادیاتور مدل m24cf به مدل قبلی شباهت زیادی دارد. با این تفاوت که این مدل پکیج ها آنالوگ هستند و به جای نمایشگر دیجیتال چراغ های چشمک زن دارند. در این مدل دکمه ریست دستگاه به شکل جداگانه تعبیه شده است. پنل کاربری مدل m24cf شامل موارد زیر می شود:

  • مانومتر و فشار آب پکیج را می سنجد
  • ولوم ترموستات دستگاه که دمای رادیاتورهای را تنظیم می کند
  • ولوم یا ترموستات تنظیم دمای آب گرم
  • کلید روشن و خاموش
  • دکمه ریست دستگاه
  • چراغ هایی که دمای دستگاه و وضعیت آن را نشان می دهند

نکته: در این مدل ها چراغ ها دارای معنا و مفهوم هستند. چراغ قرمز خرابی دستگاه و چراغ های دمای 30 تا 80 که هر کدام به معنای ارور یا مشکلی در کارکرد پکیج هستند چراغ نارنجی یعنی شعله تشکیل شده است. چراغ سبز هم به معنای روشن شدن پکیج است.

 

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور m24cf

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتورm24cf

مراحل روشن کردن و راه اندازی پکیج ایران رادیاتور مدل m24cf مشابه با مدل های دیگر این برند است. اما به شکل زیر عمل کنید:

مشاوره دیجی امداد رسان

  • ابتدا ولوم پکیج را روی عدد 1 بچرخانید و در حالت روشن قرار دهید
  • اگر تابستان است، ولوم تنظیم دما را تا آخر و در قسمت سمت چپ بچرخانید تا روی حالت صفر قرار بگیرید. اگر اب و هوا معتدل است می توانید ولوم تنظیم را روی مینی موم و اگر آب و هوا سرد و زمستانی است ولوم را به حالت ماکزیمم در بیاورید.
  • شیرهای آب و فشار پکیج را بررسی کنید.

نکته: شیر آب گرم را باز کنید. در این صورت چراغ های پکیج به صورت دو به دو از سمت چپ روشن و خاموش می شوند. این نشان می دهد که کارکرد پکیج در حالت گرم کردن آب مصرفی است.

 

سخن آخر

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور m24cf

در این مقاله به مبحث روشن کردن پکیج ایران رادیاتور در مدل های آنالوگ و دیجیتال پرداخته شد، فراموش نکنید که اساس کار روشن کردن پکیج دیواری ایران رادیاتور در مدل های مختلف مانند l28ff ، m24ff و l24ff تقریبا یکی است و مراحل روشن کردن آن ها به همدیگر شباهت دارند. فقط ممکن است از لحاظ دکمه ها و پنل کاربری تفاوت های کوچکی داشته باشند. اما با توجه به علائم و دکمه های روی پنل کاربری شما به راحتی می توانید تمام مدل های پکیج ایران رادیاتور را به خوبی روشن کنید.

مجموعه دیجی امداد رسان به عنوان نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور ، خدمات بسیاری را در جهت سرویس و تعمیر این پکیج در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان قرار می‌دهد. مشتریان برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور غرب تهران، تعمیر پکیج ایران رادیاتور شرق تهران و همچنین سرویس پکیج ایران رادیاتور،همچنین خرید قطعات پکیج دیواری می‌توانند با این مجموعه ارتباط برقرار کرده و در نتیجه مهندسان و تعمیرکاران خبره‌ی مجموعه‌ی دیجی امداد رسان با مهارتی بالا به بررسی و رفع ایرادات این قسم از پکیج‌ها می‌پردازند.

این مجموعه با داشتن کادری متخصص و مسئولیت‌پذیر، تمامی اقدامات لازم جهت تعمیر و سرویس پکیج را در مکان مورد نظر مشتری و بدون فوت وقت انجام داده و همچنین، در صورت نیاز به تعویض قطعات در حین تعمیر پکیج ایران رادیاتور، از قطعات اصل و باکیفیت استفاده می‌کند.

مشاوره دیجی امداد رسان

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *