مطالب آموزشی

نحوه رسوب زدایی پکیج بوتان

نحوه رسوب زدایی پکیج بوتان

هر چند وقت یکبار به دلیل سختی آب­های لوله­ کشی در لوله ها و قطعات پکیج رسوب تجمع می­یابد و این دقیقا زمانی است که باید اقدام به رسوب زدایی نمائید. در صورتی که رسوب زدایی پکیج بوتان در زمان مناسب انجام نگیرد موجب می­ گردد که در بخش­های مختلف پکیج لایه ­های ضخیم رسوب مانع انتقال گرما به آب شود و در نهایت آب گرم مصرفی گرمای مطلوب را نداشته باشد.

به طور کلی رسوب زدایی پکیج بوتان موجب بهبود عملکرد پکیج می­گردد به این صورت که مانع از بروز مشکل کم فشاری و کاهش گرمای آب می­شود و در نهایت راندمان و عمر مفید دستگاه را افزایش داده، به این طریق در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می­گردد. در صورت نیاز به سرویس یا رسوب زدایی در پکیج بوتان می­توانید با دیجی امداد تماس حاصل فرمایید.

مشاوره دیجی امداد رسان

نشانه هایی که شما را متوجه وجود رسوب در پکیج بوتان می کند:

بهترین کار این است که شما قبل از رسوب گذاری بیش از حد و بروز علائم آن در پکیج بوتان، اقدام به سرویس دوره­ای پکیج نمایید تا آسیبی به پکیج بوتان وارد نگردد و ناگزیر به پرداخت هزینه تعمیر پکیج بوتان نشوید. اما در صورتی که با هر یک از موارد زیر رو به رو شدید به احتمال زیاد رسوب گذاری در پکیج بوتان اتفاق افتاده و هر چه سریعتر باید رسوب زدایی پکیج بوتان صورت گیرد:

  • در زمستان دمای آب شوفاژ یا رادیاتورها گرمای مطلوبی را ایجاد نمی­کنند.
  • با باز کردن آبگرم مصرفی، زمان زیادی نیاز است تا آب گرم شود.
  • زمان روشن کردن پکیج بوتان، صدای تق تق شنیده می­شود.
  • با وجود روشن شدن پکیج بوتان اما آب گرمای کافی را ندارد
  • .فشار آب گرم مصرفی کاهش می­یابد.

 

پیشنهاد دیجی امداد برای جلوگیری از رسوب گذاری در پکیج بوتان چیست؟

متاسفانه به علت وجود رسوب در آب های لوله کشی و نیز حرارت دیدن آب در پکیج، تجمع رسوب در پکیج بوتان احتناب ناپذیر است اما همواره امکان پیشگیری از تجمع رسوب در پکیج وجود دارد.

برخی از اقدامات که توسط مرکز تعمیرات دیجی امداد انجام می­گیرد و سرعت رسوب گذاری در پکیج بوتان را به تاخیر می­اندازد شامل موارد زیر است:

  • ✔️ در ابتدای راه اندازی پکیج بوتان از محلول محافظ در برابر رسوب استفاده می­ شود.
  • ✔️ بر سر آب ورودی به پکیج بوتان، فیلترهای تصفیه آب نصب می­گردد.
  • ✔️ هنگام سرویس پکیج بوتان نسبت به شستشو و یا تعویض فیلترها اقدام می­ شود.

 

دیجی امداد رسوب زدایی پکیج بوتان را هر چند وقت یکبار انجام می ­دهد؟

رسوب زدایی پکیج بوتان در واقع به دو صورت سرویس کامل و سرویس دوره ای توسط مرکز تعمیرات دیجی امداد ارائه می­ گردد. این موضوع به شما بستگی دارد که بعد از چه مدت زمانی نسبت به سرویس و رسوب زدایی پکیج بوتان توسط این مرکز اقدام نمایید. در هر صورت مرکز دیجی امداد آماده ارائه خدمات خود در راستای رسوب زدایی پکیج بوتان و رفع معایب پکیج بوتان شما در اسرع زمان می ­باشد. در اینجا به نحوه رسوب زدایی پکیج بوتان در دوره های زمانی مختلف می­پردازیم:

مشاوره دیجی امداد رسان

سرویس کامل

نحوه رسوب زدایی پکیج بوتان بسته به آخرین زمانی که شما اقدام به رسوب زدایی پکیج نموده اید، متفاوت است. در صورتی که شما مدت زمان زیادی است که اقدام به رسوب زدایی پکیج بوتان ننموده اید، سرویس کامل پکیج بوتان ضرورت می­یابد. ضمن اینکه این نوع سرویس زمانبرتر و پرهزینه تر از نوع دیگر است و معمولا به دلیل گذشت مدت زیادی از وجود رسوب در پکیج، مشکلات دیگری را نیز در پکیج به وجود آورده که ضرورت انجام سرویس کامل را روشن تر می­سازد.

 

سرویس دوره ای

در سرویس های چند ماهه که به صورت دوره ای انجام می­شوند رسوب زدایی پکیج بوتان به راحتی و با سرعت بیشتری صورت خواهد پذیرفت و اقدام به موقع جهت رسوب زدایی موجب بروز مشکلاتی جزئی می­گردد به راحتی برطرف می­شود. اگر نحوه رسوب زدایی پکیج بوتان را از همان ابتدا براساس سرویس های دوره ای پایه ریزی کنید، شاهد راندمان و عمر بالای پکیج خود خواهید بود. بنابراین پیشنهاد مرکز دیجی امداد، بهره مندی شما از مزایای بلندمدت سرویس دوره ای پکیج بوتان است که متحمل هزینه های تعمیر پکیج بوتان نشوید.

 

نحوه رسوب زدایی پکیج بوتان توسط مرکز دیجی امداد چگونه است؟

تعمیرکاران مرکز تعمیرات دیجی امداد با توجه به وضعیت پکیج بوتان و نیز زمان آخرین سرویس و رسوب زدایی پکیج بوتان به دو روش سنتی و مدرن اقدام به رسوب زدایی پکیج بوتان می ­نمایند:

 

رسوب زدایی با مواد جرمگیر (روش سنتی)

از آنجا که در این روش رسوب زدایی پکیج از مواد جرمگیر استفاده می­شود باید هنگام استفاده از این موارد نکات ایمنی رعایت شود. از لباس کار، دستکش، ماسک و عینک استفاده کنید و از پاشیدن اسید بر روی لباس و خصوصا اعضای بدن جلوگیری نمایید و در صورت ریختن اسید بر روی اعضای بدن سریعا آن را با آب بشوئید.

 

نحوه رسوب زدایی پکیج بوتان به روش سنتی به صورت مراحل زیر صورت می­ گیرد:

  • ✔️ ابتدا شیر گاز ورودی به پکیج را خاموش کرده و دو شاخه برق مربوط به پکیج را جدا نمایید و کاور دستگاه را نیز باز کنید.
  • ✔️ به تخلیه آب پکیج اقدام نمایید و برای این کار ابتدا شیر ورودی آب در پکیج را ببندید سپس شیرپرکن پکیج را باز کنید (در جهت خلاف عقربه های ساعت) و در پایان جهت تخلیه آب، شیر آب گرم را باز کنید.
  • ✔️ مبدل پکیج بوتان را که به بلوک ها متصل می­باشد را باز کنید.
  • ✔️ رسوب زدایی مبدل ثانویه را به کمک شستشو با جوهرنمک صنعتی یا اسید (دیسکلر) انجام دهید و چنانچه رسوب کامل جدا نشد، با حرارت دادن مبدل و ضربه چکش (مراقب رزوه پیچ باشید که ضربه نخورد) و یا فشار آب به رسوب زدایی کامل مبدل اقدام نمایید.
  • ✔️ مجددا مبدل را نصب می­کنیم و در صورت نیاز اورینگ را نیز تعویض می­کنیم. هنگام نصب دقت کنید جهت شیارهایی که روی مبدل وجود دارد سمت چپ باشد تا مبدل به راحتی بسته شود.
  • ✔️ در پایان فشار پکیج بوتان را روی عدد 5/1 بار تنظیم کنید و پکیج را روشن کنید.

رسوب زدایی با پمپ رسوبگیر (روش مدرن)

چنانچه نحوه رسوب زدایی پکیج بوتان را به روش مدرن انجام دهید، نیازی نیست که مبدل و یا هیچ گونه قطعه ای را در پکیج باز کنید. در این روش از پمپ اسیدشویی جهت رسوب زدایی پکیج استفاده می­شود به این طریق که ورودی پمپ اسیدشویی را داخل ظرف اسید و خروجی آن را به مبدل وصل می­کنیم و طرف دیگر در مبدل را نیز به کمک شیلنگ لاستیکی به داخل یک ظرف ارتباط می­دهیم. پس از سپری شدن چند دقیقه از کار پمپ، تمامی جرم داخل مبدل به داخل ظرف ریخته می­شود. در پایان رسوبات داخل ظرف را دور ریخته و این بار با آب تمیز پر می­کنیم و مبدل را توسط آن شستشو می­دهیم و در محل آن نصب می­کنیم.

چنانچه نحوه رسوب زدایی پکیج بوتان به درستی و توسط افراد خبره انجام نشود میتواند مشکل ساز شود. در مواردی گزارش شده که در اثر رسوب زدایی غیراصولی، رسوب به بخش های دیگر پکیج منتقل شده و نه تنها مشکل را برطرف نکرده بلکه مسائل جدیدی را نیز در پکیج به وجود آورده است. بنابراین رسوب زدایی پکیج بوتان را به کادر مجرب مرکز دیجی امداد بسپارید.

چرا باید رسوب زدایی پکیج بوتان را به مرکز تعمیرات دیجی امداد بسپاریم؟

با هر بار رسوب زدایی پکیج بوتان، ضخامت لوله­ها کمتر شده و حتی امکان سوراخ شدن لوله ها نیز وجود دارد. زمانی که شما رسوب زدایی پکیج خود را به تکنسین های ماهر دیجی امداد می­سپارید آنها با تجربه و تخصصی که طی سالها کسب کرده اند، سعی دارند خدامات خود را به بهترین نحو ارائه نمایید. در این زمینه تکنسین دیجی امداد سعی دارد ضمن رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات مناسب و توجه به مواردی نظیر رعایت زمان اسیدشویی، آسیب نزدن به مبدل و… از تحمیل خسارات جدی تر به مشتریان پیشگیری کند.

 

هزینه رسوب زدایی پکیج دیواری بوتان

مهم ترین عامل که در مقدار هزینه ای که توسط مرکز دیجی امداد از مشتریان اخذ می­شود، مربوط به این موضوع می­باشد که میزان رسوب گذاری در پکیج بوتان تا چه حد پیشرفت کرده است. زمانی که رسوب زدایی پکیج بوتان افزایش یافته و در بخش های بیشتری از پکیج بوتان گسترش یافته باشد به تبع نیاز به تلاش و زمان بیشتری برای رفع آن می­باشد ضمن اینکه افزایش رسوب موجب صدماتی به پکیج نیز می­گردد که تعمیر پکیج و رفع آنها نیز هزینه رسوب زدایی را افزایش خواهد داد. بنابراین در صورتی که درصدد کاهش هزینه های پکیج بوتان هستید با سرویس های دوره ای پکیج بوتان این گونه هزینه ها را به حداقل برسانید.

مشاوره دیجی امداد رسان

کلام آخر …

در واقع رسوب زدایی پکیج بوتان موجب می­گردد که راندمان عملکرد پکیج برای تامین آبگرم مصرفی و نیز مدار گرمایش افزایش یافته و با اتلاف انرژی کمتری مواجه شوید. زیرا زمانی که رسوب در پکیج بوتان تجمع یافته گرمای زیادی صرف می­شود تا از رسوب عبور کرده و به آب برسد. در صورت بی توجهی به رسوب زدایی پکیج بوتان امکان بروز خسارات جدی به پکیج وجود دارد ضمن اینکه هنگام رسوب زدایی توسط سرویسکاران دیجی امداد، مشکلات مخفی پکیج بوتان نیز مشخص می­شود و با رفع آن از بروز مشکلات بیشتر در پکیج جلوگیری می­شود.

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *